z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 28.04.2009 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.11.2009 r. (zmiana warunków spłaty, jednorazowo całą kwotę zadłużenia).
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2009 r. (zmiana warunków spłaty wysokości rat).
– 1 członkowi na zmianę formy i terminu spłaty niedopłaty z tytułu dopłaty do wkładu budowlanego.
– 1 członkowi wyrazi zgodę na przedłużenie spłaty zadłużenia po warunkiem podpisaniu przez w/w ugody.
– skierowania do sądu pozwów o zapłatę należności
Zarząd Spółdzielni postanowił skierować pozwy do sądu o zapłatę należności czynszowych przeciwko 18 wymienionym w załączniku dłużnikom – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 4 członkom w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowego uregulowania dopłaty do zaliczki na wkład budowlany
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 75%
– zwrotu nadpłaty z konta opłat eksploatacyjnych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot nadpłaty z konta opłat eksploatacyjnych na podane przez członków konta kwot:
– 1 członkowi w wysokości 552,34
– 1 członkowi w wysokości 53,85
rozliczenia c. o.
– zwrotu niespłaconej w terminie pożyczki remontowej
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na umorzenie i polecił skierować wezwanie przesądowe do byłego pracownika, który nie spłacił w terminie określonym w umowie udzielonej pożyczki na remont mieszkania w wysokości 3270 zł. Polecił również powiadomić o wysłanym zawiadomieniu żyrantów.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– wyrażenia zgody na zamówienie z wolnej ręki
Zarząd Spółdzielni wyraził na zamówienie z „wolnej ręki” wykonania docieplenia południowej klatki szczytowej budynku przy ulicy Romantycznej 6 w osiedlu „Skarpa”. – zawarcia drugiej umowy z firmą POL – Bud.
– zlecenia e trybie z „wolnej ręki” montażu drzwi
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w trybie „z wolnej ręki” montażu drzwi aluminiowych w budynku administracyjno – warsztatowym przy ulicy Dragonów 2 w osiedlu „Błonie”.
– zwiększenia zakresu modernizacji placu zabaw
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w formie aneksu do umowy nr 1/EP/2009 z dnia 17.02.2009 r. dla firmy COMES wykonanie dodatkowej modernizacji placu zabaw na terenie osiedla „Poręba”.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia 1 członkowi w związku z przepisaniem mieszkania na córkę wspólnie zamieszkałą – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały:
Zarząd Spółdzielni po zapoznaniu się z decyzjami związków zawodowych działających w Spółdzielni w sprawie przyznania medali i odznaczeń postanowił co następuje:
1. Medale Prezydenta Miasta Lublina otrzymają:
- Członkowie Zarządu
- Kierownicy komórek organizacyjnych,
- Członkowie Zarządu Związków Zawodowych
- Społeczni Inspektorzy Pracy
- Rada Pracownicza
- Długoletni pracownicy z 30 letnim stażem pracy – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz pracowników.
2. Dyplomy Prezydenta Miasta Lublina otrzymają
- Pracownicy o stażu pracy w Spółdzielni od 29 do 20 lat – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz pracowników
3. Dyplomy Prezesa Zarządu Spółdzielni i Przewodniczącego Rady Nadzorczej
- Pracownicy o stażu pracy w Spółdzielni od 19 do 10 lat – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz pracowników
4. Odznaczenie „Zasłużony Działacz Ruchu Spółdzielczego” – działacze samorządowi pracujący w organach spółdzielni co najmniej 2 kadencje – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz działaczy.
5. Dyplomy Zarządu i Rady Nadzorczej dla członków Prezydiów Rad Osiedli – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz członków prezydiów.
6. Odznaki „Zasłużony dla Budownictwa” – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz pracowników
7. „Honorowe odznaki” Związku Budowlani – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz pracowników.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni