z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 15.03.2011 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Kierownik działu GZM Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2011 r.
– 2 członkom w terminie do 30.06.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2012 r.
– skierowania spraw na drogę postępowania sądowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie przeciwko wymienionym w wykazie 35 dłużnikom pozwów o zapłatę należności czynszowych. Dotychczasowe działania podejmowane przez spółdzielnię okazały się bezskuteczne: – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 3 członkom w wysokości 40%
– 3 członkom w wysokości 50%
– 2 członkom w wysokości 70%
– zmiany opłat eksploatacyjnych w osiedlu Skarpa
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę od dnia 01.07.2011 r. wysokości odpisu w pozycji opłat eksploatacyjnych „eksploatacja i zarządzanie” 0,765 zł/m2 w nieruchomościach ES 01, 02, 03, 04, 06, 07, 10, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21 oraz 0,665 zł/m2 w nieruchomościach ES 05, 08, 09, 15
– podziału nadwyżki bilansowej za 2010 r.
Zarząd postanowił zaproponować Walnemu Zgromadzeniu następujący podział nadwyżki bilansowej za 2010 r.:
Załącznik |
Ad. 1 Zasilenie działalności społeczno- kulturalnej kwota 40 000,00 zł z tego:
– Dom Kultury Skarpa | 10 000,00 zł |
– Dom Kultury Błonie | 10 000,00 zł |
– Dom Kultury Ruta | 10 000,00 zł |
– Dom Kultury Łęgi | 10 000,00 zł |
Ad. 2 Do dyspozycji Rady Przedstawicieli Nieruchomości w Osiedlach kwota
367 102,61 zł z tego:
Nazwa osiedla |
Pow. użyt. |
Kwota |
Skarpa |
141 385,44 |
83 035,30 zł |
N. Skarpa |
2 650,30 |
1 556,51 zł |
Ruta |
133 377,58 |
78 332,30 zł |
Łęgi |
100 972,02 |
59 300,60 zł |
Błonie |
88 178,18 |
51 786,82 zł |
Widok |
84 930,25 |
49 879,32 zł |
Poręba |
73 577,31 |
43 211,76 zł |
OGÓŁEM |
625 071,08 m2 |
367 102,61 zł |
367 102,61zł : 625 071,08m2 = 0,58729738zł/m2
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na remont nawierzchni asfaltowych w osiedlu Skarpa i Ruta. Zatwierdził projekt zaprószeń do przetargu oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na wykonanie:
- remontu balkonów w osiedlu Skarpa w 2011 r.- w przypadku Sympatycznej 1 polecił uzupełnić dokumentację i przeanalizować ofertę.
- docieplenia ścian zewnętrznych w osiedlu Błonie,Widok, Skarpa i Porębą – zatwierdził bez osiedla Błonie z powodu brak harmonogramu spłaty.
– zgody na uzupełnienie brakujących dokumentów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie do:
- wykonawców którzy złożyli oferty na wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w osiedlu Skarpa, Ruta, Błonie, Widok o uzupełnienie brakujących dokumentów zgodnie z regulaminem przetargu § 40 pkt 4.
- wykonawców którzy złożyli oferty na roboty brukarskie w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie, Widok.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni planuje zwołać części Walnego Zgromadzenia w terminie od 09.05.2011 r. do 10.06.2011 r. z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie obrad, wybór Prezydium.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Głosowanie w sprawie Regulaminu Walnego Zgromadzenia.
- Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej i Wnioskowej.
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2010 r.
- Sprawozdanie Zarządu Spółdzielni z działalności w 2010 r.
- Informacja na temat sprawozdania finansowego za 2010 r. zaopiniowanego przez biegłego rewidenta.
- Rozpatrzenie wniosków członków z osiedla Skarpa z dnia 21.05.2010 r. w sprawie zmian statutu.
- Omówienie proponowanych zmian do Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Informacja na temat:
a) lustracji częściowej przeprowadzonej w dniach 1.03.2011 r. do 12.04.2011 r. w SM „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność inwestycyjną Spółdzielni w okresie od 1.01.2010 r. do 31.12.2010 r.
b) realizacji wniosków z lustracji częściowej przeprowadzonej w SM „Czuby” w dniach 15.02.2010r. do 29.03.2010 r. obejmującej działalność inwestycyjną Spółdzielni w okresie od 01.01.2009 r. do 31.12.2009 r. - Informacja na temat przystąpienia SM „Czuby” do stowarzyszenia działającego na rzecz pozyskiwania środków na działalność społeczno – kulturalną.
- Dyskusja nad sprawozdaniami (zapytania i odpowiedzi).
- Wybory uzupełniające do Rady Nadzorczej – część II w osiedla Widok.
- Głosowanie w sprawach:
* zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2010 r.,
* zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni z działalności za 2010 r.,
* zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 r.,
* podziału nadwyżki bilansowej za 2010 r.,
* udzielenia absolutorium Członkom Zarządu SM „Czuby” za działalność w 2010 r.,
* rozpatrzenia wniosków w związku z lustracją częściową w SM „Czuby” w Lublinie przeprowadzoną w dniach 1.03.2011 r. do 12.04.2011 r.
* zmian w Regulaminie Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie.
* upoważnienia Zarządu do przystąpienia do stowarzyszenia działającego na rzecz pozyskiwania środków na działalność społeczno – kulturalną - Rozpatrzenie w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołania od uchwał Rady Nadzorczej nr 1/3/2011 z dnia 11.01.2011 r. w sprawie budowy infrastruktury technicznej na działce nr 24/21 przy ul. Sympatycznej 1, 3, niezbędnej dla realizacji zespołu garażowo-usługowego zlokalizowanego na działce Nr 24/7 przy ul. Filaretów 52.
- Przyjęcie wniosków zgłoszonych w toku obrad.
- Zamknięcie obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni