Protokół Nr 39/2011
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 20.09.2011 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. fin. – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2013 r.
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu i polecił skierować wniosek do sądu o wydanie nakazu zapłaty.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
Oraz
– 1 członkowi w wysokości 100% po nakazie zapłaty.
– obciążenie kosztów utrzymania mienia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spisanie w koszty mienia Spółdzielni niedopłaty w kwocie 65,06 zł z tytułu użytkowania miejsca parkingowego. Zadłużenie dotyczy trzech użytkowników nie można jednoznacznie stwierdzić do kogo z nich należy
– zaliczenia wpłaty w ratach
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zaliczenie wniesionej przez członka spłaty zadłużenia z tytułu kredytu i odsetek w kwocie 25 014,96 zł – w dwu ratach jako korzystniejszej dla lokatora formy spłaty- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– włączenia do mienia lokali użytkowych w najmie
W związku z ustaleniem mienia spółdzielni zgodnie z art. 40 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę:
- przejęcie lokali użytkowych w najmie z nieruchomości na mienie spółdzielni wg załączonego wykazu -zał. Nr 1,
- dokonanie korekt ewidencji kosztów i przychodów od stycznia 2011 r. do chwili obecnej (bez BO) – zał. Nr 2.
oraz unieważnienie wniosku z dnia 30.08.2011 r.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zlecenie wykonania robót
Zarząd Spółdzielni w oparciu o § 46 pkt 2 ppkt 6 regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane wyraził zgodę na zlecenie w trybie zamówienia z wolnej ręki:
- firmie Zakładowi Remontowo – Budowlanemu który obecnie wykonuje remont schodów w osiedlu Skarpa, wykonania remontów schodów w prześwicie budynku przy ulicy Gościnnej 11 od strony wschodniej,
- firmie Zakładowi Usługowo – Handlowemu EKSAM wykonanie remontu podestu przed wejściem do II klatki budynku przy ulicy Romantycznej 9 i skucie części podestu przy klatce III tego budynku,
- firmie WAL – BUD Remontowo – Budowlanej malowanie korytarzy piwnicznych w budynku przy ulicy Sympatycznej 12 i 14 oraz Romantycznej 6.
– uzupełnienie zakresu robót
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na uzupełnienie zakresu robót brukarskich wykonywanych przy ulicy Bursztynowej 24, 32, 34 w osiedlu Widok zgodnie z załączonym protokołem konieczności.
– zawarcia umowy na dzierżawę terenu
Zarząd Spółdzielni zgodnie z § 1 ust.5 lit. b Regulaminu wynajmu lokali użytkowych oraz dzierżawy terenu w SM „Czuby”, wyraził zgodę na przepisanie umowy na dzierżawę terenu przy ulicy Tatarakowej z dzierżawcy dotychczasowego na nowego. Określił stawkę dzierżawy, prowadzona działalność – handel owocami i warzywami, okres wypowiedzenia umowy 1 miesiąc – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dotychczasowego i nowego dzierżawcy oraz wysokość stawki.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowego członka.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– podjął j uchwałę nr 12/2011 z dnia 20.09.2011 r. w sprawie: ustalenia dofinansowania pracownikom Spółdzielni ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych – w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni