Protokół Nr 13/2011
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 29.03.2011 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin. – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu ds. pracowniczych i administracyjnych – Jolanta Dżygadło
5. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
6. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia ,
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe,
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1 Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2 Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.11.2011 r.
– 2 członkom w terminie do 31.03.2012 r. – termin ostateczny
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu i polecił wytopić z wnioskiem do komornika o wszczęcie procedury egzekucyjnej.
oraz przesunięcia terminu spłaty zadłużenia z tytułu normatywu
– 2 członkom w terminie do 30.04.2011 r.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 30%
– 1 członkowi w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 100%
oraz
– 1 członkowi w wysokości 50% z tytułu nieterminowej wpłaty normatywu
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od naliczenia odsetek zasądzonych nakazem zapłaty i odsetek naliczonych po nakazie zapłaty.
– udzielenia pożyczki wewnętrznej z funduszu zasobowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na udzielenie pożyczki wewnętrznej z funduszu zasobowego i zatwierdził skorygowany harmonogram spłaty kosztu docieplenia budynku Dragonów 14 zgadnie z załącznikiem.
– wypłaty zwaloryzowanego wkładu
Zarząd Spółdzielni postanowił odroczyć termin rozpatrzenia wniosku o wypłatę zwaloryzowanego wkładu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków i adresy lokali mieszkalnych.
Ad. 3 Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na wykonanie:
- Na budowę zatok parkingowych w osiedlu Łęgi – etap I odbytego w dniu 28.03.2011 r. oraz wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie powyższych robót ze wskazanym w protokole wykonawcą firmą „EKSAM”,
- Na roboty związane z przeglądem instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach mieszkalnych osiedla Skarpa, Ruta ,Łęgi, Poręba, wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie powyższych robót ze wskazanym w protokole wykonawcą Usługowym Zakładem Instalacji Sanitarnych C.O. i Gazowych oraz w osiedlu Widok Spółdzielnią Pracy Kominiarzy w Lublinie,
- Na wykonanie robót brukarskich , wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie powyższych robót ze wskazanym w protokole wykonawcą firmą Budownictwo Drogowe w Lublinie, Zakładem Usługowo – Handlowym „EKSAM”, Przedsiębiorstwem Wielobranżowym „AMIBEX”- osiedle Skarpa, Zakładem Usługowo – Handlowym „EKSAM w osiedlu Łęgi i Widok oraz Zakładem Usługowo – Handlowym „EKSAM’ i Zakładem Robót Drogowych w Lublinie w osiedlu Błonie,
- Na wykonanie przeglądu instalacji elektrycznej w budynkach osiedla Skarpa, Widok, Poręba, wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie powyższych robót ze wskazanym w protokole wykonawcą firmą Usługowy Zakład Instalatorstwa Elektrycznego w Lublinie,
- Na wykonanie remontu balkonów w osiedlu Skarpa, wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie powyższych robót ze wskazanym w protokole wykonawcą firmą MATREN – BUD.
Zarząd Spółdzielni nie zatwierdził protokołu z przetargu odbytego w dniu 23.03.2011 r. na remont wiatrołapów w osiedlu Łęgi w nieruchomościach 03 i 18, polecił przeprowadzić drugi przetarg w trybie „zapytania o cenę” – zgodnie z paragrafem 45 Regulaminu.
– podziału lokalu użytkowego
Zarząd Spółdzielni wyraził wstępną zgodę na podział lokalu użytkowego przy ulicy Radości pod warunkiem spełnienia wymogów zawartych we wniosku (przygotowanie projektu podziału, przedłożenie zaświadczenia Urzędu Miasta o spełnieniu wymogów lokali samodzielnych) – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot.lokalu.
Ad. 4 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad. 5 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– zaakceptował wniosek kierownika działu ds. pracowniczych dot.
– z dniem 2.05.2011 r. przyjął do pracy nowego pracownika na okres próbny do 1.08.2011 r. w wymiarze 1/2 etatu w charakterze inspektora ds. ekonomicznych w osiedlu Widok – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– w okresie od 1.05.2011 r. do 31.12.2011 r. zmienił umowę o pracę pracownikowi powierzając stanowisko st. referenta ds. członkowsko – mieszkaniowych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– przedłużył umowy o pracę z niżej wymienionymi pracownikami – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników
- Zatrudnionym w Zarządzie i administracji ogólnej od 1.05.2011 r. do 31.08.2011 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy.
- Zatrudnionym w Zarządzie i administracji ogólnej od 1.05.2011 r. do 31.08.2011 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy.
- Zatrudnionym w Administracji osiedla Ruta od 1.05.2011 r. na czas nieokreślony z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy.
- Zatrudnionym w Administracji od 1.05.2011 r. do 30.04.2011 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy.
- Zatrudnionym administracji od 25.04.2011 r. na czas nieokreślony z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy.
Ad. 6 Zarząd Spółdzielni w związku z zaskarżeniem uchwały Rady Nadzorczej Nr 1/3/2011 r z dnia 11.01.2011 r. postanowił w materiałach na Walne Zgromadzenie umieścić poniżej przedstawione projekty:
Projekt1
UCHWAŁA Nr …../2011
Walnego Zgromadzenie
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …….. 2011 r.
w sprawie: rozpatrzenia odwołania od uchwały Nr 1/3/2011 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 11.01.2011 r. w sprawie budowy infrastruktury technicznej na działce nr 24/21 przy ul. Sympatycznej 1, 3, niezbędnej dla realizacji zespołu garażowo-usługowego zlokalizowanego na działce nr 24/7 przy ul. Filaretów 52.
Na podstawie § 79 pkt 10 Statutu Spółdzielni, uchwala się co następuje:
§ 1
Utrzymać w mocy uchwałę Nr 1/3/2011 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 11.01.2011 r. w sprawie budowy infrastruktury technicznej na działce nr 24/21 przy ul. Sympatycznej 1, 3, niezbędnej dla realizacji zespołu garażowo-usługowego zlokalizowanego na działce nr 24/7 przy ul. Filaretów 52.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
PROJEKT1
Załącznik |
UZASADNIENIE
Wyżej wymieniona działka, zabudowana budynkami ul. Sympatyczna 1 i 3 znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie działki Nr 24/7 (stanowiącej mienie spółdzielni), na której to zaprojektowano zespół garażowo-usługowy na 130 boksów garażowych, 3 lokale usługowe i ok. 30 miejsc postojowych ogólnodostępnych. Dla realizacji tej inwestycji (objętej planem inwestycyjnym Spółdzielni, zatwierdzonym stosowną uchwałą Rady Nadzorczej SM „Czuby”) konieczna jest budowa przyłączy kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz kabli energetycznych i oświetleniowych, których trasa prowadzi m.in. przez działkę nr 24/21. Budowa infrastruktury na przedmiotowej działce nie powoduje wycinki drzew, nie narusza ekosystemu, nie stanowi żadnego zagrożenia i nie obciąża kosztami mieszkańców osiedla Skarpa.
Dodatkowo należy podkreślić, że na mocy przepisu art.27 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z mocy prawa Spółdzielnia sprawuje zarząd nieruchomością wspólną i jednocześnie wyłączone jest działanie przepisów ustawy o własności lokali w zakresie dotyczącym zarządu nieruchomością wspólną, w związku z powyższym zaskarżona Uchwała Rady Nadzorczej została podjęta zgodnie z prawem i obowiązującymi przepisami.
Projekt2
UCHWAŁA Nr…. /2011
Walnego Zgromadzenie
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …….. 2011 r.
w sprawie: rozpatrzenia odwołania od uchwały Nr 1/3/2011 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 11.01.2011 r. w sprawie budowy infrastruktury technicznej na działce nr 24/21 przy ul. Sympatycznej 1, 3, niezbędnej dla realizacji zespołu garażowo-usługowego zlokalizowanego na działce nr 24/7 przy ul. Filaretów 52.
Na podstawie § 79 pkt 10 Statutu Spółdzielni, uchwala się co następuje:
§ 1
Uchyla się uchwałę Nr 1/3/2011 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 11.01.2011 r. w sprawie budowy infrastruktury technicznej na działce nr 24/21 przy ul. Sympatycznej 1, 3, niezbędnej dla realizacji zespołu garażowo-usługowego zlokalizowanego na działce nr 24/7 przy ul. Filaretów 52.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni