Protokół Nr 12/2012
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 20.03.2012 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
5. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy pracownicze.
5. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2013 r. – termin ostateczny
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2012 r.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 30%
– 2 członkom w wysokości 50%
– 2 członkom w wysokości 100%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia
Oraz
– 1 członkowi w wysokości 70% z tytułu rat normatywu
– 1 członkowi w wysokości 50%
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot z konta opłat eksploatacyjnych byłym członkom spółdzielni, którzy zbyli mieszkanie w osiedlu Poręba, nadpłaty w kwocie 910,30 zł z tytułu rozliczenia energii cieplnej. Powyższe zostało ustalone w akcie notarialnym – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłych członków.
– wprowadzenia nowego składnika opłat
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wprowadzenie z dniem 01.08.2012 r. do opłat eksploatacyjnych nieruchomości ES 017 odpisu na fundusz celowy pod nazwą „odpis na budowę miejsc postojowych w nieruchomości” w wysokości 10 zł /miesiąc/mieszkanie przez okres 13 miesięcy.
– likwidacja stawki opłat
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na realizację uchwały nr 6/2012 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 20.02.2012 r. na likwidacje z dniem 1.10.2012 r. składnika opłat eksploatacyjnych „odpis na docieplenia” we wszystkich nieruchomościach tego osiedla.
– zmiana wysokości zaliczek na podgrzanie wody
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę od dnia 1.04.2012 r.:
a) zaliczek na podgrzanie wody w osiedlu Skarpa i c.o. w osiedlu Niska Skarpa zgodnie z załączonym wykazem,
b) zaliczek na podgrzanie cieplej wody, gazu i wywóz nieczystości w osiedlu Ruta zgodnie z propozycja zawarta we wniosku.
– zmiana stawek opłat eksploatacyjnych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na realizację uchwały nr 9/2012 i 10/2012 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 27.02.2012 r. i zmianę z dniem 01.10.2012 r. wysokości opłat eksploatacyjnych w pozycji „fundusz remontowy” w osiedlu Widok w nieruchomościach wyszczególnionych w wykazie.
– przeksięgowanie środków
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeksięgowanie środków z „funduszu remontowego nieruchomości” na „fundusz na docieplenia” wg zestawienia załączonego do wniosku.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zakup laptopa
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę w trybie „zamówienia z wolnej ręki”
a) na zakup w firmie ZETO laptopa, dla administracji osiedla Łęgi
b) zlecenie firmie Veta wykonania montażu domofonów z systemem cyfrowym w budynku nr 5 przy ulicy radości w osiedlu Skarpa.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– wyraził zgodę na zmianę z dniem 01.04.2012 r. wymiaru czasu pracy z 1/2 na 1 etat pracownikowi zatrudnionemu w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego w administracji osiedla Skarpa – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– wyraził zgodę na zatrudnienie z dniem 01.04.2012 r. na okres próbny 3 m- cy w wymiarze 1/2 etatu nowego pracownika w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego w osiedlu Łęgi – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad. 5
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni.