Protokół Nr 45/2008
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 18
.11.2008 r.

Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.

Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.

Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2009 r.

skierowania spraw na drogę postępowania sądowego

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie spraw do sądu przeciwko 41 wymienionym w załączniku dłużnikom o zapłatę należności czynszowych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.

odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 50%

wstrzymania postępowania egzekucyjnego

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wstrzymanie postępowania egzekucyjnego wynikającego z nakazu zapłaty 1 członkowi i wyraził zgodę na spłatę zadłużenia w wysokości 8890,48 zł w terminie do 31.12.2008 r.- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.

odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowej spłaty normatywu

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczenia odsetek w 70%

Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

wykonanie oświetlenia parkingu przy ulicy Tatarakowej

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie aneksu do umowy na wykonanie oświetlenia parkingu przy ulicy Tatarakowej 12 – 14 w Osiedlu „Łęgi” dot. przesunięcia terminu wykonania prac na dzień 31.12.2008 r. (konieczność uzyskania pozwolenia na budowę).

robót awaryjnych w Osiedlu „Łęgi”

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie firmie zewnętrznej (niebezpieczne umiejscowienie awarii i brak specjalistycznego sprzętu) usunięcia awarii:
– przeciek do mieszkania w budynku przy ulicy Kaczeńcowej 2, Tymiankowej 3,
– naprawa rynny i pasa podrynnowego przy ulicy Tatarakowej 16

zatwierdzenia protokołu z przetargu

Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu:

  1. Na budowę zatoki parkingowej przy ulicy Rycerskiej w Osiedlu „Błonie” – z uwagi na niewystarczającą ilość środków na funduszu remontowym unieważnił przetarg.
  2. Na wykonanie robót remontowych mienia w Osiedlu „Skarpa”, „Ruta”, „Łęgi”, „Poręba” i Administracji Ogólnej (przetargów przeprowadzonych w dniu 06.11.2008 r. i 14.11.2008 r.). Zatwierdził wskazane przez komisję przetargową firmy do wykonania prac remontowych.
  3. Na wykonanie projektów remontów balkonów w Osiedlu „Skarpa” dla budynków przy ulicy Fantastycznej 9 i 13. Zatwierdził wskazaną przez komisję przetargową firmę do wykonania projektów.

rozszerzenia zakresu robót

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozszerzenie robót dociepleniowych, sporządzenie aneksów do umów zawartych:

  1. Z firmą „BUDREX BP” sp.j.- konieczne roboty dodatkowe w budynku przy ulicy Dziewanny 10,
  2. Z Zakładem Remontowo – Budowlanym Betoniarstwo i Brukarstwo – konieczne roboty dodatkowe w budynku przy ulicy Dziewanny 6 i 12,
  3. Z Zakładem Remontowo – Budowlanym S C – konieczne roboty dodatkowe w budynku przy ulicy
    Dziewanny 4.

przeprowadzenie przetargu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na:

  1. Udzielenie zamówienia w trybie „z wolnej ręki” na remont daszku nad wejściem
  2. Do V klatki schodowej budynku przy ulicy Różanej 12 , firmie – Przedsiębiorstwo Handlowo Budowlane „Cheops” (zgodnie z § 46 pkt. 1 Regulaminu udzielania zamówień).
  3. W trybie „zapytania o cenę” na zakup i montaż urządzeń zabawowych na placach zabaw w Osiedlu „Ruta”. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
  4. W trybie „zamówienia z wolnej ręki” na remont Sali plastycznej w klubie Osiedla „Błonie” – Firmie remontowej (§ 46 pkt.1 regulaminu).

zakup sprzętu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup:

  1. W trybie „zamówienia z wolnej ręki” zakup kamery cyfrowej do Klubu Osiedla „Błonie” (§ 46 pkt.1 regulaminu).
  2. W trybie „zamówienia z wolnej ręki” na zakup sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem (2 komputery, 2 monitory i drukarkę) do klubu Osiedla „Błonie”(§ 46 pkt.1 regulaminu).

przepisanie umowy na korzystanie z telefonów komórkowych

Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. podpisania umowy na korzystanie ze służbowego telefonu komórkowego dla wskazanych przez kierownika Administracji Osiedla „Łęgi” pracowników w/w administracji.

Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.

– przyjął w poczet członków 3 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

– wyraził zgodę na skreślenie na własną prośbę z rejestru spółdzielni 1 członka – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka.

– zaakceptował poniżej przedstawiony projekt uchwały (przekazany do Rady Nadzorczej do podjęcia w dniu 02.12.2008 r.)

Uchwała Nr ………./……../2008
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………………….

w sprawie: obniżenia ceny wywoławczej mieszkania przy ul. Dziewanny 12/6 zbywanego w drodze przetargu na ustanowienie i przeniesienie odrębnej własności.

Rada Nadzorcza S.M. „Czuby” w Lublinie w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 1 i 2 lit. b Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:

§ 1

  1. Rada Nadzorcza upoważnia Zarząd Spółdzielni do obniżenia ceny wywoławczej mieszkania przy ul. Dziewanny 12/6 do 70% ceny rynkowej.
  2. Obniżenie ceny może odbywać się sukcesywnie w wysokości 10% ceny rynkowej, każdorazowo na kolejnych przetargach, w przypadku braku ofert.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

Uzasadnienie

do Uchwały Rady Nadzorczej w sprawie obniżenia ceny wywoławczej mieszkania przy ul. Dziewanny 12/6.

Na mieszkanie przy ul. Dziewanny 12/6 oddane do dyspozycji Spółdzielni przez Elżbietę Mrozek, która przeprowadziła się do lokalu socjalnego została ustalona cena na przetarg w wysokości 264.422,- zł.

Organizowane były dwukrotnie przetargi na ustanowienie i przeniesienie odrębnej własności w/wym. lokalu w terminach 13.10.2008 roku i 12.11.2008 roku, na które nie było zgłoszeń.

W związku z powyższym Zarząd Spółdzielni wnosi jak na wstępie.

Ad 5. Nie rozpatrywał spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 10:32, 13 maja 2016

Kategorie: 2008