Protokół Nr 23/2012
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 05.06.2012 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 10.07.2012 r. Termin ostateczny
– 1 członkowi w terminie do 31.10.2013 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.11.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2013 r.
Oraz
– 1 najemcy lokalu użytkowego w terminie do 31.10.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2012 r. z tytułu kosztów sądowych,
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2013 r. z tytułu rat normatywu,
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2012 r. z tytułu normatywu.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 2 członkom w wysokości 40%
– 3 członkom w wysokości 50%
– 4 członkom w wysokości 100%
oraz
– 2 członkom w wysokości 50% z tytułu rat normatywu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na uznania dokonanej jednorazowej spłaty w wysokości 4 902,95 zł wniesionej na całkowita spłatę kredytu i odsetek za mieszkanie przy ulicy Bursztynowa w osiedlu Widok – jako wniesionej w dwóch ratach dającą możliwość skorzystania z umorzenia kwoty ponadnormatywnej- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– unieważnienie przetargu
Zarząd Spółdzielni unieważnił przetarg:
a) na zmycie elewacji oraz wykonanie trwałych ( wielokrotnie zmywalnych ) powłok anty- graffiti, prześwitów znajdujących się w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych w zasobach osiedla Widok przy ulicy Szmaragdowej 4, 16, 36, 46 i Bursztynowej 24, 32, 35, 37.
b) na wykonanie demontaży istniejących opraw świetlówkowych i montaż lamp energooszczędnych z czujnikami ruchu w klatce schodowej oraz korytarzach wieżowca położonego przy ulicy Bursztynowej 41, opraw na klatkach schodowych budynków mieszkalnych przy ulicy Bursztynowej 29, 31, 32, 37 i Szmaragdowej 46, opraw w prześwitach budynków mieszkalnych przy ulicy Bursztynowej 24, 29, 31, 32, 35, 37 oraz ul. Szmaragdowej 4, 16, 36, 46.
– zatwierdzenia protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokoły:
a) z przetargu na wykonanie wymiany wodomierzy i ciepłomierzy po okresie legalizacji w budynkach osiedla Widok przy ulicy Bursztynowej. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z wykonawca wskazanym przez komisji firmą ISTA Polska Sp. z o.o.
b) protokół konieczności na roboty dodatkowe przy realizacji chodnika głównego przy ulicy fantastycznej łącznie z dojściem do prześwitu budynku przy ulicy fantastycznej 15 w osiedlu Skarpa
– uzupełnienia dokumentacji przetargowej
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na uzupełnienie brakujących dokumentów przez oferentów , którzy złożyli oferty na roboty:
a) związane z wymiana odwodnienia i montażem obróbek blacharskich w budynkach osiedla Widok.
b) remont balkonów w osiedlu Skarpa – firmy MARTEM – BUD
– zawarcie umowy najmu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie z dniem 1.07.2012 r. z nowym najemcą umowy najmu na lokal użytkowy położony przy ulicy Różanej w osiedlu ruta na następujących warunkach – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. najemcy i warunków umowy.
– sprzedaż części działki
Zarząd spółdzielni nie wyraził zgody na sprzedaż części działki 24/15 tj. około 50 m2 powierzchni przy ulicy radości w osiedlu Skarpa należącej do mienia Spółdzielni
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane nowego osobowe członka.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– udzielił urlopu bezpłatnego:
- pracownikowi Zarządu i Administracji Ogólnej w okresie od 17.07.2012 r. do 31.08.2013 r.
- pracownikowi administracji osiedla Łęgi w okresie od 5.09.2012 r. do 1.03.2013 r.
– przedłużył umowę o pracę od dnia 12.06.2012 r. do dnia 30.06.2012 r. z pracownikiem zatrudnionemu w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego w os. „Błonie” – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. pracownika
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni.