z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 11.01.2011 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Kierownik działu GZM Pełnomocnik Zarządu – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2011 r. połowę zadłużenia pozostałą kwotę w ratach po 150 zł miesięcznie
– 2 członkom w terminie do 31.12.2011 r.
– skierowania spraw na drogę postępowania sądowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do sądu pozwów o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych wobec 45 osób wymienionych w załączonym wykazie. Podejmowane przez Spółdzielnię działania (kilkakrotne wysyłanie wezwań do zapłaty, rozkładanie zaległości na raty) okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
Oraz
– 2 członkom w wysokości 50%
– 2 członkom w wysokości 100% z tytułu nieterminowych wpłat rat normatywu
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zmiany najemcy lokalu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę najemcy lokalu użytkowego położonego przy ulicy Dragonów 2. Branża, stawka najmu, okres wypowiedzenia, zabezpieczenie umowy pozostaje bez zmian.
– zmniejszenie opłat za lokal użytkowy
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę najemcy lokalu użytkowego w osiedlu Ruta na zmniejszenie opłat za najem lokalu za okres listopad 2010 – styczeń 2011 r. z uwagi na przedłużający się czas adaptacji lokalu i niemożliwość prowadzenia działalności przez najemcę. Opłaty naliczane będą zgodnie z wyliczeniem zawartym w załączniku.
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na wykonanie demontażu z odkupieniem urządzeń hydroforni w budynku przy ulicy Sympatycznej w osiedlu Skarpa.
– zatwierdzenia projektu umowy
Zarząd Spółdzielni zatwierdził wzór umowy na roboty remontowo- budowlane.
Kaucja z tytułu należytego wykonania w wysokości 10% dla robót do 100 tys. zł, 5% dla robót powyżej 100 tys. zł, w § 13 ilość dni jako 10% czasu określonego na realizację zamówienia.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– wyraził wstępną zgodę członkowi zam. w osiedlu Łęgi na wzajemną zamianę mieszkania z osobą zam. przy ulicy Wł. Jagiełły w Lublinie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osób zamieniających mieszkania.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– z dniem 22.01.2011 r. rozwiązuje umowę o pracę z gospodarzem rejonu mieszkalnego w osiedlu Ruta na zasadzie porozumienia stron w związku z przejściem emeryturę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego pracownika.
– podjął uchwałę nr 3/2011 z dnia 11.01.2011 r. w sprawie: ustalenia wartości bonów towarowych dla dzieci pracownikom Spółdzielni ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych uprawnionych do tzw. paczek choinkowych – w tym miejscu w protokole umieszczono uchwalę.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni