Protokół Nr 5/2009
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 03.02.2009 r.
Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.03.2009 r.
– 4 członkom w terminie do 30.06.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.11.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.04.2009 r. – spłaty odsetek naliczonych od nieterminowo wnoszonych rat normatywu.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 100%
– 2 członkom w wysokości 70%
– 8 członkom w wysokości 50%
– 3 członkom w wysokości 30%
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowej spłaty normatywu
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczenia odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 5 członkom w wysokości 50 %
– odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminowe uregulowanie dopłaty do wkładu:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił:
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od wymagalności zapłaty pozostałych 50% odsetek za nieterminowe uregulowanie dopłaty do wkładu za mieszkanie
– przedłużenia terminu wpłaty rat kosztu mieszkania
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę 1 członkowi na przesunięcie terminu wpłaty części dopłaty do wkładu na mieszkania w nowo powstającym budynku przy ulicy Topazowej
– zwrotu kwoty potrąconej przez komornika
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot przekazanych na konto Spółdzielni, kwoty potrąconej przez komornika po spłaceniu przez dłużników zadłużenia:
– 1 członkowi w wysokości 411,83 zł
– 1 członkowi w wysokości 287,17 zł
– wystąpienie z wnioskiem do komornika o wyznaczenie terminu drugiej licytacji
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. skierowanie wniosku do komornika o wyznaczenie drugiego terminu licytacji mieszkania, zajmowanego przez członka – wykluczonego, którego zadłużenie wobec Spółdzielni wynosi ponad 40.000zł a sądzie jest sprawa o eksmisję.
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego i przedłużenie terminu spłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę członkowi zamieszkałemu w osiedlu” Łęgi” na zawieszenie postępowania egzekucyjnego do 30.11.2009 r. i przedłużenie terminu spłaty zadłużenia w 10 ratach po 133 zł.
– zakup sprzętu na wyposażenie pomieszczeń biurowych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup:
1. Biurka i krzesła – stanowiska komputerowego do zespołu radców prawnych
2. Rolet i żaluzji do pomieszczeń Administracji Osiedla „Błonie”
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenia protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu z dnia 02.02.2009 r. na dostawę i montaż urządzeń placów zabaw na terenie Osiedla „Poręba”. Wyraził zgodę na podpisanie umowy z wykonawcą wskazanym w protokole – Firmą COMES.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– wstrzymanie czynności komorniczych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na:
1. Wstrzymanie czynności komorniczych związanych z eksmisją byłego członka,
2. Dobrowolną wyprowadzkę i przekazanie w terminie do 16.02.2009 r. kluczy od mieszkania do administracji przez byłego członka wobec którego prowadzone były czynności eksmisyjne.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały:
– udzielił pracownikowi zatrudnionemu w Osiedlu „Błonie” urlop bezpłatny w terminie od 19.02.2009 r. do 30.06.2009 r.
– z dniem 13.02.2009 r. nie przedłużył umowy o pracę z pracownikiem zatrudnionym w Osiedlu „Ruta”, który był zatrudniony na miejsce pracownika przebywającego na urlopie bezpłatnym – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad 6. Zarząd Spółdzielni w dniu 31 grudnia 2008 r. podpisał z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego umowę o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego projektu „Bądź filarem swojej firmy, emerytura może poczekać – szkolenia dla osób pracujących powyżej 50 roku życia”.
Projekt, w którym wezmą udział pracownicy Spółdzielni, będzie polegał na przeprowadzeniu cyklu szkoleń z zakresu:
-„Europejskie komputerowe prawo jazdy”,
-„Podpis elektroniczny”,
-„Zarządzanie projektami w kontekście projektów współfinansowanych z UE”,
-„Akademia zarządzania”,
-„Skuteczne negocjacje”,
-„Profesjonalny kadrowy – system zarządzania kadrami”.
Projekt realizowany będzie w okresie od 01.01.2009 r. do 31.12.2009 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VIII. Regionalne kadry gospodarki, Działania 8.1 .1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałania 8.1.1 – Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiej z Funduszu Społecznego.
Zarząd Spółdzielni liczy na to, że Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” dzięki realizacji projektu stanie się podmiotem elastycznym na zachodzące zmiany gospodarczo – społeczne i (bez)konkurencyjnym na Lubelszczyźnie.
BIURO PROJEKTU
„Bądź filarem swojej firmy, emerytura może poczekać –
szkolenia dla osób pracujących powyżej 50 roku życia”
Ul. Watykańska 6, pok.33
Poniedziałek – Piątek
Godz. 7.30 – 15.30
Projekt „Bądź filarem swojej firmy, emerytura może poczekać – szkolenia dla osób pracujących powyżej 50 roku życia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni