Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Kierownik działu GZM Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2011 r.
– 2 członkom w terminie do 30.06.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2012 r.
– skierowania spraw na drogę postępowania sądowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie przeciwko wymienionym w wykazie 35 dłużnikom pozwów o zapłatę należności czynszowych. Dotychczasowe działania podejmowane przez spółdzielnię okazały się bezskuteczne: – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 3 członkom w wysokości 40%
– 3 członkom w wysokości 50%
– 2 członkom w wysokości 70%
– zmiany opłat eksploatacyjnych w osiedlu Skarpa
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę od dnia 01.07.2011 r. wysokości odpisu w pozycji opłat eksploatacyjnych „eksploatacja i zarządzanie” 0,765 zł/m2 w nieruchomościach ES 01, 02, 03, 04, 06, 07, 10, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21 oraz 0,665 zł/m2 w nieruchomościach ES 05, 08, 09, 15
– podziału nadwyżki bilansowej za 2010 r.
Zarząd postanowił zaproponować Walnemu Zgromadzeniu następujący podział nadwyżki bilansowej za 2010 r.:
Załącznik |
Ad. 1 Zasilenie działalności społeczno- kulturalnej kwota 40 000,00 zł z tego:
– Dom Kultury Skarpa | 10 000,00 zł |
– Dom Kultury Błonie | 10 000,00 zł |
– Dom Kultury Ruta | 10 000,00 zł |
– Dom Kultury Łęgi | 10 000,00 zł |
Ad. 2 Do dyspozycji Rady Przedstawicieli Nieruchomości w Osiedlach kwota
367 102,61 zł z tego:
Nazwa osiedla |
Pow. użyt. |
Kwota |
Skarpa |
141 385,44 |
83 035,30 zł |
N. Skarpa |
2 650,30 |
1 556,51 zł |
Ruta |
133 377,58 |
78 332,30 zł |
Łęgi |
100 972,02 |
59 300,60 zł |
Błonie |
88 178,18 |
51 786,82 zł |
Widok |
84 930,25 |
49 879,32 zł |
Poręba |
73 577,31 |
43 211,76 zł |
OGÓŁEM |
625 071,08 m2 |
367 102,61 zł |
367 102,61zł : 625 071,08m2 = 0,58729738zł/m2
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na remont nawierzchni asfaltowych w osiedlu Skarpa i Ruta. Zatwierdził projekt zaprószeń do przetargu oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na wykonanie:
– zgody na uzupełnienie brakujących dokumentów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie do:
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni planuje zwołać części Walnego Zgromadzenia w terminie od 09.05.2011 r. do 10.06.2011 r. z następującym porządkiem obrad:
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni