z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 07.06.2011 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin. – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1 Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2 Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2011 r.
– 2 członkom w terminie do 30.11.2011 r.
– 4 członkom w terminie do 31.12.2011 r.
– 2 członkom w terminie do 31.03.2012 r.
– 2 członkom w terminie do 31.05.2012 r.
– 2 członkom w terminie do 30.06.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2012 r.
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu i polecił skierować wniosek do sądu o nakaz zapłaty.
oraz
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2012 r. naliczonych odsetek ustawowych od nieterminowej wpłaty niedoboru zaliczki na wkład budowlany
– skierowanie spraw do sadu o zapłatę należności
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie pozwów o zapłatę należności przeciwko 39 dłużnikom umieszczonym w wykazie. Dotychczasowe działania podejmowane przez spółdzielnię (wezwania do zapłaty, rozkładanie długu na raty) okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 1 członkowi w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 60%
– 2 członkom w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 75%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia
Ad. 3 Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na prace:
a) z przetargu na prace remontowe w osiedlu Ruta remontu tarasów i gazonów – wyraził zgodę na wystąpienie do wykonawcy robót o uzupełnienie brakujących dokumentów do dnia 13.06.2011 r.
b) w trybie „zapytania o cenę” na remont balkonów w osiedlu Ruta, wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac ze wskazanym wykonawca.
– przeprowadzenie przetargu:
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:
a) w trybie zapytania o cenę” na wykonanie demontażu istniejących opraw oświetleniowych i montaż innych energooszczędnych z czujnikiem ruchu ma klatce schodowej oraz korytarzach wieżowca położonego przy ulicy Bursztynowej 30 oraz na klatkach schodowych budynku mieszkalnego przy ulicy Szmaragdowej 16 w osiedlu Widoki, zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawartą we wniosku oraz zatwierdził wykaz firm do których należy skierować zapytanie,
b) w trybie zapytania o cenę „na zakup wraz z montażem urządzeń zabawowych w celu uzupełnienia wyposażenia placów zabaw w osiedlu Widok, zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawartą we wniosku oraz zatwierdził wykaz firm do których należy skierować zapytanie,
c) w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie remontu elewacji i dachu pawilonu handlowo – usługowego przy ulicy Różanej 8 w osiedlu Ruta, zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawartą we wniosku ora Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia,
d) w trybie przetargu nieograniczonego na wymianę nawierzchni ciągu pieszo – jezdnego z trylinki na kostkę brukowa grubości 8 cm przy ulicy Bursztynowej 24, 30 i 32 w osiedlu Widok – mienie spółdzielni , zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawartą we wniosku ora Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia.
– zmiany stawek opłat eksploatacyjnych
Zarząd Spółdzielni w związku z podjętymi przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla uchwałami zatwierdził zmianę stawek opłat eksploatacyjnych w:
a) od 1 październik 2011 r. „Eksploatacja i zarządzanie” w wysokości 1,2094 zł/m2 w osiedlu Widok,
b) od 1.07.2011 r. do grudnia 2011 r. w wysokości 2,22 zł od mieszkania w pozycji „konserwacja domofonów’ dla mieszkańców budynków przy ulicy Watykańskiej 10 kl.I od nr 1A do 31, 31A i 31 B.
– dzierżawy terenu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie umoey dzierżawy terenu ok 8 m2 ( mienie spółdzielni ) przy ulicy Hetmańskiej z przeznaczeniem na handel owocami i warzywami, umowy na czas określony do 31.10.2011 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. dzierżawcy oraz stawi opłat.
– renowacji podłogi
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na przekazanie środków w 2011 r. na renowację podłogi ( parkietu ) w Sali widowiskowej w Domu Kultury Łęgi przy ulicy Tatarakowej 28 będącego mieniem spółdzielni. Polecił ująć wykonanie powyższych robót w planach na 2012 r.
– zatwierdzenie protokołu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na dodatkowy zakres robót związanych z wymiana drzwi i okien w osiedlu Błonie i zatwierdził protokół konieczności do umowy 01/EB/2011 z dnia 04.04.2011 r.
Ad. 4 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
– wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru członkowi z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia w związku z przepisaniem prawa lokatorskiego do mieszkania przy ulicy Dziewanny w osiedlu Ruta na siostrę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka i przyszłego członka.
Ad. 5 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– z dniem 3.06.2011 r. wypowiedział pracownikowi zatrudnionemu w administracji osiedla Łegi warunki umowy o prace z zachowaniem 3 -miesięcznego okresu wypowiedzenia . Po upływie okresu wypowiedzenia tj. po 1.10.2011 r. w/w zatrudniona zostanie w wymiarze 1/2 etatu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
-z dniem 7.06.2011 r. rozwiązał umowę o pracę z pracownikiem zatrudnionym w administracji osiedla Ruta na zasadzie porozumienia stron – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– przyjął do pracy niżej wymienione osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad. 6 Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni