z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 17.01.2012 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Sprawy finansowe.
Sprawy eksploatacyjne.
Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 29.02.2012 r.
– 3 członkom w terminie do 31.03.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.04.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2012 r.
oraz
1 członkowie w terminie do dnia 30.04.2012 r. z tytułu rat normatywu
– skierowania spraw na drogę postepowania sądowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do sądu pozwów o zapłatę należność wobec osób wymienionych w załączonym wykazie gdyż podejmowane przez Spółdzielnię działania okazały się bezskuteczne:
– z tytułu opłat eksploatacyjnych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 46 dłużników
– zadłużenia z tytułu normatywu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 8 dłużników
– zadłużenia z tytułu garażu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 3 dłużników
– skierowanie wniosków do Rady Nadzorczej o wykreślenie z rejestru
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do Rady Nadzorczej wnioski o wykluczenie ze spółdzielni, 18 członków posiadających zadłużenie finansowe wobec Spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 3 członkom w wysokości 30%
– 3 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od naliczenia w związku z nieterminowym uregulowaniem dopłaty do zaliczki na wkład budowlany – po wyroku sądu
oraz
postanowił odstąpić od naliczenia odsetek do wysokości 20 zł za nieterminowe wpłaty normatywu dla osób, które na dzień 31.12.2011 r. nie posiadających zadłużenia w opłatach.
– wstrzymanie licytacji mieszkania
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawieszenie postepowań egzekucyjnych i rozłożenie na raty spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych w ratach po 2 500 zł miesięcznie osobie zajmującej mieszkanie przy ulicy Biedronki w osiedlu Łęgi – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– zawieszenia naliczeń składnika opląt eksploatacyjnych
Zarząd Spółdzielni na podstawie uchwałą nr 31/2011 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 8 .12.2011 r. skierowuje wniosek do Rady Nadzorczej o zawieszenie naliczeń składnika opłat eksploatacyjnych na działalność kulturalno – oświatową w osiedlu Widok od dnia 1.04.2012 r. do czasu wykorzystania zgromadzonych środków.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zlecenia zamówienia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup w firmie Agencja Handlowo – Usługowa WIDOK Sp z .o.o. komputera dla archiwum.
– wynajem powierzchni reklamowej
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę najemcy lokalu użytkowego przy ulicy Dziewanny 3 na wynajem powierzchni tylnej ściany budynku pawilonu przy ulicy Dziewanny 3 na reklamę zgodnie z obowiązującymi w osiedlu stawkami.
Ad. 4
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni