Protokół Nr 10/2009
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 10.03.2009 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
– 1 członkowi w terminie do 31.03.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.04.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2009 r.
– 2 członkom w terminie do 31.07.2009 r.
– 3 członkom w terminie do 30.09.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 28.02.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2010 r.
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przesunięcie terminu i polecił wystąpić z wnioskiem do sądu o nakaz zapłaty oraz z wnioskiem do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego (należności zasądzonych)
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2010 r. – spłatę niedoboru wkładu budowlanego wynikającego z końcowego rozliczenia zadania
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 7 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 40 %
– 4 członkom w wysokości 30%
– 1 członkowi w wysokości 75%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia odsetek (wcześniej podjął decyzję o odstąpieniu w 50%)
– skierowania spraw na drogę postępowania sądowego
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek:
– 20 członkom (osobom) wymienionym w załączniku, które mają już kilka nakazów o zapłatę lub zajmują mieszkanie bez tytułu prawnego (członek spółdzielni zmarł, sprawy spadkowe nie zostały uregulowane albo wnoszą sprzeciw od wydanych nakazów zapłaty) – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe osób wymienionych w załączniku.
– odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminowe uregulowanie dopłaty do wkładu
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczenia odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
– zaksięgowania w koszty operacyjne opłaty za wydanie uzasadnienia do wyroku
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. zaksięgowania w pozostałe koszty operacyjne Zarządu – opłatę za wydanie uzasadnienia do wyroku w sprawie o zasądzenie należności z tytułu dopłaty do wkładu budowlanego wynikającego z kosztów zakupu gruntu
– rozliczenia wkładu mieszkaniowego i ustalenia ceny wywoławczej na przetarg
Zarząd Spółdzielni zatwierdził rozliczenie wkładu mieszkaniowego i ustalił cenę wywoławczą zgodnie z pozycją nr 4 we wniosku – mieszkania nr 31 położonego przy ulicy Bursztynowej 14 przekazanego do dyspozycji spółdzielni – kierowanego na przetarg
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenia protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na roboty związane z malowaniem klatek schodowych w budynkach mieszkalnych osiedla „Skarpa” „Ruta” „Błonie”.
Wyraził zgodę na wykonanie w/w robót przez firmę wskazaną przez komisję przetargową – Zakład Produkcyjno Usługowy Handlowy EMB Sp. z o.o.
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu na sprzedaż starego wyposażenia siłowni Klubu „Między Nami” i zakup nowego z atestem.
– realizacji uchwały Rady Osiedla „Skarpa” nr 8/2009 z dnia 26.02.2009 r.
Zarząd Spółdzielni realizując uchwałę nr 8/2009 z dnia 26.02.2009 r. Rady Osiedla „Skarpa” postanowił skierować do Rady Nadzorczej wniosek o podjęcie uchwały w sprawie zmianę od 012.04.2009 r. wysokości odpisu na fundusz remontowy nieruchomości ES 020 – 0,26 zł/m2 p. u.
– remontu placu przed Klubem „Między Nami”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykonanie remontu i modernizacji placu zabaw przed budynkiem administracji przy ulicy Przytulnej 4 według projektu zatwierdzonego w Urzędzie Miasta tj.
1. Szachownicy,
2. Scenki ze ścianką – tablicą reklamową
3. ,klomb i palisada oddzielająca skalniak,
4. Ławki – szt. 7 ,
5. kosze na śmieci – szt. 3
6. Prace brukarskie .
Wyraził zgodę na sfinansowanie robót brukarskich w wysokości 50.000 zł środkami z „mienia spółdzielni, pozostałe prace należy sfinansować środkami osiedla.
– rozwiązania umowy najmu
– przepisanie umowy najmu
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na załatwienie formalności związanych z przyjęciem w poczet członków i uzyskaniem spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego przy ulicy Stokrotki członkowi rodziny – zmarłego członka Spółdzielni, pod warunkiem dokonania działu spadku i uregulowania zaległości finansowych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego i przyszłego członka.
– Zarząd Spółdzielni postanowił wycofać z Rady Nadzorczej wnioski o wykluczenie ze Spółdzielni wobec 4 członków, którzy spłacili zadłużenie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków skierowanych do wykluczenia.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały:
– Zarząd Spółdzielni jednomyślnie – 3 za, podjął uchwały następującej treści:
- Uchwała nr 2/09 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 10.03.2009 r. w sprawie: naliczenia i podziału środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na poszczególne rodzaje działalności w 2009 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono tekst uchwały wraz z
– załącznikiem nr 1 -Naliczenia środków na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych na 2009 r.
– załącznik nr 2 Plan podziału środków ZFŚS na poszczególne cele i rodzaje działalności w 2009 r. - Uchwała nr 3/09 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 10.03.2009 w sprawie: zmiany regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych z dnia 2.08.1996 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono tekst podjętej uchwały.
- Rozliczenie środków ZFSS za 2008 r.- w tym miejscu w protokole umieszczono zestawienie
Ad 6. Omawiano organizację najbliższego Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni