Protokół Nr 20/2012
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 15.05.2012 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 2 członkom w terminie do 31.05.2013 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2012 r.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 30%
– 4 członkom w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– pokrycia kosztów mienia spółdzielni
Zarząd Spółdzielni wyraził zgoda na pokrycie kosztów wieczystego użytkowania i podatku od nieruchomości w budynkach własnych – mienie spółdzielni, z dodatkowych wpływów na utrzymanie mienia spółdzielni. Powyższe koszty te zostaną uwzględnione w planach utrzymania mienia na rok 2012.
– wprowadzenie opłat za odczyt drogą radiową
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wprowadzenie na rozliczeniu kwartalnym wody opłaty za odczyt wodomierza w wysokości 1,045 zł za jeden wodomierz dokonywanych przez ISTA Polska S.A. zgodnie z zawartą umowa począwszy od 01.04.2012 r.
– wprowadzenie nowego składnika opłat
– Zarząd wyraził zgodę na wprowadzenie do czynszu z dniem 01.08.2012 r. nowej poz. „sprzątanie klatek schodowych” w wysokości 9,23 zł/m -c/lokal (brutto) w nieruchomości Bursztynowa 19 – w I klatce schodowej w osiedlu Widok.
– skierowanie pozwu do sądu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego wobec byłego użytkownika miejsca postojowego na parkingu przy ulicy Romantycznej 14, który posiada zadłużenie z tytułu użytkowania parkingu w wysokości 481,00zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużnika
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot nadpłaty występującej na koncie opłat eksploatacyjnych niżej wymienionym osobom:
- Za lokal Tymiankowa w osiedlu Łęgi kwoty -132,26 zł i za mieszkanie Radości w osiedlu Skarpa kwoty 319,45 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
- Za lokal mieszkalny przy ul. Tatarakowej w osiedlu Łęgi kwoty 1 000 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenia protokołu:
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na:
a) roboty dekarskie w osiedlu Ruta i Widok. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie prac w osiedlu Ruta przez firmę CROM. Oferta na prace w osiedlu Widok nie spełniała warunków zamówienia.
b) z przetargu nieograniczonego na roboty związane z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej w osiedlu Skarpa, Ruta, Błonie, Widok.
Wyraził zgodę a zawarcie umowy na realizację prac z firmą Fabryka Okien SPEKTRUM w osiedlu Ruta, Błonie, Widok i firmą MEGA- PLAST sp. z o.o. w osiedlu Skarpa.
c) przetargu na prace remontowe w osiedlu Ruta:
- remont balkono-tarasów i uszczelnienie gazonów kwiatowych.
Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac przez Zakład Remontowo- Budowlany. - remont izolacji i wymianę cokołów w budynku przy ul. Jutrzenki 10.
Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac przez P.H.U. ..MARLJUD”. - remont elewacji przy lokalu użytkowym przy ul. Różanej 6.
Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac przez Zakład Remontowo-Budowlany. - Remont odwodnienia wiatrołapów w budynku przy ul. Dziewanny 1.
Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac przez Zakład Remontowo- Budowlany.
d) remonty balkonów w osiedlu Skarpa
Zarząd Spółdzielni po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym zestawieniem:
- MARTEN-BUD oferta nie ważna
- BUDREX BP – oferta ważna
- ZRB Betoniarstwo i Brukarstwo – oferta ważna
- Firma Budowlano-Usługowa AKRO Sp. z o.o. – oferta nie ważna
postanowił unieważnić przetarg i ogłosić nowy.
e) na remont docieplenia ściany szczytowej budynku przy ulicy Romantycznej 19 w osiedlu Skarpa.
Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z firmą Zakład Remontowo – Budowlany Bekoniarstwo i Brukarstwo.
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:
a) w trybie „zapytania o cenę” na wykonanie w osiedlu Widok robót związanych z wymianą odwodnienia i montażem obróbek blacharskich w budynkach ( przetarg nieograniczony został unieważniony ). Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
b) w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie LPEC remontu elewacji budynku hydroforni przy ulicy Gościnnej w osiedlu Skarpa będącej mieniem SM Czuby – po warunkiem obciążenia kosztami przeprowadzonych prac nieruchomości obsługiwanych przez tę hydrofornię.
c) w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie GAZ- SERWIS remontu kanalizacji sanitarnej pomiędzy I i II klatką schodową w budynku przy ulicy Romantycznej 8 w osiedlu Skarpa.
d) powtórnego przetargu w trybie nieograniczonym na wykonanie remontów balkonów w budynku przy ulicy Fantastycznej 11 strona wschodnia w osiedlu Skarpa. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
e) w trybie „zapytania o cenę” na wykonanie remontu wejść do klatek schodowych w osiedlu Skarpa. Zatwierdził wykaz firm do których należy skierować zapytanie oraz skład komisji przetargowych zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
f) w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie Fabryce Okien SPEKTRUM wymianę drzwi wejściowych do lokalu użytkowego w budynku przy ulicy Tymiankowej 48.
g) w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie rzeczoznawcy budowlanemu z listy biegłych sądowych ekspertyzy budowlanej w celu określenia stanu technicznego konstrukcji i pokrycia dachu na budynku przy ulicy Watykańskiej 10 pod zamontowanymi masztami antenowymi polskiej Telefonii Cyfrowej.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
Zarząd Spółdzielni zatwierdził wynik przetargu z dnia 14.04.2012 r. na ustanowienie odrębnej własności lokali mieszkalnych:
- Sympatyczna 4/32 – cena wywoławcza 181 537,00 zł – nie wpłynęła żadna oferta,
- Szmaragdowa 16/100 – cena wywoławcza 159 000,00 zł, wylicytował kwotę 191 000,00 zł. Wpłata wylicytowanej kwoty winna wpłynąć do 30.06.2012 r.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– w okresie od 10.06.2012 r. do 2.09.2012 r. zatrudni nowego pracownika w wymiarze 1 etatu w charakterze dozorcy mienia na parkingach strzeżonych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– zmienia warunki pracy i płacy pracownikowi zatrudnionemu w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego w os. „Łęgi” na zasadzie porozumienia stron w okresie od 15.05.2012 r. do czasu powrotu z nieobecności usprawiedliwionej innego pracownika – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni.