Protokół Nr 3/2008
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 22.01.2008 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu adm. organizacyjnego – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko -mieszkaniowe
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2008 r.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek 1 członkowi w wysokości 30%, 2 członkom w wysokości 50%, 3 członkom w wysokości 100%, 1 członkowi w wysokości 60%.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowej spłaty normatywu
Zarząd Spółdzielni oceniając sytuację materialną członka i jego rodziny wyraził zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek:
– 2 członkom Spółdzielni w wysokości 70%
– 193 członkom umieszczonym w wykazie, tym którzy na dzień 31.12.2007 r. nie posiadali zadłużenia z tytułu normatywu a naliczone odsetki wyniosłyby nie więcej niż 25,00 zł.
– skierowania spraw na drogę postępowania sądowego.
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek o skierowaniu spraw na drogę postępowania sądowego wobec 5 osób wyszczególnionych w załączonym wykazie o zapłatę należności czynszowych za garaże – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– utworzenia rezerwy na należności czynszowe z lokali mieszkalnych i użytkowych
Zarząd Spółdzielni postanowił utworzyć rezerwę na należności z tytułu opłat czynszowych i zasądzonych wyrokami sądowymi, tych które nie mają zabezpieczenia we wkładzie – (zadłużenie przewyższa kwotę wkładu, dłużnicy mają orzeczoną eksmisję lub lokal był użytkowany na podstawie umowy najmu) – wg załączonego wykazu 18 dłużników – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– ustalenia dalszego postępowania egzekucyjnego przeciwko dłużnikowi – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużnika,
Zarząd Spółdzielni w związku z informacją komornika o bezskuteczności licytacji zajętego na poczet długów samochodu w/w postanowił – wystąpić ponownie na drogę licytacji samochodu oraz przystąpić do licytacji mieszkania.
– rozliczenia mieszkania przy ulicy Fantastycznej z tytułu opłat za gaz i wywozu nieczystości
Zarząd Spółdzielni polecił rozliczyć opłaty za gaz i wywóz nieczystości za mieszkanie przy ulicy Fantastycznej za okres 01.02.2008 r. – 01.03.2009 r. zgodnie z obowiązującym „Regulaminem rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali”.
– rozliczenia energii cieplnej w budynku przy ulicy Topazowej 4
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. rozliczenia energii cieplnej w budynku przy ulicy Topazowej 4 za rok 2007 na podstawie Rozdziału VII A. „Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody zatwierdzonego uchwałą Rady Nadzorczej nr 122/13/2007 r. w dniu 11.12.2007 r.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienie i składu komisji przetargowej
Zarząd Spółdzielni zatwierdził Specyfikację istotnych warunków zamówienia i skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku na przetarg w dniu 11.02.2008 r. na wykonanie robót związanych z wymianą skrzynek pocztowych w budynkach w Osiedlu „Ruta” i „Łęgi”.
– przyjęcia w wieczyste użytkowanie działki
Zarząd Spółdzielni nie zaakceptował wniosku dot. wystąpienia do Urzędu Miasta z wnioskiem o przejęcie w wieczyste użytkowanie działki nr 43 w Osiedlu „Skarpa”, na której położona jest ulica Fantastyczna będąca własnością SM „Czuby” – stanowiąca obiekt budowlany. Polecił przekazać ulicę Fantastyczną na majątek Gminy.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:
– Zarząd Spółdzielni podtrzymał decyzję z dnia 14.11.2007 r. o nie wyrażeniu zgody na zawarcie umowy najmu na lokal mieszkalny przy ulicy Gościnnej po zmarłej babce – z wnuczką – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków rodziny.
– Zarząd decyzję dot. przeprowadzenia przetargu na przekazane do dyspozycji Spółdzielni mieszkanie, przy ulicy Bursztynowej, podejmie po zakończeniu działań dot. przygotowania nieruchomości do wyodrębnienia.
– przyjął w poczet członków 5 osób – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– Zarząd Spółdzielni w uzgodnieniu ze Związkiem Zawodowym podjął decyzję o zakupie paczek dla dzieci ze środków ZFŚS w kwocie 60 zł i 65 zł w zależności od sytuacji materialnej rodziny dziecka.
Ad 6. Zarząd Spółdzielni postanowił, że kserokopie żądanych dokumentów w ilości przekraczającej 5 stron – będą wydawane raz w tygodniu w czwartek w godzinie ustalonej z pracownikiem przygotowującym materiały, członkom Spółdzielni, którzy wystąpili z pisemnym wnioskiem o ich sporządzenie – na podstawie Art.81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (odpisu statutu, regulaminów oraz kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, lustracji, rocznych sprawozdań finansowych oraz faktur i umów zawieranych przez spółdzielnię z osobami trzecimi).
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni