Protokół Nr 06/2012
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 07.02.2012 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
5. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy pracownicze.
5. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2012 r.
– 2 członkom w terminie do 28.02.2013 r
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 5 członkom w wysokości 30%
– 3 członkom w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 60%
– 1 członkowi w wysokości 80%
– 3 członkowi w wysokości 100%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia,
oraz
– 2 członkom w wysokości 60% z tytułu nieterminowej wpłaty normatywu.
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgoda na zwrot nadpłaty w wysokości 874,67 zł występującej na koncie opłat eksploatacyjnych członka zam. przy ulicy Sympatycznej w osiedlu Skarpa – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zmiana zakresu rzeczowo – finansowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę zakresu rzeczowego funduszu remontowego wspólnego w osiedlu Łęgi polegającego na:
- Wykonaniu zatoki przy ulicy tatarakowej w zamian za budowę zatoki przy ulicy Kaczeńcowej,
- Rozszerzenie zakresu rzeczowego w pozycji roboty brukarskie o remont dodatkowych dwóch odcinków ciągów pieszych przylegających do ujętego w planie na 2012 r. ciągu pieszego wzdłuż szczytów budynków Biedronki 5, 7, 9, 11, wykonanie około 240 m2 kostki brukowej.
– zlecenie zamówienia
Zarząd Spółdzielni na podstawie § 46 pkt 2 ppkt 6 regulaminu wyraził zgodę:
- na zlecenie firmie ISTA w trybie „zamówienia z wolnej ręki” wymiany obecnych wodomierzy na wodomierze z odczytem radiowym w budynku przy ulicy Fantastycznej 7 w osiedlu Skarpa,
- Na zlecenie firmie VENTA wykonanie montażu domofonów z systemem cyfrowym w budynku przy ulicy Radości 5 w osiedlu Skarpa – uchwała nr 1/2012 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa.
– wprowadzenia nowego składnika opłat
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wprowadzenie od 01.03.2012 r. do opłat eksploatacyjnych w budynku przy ulicy radości 5 w osiedlu Skarpa następujących odpisów:
- „Konserwacja domofonów” – 1.89 zł w mieszkaniach od 11 – 20,
- „Montaż domofonów” 10 zł na każde mieszkanie miesięcznie od 1.03.2012 do 31.12.2012 r. w mieszkaniach od 11 – 20.
– zmiana wysokości odpisu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę wysokości odpisu od 1.03.2012 r. na gaz oraz konserwację domofonów w nieruchomościach osiedla Skarpa zgodnie z załączonym zestawieniem.
– zmiana stawek na podatek od nieruchomości
Zarząd Spółdzielni na podstawie uchwały Rady Miasta Lublin nr 253/XV/2011 zmienił od 1.03.2012 r. stawki podatku od nieruchomości według załączonych wykazów dla 125 nieruchomości w zasobach SM „Czuby”.
– sprzedaż drewna
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na sprzedaż drewna opałowego w ilości około 8 m3 uzyskanego w wyniku wycięcia 2 szt. klonów przy budynku Dziewanny 9 w osiedlu Ruta.
– rozwiązanie umowy o budowę lokalu
Zarząd Spółdzielni w związku z utrzymującym się zadłużeniem na lokalu użytkowym przy ulicy Topazowej 6 postanowił przygotować dokumentację do skierowania do sądu o uzyskanie wyroku eksmisyjnego, wyraził zgodę na wypowiedzenie umowy zawartej w dniu 16.10.2007 r – na podstawi § 11 umowy- w tym miejscu w protokole umieszczono dane użytkownika.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– Prezes Zarządu na prośbę pracownika rozwiązuje umowę o pracę z dniem 28.02.2012 r. z w/w na zasadzie porozumienia stron w związku z przejściem na emeryturę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– Wyraził zgodę pracownikowi osiedla Łęgi na naukę w 2 letniej szkole na kierunku Technik Urządzeń Sanitarnych w systemie zaocznym – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni analizował propozycje podziału przez Walne Zgromadzenie nadwyżki bilansowej za 2011 r.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni