Protokół Nr 48/2008
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 09.12.2008 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu adm. organizacyjnego – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 25.02.2009 r.
– 2 członkom w terminie do 31.03.2009 r.
– 2 członkom w terminie do 30.06.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.07..2009 r.
– 2 członkom w terminie do 31.10.2009 r.
– 5 członkom w terminie do 31.12.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2011 r.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 3 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 40%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne nienaliczenia odsetek (wcześniejsza decyzja odstąpienie od naliczenia w wysokości 50%).
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych wpłat normatywu
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczenia odsetek 1 członkowi w wysokości 70%.
– wypłacenie wpisowego
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. wypłacenia kwoty 100 zł – wpisowego wniesionej przez członka dwukrotnie.
– podziału wyniku bilansowego za 2007 r.
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. podziału środków uzyskanych przez Osiedle „Niska Skarpa” w związku z realizacją uchwały Nr 4/2008 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” tj. – z dodatniego wyniku na pozostałej działalności kwotę 598,46 zł i z wyniku uzyskanego na pozostałej działalności Zarządu kwotę 606,64 zł przenieść na fundusz remontowy nieruchomości ENS 002.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczących:
– unieważnienia przetargu
Zarząd Spółdzielni unieważnił przetargi przeprowadzone w dniu 29.10.2008 r. w trybie „zapytania o cenę”, na montaż rynienek odwadniających wiatrołapów w budynkach przy ulicy Bursztynowej 19, 21, 23, 25 w Osiedlu „Widok”.
Wyraził zgodę na wykonanie w/w robót w ramach zlecenia z „wolnej ręki” z materiałów powierzonych przez administrację.
– zatwierdzenia protokołu konieczności
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokoły konieczności spisane:
- W dniu 27.10.2008 r. w związku z dodatkowym zakresem robót dociepleniowych i remontem balkonów w budynku przy ulicy Rycerskiej 5 w Osiedlu „Błonie”
- W dniu 27.10.2008 r. w związku z dodatkowym zakresem robót dociepleniowych i remontem balkonów w budynku przy ulicy Kawaleryjska 4, 6, 8 w Osiedlu „Błonie”.
– zawarcia aneksu
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot.:
- Zawarcia aneksu do umowy z Firmą Mega – Plast na wykonanie dodatkowo 1 kpl drzwi PCV w Klubie „Łęgi”.
- Zawarcie aneksu do umowy z Firmą „PROBUD” na wykonanie utwardzonego tymczasowego dojazdu dla samochodów dostarczających zaopatrzenie do pawilonu „Alfa” przy ulicy Jutrzenki5 (podczas wykonywania wymiany nawierzchni placu dostaw).
– rozszerzenia zakresu robót
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykonanie w Osiedlu „Łęgi” dodatkowych prac (sfinansowanych środkami z mienia Spółdzielni) – tj.
- Remont pomieszczenia socjalnego na I piętrze – 16.000zł
- Wykonanie zabudowy szafami biurowymi w pomieszczeniu sekretariatu – 8.000 zł
- Zakup i montaż dodatkowych urządzeń zabawowych – 15.000 zł / montaż urządzeń zabawowych na wiosnę 2009 r.
- Remontu klubu w Osiedlu „Błonie” i podpisanie aneksu do umowy nr 16/EB/2008
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu przeprowadzonego (w trybie zapytania o cenę) na wykonanie i dostawę urządzeń placów zabaw w Osiedlu „Ruta”
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na:
- Przeprowadzenie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na zakup ławek parkowych (sfinansowanych ze środków mienia Spółdzielni) w osiedlu „Ruta” . Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
Montaż urządzeń na wiosnę 2009 r. - Przeprowadzenie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na dostawę i montaż 2 bramek do piłki nożnej w Osiedlu „Ruta”. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
Montaż urządzeń na wiosnę 2009 r.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– uznał zwłokę w przekroczeniu terminu 1 roku od wygaśnięcia prawa do lokalu (po zmarłym ojcu) i wyraził zgodę na złożenie deklaracji i załatwianie formalności związanych z nabyciem lokatorskiego prawa do lokalu przez córkę zmarłego członka – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego i przyszłego członka.
– zaakceptował zmiany pomieszczeń garderoby na łazienki w budynku przy ulicy Gościnnej w Osiedlu „Skarpa” – w tym miejscu w protokole umieszczono dokładny adres lokalu.
– wyraził zgodę na wystąpienie do Urzędu Meldunkowego o wymeldowanie z pobytu stałego z mieszkania przy ulicy Szmaragdowej (wyrok eksmisyjny) byłego członka – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka.
– przyjął w poczet członków 3 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– podjął uchwały:
- Uchwała nr 51/2008 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 8.12.2008 r. w sprawie: ustalenia terminów dodatkowych dni wolnych od pracy z tytuły 5 tygodnia pracy w 2009 r., okresów rozliczeniowych w 2009 r. oraz limitów godzin nadliczbowych w 2009 r.- w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę
- Uchwała nr 52/2008 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 8.12.2008 r. w sprawie: zmiany regulaminu pracy Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 6.09.1996 r. z późniejszymi zmianami.- w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę
- Uchwała nr 53/2008 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 8.12.2008 r. w sprawie zatwierdzenia planu urlopów wypoczynkowych dla pracowników – w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę.
- Uchwała nr 54/2008 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 8.12.2008 r. w sprawie: zmiany regulaminu organizacyjnego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 8.12.1998 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono uchwałę.
– przedłużył umowy o pracę z 6 pracownikami:
- Z dniem 01.01.2009 r. z inspektorem ds. technicznych w Administracji Osiedla „Skarpa” na czas określony do 31.12.2009 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- Z dniem 01.01.2009 r. z inspektorem ds. społeczno – wychowawczych w klubie Osiedla „Błonie” na czas określony do 31.05.2009 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- Z dniem 01.01.2009 r. z sprzątaczka, na czas nieokreślony z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- Z dniem 01.01.2009 r. z instruktorem ds. społeczno – wychowawczych w klubie Osiedla „Błonie” na czas określony do 31.05.2009 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- Od 18.01.2009 r. z dozorcą mienia na czas nieokreślony z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
- Z dniem 26.02.2009 r. z dozorcą mienia, na czas określony do 31.12.2009 r. z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– w związku ze zmianą minimalnego wynagrodzenia w 2009 r. przyznał 7 pracownikom wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 1276 zł miesięcznie wg 2 kat. zaszeregowania od 01.01.2009 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad 6.
Prezes Zarządu poinformował, że dokonanie oceny ofert na ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” na 2009 r. zlecono firmie FB Filar Broker Sp. z o.o. w Lublinie.
Złożono oferty do następujących Zakładów Ubezpieczeń:
1. PZU SA
2. TuiR WARTA SA
3. UNIQUA TU SA
4. GENERALI TU SA
5. STU ERGO HESTIA SA
W wyznaczonym terminie tj. do dnia 11.12.2008 r. wpłynęły oferty od:
1. PZU SA
2. UNIQUA TU SA
3. GENERALI TU SA
4. STU ERGO HESTIA SA
Wymóg wpłaty wadium został spełniony przez wszystkie Zakłady Ubezpieczeń.
W opinii FILAR BROPKER SP. z o.o. w wyniku porównania
– ofert do programu ubezpieczeniowego dla Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” na 2009 r.
– ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku z rozszerzeniem o wandalizm,
– ubezpieczenie szyb i innych przedmiotów szklanych od stłuczenia,
– ubezpieczenia sprzętu elektronicznego,
– ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności oraz posiadanego mienia wraz z roszczeniami,
– informacji dotyczącej klauzuli brokerskich,
– ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Członków Zarządu, Rady Nadzorczej,
– ubezpieczenia komunikacyjne,
– informacji dotyczące funduszy prewencyjnych
najbardziej korzystne – optymalne rozwiązania mogące pogodzić dobry zakres ochrony ubezpieczeniowej z najniższą składką ubezpieczeniową, płatną jednorazowo przedstawiła UNIQUA TU SA.
Zarząd Spółdzielni – podpisał umowę na ubezpieczenie majątku Spółdzielni z firmą wskazaną przez brokera.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni