Protokół Nr 35/2009
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 02.09.2009 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu i polecił wystąpić do sądu o nakaz zapłaty.,
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2010 r. z tytułu bieżących rat normatywu
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 5 członkom w wysokości 30%
– 1 członkowi w wysokości 40%
– 2 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowego uregulowania dopłaty do zaliczki na wkład budowlany i nieterminowej wpłaty normatywu
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkom w wysokości 50 % – nieterminowej dopłaty do wkładu
– 1 członkowi w wysokości 100% – nieterminowej wpłaty normatywu
– 1 członkowi w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 50%
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenia protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokóły z 3 przetargów przeprowadzonych w trybie „zapytania o cenę na prace w Osiedlu „Ruta” tj.
- Remont elewacji pawilonu handlowego przy ulicy Dziewanny3 należącego do mienia spółdzielni – planowany koszt robót 68 000zł. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie prac remontowych ze wskazanym przez komisję wykonawcą.
- Wykonanie zatoki parkingowej z płyt ekologicznych przy łączniku ulic Dziewanny i Rucianej. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie prac remontowych ze wskazanym przez komisję wykonawcą.
- Remont tarasu nad garażami przy ulicy Watykańskiej 8. Zaakceptował wniosek komisji dot. unieważnienia przetargu z uwagi na fakt, że cena oferty złożonej oferty na wykonanie remontu przekraczała znacznie wysokość przewidywanych w planie środków finansowych.
– ustalenia sposobu przekazania miejsca postojowego
Zarząd Spółdzielni, postanowił że prawo korzystania z miejsca postojowego w garażu wielostanowiskowym pod budynkiem przy ulicy Dziewanny 14 mają członkowie w ramach udziału w nieruchomości wspólnej.
Prawo to przysługiwało będzie każdoczesnemu właścicielowi lokalu mieszkalnego
– zamiany pomieszczeń przynależnych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeniesienie piwnic lokatorskich na kondygnację techniczną z uwagi na:
- Powiększenie pomieszczeń wodomierzy dla zamontowania zestawów hydroforowych w budynkach: Sympatyczna 2/49, Radości 14/34, Sympatyczna 4/36, Sympatyczna 1/44.
- Powiększenia pomieszczeń węzła cieplnego dla zamontowania wymienników c.o.i c.w. w budynkach: Radości 14, Sympatyczna 2, Sympatyczna 1 Sympatyczna 3 – w tym miejscu w protokole umieszczono adresy
– wykonanie zmiany wejścia do lokalu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykonanie zmiany wejścia do lokalu przy ulicy Szmaragdowej 4A., oraz zlecenie wykonania tych robót firmie PPHU Intermet
– wykonania pierwszego etapu robót na mieniu spółdzielni
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykonanie w osiedlu Widok I etapu robót na mieniu Spółdzielni:
a) Wykonanie ciągu pieszo – jezdnego z tralki pomiędzy garażami ul. Bursztynowa 32-32B,
b) Regulację 7 studni
c) Regulację 2 krat ściekowych
d) Dodatkowy montaż 12 mb krat ako.
– podjęcia uchwały w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali
Zarząd Spółdzielni podpisał ostateczną uchwałę Nr 5/2009 r. w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej numerem działki 48/5 i 3/38 przy ulicy Bursztynowej 29a.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 5 osób – w tym miejscu w protokole umieszczono dane nowych członków
– wycofał wnioski skierowane do Rady Nadzorcze o wykluczenie ze Spółdzielni wobec 2 członków, którzy spłacili zadłużenie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków
Ad 5. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni