Protokół Nr 17/2012
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 24.04.2012 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach – 1 członkowi w terminie do 30.06.2012 r.
– skierowanie spraw na drogę postępowania sądowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do sadu pozwów o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych wobec osób wymienionych w złączonym wykazie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 23 dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 2 członkom w wysokości 40%
– 2 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia .
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenie protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu :
a) na renowacje i malowanie elewacji budynków przy ulicy Agatowej 14 i 16 w osiedlu Poręba. Wyraził zgodę na zawarcie umowy o wykonanie w/w prac z firmami wskazanymi w protokole tj. Przedsiębiorstwem Budowlanym Norma i Zakładem remontowo – Budowlanym,
b) na cząstkowy remont nawierzchni asfaltowych w osiedlu Łęgi. Wyraził zgodę na zawarcie umowy o wykonanie w/w prac z firmami wskazanymi w protokole tj. Komunalnym Przedsiębiorstwem Robót Drogowych sp. z o.o. Lublinie,
c) na prace remontowe w osiedlu Ruta . Wyraził zgodę na zawarcie umowy o wykonanie prac z firmami wskazanymi w protokole tj. remont balkonów przez Zakład Produkcyjno – Usługowo – Handlowy.
– uzupełnienie oferty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrócenie się do oferentów o uzupełnienie ofert zgodnie z dołączonymi protokołami w przetargach na:
a) budowę zatok parkingowych w osiedlu Łęgi,
b) malowanie klatek schodowych w osiedlu Ruta, Łęgi, Błonie, Widok,
c) remontu balkonów w budynku przy ulicy fantastycznej 11 w osiedlu Skarpa,
d) remont nawierzchni asfaltowych w osiedlu Ruta.
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:
a) ponowny przetarg w trybie „zapytania o cenę” na remont balkono – tarasów, na wymianę cokołów w budynku Jutrzenki 10 , na remont elewacji budynku Różana 6 przy lokalu użytkowym oraz remont odwodnienia wiatrołapów w budynku Dziewanny 1,
b) w trybie „zapytania o cenę” na remont nawierzchni bitumicznej w osiedlu Błonie. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku,
c) w trybie „zapytania o cenę” na remont dachu na budynku hydroforni (mienie Spółdzielni) w osiedlu Łęgi. Zawarcie umowy na wykonanie w/w prac przez PUH MAXBUD.
– zmiana najemcy lokalu
Zarząd Spółdzielni zgodnie z § 1 pkt 4 lit. B Regulaminu wyraził zgodę na zmianę najemcy lokalu użytkowego położonego przy ul. Gościnnej w osiedlu Skarpa. Branża, stawka najmu, okres wypowiedzenia, zabezpieczenie umowy pozostaje bez zmiany – w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu – w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
Ad. 5
Materiały na Walne Zgromadzenie.
W związku z pismem z dnia 20 kwietnia 2012 r. skierowanym przez 14 członków Spółdzielni zamieszkałych przy ulicy Szmaragdowej 4 w osiedlu Widok w brzmieniu:
Lublin, dnia 20 kwietnia 2012 r.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby”
w Lublinie
ul. Watykańska 6
Niżej podpisani członkowie Spółdzielni proszą o uzupełnienie porządku obrad Walnego Zgromadzenie o punkt:
- Informacja na temat poniesionych kosztów na realizacje wstrzymanej budowy zespołu garażowo-usługowego przy ul. Filaretów 52 i sposobu ich pokrycia.
- Informacja na temat kosztów poniesionych na przygotowanie budowy w osiedlu Łęgi i przyczyn jej wstrzymania wyrokami sądowymi oraz sposobu pokrycia tych kosztów.
- Informacja na temat kosztów sądowych przegranego procesu o sprzedaż działki wraz z pawilonem U1 i U2 przy ul. Watykańskiej 8-10 oraz wysokości odsetek, jakie Spółdzielnia jest obowiązana zapłacić.
- Informacja na temat źle wykonanego ocieplenia budynku przy ul. Szmaragdowej 4, kosztów usunięcia glonów ze ścian oraz sposobu sfinansowania tych robót i ukarania winnych zaniedbań.
- Informacja na temat przyczyn wypracowanej w 2011 straty na działalności operacyjnej Spółdzielni.(póz. F Rachunku zysków i strat – 370.751,25 zł.)
- Informacja na temat kosztów ustawienia ochroniarzy na wszystkich częściach Walnego Zgromadzenia oraz kto został ukarany grzywną za zakłócanie spokoju i jakim wyrokiem (sygnatura akt). Której części Walnego Zgromadzenia to dotyczyło.
- Wyjaśnienie, dlaczego Zarząd zlekceważył wniosek I części Walnego Zgromadzenia Osiedla Widok w sprawie zwołania Walnego Zgromadzenia zgodnie z obligatoryjnymi przepisami ustawowymi w tym prawidłowego powiadomienia i dokonania podziału Walnego na części.
porządek obrad Walnego Zgromadzenia w dniu 21.04.2012 r. został uzupełniony o punkt 11c i wywieszone do wiadomości członków Spółdzielni na drzwiach klatek schodowych oraz tablicach ogłoszeń we wszystkich budynkach .
W związku z powyższym porządek obrad Walnego Zgromadzenia będzie przedstawiał się następująco:
- Otwarcie obrad, wybór Prezydium.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej i Wnioskowej.
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2011 r.
- Sprawozdanie Zarządu Spółdzielni z działalności w 2011 r.
- Informacja na temat sprawozdania finansowego za 2011 r. zaopiniowanego przez biegłego rewidenta.
- Omówienie proponowanych zmian Statutu Spółdzielni.
- Omówienie proponowanych zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Omówienie proponowanych zmian Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu w dniach 09.05.2011 r. – 06.06.2011 r.
- Informacja na temat:
a) lustracji ustawowej w SM „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2009 r. do 31.12.2011 r.
b) realizacji wniosków z lustracji częściowej w SM „Czuby” obejmującej działalność inwestycyjną Spółdzielni w okresie od 1.01.2010 r. do 31.12.2010 r.
c) Informacja na temat:
– poniesionych kosztów na realizację budowy zespołu garażowo-usługowego przy ul. Filaretów 52 i sposobu ich pokrycia,
– kosztów poniesionych na przygotowanie budowy w osiedlu Łęgi oraz sposobu pokrycia tych kosztów,
– kosztów sądowych procesu o sprzedaż działki wraz z pawilonem U1 i U2 przy ul. Watykańskiej 8-10,
– kosztów poniesionych na ocieplenie budynku przy ul. Szmaragdowej 4,
– wyjaśnienie pozycji F Rachunku zysków i strat,
– przyczyn zatrudnienia firmy ochroniarskiej i kosztów poniesionych na ochronę Walnego Zgromadzenia w roku 2011,
– niezrealizowania wniosku części Walnego Zgromadzenia członków zamieszkałych przy ulicy Szmaragdowej w Osiedlu Widok dotyczącego zwołania Walnego Zgromadzenia. - Dyskusja nad sprawozdaniami (zapytania i odpowiedzi).
- Wybory członków Rady Nadzorczej.
- 14. Głosowanie w sprawach:
– zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2011 r.,
– zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni z działalności za 2011 r.,
– zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2011 r.,
– udzielenia absolutorium Członkom Zarządu SM „Czuby” za działalność w 2011 r.,
– zasad podziału i przeznaczenia nadwyżki bilansowej,
– rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej w SM „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2009 r. do 31.12.2011r.
– uczestnictwa członków Spółdzielni w kosztach związanych z działalnością kulturalno – oświatową,
– zmian Statutu Spółdzielni,
– zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia SM „Czuby” w Lublinie,
– mian Regulaminu Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie,
– zbycia ( zamiany) terenów w rejonie ulicy Agatowej w związku z regulacją granic z podmiotami sąsiadującymi z terenami SM „Czuby”.
– wyboru delegata na Walne Zgromadzenie Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie,
– wyboru dwóch przedstawicieli na zjazd przedkongresowy wybierający delegatów na V Kongres Spółdzielczości. - Rozpatrzenie w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań od uchwał Rady Nadzorczej.
- Przyjęcie wniosków zgłoszonych w toku obrad.
- Zamknięcie obrad.
W związku z uzupełnieniem porządku obrad o punkt 11c członkom przybyłym na Walne Zgromadzenie wraz z mandatami przekazywana będzie poniższa informacji – wyjaśnienie.
Informacja w związku z uzupełnieniem porządku obrad
– Zarząd Spółdzielni, jako organ odpowiedzialny za stronę organizacyjną zebrań części Walnego Zgromadzenia, przede wszystkim bezpieczeństwo zgromadzonych członków Spółdzielni, zlecił specjalistycznej firmie ochronę osób i mienia.
Konieczność zawarcia umowy o ochronę z wyżej wymienioną firmą związana była z incydentami, jakie miały miejsce w latach poprzednich na Zebraniach Przedstawicieli Członków Spółdzielni, na których niejednokrotnie dochodziło do zakłócenia spokoju przez awantury członków i mieszkańców Spółdzielni (m. in. wyzywanie, kierowanie obelżywych słów pod adresem uczestników zebrania, rzucanie kostką brukową w członków Spółdzielni, gaszenie papierosów na koszuli) powodujące interwencje policji. Na skutek jednego z nich, wyrokiem z dnia 22 grudnia 2009 r. Sądu Rejonowego w Lublinie XVII Wydział Grodzki osoba zakłócająca obrady została uznana za winną popełnienia czynu z art. 52 § 1 pkt 4 kodeksu wykroczeń.
Przypadki próby zakłócenia obrad części Walnego Zgromadzenia miały również miejsce w roku 2011 r.
– Zgodnie z § 73 ust. 2 Statutu Spółdzielni, Walne Zgromadzenie zostało podzielone na części.
Oznaczenie części Walnego Zgromadzenia w 2011 r. – „I, II, III.” odnosiło się do określonej części w danym osiedlu. Części Walnego Zgromadzenia odbywały się zgodnie z ustalonym harmonogramem.
O terminie i porządku obrad wszyscy członkowie Spółdzielni zostali powiadomieni zgodnie z § 75 i 76 Statutu na piśmie na 21 dni przed terminem pierwszej części tj. w dniu 18.04.2011 r. poprzez wywieszenie ogłoszeń na klatkach schodowych, w biurze spółdzielni, w biurach administracji osiedli, na stronie internetowej www.sm.czby.lublin.pl oraz w informatorze dostarczonym wszystkim członkom Spółdzielni.
Zgodnie z ustaloną linią orzecznictwa sądowego, zawiadomienie członków na piśmie o czasie, miejscu i porządku obrad Walnego Zgromadzenia jest równoznaczne z tym, że członkowie mogą być powiadamiani poprzez wywieszenie zawiadomień na klatkach schodowych, na tablicach ogłoszeń, umieszczanie informacji w informatorach, na stronie internetowej zgodnie ze zwyczajowo przyjętym sposobem.
Ponadto art. 35 § 5 ustawy Prawo spółdzielcze stanowi, że tryb zwoływania posiedzeń organów /Walnego Zgromadzenia, Rady Nadzorczej, Zarządu/ oraz sposób i warunki podejmowania uchwał przez te organy określa statut lub przewidziane w nim regulaminy tych organów. Taki sposób obradowania Walnego Zgromadzenia określiła Rada Nadzorcza, która w tym zakresie ma kompetencje.
Zgodnie z § 78 b Statutu Spółdzielni, każda z części Walnego Zgromadzenia nie może skreślić z porządku obrad poszczególnych spraw, nie może odłożyć ich do następnego posiedzenia, nie może odroczyć swych obrad. Członkowie części Walnego Zgromadzenia nie mogę głosować w sprawach innej części Walnego Zgromadzenia.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni.