Protokół Nr 41/2009
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 13.10.2009 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 2 członkom w terminie do 30.11.2009 r.
– 2 członkom w terminie do 30.11.2010 r.
oraz na spłatę w 5 ratach zaległości za lokal użytkowy w osiedlu Poręba.
– skierowania wniosków do Rady Nadzorczej
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie wniosków do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwały o wykluczeniu 18 dłużników wymienionych w załączniku wobec których podejmowane przez Spółdzielnię działania okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat czynszowych zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 1 członkom w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– zaksięgowania niedopłaty wynikającej z rozliczenia kosztów energii cieplnej
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zaksięgowanie niedopłaty w kwocie 312,34 zł wynikającej z rozliczenia kosztów energii cieplnej za okres od 01.07.2008 do 30.06.2009 za lokal przy ulicy Różanej w koszty osiedla Ruta. (sprzedany w drodze przetargu po eksmisji)
– zwrotu nadpłaty z tytułu rozliczenia c.o.
Zarząd wyraził zgodę na zwrot w kasie spółdzielni nadpłaty z tytułu rozliczenia c.o.
– 1 osobie kwoty 299,55 zł
– 1 osobie kwoty 225,85 zł
które należności czynszowe pokrywają z kont bankowych, nie mają zaległości.
– utworzenia rezerwy
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. utworzenia rezerwy z tytułu opłat czynszowych z lokali mieszkalnych i dzierżawy terenu na podstawie umów najmu.
Wobec 19 dłużników ujętych w wykazie toczone są postępowania sądowe o zapłatę należności, egzekucję należności już zasądzonych i eksmisję z lokali – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– przesunięcie terminu wpłaty raty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przesunięcie wpłaty II, III, IV raty na mieszkanie przy ulicy Dziewanny 14 w terminie do dnia 31.10.2009 r. (uruchomiane kredytu)
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zmiany najemcy lokalu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę najemcy lokalu przy ulicy Watykańskiej
Branża, stawka najmu, okres trwania umowy pozostaje bez zmian.
– podpisania aneksu do umowy
Zarząd spółdzielni wyraził zgodę na podpisanie aneksu do umowy nr 1/PO/ES/2009 dot. przesunięcia terminu do 30.11.2009 wykonania remontu podestów przed wejściami do klatek schodowych w osiedlu „Skarpa” (ze względu na pogodę).
– dofinansowania wymiany stolarki
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na dofinansowanie wymiany stolarki okiennej w lokalu użytkowym przy ulicy Watykańskiej 6 – w wysokości wymiany takich samych okien w pomieszczeniach Zarządu Spółdzielni.
– zlecenie w trybie awaryjnym
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w trybie awaryjnym remontu trzech przykanalików kanalizacyjnych (załamanych i niedrożnych) przy budynku Turkusowa 1, Bursztynowa 12, Perłowa 4.
– rozszerzenia zakresu robót
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozszerzenie zakresu prac remontowych i naprawy nawierzchni wzdłuż krawężników ulicy Kaczeńcowej zgodnie z załączonym protokołem konieczności.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
– wystosować do osób zajmujących lokale mieszkalne na kondygnacji technicznej na podstawie umowy najmu pismo następującej treści:
a) Lokali obciążonych spłatą kredytu i odsetek wykazanych w końcowym rozliczeniu zadania – w tym miejscu w protokole umieszczono treść pisma
b) – lokali wygospodarowanych po końcowym rozliczeniu – w tym miejscu w protokole umieszczono treść pisma
Ad 5. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni