Protokół Nr 40/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 16.10.2007 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu eksploatacyjno-technicznego – Wojciech Byzdra
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat zgodnie z załączonym wykazem:
– cofnięcia decyzji o rozwiązaniu umowy najmu.
– spłaty zadłużenia w ratach
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spłatę zadłużenia w trzech ratach :
I – w wysokości 15.000 zł do 19.11.2007 r.,
II – w wysokości 10.000 zł do 31.12.2007 r.,
III – pozostałą kwotę do 31.01.2008 r. przez członka Spółdzielni zam. przy ulicy Fantastycznej.
Polecił ustalić termin planowanej licytacji mieszkania zajmowanego przez w/w po 30.11.2007 r. w przypadku nie wywiązania się ze spłaty zadłużenia w zakreślonym terminie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– ustalenia ceny wywoławczej na przetarg na mieszkania
Zarząd Spółdzielni zatwierdził cenę wywoławczą i rozliczenie finansowe mieszkań przekazanych do dyspozycji Spółdzielni tj.
– Różana 7/81 A – cena wywoławcza 183.020,00 zł – 100% wartości rynkowej lokalu
– wkład budowlany do zwrotu 88.082,00 zł
– Tatarakowa 14/7 – cena wywoławcza 194.437,22 zł – 100% wartości rynkowej lokalu powiększonej o nierozliczone zadłużenie po odstąpieniu od naliczenia odsetek w 100%.
– ustalenia wysokości od 01.01.2008 r. dla Osiedli opłat eksploatacyjnych za „mienie Spółdzielni”
W związku z ustaleniem mienia Spółdzielni, wnioskuję o podjęcie decyzji dotyczącej wysokości wpływów z mienia dla Osiedli od 1 stycznia 2008 r. w poniższych pozycjach:
1. eksploatacja podstawowa (bez kosztów zarządzania) – 0,40 zł/m2
2. konserwacja – 0,15 zł/m2
3. Wywóz nieczystości – do w wysokości rzeczywistych kosztów.
Pozostałe koszty związane z mieniem Spółdzielni pokryte zostaną jego wpływami.
Wnoszę o uzupełnienie opłaty eksploatacyjnej „utrzymanie mienia Spółdzielni” zgodnie z załącznikiem z 0,083 zł/m2 na 0,103 zł/m2 (tj. o 0,02 zł/m2 – koszty utrzymania mienia wspólnego – grunty).
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– wynajęcia pomieszczenia przy ulicy Przytulnej 4
– podpisania umowy na zbudowanie przez Spółdzielnię lokalu użytkowego nr 1A w budynku nr 2 przy ulicy Topazowej 6.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na podpisanie umowy na zbudowanie lokalu użytkowego nr 1A w budynku 2 przy ulicy Topazowej 6 w Osiedlu „Widok” II zad.9,10 , z terminem wpłaty jednorazowej do dnia 03.01.2008 r.
W/w lokal, pomimo ogłoszeń w prasie, nie znalazł nabywcy. Nabywca, który zgłosił się do Spółdzielni, określił warunki płatności przedstawione powyżej.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:
– Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru członków 1 członka z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia na własną prośbę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– Zarząd Spółdzielni przyjął w poczet członków – 4 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– z dniem 21.10.2007 r. rozwiąże umowę o pracę na zasadzie porozumienia stron z pracownikiem zatrudnionym w Osiedlu „Skarpa” w charakterze dozorcy mienia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– z dniem 25.10.2007 r. zatrudni pracownika na okres próbny do dnia 24.01.2008 r. w charakterze dozorcy mienia w Osiedlu „Skarpa” – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– w związku ze zmianą wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2008 r. Zarząd Spółdzielni od 01.01.2008r. podwyższa wynagrodzenie zasadnicze z kwoty 936 zł na 1.126 zł wg 2 kat. zaszeregowania 9 niżej wymienionym pracownikom – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni