Protokół Nr 41/2009
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 13
.10.2009 r.

 Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.

Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.

Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 2 członkom w terminie do 30.11.2009 r.
– 2 członkom w terminie do 30.11.2010 r.
oraz na spłatę w 5 ratach zaległości za lokal użytkowy w osiedlu Poręba.

skierowania wniosków do Rady Nadzorczej

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie wniosków do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwały o wykluczeniu 18 dłużników wymienionych w załączniku wobec których podejmowane przez Spółdzielnię działania okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków

odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat czynszowych zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 1 członkom w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 50%

zaksięgowania niedopłaty wynikającej z rozliczenia kosztów energii cieplnej

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zaksięgowanie niedopłaty w kwocie 312,34 zł wynikającej z rozliczenia kosztów energii cieplnej za okres od 01.07.2008 do 30.06.2009 za lokal przy ulicy Różanej w koszty osiedla Ruta. (sprzedany w drodze przetargu po eksmisji)

zwrotu nadpłaty z tytułu rozliczenia c.o.

Zarząd wyraził zgodę na zwrot w kasie spółdzielni nadpłaty z tytułu rozliczenia c.o.
– 1 osobie kwoty 299,55 zł
– 1 osobie kwoty 225,85 zł
które należności czynszowe pokrywają z kont bankowych, nie mają zaległości.

utworzenia rezerwy

Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. utworzenia rezerwy z tytułu opłat czynszowych z lokali mieszkalnych i dzierżawy terenu na podstawie umów najmu.
Wobec 19 dłużników ujętych w wykazie toczone są postępowania sądowe o zapłatę należności, egzekucję należności już zasądzonych i eksmisję z lokali – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.

przesunięcie terminu wpłaty raty

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przesunięcie wpłaty II, III, IV raty na mieszkanie przy ulicy Dziewanny 14 w terminie do dnia 31.10.2009 r. (uruchomiane kredytu)

Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

zmiany najemcy lokalu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmianę najemcy lokalu przy ulicy Watykańskiej
Branża, stawka najmu, okres trwania umowy pozostaje bez zmian.

podpisania aneksu do umowy

Zarząd spółdzielni wyraził zgodę na podpisanie aneksu do umowy nr 1/PO/ES/2009 dot. przesunięcia terminu do 30.11.2009 wykonania remontu podestów przed wejściami do klatek schodowych w osiedlu „Skarpa” (ze względu na pogodę).

dofinansowania wymiany stolarki

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na dofinansowanie wymiany stolarki okiennej w lokalu użytkowym przy ulicy Watykańskiej 6 – w wysokości wymiany takich samych okien w pomieszczeniach Zarządu Spółdzielni.

zlecenie w trybie awaryjnym

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w trybie awaryjnym remontu trzech przykanalików kanalizacyjnych (załamanych i niedrożnych) przy budynku Turkusowa 1, Bursztynowa 12, Perłowa 4.

rozszerzenia zakresu robót

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozszerzenie zakresu prac remontowych i naprawy nawierzchni wzdłuż krawężników ulicy Kaczeńcowej zgodnie z załączonym protokołem konieczności.

Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.

– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

– wystosować do osób zajmujących lokale mieszkalne na kondygnacji technicznej na podstawie umowy najmu pismo następującej treści:
a) Lokali obciążonych spłatą kredytu i odsetek wykazanych w końcowym rozliczeniu zadania – w tym miejscu w protokole umieszczono treść pisma
b) – lokali wygospodarowanych po końcowym rozliczeniu – w tym miejscu w protokole umieszczono treść pisma

Ad 5. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 10:42, 12 maja 2016

Kategorie: 2009