Protokół Nr 37/2008
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 23
.09.2008 r.

Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.

Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.

Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.12..2008 r.
– 1 członkowi w terminie do 31..05.2009 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.07..2009 r.

skierowania pozwów do sądu

Zarząd Spółdzielni postanowił skierować pozwy o zapłatę należności czynszowych wobec 49 dłużników wymienionych w załączniku, tych którzy pomimo wysłania wezwań do zapłaty, zaległości nie uregulowali w zakreślonym terminie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 3 członkom w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 40%

korekty rozliczeniem energii cieplnej dla c.o. i c.w. za sezon grzewczy 2007/2008.

Zarząd Spółdzielni zatwierdził wniosek dot. korekty rozliczenia c.o. i c.w. w mieszkaniu przy ulicy Tatarakowej – zaksięgowania różnicy wynikającej z rozliczenia całego sezonu w wysokości 453,59 zł w koszty operacyjne osiedla „Łęgi” – w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu, którego dot. rozliczenie.

zmiany od 01.11.2008 opłat eksploatacyjnych:

Zarząd Spółdzielni zmienia od dnia 01.11.2008 r. opłaty eksploatacyjne:
1. w osiedlu „Ruta”
– w pozycji centralne ogrzewanie,
– zaliczki na podgrzanie ciepłej wody wg załączonej tabeli,
– zaprzestaje naliczania w pozycji „odpis na skrzynki pocztowe”

2. w osiedlu „Łęgi”
– zaliczki na podgrzanie ciepłej wody wg załączonej tabeli

3. w osiedlu „Błonie”
– stawki opłat za gaz zgodnie z załączonym wykazem
– zaliczki na podgrzanie ciepłej wody zgodnie z załączonym wykazem.

zaksięgowania w pozostałe koszty operacyjne

Zarząd Spółdzielni wniosek dot. zaksięgowania w pozostałe koszty operacyjne osiedla „Ruta” kwoty 1178,17 – niedopłaty z rozliczenia centralnego ogrzewania za okres 2007/2008 – mieszkania przy ulicy Różana, rozpatrzy po zapoznaniu się z opinią prawną na temat możliwości wyegzekwowania powyższej kwoty od byłego członka – eksmitowanego, którego działania sądowe zmusiły Spółdzielnie do utrzymywania zwolnionego mieszkania jako pustostanu przez okres od 05.10.2006 r. do 31.08.2008 – w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu którego dot. rozliczenie.

ustalenia wkładu budowlanego do wypłaty

Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek o ustalenie wkładu budowlanego do wypłaty w wysokości 160.087 zł za mieszkanie przy ulicy Dziewanny oddane do dyspozycji Spółdzielni przez spadkobierców – w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu, którego dot. rozliczenie.

zwrotu zwaloryzowanego wkładu

Zarząd Spółdzielni zaakceptował sposób postępowania zawarty w poz. nr 1 wniosku – należy uznać osobę wymienioną we wniosku za członka oczekującego spółdzielni i dokonać waloryzacji wkładu zgodnie z obowiązującą Ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe spadkobiercy ubiegającego się o zwrot wkładu.

przekazaniu środków pieniężnych

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przekazanie kwoty 500 zł dla Wydawnictwa Artystów Malujących Ustami i Nogami – za przesłane karki świąteczne, które zostaną przez Spółdzielnię wykorzystane w stosownym czasie.

wypłaty w kasie spółdzielni nadpłaty występującej na koncie opłat eksploatacyjnych

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot w kasie nadpłaty powstałej na koncie opłat eksploatacyjnych 3 członkom, którzy regulują zobowiązania wobec spółdzielni przelewami bankowymi – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

 
utrzymania mienia spółdzielni

Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. rozdysponowania kwoty 424894 zł z wpływów na utrzymanie mienia spółdzielni zgodnie z propozycjami zawartymi w załącznikach, w tym odświeżenia i odmalowania i wykonania drobnych napraw w budynku Zarządu Spółdzielni.

Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

zatwierdzenia protokołu z przetargu

Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej docieplenia ścian zewnętrznych budynków przy ulicy Rycerskiej 2, 4, 6, 8, Dragonów 14, Husarskiej 2, 8, w osiedlu „Błonie”, w osiedlu „Poręba” budynku przy ulicy Bursztynowej 14, w osiedlu „Widok” budynków przy ulicy Szmaragdowej 30, 34, Bursztynowej 35, 24, 37 oraz w osiedlu „Łęgi” budynku przy ulicy Tatarakowej 2. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie powyższych prac ze wskazanym w protokole oferentem.

podjęcia decyzji w sprawie sprzedaży praw użytkowania wieczystego części działki

Zarząd Spółdzielni w odpowiedzi na zgłoszoną prośbę nie wyraża zgody na zbycie / sprzedaż / części działki Nr 49/26 o powierzchni około 500 mkw znajdującej się przy ulicy Przytulnej 4 – będącej w wieczystym użytkowaniu Spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe ubiegającego się o nabycie działki.

Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.

– przyjął w poczet członków 3 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni.

Ad 5. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 10:43, 13 maja 2016

Kategorie: 2008