Protokół Nr 4/2008 z dnia 29.01.2008 r.
Protokół Nr 4/2008
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 29.01.2008 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu adm. organizacyjnego – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko -mieszkaniowe
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 2 członkom w terminie do 29.02.2008 r. – termin ostateczny,
– 1 członkowi w terminie do 30.04.2008 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.10.2008 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.01.2009 r.
Nie wyraził zgody 1 członkowi na kolejne przedłużenie terminu spłaty kwoty 9.311,41 zł i polecił skierować do komornika wniosek o wszczęcie egzekucji należności.
– wstrzymania postępowania sądowego oraz umożliwienia spłaty zaległości w ratach
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wstrzymanie postępowania – skierowania wniosku do komornika , a tym samym przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu normatywu do dnia 29.02.2008 r. wobec członka zam. przy ulicy Dziewanny – w tym miejscu w protokole umieszczono adres zamieszkania członka Spółdzielni
– odstąpienia od wymagalności wpłaty odsetek zasądzonych sądowym nakazem zapłaty z tytułu zaległości w zapłacie normatywu.
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na odstąpienie od wymagalności zapłaty odsetek zasądzonych sądowym nakazem zapłaty, z tytułu zaległości w zapłacie rat normatywu w wysokości 3320,68 zł przez członka zam. przy ulicy Watykańskiej .
Wyraził zgodę na odstąpienie od naliczenia odsetek od nieterminowych wpłat – bieżących w wysokości 128,12 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono adres zamieszkania członka.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek 3 członkom w wysokości 40%, 3 członkom w wysokości 50%, 1 członkowi w wysokości 100% , 1 członkowi w wysokości 60%.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowej spłaty normatywu
Zarząd Spółdzielni oceniając sytuację materialną członka i jego rodziny wyraził zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek 1 członkowi Spółdzielni w wysokości 100%..
– zaksięgowania w koszty Osiedla „Skarpa” kwoty 366,00 zł.
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. zaksięgowania w koszty Osiedla „Skarpa” kwoty 366,00 zł stanowiącej koszt sporządzenia wyceny wartości rynkowej lokalu przy ulicy Romantycznej 15 (odzyskanego przez Spółdzielnię w wyniku przeprowadzonej eksmisji), gdyż – nie uzyskano w drodze przetargu wolnych środków finansowych na pokrycie powyższej kwoty.
– zwiększenia wysokości udzielonej pożyczki wewnętrznej na działania termomodernizacyjne.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwiększenie o kwotę 300.000 zł udzielonej wewnętrznej pożyczki na realizację działań termomodernizacyjnych w Osiedlu „Ruta” .Wcześniej otrzymana pożyczka spłacana jest regularnie i zgodnie z ustalonym przez Zarząd planem spłaty.
– wysokości opłat za lokal przy ulicy Przytulnej 4.
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zmniejszenie wysokości opłat za lokal użytkowy przy ulicy Przytulnej 4 – najemcy TKKF Ognisko „Czuby”
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– regulacji granic nieruchomości – sprzedaży działki nr 30/3 przy ulicy Gościnnej.
W związku z wykupieniem przez Spółdzielnię działki nr 30/3 przy ulicy Gościnnej, a tym samym powstania warunków do sfinalizowania uzgodnionej wcześniej transakcji sprzedaży w/w działki wspólnocie mieszkaniowej – Zarząd Spółdzielni postanowił zlecić dokonania aktualnej wyceny działki, na podstawie której będzie można dokonać sprzedaży.
– zatwierdzenia SIWZ, wyrażenia na przeprowadzenie przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie przeglądu instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach Osiedli : „Skarpa”, „Ruta”, „Łęgi”, „Błonie”, „Widok”, „Poręba”. Wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w dniu 20.02.2008 r., oraz zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– przeprowadzenia przetargu na wykonanie remontu balkonów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu na wykonanie remontu balkonów w Osiedlu „Skarpa” w trybie przetargu nieograniczonego.
Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie robót oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– przeprowadzenia przetargu na wykonanie remontów podestów przed wejściami do klatek schodowych.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu na wykonanie remontów podestów przed wejściami do klatek schodowych w Osiedlu „Skarpa” w trybie przetargu nieograniczonego Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie w/w robót oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– wyrażenia zgody na przeprowadzenie przetargu na roboty związane z koszeniem trawników
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego w dniu 18.02.2008 r. na wykonanie robót związanych z koszeniem trawników w osiedlach „Ruta”, Łęgi”, „Poręba”, Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na wykonanie w/w robót oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– wyrażenia zgody na przeprowadzenie przetargu na wykonanie przeglądu instalacji elektrycznej
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego w dniu 18.02.2008 r. na wykonanie przeglądu instalacji elektrycznej w budynkach w Osiedlu „Błonie”, „Widok”, „Poręba” .Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– zmiany najemcy lokalu użytkowego:
Zarząd Spółdzielni zgodnie z §1 pkt 4 lit. b Regulaminu wynajmu lokali i dzierżawy terenu w SM „Czuby” w Lublinie wyraził zgodę na zmianę najemcy lokalu użytkowego:
– przy ulicy Różanej – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dotychczasowego i nowego najemcy.
– przy ulicy Radości – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dotychczasowego i nowego najemcy.
Branża, stawka najmu okres wypowiedzenia , zabezpieczenie umowy pozostaje bez zmian.
– wykupu pracowni plastycznej
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykup pracowni plastycznej przy ulicy Gościnnej – dokonania określenia wartości rynkowej lokalu i po wniesieniu jej jako wkładu budowlanego na zawarcie aktu na ustanowienie odrębnej własności lokalu – w tym miejscu w protokole umieszczono adres pracowni plastycznej.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– Zarząd Spółdzielni od dnia 01.01.2008 r. zmienił wynagrodzenie n/w pracownikom – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
– Zarząd Spółdzielni z dniem 01.02.2008 r. zmienia wymiar czasu pracy z 3/4 na 1 etat pracownikowi zatrudnionemu w Administracji Osiedla „Poręba w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– Zarząd Spółdzielni z dniem 01.02.2008 r. zatrudnił pracownika w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego w Osiedlu „Poręba” na 3/4 etatu na okres próbny 3 miesięcy – w tym miejscu w protokole umieszczono dane pracownika.
– Zarząd Spółdzielni z dniem 04.02.2008 r. przyjmie do pracy pracownika na 3 miesiące – okres próbny , w charakterze inspektora ds. finansowo – księgowych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni