Protokół Nr 51/2011
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 13.12.2011 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
5. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy pracownicze.
5. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2012 r.
– 2 członkom w terminie do 29.02.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2012 r.
– 4 członkom w terminie do 30.06.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.10.2012 r.
– 7 członkom w terminie do 31.12.2012 r.
– skierowanie spraw do komornika
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie przeciwko wymienionym w załączniku 17 dłużnikom wniosków do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego. Podejmowane przez Spółdzielnię działania okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia odsetek,
– 3 członkom w wysokości 30%
– 2 członkom w wysokości 40%
– 3 członkom w wysokości 50%
– 2 członkom w wysokości 100%
oraz
– 1 członkowi w wysokości 50% z tytułu nieterminowej wpłaty normatywu.
– zmiana wysokości odpisu z tytułu energii elektrycznej
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgodę na zmianę od dnia 1.04.2012 r. wysokości odpisu z tytułu energii elektrycznej w nieruchomościach nr ES 002 ulicy Sympatyczna 1, 3. Zarząd podejmie decyzję po przeanalizowaniu zużycia energii po 6 miesiącach od zamontowania lamp z czujnikami ruchu w tej nieruchomości.
– rozliczenie wkładu mieszkaniowego
Zarząd Spółdzielni zaakceptował rozliczenie wkładu mieszkaniowego za mieszkanie położone przy ulicy Sympatycznej, które zostało odzyskane w dniu 19.09.2011 r. w związku z dokonaniem eksmisji. Rozliczenie dokonane zostanie – wartość rynkowa lokalu ustalona na dzień eksmisji po potrąceniu z niej zadłużenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oraz adres lokalu.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– włączenia do mienia spółdzielni lokali użytkowych
Zarząd Spółdzielni postanowił zmienić z dniem 1.10.2012 r. zasady kwalifikacji nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni. Postanowił ustalić przynależność lokali użytkowych w najmie (zakwalifikować do mienia spółdzielni lub nieruchomości budynkowej) biorąc pod uwagę to z jakich środków finansowana była budowa tych lokali (sposobu ich rozliczenia).
– uzupełnienia oferty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie do oferentów, którzy złożyli oferty na wymianę wodomierzy w osiedlu Błonie, o uzupełnienie brakujących dokumentów w terminie do 19.12.2011 r.
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:
a) w trybie „zapytania cenę” na prace projektowe związane z wykonaniem dokumentacji technicznej i uzyskania pozwolenia na budowę schodów terenowych przy ulicy Dziewanny 5.
b) w trybie” zmówienia z wolnej ręki” na wykonanie inwentaryzacji powykonawczej przyłącza kanalizacji sanitarnej oraz zasuwy wodociągowej do kontenera parkingu przy ulicy Romantycznej 14 w osiedlu Skarpa.
c) w trybie” zmówienia z wolnej ręki” na zakup posypywarki (piaskarki) marki PK QUAD na potrzeby administracji osiedla Skarpa.
d) w trybie „zlecenia z wolnej ręki” na wykonanie w osiedlu Widok niż wymienionych robót:
1. opracowanie dokumentacji technicznej budowy 10 miejsc postojowych na teren miejskim przy przedszkolu nr 63 przy ul. Szmaragdowej 22,
2. sporządzenie kosztorysu inwestorskiego na w/w zakres prac,
3. sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedmiotowego zakresu prac.
– realizacji uchwały nr 49/2011 Rady Przedstawicieli Nieruchomości „Skarpa” z dnia 26.10.2011 r.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wprowadzenie z dniem 01.04.2012 r. z zachowaniem ustawowego okresu zawiadomienia, zmiany wysokości odpisu w niżej wymienionych nieruchomościach osiedla Skarpa:
1. odpisu w wys. 0,32zl/m2p.u. na fundusz remontowy nieruchomości ES 019
2. odpisu w wys. 0,38zl/m2p.u. na fundusz remontowy nieruchomości ES 002
3. odpisu w wys. 0,50zł/m2p.u. na fundusz remontowy nieruchomości ES 016
– zmiana lamp przy wymianie oświetlenia klatek schodowych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę lamp przy wymianie oświetlenia klatek schodowych w budynkach przy ulicy Radości 9, 11, Romantyczna15, Sympatyczna 1, 3 oraz w wejściach do klatek schodowych budynków przy ulicy Radości 1, 3, 5, Romantycznej 17, 19 w osiedlu Skarpa z lamp typu STEINEL RS PRO 5500 SENSOR na lampy typu STEINEL RS PRO 5100 SENSOR.
– zawarcie umowy na dzierżawę terenu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na dzierżawę terenu ok. 20 m2 części parkingu przy ulicy Jutrzenki w osiedlu Ruta na okres 4 – 5 dni (19 – 23 grudnia) z przeznaczeniem na sprzedaż choinek.
– lokalizacja rzeźby w osiedlu Skarpa
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na usytuowanie rzeźby autorstwa Billa Goulda na terenie działki nr 49/17 przy ulicy Romantycznej w osiedlu Skarpa, będącej w zasobach mienia spółdzielni. Rzeźba ma stanąć na skraju wzniesienia istniejącego placu zabaw.
– podpisania aneksów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na podpisanie aneksów do umowy Nr 25/ER/2010 zawartej z firmą Suk-Pol na wywóz nieczystości i zimowego utrzymania ulic w osiedlu Ruta:
a) aneks nr 1 – zmiany terminu negocjowania ceny roboczogodziny na każdy sezon zimowy,
b) aneks nr 2 odśnieżania i posypywania ulic i chodników w okresie zimowym.
– zmiana terminu wykonania ogrodzenia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przesuniecie terminu wykonania ogrodzenia stalowego placu przy ulicy Watykańskiej 8 – 10 w osiedlu Ruta z 31.12.2011 r. na 31.01.2012 r.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 1osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowego członka.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– Prezes Zarządu przedłużył z dniem 1.01.2012 r. umowę o pracę z niżej wymienionym pracownikom:
- na czas nieokreślony w wymiarze 1 etatu z pracownikiem zatrudnionym na stanowisku administratora os. „Skarpa” – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- na czas określony do 31.12.2012r. z pracownikiem zatrudnionym w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego os. „Skarpa” w wymiarze 1/2 etatu – – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- na czas nieokreślony z pracownikiem zatrudnionym w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego os. ” Skarpa” w wymiarze 1/2etetu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- na czas nieokreślony z pracownikiem zatrudnionym w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego osiedla Błonie w wymiarze 1etatu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– z dniem 1.01.2012 r. powierza Pani Grażynie Bogan stanowisko kierownika osiedla „Skarpa” – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– Prezes Zarządu z dniem 31.12.2011 r. rozwiązuje umowę o pracę z pracownikiem zatrudnionym w charakterze gospodarzem rejonu mieszkalnego os. „Skarpa” na zasadzie porozumienia stron – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– Prezes Zarządu zatrudnia Pana Wiesława Michalika na czas określony od 1.01.2012 r. do 31.12.2012 r. w wymiarze 1/2 etatu w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego osiedla „Skarpa” oraz przyznaje wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 1.200zł miesięcznie w/g 6 kat. zaszeregowania. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– Zarząd Spółdzielni w związku ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia w 2012 r. zmienia z dniem 1.01.2012 r. pracownikom zatrudnionym na parkingach w osiedlu Skarpa wynagrodzenie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni