z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 08.01.2008 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu adm. organizacyjnego – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
– 3 członkom w terminie do 31.03.2008 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2008 r.
Nie wyraził zgody na przedłużenie terminu spłaty zadłużenia członkowi zam. przy ulicy Fantastycznej, który w zakreślonym przez Zarząd terminie dokonała wpłaty jednej raty. Polecił skierować wniosek do komornika – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat, zgodnie z załączonym wykazem:
– odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek od nieterminowych wpłat za dzierżawę terenu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od naliczenia odsetek od nieterminowych wpłat za dzierżawę terenu w Osiedlu „Ruta” – dzierżawcy, w związku ze spłatą zadłużenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dzierżawcy.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowej spłaty normatywu
Zarząd Spółdzielni oceniając sytuację materialną członka i jego rodziny wyraził zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek 9 członkom Spółdzielni tj.
– 5 członkom w wysokości 100%,
– 3 członkom w wysokości 50%,
– 1 członkowi w wysokości 70%.
– zmniejszenia wysokości rat wkładu budowlanego
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zmniejszenie wysokości rat ustalonych na podstawie zawartej ugody sądowej z kwoty 530,00 zł na 300,00 zł wnoszonych na wkład budowlany – członkowi zam. przy ulicy Dziewanny – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– ustalenia ceny wywoławczej na przetarg za mieszkanie
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. ustalenia ceny wywoławczej w wysokości 180.619,32 zł – wariant II, na przetarg na mieszkanie przy ulicy Bursztynowej 35/13 przekazane do dyspozycji Spółdzielni przez byłego członka – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka.
– ustalenia planu gospodarczo – finansowego Osiedla „Błonie”
Zarząd Spółdzielni podjął decyzję o dokonaniu zmian w składnikach opłat eksploatacyjnych w Osiedlu „Błonie” z dniem 01.02.2008 r. (plan gospodarczo – finansowy na 2008 r. został uchwalony bez Osiedla „Błonie”) – poniższych pozycjach:
Lokale mieszkalne i użytkowe własnościowe:
1. Eksploatacja i zarządzanie – 0,9112 zł/m2
2. Mienie Spółdzielni – 0,1124 zł/m2
3. Wieczyste użytkowanie gruntu, część wspólna – likwidacja składnika,
4. Koszty zarządzania – likwidacja składnika
Lokale użytkowe w najmie:
1. Eksploatacja i zarządzanie – 4,6191 zł/m2
2. Mienie Spółdzielni – 0,1124 zł/m2
3. Wieczyste użytkowanie gruntu, część wspólna – likwidacja składnika,
4. Koszty zarządzania – likwidacja składnika
– zwrotu wpłaconej kwoty na poczet zamiany mieszkania
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot wpłaconej przez osobę dokonującą zamiany – kwoty w wysokości 32.836,96 zł, na poczet spłaty zadłużenia mieszkania.
Członek zam. przy ulicy Tatarakowej zrezygnował z zaplanowanej zamiany – w tym miejscu w protokole umieszczono dane członka i osoby dokonującej zamiany.
– zaksięgowania w koszty operacyjne Osiedla „Skarpa”
Zarząd Spółdzielni polecił zaksięgować w koszty operacyjne Osiedla „Skarpa” koszty sporządzenia wyceny wartości rynkowej lokalu położonego przy ulicy Przedwiośnie 7/76 A. Mieszkanie zostało sprzedane w drodze przetargu w wyniku, którego nie uzyskano wolnych środków.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– przeprowadzenia przetargu na dzierżawę terenu
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na przeprowadzenie przetargu na dzierżawę terenu na działce nr 24/7 przy ulicy Sympatycznej z przeznaczeniem na budowę parkingu strzeżonego. Polecił w oparciu o koncepcję niezabudowanych terenów wchodzących w skład „Mienia Spółdzielni” wykorzystać teren zgodnie z planem zagospodarowania.
– zatwierdzenie protokołu z przeprowadzonego przetargu w Osiedlu „Ruta”
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przeprowadzonego w Osiedlu „Ruta” przetargu na dostawę znaków drogowych i wyraził zgodę na podpisanie umowy z wybranym wykonawcą.
– wymianę okien w pomieszczeniu kasy Spółdzielni
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. wymiany okien w pomieszczeniach kasy i pozostałych pomieszczeniach budynku Zarządu. Polecił podjąć działania w celu określenia ilości okien do wymiany i określenia kosztów do poniesienia.
– podjęcia uchwał ostatecznych w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności
Zarząd Spółdzielni podjął uchwały ostateczne w sprawie przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomościach:
– nr 1/2008 ulica Jutrzenki 10 – działki 28/21, 28/5 oraz 54/4,
– nr 2/2008 ulica Tatarakowa 5 – działki 27 i 47/1,
– nr 3/2008 ulica Kawaleryjska 20 – działki 24 i 45,
– nr 4/2008 ulica Bursztynowa 36 – działka 95.
Uchwały Zarządu Spółdzielni nr 1/2008, 2/2008, 3/2008, 4/2008 z dnia 08.01.2008 r. stanowią załączniki do niniejszego protokołu.
– przedłużenia umowy abonamentowej na rok 2008
Zarząd Spółdzielni podpisał umowę abonamentową – przedłużył na rok 2008 z F.H.U. MERITUM – OPROGRAMOWANIE DLA BUDOWNICTWA na używanie programu do kosztorysowania w Administracjach Osiedli.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:
– Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozwiązanie umowy najmu zawartej w dniu 25.05.2006 r. z najemcą, na budowę garażu przy ulicy Topazowej i zwrot wniesionych środków finansowych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.
– Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wydłużenie terminu płatności do dnia 19.01.2008 r. za mieszkanie przy ulicy Romantycznej po wygranym przetargu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe zwycięzcy przetargu.
– Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru członków z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia członka zam. przy ulicy Romantycznej w związku z przepisaniem mieszkania na córkę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka Spółdzielni i córki.
– Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego przy ulicy Dziewanny osobie zajmującej w/w lokal, Członkiem Spółdzielni był mąż, który w związku z posiadanym zadłużeniem pozbawiony został członkostwa przez wykluczenie. Powyższa decyzja Zarządu powoduje realizację wyroku eksmisyjnego na lokal socjalny z dnia 18.12.2002 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka Spółdzielni i jego małżonki.
– przyjął w poczet członków 1 osobę w związku z nabyciem darowizny od brata – członka Spółdzielni skreślonego z rejestru członków – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– Zarząd Spółdzielni przedłużył umowy o pracę z 2 pracownikami zatrudnionymi w Administracji Osiedla „Skarpa” – dozorcami mienia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
– Zarząd Spółdzielni z dniem 02.01.2008 r. do dnia 31.12.08 r. zlecił zleceniobiorcy otwieranie i zamykanie siedziby Zarządu po godzinach urzędowania – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe zleceniobiorcy.
– Zarząd Spółdzielni z dniem 08.01.2008 r. przyjmie do pracy w Klubie Osiedla „Błonie „na stanowisko instruktora ds. społeczno – wychowawczych na okres 3 miesięcy – okres próbny 2 pracowników – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni