Protokół Nr 48/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 11
.12.2007 r.

Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu adm. organizacyjnego – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko -mieszkaniowe
5. Sprawy wniesione.

Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.

Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:

– 2 członkom w terminie do dnia 31.12.2007 r. kwotę 1.339,93 zł i 2.242,37 zł,
– 1 członkowi w terminie do dnia 31.01.2008 r. po 1.023,05 zł,
– 1 członkowi w terminie do dnia 30.04.2008 r. po 611,30 zł,
– 1 członkowi w terminie do dnia 30.09.2008 r. po 148,14 zł,
– 1 członkowi w terminie do dnia 30.11.2008 r.po 83.77 zł,
– 1 członkowi kwotę 2.089,67 zł po 150 zł,
– 1 członkowi w 20 miesięcznych ratach po 335,87 zł.

odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat, zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek 1 członkowi w wysokości 40%, 5 członkom w wysokości 50%, 3 członkom w wysokości 100%, 2 członkom w wysokości 30%.

przesunięcia terminu spłaty zadłużenia z tytułu normatywu

Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgodę na przesunięcie terminu spłaty zadłużenia w kwocie 13.340,65 zł z tytułu normatywu w miesięcznych ratach, polecił wystąpić do sądu o nakaz zapłaty wobec członka Spółdzielni zam. przy ulicy Fantastycznej – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka Spółdzielni.

odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminowe wpłaty rat wkładu budowlanego oraz przesunięcie terminu wpłaty rat na garaż.

Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na odstąpienie od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminowe wpłaty rat wkładu budowlanego na mieszkanie przy ulicy Topazowej 6 oraz przesunięcie terminu wpłaty rat na garaż członkowi Spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka Spółdzielni. Polecił wpłacić wymagane kwoty w terminie do 31.12.2007 r. i do chwili wpłaty nie wydawać kluczy do garażu.

rozłożenia na raty do spłaty odsetek zasądzonych nakazem zapłaty

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spłatę w 11 miesięcznych ratach po 100,00 zł począwszy od stycznia 2008 r. odsetek w wysokości 1.096,34 zł zasądzonych nakazem zapłaty członkowi Spółdzielni zam. przy ulicy Bursztynowej – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.

rozksięgowania wpłaty dokonanej przez członków Spółdzielni

Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. rozksięgowania wpłaty dokonanej przez członków Spółdzielni zam. przy ulicy Bursztynowej na poczet należności z tytułu wkładu zasądzonych wyrokiem wg dyspozycji podanej przez radcę prawnego we wniosku – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni.

zaksięgowania w pozostałe koszty operacyjne kwoty 366,00 zł.

Zarząd Spółdzielni polecił zaksięgować w pozostałe koszty operacyjne Osiedla „Łęgi” kosztów sporządzenia wyceny wartości rynkowej lokalu położonego przy ulicy Tatarakowej.

– odpisów na fundusz społeczno – wychowawczy od lokali użytkowych i garaży

Zarząd Spółdzielni postanowił pozostawić w naliczeniach na lokale użytkowe własnościowe i garaże – pozycję „fundusz społeczno – wychowawczy” na poziomie 2007 r., gdyż żadna z Rad Osiedlowych nie podjęła decyzji w sprawie funduszu a zwołane na dzień 24.11.2007 r. Zebranie Przedstawicieli Członków SM „Czuby” nie uchwaliło zmian w Statucie.

wpłaty wkładu mieszkaniowego jako zabezpieczenia roszczeń dla spadkobierców

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie umowy odrębnej własności lokalu przy ulicy Sympatycznej, członkowi Spółdzielni przyjmując, że wnioskodawca ma zgromadzone 100% wkładu mieszkaniowego – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Rozliczenie spadku pozostawia do rozliczenia spadkobiercom z członkiem Spółdzielni.

wpłaty wkładu mieszkaniowego przez członka Spółdzielni jako zabezpieczenie roszczeń dla spadkobierców.

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie umowy odrębnej własności lokalu zajmowanego przez członka Spółdzielni przy ulicy Szmaragdowej, pod warunkiem ustalenia że wnioskodawca zgromadził 100 % wymaganego wkładu mieszkaniowego – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka Spółdzielni. Rozliczenie spadku pozostawić do rozliczenia spadkobierców z członkiem Spółdzielni

zaakceptowania wniosku komisji w sprawie wyboru ubezpieczyciela majątku Spółdzielni.

Zarząd Spółdzielni po spotkaniu odbytym w dniu 10.12.2007 r. przedstawicieli PZU SA i Zarządu SM „Czuby ” i uzyskaniu dodatkowych informacji dotyczących oferty, zakresu ubezpieczenia, możliwości uzyskania funduszu prewencyjnego, ustalenia możliwości rozłożenia płatności składki za ubezpieczenie w ratach bez jej zwyżki , zaakceptował wniosek komisji dotyczący wyboru ubezpieczyciela majątku Spółdzielni na rok 2008 i przyjęcia najkorzystniejszej cenowo oferty złożonej przez PZU SA.

Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

wyrażenia zgody na rozpisanie przetargu w trybie „zapytania o cenę”

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozpisanie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na zamontowanie nasad kominowych oraz wykonanie inwentaryzacji 1 pionu mieszkań budynku pięciokondygnacyjnego w Osiedlu „Błonie”. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.

wyrażenia zgody na rozpisanie przetargu w trybie „zapytania o cenę”

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozpisanie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na wymianę 3 szt. drzwi w budynku administracyjnym w Osiedlu „Błonie”.
Wyraził zgodę na podpisanie stosownej umowy. Ofertowa wartość robót 12.135,60 zł brutto.

Ad. 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:

– przyjął w poczet członków 4 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni.

– wycofania wniosków Zarządu o wykluczenie

Zarząd Spółdzielni postanowił wycofać z Rady Nadzorczej wnioski 2 członków o wykluczenie ze Spółdzielni w związku ze spłatą przez w/w zadłużenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.

Ad. 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:

– z dniem 14.12.2007 r. zatrudnia pracownika na okres próbny do dnia 14.03.2008 r. na stanowisku kierownika Klubu Osiedla „Błonie” – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.

– z dniem 01.01.2008 r. powierza pracownikowi sekcji płace i kasa – stanowisko inspektora ds. finansowo – księgowych w dziale rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.

– z dniem 02.01.2008 r. zatrudni na trzymiesięczny okres próbny pracownika w charakterze kasjerki – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.

– z dniem 15.01.2008 r. przyjmie do pracy pracownika na trzymiesięczny okres próbny w wymiarze 1 etatu, na stanowisko inspektora ds. finansowo – księgowych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe przyszłego pracownika.

– Zarząd Spółdzielni jednomyślnie – 3 za , podjął uchwały następującej treści:

 

Uchwała Nr 15/2007
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 11.12.2007 r.

w sprawie: wstępnego zatwierdzenia struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2008 r.

Zarząd SM „Czuby” w Lublinie zmierzając do racjonalizacji zatrudnienia, oraz zapewnienia prawidłowego wykonywania statutowych zadań uchwala co następuje:

§1

Wstępnie zatwierdza się strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2008 r. stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

§2

Powyższa struktura przedstawiona zostanie na posiedzeniu Rady Nadzorczej celem ostatecznego jej zatwierdzenia zgodnie z kompetencjami.

W tym miejscu w protokole umieszczono załącznik – struktura organizacyjna Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2008 r.

Uchwała nr 16 / 2007
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 11.12.2007 r.

w sprawie: ustalenia terminów dodatkowych dni wolnych od pracy z tytuły 5 – dniowego tygodnia pracy w 2008 r., okresów rozliczeniowych w 2008 r. oraz limitów godzin nadliczbowych w 2008 r.

Zarząd SM „Czuby” w Lublinie w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi działającymi w Spółdzielni działając na podstawie § 16 regulaminu pracy pracowników SM „Czuby” w Lublinie z dnia 6.09.1996 r. z późniejszymi zmianami, uchwala co następuje:

§ l

Z uwagi na rodzaj pracy wykonywanej w Spółdzielni oraz jej organizację, mającą na celu zaspakajanie potrzeb członków Spółdzielni oraz pełną realizację zadań statutowych, w Spółdzielni stosuje równoważny system czasu pracy zgodnie z postanowieniami regulaminu pracy pracowników SM „Czuby” w Lublinie.

§ 2

Dla pracowników Spółdzielni oprócz dozorców mienia zatrudnionych na parkingach strzeżonych, ustala się terminy dodatkowych dni wolnych od pracy z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy w 2008 roku:

Styczeń 5, 12, 19, 26
Luty 2, 9, 16, 23
Marzec 1, 8, 15, 22, 29
Kwiecień 5, 12, 19, 26
Maj 9, 10, 17, 24, 31
Czerwiec 7, 14, 21, 28
Lipiec 5, 12, 19, 26
Sierpień 2, 9, 16, 23, 30
Wrzesień 6, 13, 20, 27
Październik 4, 11, 18, 25, 31
Listopad 8, 15, 22, 28, 29
Grudzień 6, 13, 20, 27

§ 3

1. Ustala się terminy okresów rozliczeniowych dla pracowników Spółdzielni oprócz zatrudnionych na parkingach strzeżonych dozorów mienia:

  1. 1.01. – 31.03.2008 r.
  2. 1.04. – 30.06.2008 r.
  3. 1.07. – 30.09.2008 r.
  4. 1.10. – 31.12.2008 r.

2. Ustala się terminy okresów rozliczeniowych dla dozorców mienia:

  1. 13.12.2007 r. – 08.03.2008 r.
  2. 09.03.2008 r. – 04.06.2008 r.
  3. 05.06.2008 r. – 28.08.2008 r.
  4. 29.08.2008 r. – 22.11.2008 r.
  5. 23.11.2008 r. – 17.02.2009 r.

§ 4

1. Ustala się limity godzin nadliczbowych w poszczególnych okresach rozliczeniowych wymienionych w § 3 ust. 1 niniejszej uchwały:

* Okres rozliczeniowy nr 1 – 104 godziny
* Okres rozliczeniowy nr 2 – 105 godzin
* Okres rozliczeniowy nr 3 – 105 godzin
* Okres rozliczeniowy nr 4 – 105 godzin.

2. Limit godzin nadliczbowych dla dozorców mienia w poszczególnych okresach rozliczeniowych wymienionych w § 3 ust. 2 mniejszej uchwały wynosi po 96 godzin.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty podania jej do wiadomości wszystkich pracowników Spółdzielni, z mocą obowiązująca od 1.01.2008 r.

Ad. 6 Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 17:00, 15 maja 2016

Kategorie: 2007