z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 13.01.2009 r.
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 3 członkom w terminie do 31.05.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2009 r.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 100%
– 1 członkowi w wysokości 75%
– 1 członkowi w wysokości 70%
– 5 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia odsetek (wcześniej podjął decyzję o odstąpieniu w 50%)
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowej spłaty normatywu
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczenia odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 1 członkowi w wysokości 70%
– 3 członkom w wysokości 50 %
– 174 członkom w wysokości od 0.10 zł do 25,00 zł (nie posiadającym zadłużenia na dzień 31.12.2008 r.)
– odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminowe uregulowanie dopłaty do wkładu
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczenia odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 50% – mieszkanie
– 1 członkowi w wysokości 100% – garażu
– przedłużenia terminu wpłaty rat kosztu mieszkania
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę 1 osobie na przesunięcie terminu wpłaty dwóch pierwszych rat kosztu mieszkania w nowo powstającym budynku przy ulicy Dziewanny:
I rata do 31.12.2009 r.
II rata do 28.02.2009 r.
– wprowadzenia aneksu do Zakładowego Planu Kont
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. podpisania Aneksu Nr 1/2009 (aktualizującego przyjęte zasady polityki rachunkowości) zatwierdził Zakładowy Plan Kont na 2009 r.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– rozszerzenie zakresu rzeczowo – finansowego remontu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozszerzenie zakresu rzeczowo – finansowego remontu Klubu Osiedla „Błonie” i wyraził zgodę na podpisanie stosownego Aneksu do umowy nr 17/EB/2008 r. z firmą MEGA Plast sp. z o.o.
– naprawy wentylacji w Osiedlu „Łęgi”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie firmie Usługowy Zakład Instalacji Sanitarnych C.O i Gazowych naprawę instalacji wentylacyjnej w mieszkaniu przy ulicy Kaczeńcowej 2 oraz w pomieszczeniach administracyjnych budynku Tymiankowa 48.
– remontu korytarza w Klubie „Ruta”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na usunięcie boazerii i tynków z zalanego korytarza w klubie „Ruta” i zlecenie remontu w/w korytarza Przedsiębiorstwu Handlowo – Budowlanemu CHEOPS s. c w trybie zlecenia z wolnej ręki.
– zatwierdzenia protokołu z przetargu na prace remontowe w Osiedlu „Ruta”
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu przeprowadzonego w trybie „zapytania o cenę” na wykonanie i dostawę ławek parkowych oraz wykonanie dostawę bramek do piłki nożnej
– przeprowadzenie przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na dostawę i montaż urządzeń placów zabaw na terenie Osiedla „Poręba”.
Zatwierdził wykaz firm do których zostanie wysłane zapytanie orz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– podnajem lokalu użytkowego Osiedlu „Łęgi”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na podnajem części lokalu użytkowego położonego przy ulicy Kaczeńcowej z przeznaczeniem na prowadzenie działalności szkoleniowej w zakresie kosmetyki. (na podstawie § 9 umowy)
– zatwierdzenia wzoru karty do głosowania w referendum
Zarząd Spółdzielni zatwierdził wzór karty do głosowania w referendum w sprawie likwidacji anten telefonii komórkowej na dachu budynku przy ulicy Watykańskiej 10 w Osiedlu „Ruta”.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 5 osób – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni
– nie wyraził zgody członkowi rodziny na przedłużenie terminu formalności związanych z uzyskaniem spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w Osiedlu „Ruta” po zmarłym członku Spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka i osoby ubiegającej się o przyjęcie.
– wyraził zgodę na zamianę lokalu socjalnego z członka, który dokonał zamiany zajmowanego mieszkania, na innego członka posiadającą zadłużenie wobec Spółdzielni w kwocie ponad 20.000 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka i byłego członka.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały:
– udzielił gospodarzowi rejonu mieszkalnego w Osiedlu „Skarpa” kary nagany za nieobecność w pracy w dniu 24.12.2008 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni