Protokół Nr 41/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 23.10.2007 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu eksploatacyjno-technicznego – Wojciech Byzdra
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat zgodnie z załączonym wykazem;
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek 1 członkowi w wysokości 50%, 3 członkom w wysokości 100%, 1 członkowi w wysokości 40 %, 2 członkom w wysokości 70% oraz 1 członkowi w wysokości 60%.
– spłaty zadłużenia czynszowego w miesięcznych ratach zgodnie z załączonym wykazem;
Zarząd; oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana jest do Zarządu po raz pierwszy, czy też kolejny, czy przeprowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty; postanowił wyrazić zgodę na spłatę zadłużenia przez 2 członków Spółdzielni w terminie do 31.08.2008 r. w 10 miesięcznych ratach :
w pierwszym przypadku po 500 zł, a w drugim po 160,54 zł .
– skierowania spraw do sądu o zapłatę należności czynszowych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie spraw do sądu o zapłatę należności czynszowych przeciwko 16 dłużnikom wymienionym w wykazie, którzy mimo podjętych działań nie reagują na wezwania – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– Zarząd Spółdzielni podjął decyzję, że pozwy do sądu o zapłatę należności z tytułu bieżących rat normatywu i odsetek, bez względu na wysokość zadłużenia kierować będzie dział księgowości kredytowej i inwestycyjnej w trybie nakazowym.
– przesunięcia terminu spłaty zadłużenia z tytułu bieżących rat normatywu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przedłużenie terminu spłaty zadłużenia członkowi Spółdzielni zam. przy ulicy Bursztynowej w terminie do 31.12.2007 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– wpłaty wkładu mieszkaniowego jako zabezpieczenia roszczeń dla spadkobierców – w związku ze złożonym wnioskiem o przeniesienie własności lokalu.
Zarząd Spółdzielni wniosek dotyczący wyrażenia zgody na wpłatę wkładu mieszkaniowego przez członka Spółdzielni jako zabezpieczenie roszczeń dla spadkobierców po zmarłej – w związku ze złożeniem wniosku o przeniesienie własności lokalu rozpatrzy na kolejnym posiedzeniu, po zapoznaniu się z opinią prawną – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka i spadkodawcy.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowej spłaty normatywu zgodnie z załączonym wykazem;
Zarząd, oceniając sytuację materialną członka i jego rodziny, wyraził zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek 3 członkom Spółdzielni w wysokości 100%:
– jednemu pod warunkiem spłaty zobowiązań finansowych wobec Spółdzielni wskazanych w pozostałych pozycjach we wniosku ,
– drugiemu po warunkiem spłaty należności głównej w zakreślonym terminie ,
– trzeciemu po dokonaniu zamiany mieszkania .
– rozłożenia na raty kosztów postępowania sądowego oraz odstąpienia od naliczania odsetek za zwłokę z tytułu normatywu oraz zaliczki na wkład budowlany wynikającej z końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego – za lokal przy ulicy Dziewanny – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka Spółdzielni.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozłożenie na 12 miesięcznych rat w kwocie po 125,01 zł pozostałych do zapłaty kosztów postępowania sądowego oraz na odstąpienie od naliczania odsetek za zwłokę w 100% wyszczególnionych w
pozycjach 3, 6, 9 we wniosku.
– odstąpienia od należnych odsetek zasądzonych nakazem zapłaty , oraz od należnych odsetek po nakazie zapłaty przez członka Spółdzielni zam. przy ulicy Bursztynowej – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od należnych odsetek wyszczególnionych w pozycji 2 i 8 wniosku , oraz na spłatę pozostałych kwot zadłużenia w uzgodnionych terminach .
– wyłączenia z opłat eksploatacyjnych mieszkańców przy ulicy Przytulnej pozycji „wywóz nieczystości” z 01.11.2007 r.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wyłączenie z opłat eksploatacyjnych pozycji „wywóz nieczystości” z nieruchomości ENS 002 przy ulicy Przytulnej 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 ,22, 24, 26, 28, 30 w związku z zawarciem przez w/w mieszkańców indywidualnych umów na wywóz odpadów .
– wystawiania faktur za dostarczone media technologiczne do lokali użytkowych
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek sekcji ds. ekonomicznych i zarządzania nieruchomościami dot. wystawiania faktur za dostarczane media technologiczne dla lokali użytkowych z faktyczną datą ich wystawienia . Spowoduje to zaksięgowanie kwot ujętych w fakturach w miesiącu ich wystawienia a nie w miesiącu , którego dotyczą. / art.19 i 106 ustawy o podatku od towarów i usług /
– Zarząd Spółdzielni dokonał komisyjnego otwarcia ofert złożonych na badanie sprawozdania finansowego za rok 2007, które wpłynęły do 23.10.2007 r.
PROTOKÓŁ
sporządzony w dniu 23.10.2007 r. dotyczący wyboru Biegłego Rewidenta do
zbadania sprawozdania finansowego za 2007 r. w Spółdzielni Mieszkaniowej
„Czuby” w Lublinie.
Komisja w składzie:
1. Prezes Zarządu – Ryszard Burski
2. Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
3. Członek Zarządu – Andrzej Borówka
4. Główny Księgowy – Adam Ziółek
5. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
przeanalizowano 6 ofert, które wpłynęły do Spółdzielni w zakreślonym terminie w związku z ogłoszeniem w prasie.
Zestawienie ofert na badanie bilansu za 2007 r.
w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Lp. | Podmiot uprawniony do badania | Kwota netto | |
1. | Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych |
12.000,- + VAT |
|
2. | Agencja Usług Księgowo-Prawnych „Biegli Rewidenci” Sp. z o. o. |
12.000,- + VAT |
|
3. | Kancelaria Biegłych Rewidentów „AUXILIUM” |
8.000,- + VAT |
|
4. | „Baster Audytor” Jan Jacek Oster |
5.700,- + VAT |
|
5. | „AKAR” Spółka z o. o. Agencja Konsultingowo- Audytorska i Rachunkowości |
12.000,- + VAT |
|
6. | „Buchalter” Spółka z o. o. |
10.000,- + VAT |
Na tym protokół zakończono.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zlecenia w trybie awaryjnym : remontu instalacji pionowej ściany fundamentowej przy ulicy Tymiankowej 1 przy piwnicach nr 23 i 24, oraz docieplenia stropodachu w lokalu przy ulicy Tymiankowa 48/5.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie:
– w trybie awaryjnym firmie PPHU „Askop” remontu izolacji pionowej ściany fundamentowej w budynku przy ulicy Tymiankowej 1 , przy piwnicach 23 i 24.
– w trybie awaryjnym firmie „Intertech” docieplenie stropodachu nad przedpokojem mieszkania nr 5 w budynku przy ulicy Tymiankowa 48 z uwagi na przemarzanie.
– wykonania dokumentacji technicznej remontu i odwodnienia garaży przy ulicy Bocianiej 1 .
– składu komisji przetargowej
– zwiększenia zakresu robót remontowych balkonów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwiększenie zakresu robót remontowych balkonów przy ulicy Sympatycznej 1 w Osiedlu „Skarpa” – o balkony mieszkań numer 23, 26 i 32 zgodnie z załączonym protokółem konieczności.
Koszt wykonania robót wyniesie 13.600 zł. Powyższa kwota łącznie z pierwotną kwotą ofertową znajduje pokrycie w planie funduszu remontowego na 2007r.
– podjęcia uchwał w sprawie wyodrębnienia własności lokali
Zarząd Spółdzielni w związku z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych podjął uchwały w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w ewidencji gruntów i budynków numerami działek :
– 28/21, 28/5 oraz 54/4 o łącznej powierzchni 5873 m2 obejmujących budynek położony przy ulicy Jutrzenki 10 – uchwałę nr 10/2007 z dnia 23.10.2007 r
– 27 i 47/1 o łącznej powierzchni 2358 m2 [ obręb 30 ark.2 ] obejmującej zespół garażowy położony przy ulicy Tatarakowej 5 – uchwałę 11/2007 r. z dnia 23.10.2007 r.
– 24 oraz 45 o łącznej powierzchni 582 m2 [ obręb 30 ark.2 ] obejmującej budynek położony przy ulicy Kawaleryjskiej 20 – uchwałę nr 12/2007 r. z dnia 23.10.2007 r.
– 95 o powierzchni 4308 m2 [obręb 27 ark.4] obejmującej budynek położony przy ulicy Bursztynowej 36 – uchwałę nr 13/2007 r. z dnia 23.10.2007 r.
Uchwały Zarządu Spółdzielni numer 10/2007, 11/2007, 12/200 7 i 13/2007 z dnia 23.10.2007 r. stanowią załączniki do niniejszego protokołu .
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:
– wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru 2 członków z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia w związku z przepisaniem mieszkania na osoby wspólnie zamieszkałe – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni i osób wspólnie zamieszkałych.
– przyjął w poczet 4 członków – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– podjęcia uchwały w sprawie ustalenia harmonogramu pracy w placówkach społeczno – wychowawczych.
Zarząd Spółdzielni jednomyślnie , podjął uchwałę nr 9/07 z dnia 23.10.2007 r. w sprawie ustalenia harmonogramu pracy w placówkach społeczno – wychowawczych .
Ustalił harmonogram pracy:
1. klub osiedla „Między Nami”- czynny od poniedziałku do piątku od godziny 12:00 do godziny 20:00.
2. klub osiedla „Ruta” – czynny w następujących godzinach:
- poniedziałki – 10:30 – 21:20
wtorki – 9:30 – 20:40
środy – 8:00 – 20:20
czwartki – 9:00 – 20:30
piątki – 10:00 – 20:45
3. klub osiedla „Łęgi” – czynny w następujących godzinach:
- poniedziałki
czwartki – 12:00 – 20:00
wtorki
środy – 10:00 – 20:00
piątki
4. klub osiedla „Błonie” – czynny od poniedziałku do piątku od godziny 12:00 do godziny 20:00.
Ad. 6.
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni