Protokół Nr 37/2011
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 06
.09.2011 r.

Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu Księgo. Fin. – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.

Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.

Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 2 członkom w terminie do 31.12.2011 r. w tym 1 jako termin ostateczny
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2012 r.
– 3 członkom w terminie do 30.09.2012 r.
– 1 członkowi w ratach po 300 zł miesięcznie
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu spłaty

skierowanie wniosków do Rady Nadzorczej o pozbawienie członkostwa

Zarząd Spółdzielni postanowił skierować 17 wniosków do Rady nadzorczej o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie ze spółdzielni niżej wymienionych członków – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

skierowanie wniosków do Rady Nadzorczej o wystąpienie z powództwem o nakaz sprzedaży

Zarząd Spółdzielni postanowił skierować do Rady Nadzorczej 12 wniosków o wystąpienie z powództwem cywilnym o nakazie sprzedaży w drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postepowania cywilnego o egzekucji z nieruchomości wobec niej wymienionych właścicieli lokali mieszkalnych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:

– 3 członkom w wysokości 40%
– 2 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
oraz
– 1 członkowi w wysokości 50% z tytułu nieterminowej wpłaty normatywu.

zmiana składników opłat za dzierżawę terenu

Zarząd Spółdzielni w związku z nowelizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i ustawy o rachunkowości postanowił zmienić zasady rozliczania stawki za dzierżawę terenu w nieruchomościach mieszkaniowych. Ustaloną stawkę rozlicza się będzie na:
– koszty zarzadzania
– koszty administrowania
– wieczyste użytkowanie gruntów (jeżeli występuje)
– podatek od nieruchomości
– odpis na fundusz społeczno – kulturalny
– odpis na fundusz remontowy
Powstałą ewentualną nadwyżkę należy przekazać na fundusz remontowy.

opodatkowania mediów sprzedawanych z usługą najmu

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu poniżej przedstawionej opinii
„W związku z interpretacją przepisów dotyczących opodatkowania mediów sprzedawanych z usługą najmu Krajowa Izba Podatkowa Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi wyjaśnia, że w sytuacji gdy korzystający z najmu lokalu lub dzierżawy nie ma zawartej umowy bezpośrednio z dostawcą mediów, wydatki za media stanowiące element świadczenia (usługa o charakterze kompleksowym) należnego z tytułu umowy najmu stanowią wraz z czynszem obrót, w rozumieniu art.29 ust. 1 ustawy z tytułu świadczenia usług najmu.
Organ podatkowy jako podstawę wskazał art. 29 ust. 1 ustawy oraz art. 73 Dyrektywy Rady 2006/112/WE. Zatem Jeżeli z zawartej umowy najmu wynika, że oprócz czynszu najmu najemca ponosi również opłaty dotyczące mediów np. woda i odprowadzenie ścieków w wysokości rzeczywistych kosztów ponoszonych przez najemcę, oznacza to, że do podstawy opodatkowania winne być wliczone także koszty dodatkowe bezpośrednio związane z zasadniczą usługą najmu, tj. koszty mediów i pozostałych opłat np., abonament którym obciążany jest najemca”

Zarząd postanowił zmienić stawki podatku VAT na wodę i odprowadzenie ścieków oraz abonament MPW i K z 8% na 23% i dokonać korekt wystawionych faktur od m-ca stycznia 2011 r.

naliczania kosztów eksploatacji i utrzymania mienia dla pawilonów wolnostojących

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu informacji w sprawie kosztów eksploatacji i utrzymania mienia dla pawilonów wolnostojących nie administrowanych przez SM Czuby:

„Wyodrębniono 6 pawilonów. Trzy pawilony usytuowane są na obrzeżach osiedli, sąsiadując jedynie z terenami S.M. Czuby.

– w dwóch aktach notarialnych określono, iż właściciel lokalu winien uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem mienia spółdzielni w takim zakresie, w jakim z nich korzysta – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe właściciela.

– w czterech aktach notarialnych określono iż właściciel lokalu winien uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nabytej nieruchomości – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe właściciela.

– w dwóch aktach określono, iż właściciele lokali są obowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni, które są przeznaczone do wspólnego korzystania przez osoby zamieszkujące w określonych budynkach lub osiedlu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe właściciela.

postanowił na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i umowy przeniesienia własności lokalu pawilonów wolnostojących nie administrowanych przez SM Czuby: obciążać kosztami eksploatacji i utrzymania mienia spółdzielni. Koszty te wynoszą 0,0769 zł/m2 netto. Stawka będzie aktualizowana co roku, zgodnie z uchwałą Rady Nadzorczej SM Czuby.

spisanie w koszty operacyjne osiedli

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spisanie w koszty operacyjne osiedli i rozwiązanie rezerw kwot zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych z 3 lokali użytkowych niżej wymienionych najemców. W sprawach tych komornik umorzył postępowanie wobec stwierdzenia bezskuteczności egzekucji – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe użytkowników lokali.

Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

zlecenie zamówienia

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie na podstawie § 46 ust. 2 pkt 1 regulaminu:
a) Firmie – Fabryka Okien „SPECTRUM” Sp. z o.o. wykonanie wymiany drzwi wejściowych do klatek schodowych w budynku przy ulicy Dziewanny 12,

b) Firmie – Usługowy Zakład Instalacji CO i Sanitarnych wykonanie usprawnienia instalacji denotacyjnej w budynkach osiedla Poręba,

c) Firmie – Eksam Zakład Usługowo – Handlowy wykonanie położenie kostki ekologicznej wokół urządzeń siłowni plenerowej przed Domem Kultury Skarpa.

Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.

– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

Ad. 5
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 17:21, 11 maja 2016

Kategorie: 2011