Protokół Nr 44/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 14
.11.2007 r.

Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko -mieszkaniowe
5. Sprawy wniesione.

Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.

Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:

odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminową wpłatę V raty;

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminową wpłatę V raty wkładu budowlanego na mieszkanie przy ulicy Topazowej 6 – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka;

ustalenia opłat za lokal przy ulicy Kaczeńcowej;

Zarząd Spółdzielni z uwagi na charakter prowadzonej działalności, przez najemcę lokalu przy ulicy Kaczeńcowej – Towarzystwo Nowa Kuźnia , ustalił indywidualnie wysokość nowo wprowadzanego składnika koszty eksploatacji i zarządzania dla w/w najemcy – bez kosztów zarządzania.

rozłożenie na raty do spłaty naliczonych odsetek z tytułu nieterminowej spłaty rat normatywu oraz zaliczki na wkład budowlany;

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spłatę przez członka zam. przy ulicy Dziewanny – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka – naliczonych odsetek:
– zasądzonych nakazem zapłaty w wysokości 11.081,71 zł w ośmiu miesięcznych ratach płatnych po 1.385,21 zł od listopada 2007 r. – ./ poz. 4 wniosku /
– zasądzonych nakazem zapłaty w wysokości 3.021,61 zł w ośmiu miesięcznych ratach płatnych po 377,70 zł od listopada 2007 r. / poz. 8 wniosku / – pod warunkiem dokonania zamiany mieszkania

skierowania wniosków do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego;

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie wniosków do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec 11 dłużników zgodnie z załączonym wykazem – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.

Wysłane przez Spółdzielnię wezwania przedegzekucyjne nie spowodowały spłaty należności zasądzonych nakazami zapłaty.

skierowania na drogę postępowania sądowego spraw o zapłatę czynszu;

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do sądu spraw o zapłatę należności czynszowych wobec 12 dłużników zgodnie z załączonym wykazem – dotychczasowe działania Spółdzielni okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.

cofnięcia decyzji o rozwiązaniu umowy;

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na cofnięcie decyzji o rozwiązaniu umowy w trybie natychmiastowym o najem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Dragonów 2 z najemcą, który uregulował całość zadłużenia figurującego na dzień 31.10.2007 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spłatę zaległości czynszowych w ratach – 2 mieszkańców wymienionych w wykazie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe mieszkańców.

odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat, zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek 2 członkom w wysokości 40%, 1 członkowi w wysokości 50%, 1 członkowi w wysokości 30%.

zatwierdzenia planu gospodarczego na 2008 r.;

Zarząd Spółdzielni zatwierdził wstępnie plan gospodarczy na 2008 r. dla osiedla „Niska Skarpa”- sporządzony dla nieruchomości Gościnna 60 – 76, Przytulna oraz dla budynków nieruchomości wyodrębnionych, których właściciele są członkami Spółdzielni. Wysokości odpisów na poszczególne składniki eksploatacyjne w 2008 r. pozostają na poziomie 2007r.

zwrotu PHU „TEGRIN GE” Sc wpłaconej do Spółdzielni kwoty 160.000 zł tytułem zwrotu nakładów na pawilon U-1,U-2.

Zarząd Spółdzielni nie wyraża zgody na zwrot wpłaconej kwoty. Poleca wystąpić oficjalnie do PHU „TEGRIN GE” o wyjaśnienie sytuacji prawnej spółki, czy spółka istnieje, czy jest zarejestrowana, kto ją reprezentuje, komu należy wypłacić znajdujące się na koncie Spółdzielni środki finansowe.

Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

podpisania aneksu nr 2 i nr 7 z ISTA Polska Sp. z o.o.

Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. podpisania aneksów nr 2 i nr 7 z ISTA Polska Sp. z o.o. do umów rozliczeniowych kosztów zużycia ciepła w Osiedlu „Widok „i „Poręba”. Aneksów dot. zmiany stawki usługi rozliczeniowej o 1% tj. z 6,00zł na 6,06zł / za odczyt podzielnika/ i z 11,00zł na 11,10zł / za odczyt ciepłomierza mieszkaniowego/.- powyższe jest zgodne z § 4 i § 5 umów rozliczeniowych

wyrażenia zgody na zakup okien do klubu „Między Nami”

Zarząd Spółdzielni wyraża zgodę na zakup okien w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zgodnie z regulaminem udzielania zamówień na roboty budowlane, inwestycyjne i remontowe oraz usługi finansowane ze środków spółdzielczych za wyjątkiem robót planowanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego oraz robót infrastruktury miejskiej planowanych do realizacji w ramach zastępstwa inwestorskiego w oparciu o umowę z Urzędem Miejskim w Lublinie, na podstawie § 46 ust. 2 pkt 3 – zlecenie firmie SPECTRUM Sp. z o.o. w Lublinie jako zamówienie dodatkowe do umowy z dnia 02.03.2007 r.
Klub posiada na ten cel środki finansowe.

udostępnienia terenu działki nr 52/11 osiedle „Ruta”

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykonanie/ na ogólnych zasadach / dojścia z terenu działki nr 52/11 / budynki przy ul. Watykańska 6,8,10,/do lokalu w podpiwniczeniu pawilonu U-1 na działce nr 52/14 / pana Olecha/, oraz zgodę na zabudowę tarasu stanowiącego pierwotnie komunikację od budynków mieszkalnych w stronę przychodni zdrowia i targowiska – pod warunkiem wykonania docelowego przejścia w projektowanym pawilonie dla mieszkańców budynków przy ulicy Watykańskiej .

montażu zaworów podpionowych w Osiedlu „Łęgi”

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w dniu 22.11.2007 r. w Administracji Osiedla „Łęgi” w trybie „zapytania o cenę” na montaż zaworów podpionowych w budynkach przy ulicy Tymiankowej 48,50,52 oraz zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku .

przyjęcia planu inwestycyjnego na rok 2008.

Zarząd Spółdzielni przyjął plan inwestycyjny na rok 2008 – dwa zadania inwestycyjne, na które zawarto umowy o wykonanie dokumentacji technicznej i na które Spółdzielnia posiada tereny tj.:
„Łęgi” ulica Wiklinowa 2 – budynek mieszkalny XI – kondygnacyjny,
„Rut” ulica Dziewanny 14 – budynek mieszkalny IV – kondygnacyjny.

przedłużenia terminu zakończenia prac związanych z wymianą wodomierzy;

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wydłużenie terminu zakończenia prac związanych z wymianą wodomierzy w Osiedlu „Łęgi” do 30.11.2007 r. oraz na podpisanie aneksu nr 1 do umowy z dnia 07.06.2007 r.

Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:

zatwierdzenia wyniku przetargu z dnia 12.11.2007 r.

Zarząd Spółdzielni zatwierdził wyniki przetargu na ustanowienie własności lokali mieszkalnych:

– Różana 27/72 – powierzchnia użytkowa 35,0m2, parter, cena wywoławcza 135.253 zł – nie było zgłoszeń;

– Przedwiośnie 7/76a – powierzchnia użytkowa 36,10m2, XI piętro, cena wywoławcza 114.162 zł – do przetargu przystąpiły 3 osoby – Spółdzielnia zawrze umowę z osobą, która zaoferowała najwyższą cenę – 140.000zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oferenta,

– Tatarakowa 14/7 – powierzchnia użytkowa 48,90m 2, III piętro, cena wywoławcza 194.437zł – przystąpiła do przetargu 1 osoba, która zaoferowała cenę Wywoławczą – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oferenta.

– przyjął w poczet członków 1 osobę – przyjętą po zgonie ojca – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka;

– Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego przy ulicy Gościnnej, wnuczce zmarłym najemcy lokalu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.

Ad.5

Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 20:38, 15 maja 2016

Kategorie: 2007