Protokół Nr 11/2013
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 12.03.2013 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 osobie w terminie do 31.03.2014 r. i wstrzymanie działań egzekucyjnych.
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 osobom w wysokości 40%
– 3 osobom w wysokości 50%
– 2 osobom nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia,
Oraz
– 4 osobom w wysokości 50% z tytułu nieterminowych wpłat normatywu
– 1 osobie w wysokości 100% z tytułu nieterminowych wpłat normatywu
– zatwierdzenia planu amortyzacji
Zarząd Spółdzielni zatwierdził plan amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych na 2013 r.
– ustalenia zaliczek na podgrzanie wody
Zarząd Spółdzielni od dnia 01.04.2013 r. ustalił nową wysokość:
a) zaliczek na podgrzanie c.w.u. dla osiedla „SKARPA i c.o. w os. „Niska Skarpa” w okresie rozliczeniowym 2013 r.
* z tytułu podgrzania wody w okresie rozliczeniowym 2013 dla budynków osiedla „SKARPA” przynależnych do wymiennikowni PC 1, 2 wg załączonej tabeli nr 1 – str. 1 oraz dla poszczególnych budynków przy ul. Fantastycznej, Sympatycznej, Radości 4, 10, 12, 14 – str. 2.
* z tytułu podgrzania wody i centralnego ogrzewania w okresie rozliczeniowym 2013 dla budynków przy ul. Przytulnej w osiedlu NISKA SKARPA.
b) zaliczek na podgrzanie c.w.u. w os. Poręba według załączonego do wniosku zestawienia
c) zaliczek na podgrzanie c.w.u. w os. Błonie według załączonego do wniosku zestawienia
d) zaliczek na podgrzanie c.w.u. w osiedlu Widok według załącznika nr 1 zaliczki za gaz według załącznika nr 2 zaliczki na energię elektryczną według załącznika nr 3
– zmniejszenie stawki funduszu remontowego
Zarząd Spółdzielni z dniem 1.04.2013 r. zmienia stawki opłat:
a) zmniejsza stawki funduszu remontowego z 1,30zł/m2 powierzchni użytkowej na 0,60 zł/m2 w nieruchomości ulica Bursztynowa 41 w osiedlu Widok,
b) zwiększa opłaty w pozycji konserwacja domofonów dla mieszkańców budynku przy ulicy Watykańskiej 6 klatka I od nr 1 do 24 i 23 a w osiedlu Ruta z kwoty 1,94zł na 2,39 zł brutto od jednego mieszkania.
c) wprowadzenia do opłat w osiedlu Widok pozycji sprzątanie klatek schodowych w wysokości 9,23 zł/m – c/lokal brutto w nieruchomościach:
– Szmaragdowa 36 – kl. schodowa IV – mieszkanie od nr 31 – 40
– Topazowa 4 – kl. schodowa X mieszkania od nr 1 – 12
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– przeprowadzenie przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego:
a) na roboty brukarskie w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie, Widok oraz roboty dekarskie w osiedlu Ruta, Błonie, Widok.
Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku,
b) na wykonanie remontu podestów wejściowych do klatek schodowych budynków w osiedlu Błonie.
Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku,
– zatwierdzenie protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu:
a) na roboty związane z dociepleniem stropodachów w budynkach osiedla Błonie, remontem komór zsypowych w budynkach osiedla Skarpa.
Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie w/w prac z firmami wskazanymi w protokole tj. Firmą CROM i P.H.U. EDACH Sp.z o.o.
b) na wykonanie remontu wiatrołapów w osiedlu Łęgi. Unieważnił przetarg i polecił przeprowadzić kolejny przetarg nieograniczony.
c) na wykonanie dokumentacji technicznej i remontu hydroforni przy ulicy Biedronki 4 w osiedlu Łęgi.
Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie w/w prac z firmą INWESTPROJEKT – DŹWIG Sp .z o.o.
– zlecenie wykonania robót
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie Politechnice Lubelskiej wykonanie analizy i oceny jakości wyciętych odcinków pionów instalacji gazowej w osiedlu Skarpa.
– uzupełnienia dokumentów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie do wykonawców którzy złożyli oferty na roboty związane z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej w osiedlu Skarpa, Ruta, Błonie, Widok o uzupełnienie brakujących dokumentów do dnia 18.03.2013 r. do godz. 9.00.
– przepisanie umowy
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przepisanie umowy:
a) z dniem 1.05.2013 r. na najem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Radości w osiedlu Skarpa na nowego najemcę. Wszystkie warunki umowy pozostały bez zmian – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.
b) na dzierżawę terenu w osiedlu Błonie na nowego dzierżawcę. Wszystkie warunki umowy pozostały bez zmian- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dzierżawcy.
c) nie wyraził zgody na podpisanie umowy dzierżawę terenu w osiedlu Ruta z przeznaczeniem na ustawienie przyczepy kampingowej z której prowadziłby sprzedaż warzyw i owoców – w tym miejscu w protokole umieszczono dne osobowe.
– przedłużenie okresu wypowiedzenia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przedłużenie o jeden miesiąc okresu wypowiedzenia o najem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Dziewanny 3/3 a tj. do dnia 30 kwietnia br.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko mieszkaniowych:
– wyraził zgodę na wydanie aneksu doi umowy o ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego przy ulicy Agatowej w osiedlu Poręba w związku ze zmianą nazwiska osobie dysponującej w/w lokalem – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– ponownie przyjął w poczet członków – członka wykluczonego w związku ze spłatą przez w/w zadłużenia wobec Spółdzielni.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni ustalił, że porządek obrad Walnemu Zgromadzeniu przedstawiał się będzie następująco:
Lublin, dnia 03.04.2013 r.
Z A W I A D O M I E N I E
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, zgodnie z §§ 75-76 Statutu Spółdzielni zwołuje Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” podzielone na 21 części
w terminie od 06.05.2013 r. – 05.06.2013 r.
… część Walnego Zgromadzenia, w której uczestniczą członkowie uprawnieni do lokali znajdujących się w Osiedlu ———— w nieruchomościach:
——————-
——————-
——————-
zwołuje na dzień ………..2013 r. o godz. 17.30 w Domu Akcji Katolickiej ul. Jana Pawła II 11 z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie obrad, wybór Prezydium.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej i Wnioskowej.
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2012 r.
- Sprawozdanie Zarządu Spółdzielni z działalności w 2012 r.
- Informacja na temat sprawozdania finansowego za 2012 r. zaopiniowanego przez biegłego rewidenta.
- Omówienie proponowanych zmian Statutu Spółdzielni.
- Omówienie proponowanych zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Omówienie proponowanych zmian Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu w dniach 07.05.2012 r. do 20.06.2012 r.
- Informacja na temat realizacji wniosków z lustracji ustawowej w SM „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2009 r. do 31.12.2011 r.
- Dyskusja nad sprawozdaniami (zapytania i odpowiedzi).
- Wybory uzupełniające do Rady Nadzorczej – X część Walnego Zgromadzenia z osiedla „Widok”.
- Głosowanie w sprawach:
– zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2012 r.,
– zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni z działalności za 2012 r.,
– zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2012 r.,
– udzielenia absolutorium Członkom Zarządu SM „Czuby” za działalność w 2012 r.,
– zasad podziału i przeznaczenia nadwyżki bilansowej,
– zmian Statutu Spółdzielni,
– zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia SM „Czuby” w Lublinie,
– zmian Regulaminu Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie,
– wyboru delegata na Walne Zgromadzenie Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie. - Rozpatrzenie w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań od:
a)uchwały nr 99/1/2012 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia targowiska na działkach nr 24/13 i 24/15, położonych w Lublinie przy ulicy Radości,
b)uchwały nr 54/13/2012 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 11 września 2012 r. w sprawie kosztów zarządzania na 2013 r. - Przyjęcie wniosków zgłoszonych w toku obrad.
- Zamknięcie obrad.
ZARZĄD SPÓŁDZIELNI
UWAGA:
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uprzejmie informuje, że:
- w siedzibie Zarządu Spółdzielni przy ul. Watykańskiej 6 w pokoju nr 21 w godzinach urzędowania można zapoznać się z:
– projektami uchwał objętych porządkiem obrad Walnego Zgromadzenia,
– sprawozdaniem Rady Nadzorczej z działalności w 2012 r.,
– sprawozdaniem Zarządu Spółdzielni z działalności w 2012 r.,
– sprawozdaniem finansowym Spółdzielni za 2012 r.,
– opinią biegłego rewidenta dot. sprawozdania finansowego za 2012 r.,
– harmonogramem zebrań części Walnego Zgromadzenia. - na stronie internetowej Spółdzielni – www.sm.czuby.lublin.pl, w Informatorze Spółdzielni, w administracjach Osiedli można zapoznać się z:
– projektami uchwał objętych porządkiem obrad Walnego Zgromadzenia,
– sprawozdaniem Rady Nadzorczej z działalności w 2012 r.,
– sprawozdaniem Zarządu Spółdzielni z działalności w 2012 r.,
– sprawozdaniem finansowym Spółdzielni za 2012 r.,
– opinią biegłego rewidenta dot. sprawozdania finansowego za 2012 r. ,
– harmonogramem zebrań części Walnego Zgromadzenia.
Ponadto Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie informuje, że – zgodnie z art. 36 § 2 ustawy Prawo spółdzielcze oraz § 74 ust.1 Statutu w poszczególnych częściach Walnego Zgromadzenia udział biorą członkowie SM „Czuby” w Lublinie , którym przysługuje uprawnienie do lokalu w danej nieruchomości.
Informacja dodatkowa
W związku z umieszczeniem w punkcie 14 porządku obrad Walnego Zgromadzenia Spółdzielni wyboru delegata na Walne Zgromadzenie Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, prosimy o zgłaszanie pisemnie kandydatur w sekretariacie Spółdzielni, ul. Watykańska 6, w terminie do dnia 29.04.2013 r. do godz. 17.00.
Części Walnego Zgromadzenia odbywać się będą zgodnie z poniżej przedstawionym harmonogramem
Harmonogram zebrań
Części Walnego Zgromadzenia
(6.05.2013 r. – 5.06.2013 r.)
Ilość części WZ |
Osiedle |
Liczba członków |
Nieruchomości |
Ilość członków w części WZ |
Ilość mandatów na czl. RN |
Termin |
Miejsce zebrania |
1. |
PORĘBA |
1194 |
I . |
609 |
1 |
06.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
2. |
II. |
585 |
1 |
07.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
3. |
ŁĘGI |
1699 |
I. |
514 |
1 |
08.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
4. |
II. |
603 |
1 |
09.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
5. |
III. |
582 |
1 |
10.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
6. |
RUTA |
2245 |
I. |
620 |
1 |
13.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
7. |
II. |
535 |
1 |
14.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
8. |
III. |
519 |
1 |
15.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
9. |
IV. |
571 |
1 |
16.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
10. |
WIDOK |
1398 |
I. |
559 |
1 |
17.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
11. |
II. |
839 |
1 |
20.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
12. |
BŁONIE |
1503 |
I. |
527 |
1 |
21.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
13. |
II. |
496 |
1 |
22.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
14. |
III. |
480 |
1 |
23.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
15. |
CZŁONKOWIE OCZEKUJĄCY |
250 |
1 |
24.05.2013 r. |
SM Czuby |
||
16. |
SKARPA |
2420 |
I. |
391 |
1 |
27.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
17. |
II. |
487 |
1 |
28.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
18. |
III. |
537 |
1 |
29.05.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
19. |
IV. |
455 |
1 |
03.06.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
20. |
V. |
550 |
1 |
04.06.2013 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
21. |
NISKA SKARPA |
Przytulna |
27 |
1 |
05.06.2013 r. |
SM Czuby |
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni