Protokół Nr 44/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 14.11.2007 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko -mieszkaniowe
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminową wpłatę V raty;
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminową wpłatę V raty wkładu budowlanego na mieszkanie przy ulicy Topazowej 6 – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka;
– ustalenia opłat za lokal przy ulicy Kaczeńcowej;
– rozłożenie na raty do spłaty naliczonych odsetek z tytułu nieterminowej spłaty rat normatywu oraz zaliczki na wkład budowlany;
– zasądzonych nakazem zapłaty w wysokości 11.081,71 zł w ośmiu miesięcznych ratach płatnych po 1.385,21 zł od listopada 2007 r. – ./ poz. 4 wniosku /
– zasądzonych nakazem zapłaty w wysokości 3.021,61 zł w ośmiu miesięcznych ratach płatnych po 377,70 zł od listopada 2007 r. / poz. 8 wniosku / – pod warunkiem dokonania zamiany mieszkania
– skierowania wniosków do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego;
Wysłane przez Spółdzielnię wezwania przedegzekucyjne nie spowodowały spłaty należności zasądzonych nakazami zapłaty.
– skierowania na drogę postępowania sądowego spraw o zapłatę czynszu;
– cofnięcia decyzji o rozwiązaniu umowy;
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat, zgodnie z załączonym wykazem:
– zatwierdzenia planu gospodarczego na 2008 r.;
– zwrotu PHU „TEGRIN GE” Sc wpłaconej do Spółdzielni kwoty 160.000 zł tytułem zwrotu nakładów na pawilon U-1,U-2.
Zarząd Spółdzielni nie wyraża zgody na zwrot wpłaconej kwoty. Poleca wystąpić oficjalnie do PHU „TEGRIN GE” o wyjaśnienie sytuacji prawnej spółki, czy spółka istnieje, czy jest zarejestrowana, kto ją reprezentuje, komu należy wypłacić znajdujące się na koncie Spółdzielni środki finansowe.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– podpisania aneksu nr 2 i nr 7 z ISTA Polska Sp. z o.o.
– wyrażenia zgody na zakup okien do klubu „Między Nami”
Klub posiada na ten cel środki finansowe.
– udostępnienia terenu działki nr 52/11 osiedle „Ruta”
– montażu zaworów podpionowych w Osiedlu „Łęgi”
– przyjęcia planu inwestycyjnego na rok 2008.
Zarząd Spółdzielni przyjął plan inwestycyjny na rok 2008 – dwa zadania inwestycyjne, na które zawarto umowy o wykonanie dokumentacji technicznej i na które Spółdzielnia posiada tereny tj.:
„Łęgi” ulica Wiklinowa 2 – budynek mieszkalny XI – kondygnacyjny,
„Rut” ulica Dziewanny 14 – budynek mieszkalny IV – kondygnacyjny.
– przedłużenia terminu zakończenia prac związanych z wymianą wodomierzy;
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wydłużenie terminu zakończenia prac związanych z wymianą wodomierzy w Osiedlu „Łęgi” do 30.11.2007 r. oraz na podpisanie aneksu nr 1 do umowy z dnia 07.06.2007 r.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:
– zatwierdzenia wyniku przetargu z dnia 12.11.2007 r.
– Różana 27/72 – powierzchnia użytkowa 35,0m2, parter, cena wywoławcza 135.253 zł – nie było zgłoszeń;
– Przedwiośnie 7/76a – powierzchnia użytkowa 36,10m2, XI piętro, cena wywoławcza 114.162 zł – do przetargu przystąpiły 3 osoby – Spółdzielnia zawrze umowę z osobą, która zaoferowała najwyższą cenę – 140.000zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oferenta,
– Tatarakowa 14/7 – powierzchnia użytkowa 48,90m 2, III piętro, cena wywoławcza 194.437zł – przystąpiła do przetargu 1 osoba, która zaoferowała cenę Wywoławczą – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oferenta.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – przyjętą po zgonie ojca – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka;
– Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego przy ulicy Gościnnej, wnuczce zmarłym najemcy lokalu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.
Ad.5
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni