Protokół Nr 36/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 18.09.2007 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu eksploatacyjno-technicznego – Wojciech Byzdra
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat zgodnie z załączonym wykazem:
– odstąpienia od wymagalności wpłaty kosztów postępowania sądowego
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na odstąpienie od wymagalności wpłaty poniesionych przez Spółdzielnię kosztów postępowania sądowego – 1 członkowi. Wyraził zgodę na ich wpłatę w terminie do 31.10.2007r.
– spłaty zadłużenia czynszowego w miesięcznych ratach zgodnie z załączonym wykazem:
Ponadto wyraził zgodę na zawarcie ugody na spłatę zadłużenia w ratach w kwocie 200- 300 zł miesięcznie – 1 członkowi.
– wystąpienia do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie wniosków do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec wyszczególnionych w załączniku 19 dłużników , którzy na dzień 31.08. 2007r.posiadali zadłużenie – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków Spółdzielni.
– skierowania spraw na drogę postępowania sądowego o zapłatę należności Czynszowych za użytkowanie garażu
– zwrotu nadpłaty z tytułu rozliczenia energii cieplnej
Zarząd Spółdzielni nie wyraził na zwrot kwoty 428,99zł w kasie spółdzielni .W /w kwota zostanie przeksięgowana na opłaty bieżące.
– odstąpienia od żądania zapłaty należności z tytułu zawartej ugody sądowej
– przesunięcia terminu wpłaty kolejnej raty na budowę lokalu.
Zarząd wyraził zgodę na przesunięcie terminu wpłaty na budowę jednego z lokali przy ul. Topazowej 6 w następujący sposób:
– pozostała część środków do 30.11.2007 r.
– zmiany naliczeń opłat za gaz i energię elektryczną od dnia 01.10.2007 r. w osiedlu „Skarpa”.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na realizację wniosku – podjął uchwałę o zmianie w osiedlu ” Skarpa” opłat za gaz i energię elektryczną od dnia 01.10.2007r. do 31.12.2007r. według załączonego do wniosku zestawienia .
– wyodrębnienia mienia Spółdzielni i rozliczania kosztów zarządzania
Zarząd Spółdzielni wniosek zaakceptował i postanowił wystąpić do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwał w sprawie wyodrębnienia z zasobów mienia Spółdzielni zgodnie z art. 40 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i rozliczania kosztów zarządzania w związku z nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i ustawy o Sm art. 4 pkt. 41.
I. Mienie Spółdzielni wyodrębnione byłoby w ewidencji księgowej jako odrębne tzn.:
Nr 8 – „Mienie Spółdzielni”.
Mieniem Spółdzielni objęte będą budynki tj:
– administracyjne
– kluby osiedlowe
– biuro Zarządu
– przyziemie – garaż (Przytulna 4)
– garaż (ADM Łęgi i Widok)
– i inne (w przypadku ujawnienia).
Kosztami powyższego mienia będą:
1. utrzymanie pomieszczeń (media)
2. podatki i opłaty
3. ubezpieczenie majątku
4. konserwacja i remonty
We wszystkich osiedlach likwiduje się składnik czynszowy „wieczyste użytkowanie gruntu – część wspólną”
II. W związku ze zmianą ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych od 1 stycznia 2007r. zmieniają się zasady rozliczania i odprowadzania podatku dochodowego. Wnioskuje się o włączenie „kosztów zarządzania” w dotychczasowej wysokości do składnika opłat czynszowych „eksploatacja podstawowa” tworząc jeden składnik opłat czynszowych tzn. „eksploatacja i zarządzanie” z dniem 1 stycznia 2008 r.
III. Zarząd przejmuje w zarządzanie lokale użytkowe w najmie znajdujące się w nieruchomościach bez lokali mieszkalnych, będące pozostałym mieniem spółdzielni w gestii Zarządu.
IV. Zarząd przejmuje w zarządzanie dzierżawy terenu znajdujące się w nieruchomościach bez lokali mieszkalnych, będące pozostałym mieniem spółdzielni w gestii Zarządu.
V. Zarząd przejął z dniem 1 stycznia 2007 r. w zarządzanie dzierżawy terenu znajdujące się poza nieruchomościami oznaczonymi na terenach Spółdzielni mieszkalnych, będące pozostałym mieniem spółdzielni w gestii Zarządu.
– wykupu gruntu działki o powierzchni 8000m2 przy ulicy Kaczeńcowej 6-8-10
Akt Notarialny z 01.08.2007r.
Zarząd Spółdzielni postanowił zaliczać wpłaty za wieczyste użytkowanie gruntu od od sierpnia 2007r .na wykup gruntu jednocześnie utrzymując stawkę dotychczasową 0,1305 zł/m2 do 02.2008r.
– Zarząd Spółdzielni zgodnie z uchwałą nr 4/2007r. Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej ” Czuby ” w Lublinie z dnia 26.05.2007r. w sprawie podziału wyniku finansowego przekazał do dyspozycji Radom Osiedli:
– „Błonie – dodatni wynik na pozostałej działalności w kwocie [+] 59.708,90zł
– „Skarpa ” – dodatni wynik na działalności w kwocie [+] 45.206,51zł
– „Ruta ” – dodatni wynik na pozostałej działalności w kwocie [+] 120.758,41 zł
– „Łęgi ” – dodatni wynik na pozostałej działalności w kwocie [+] 130.120,38zł
– „Widok ” – dodatni wynik na pozostałej działalności w kwocie [+] 100.054,68zł
– Poręba ” – dodatni wynik na pozostałej działalności w kwocie [+] 59.464,24zł
– zwiększenia wysokości pożyczki wewnętrznej na docieplenie dla Osiedla „Widok”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę :
– na udzielenie pożyczki w wysokości ustalonej w propozycji nr 2.
– zmianę od 01.10.2007r. wysokość odpisu na docieplenie ze stawki 1,20zł/m2 na 1,60zł/m2
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na udzielenie „zamówienia z wolnej ręki” na roboty posadzkowe w Osiedlu „Skarpa” w 2007r – na remont podestów przed trzema wejściami do budynku przy ulicy Radości 4. Koszt wykonania powyższych robót wyniesie 6081,05 zł /netto/ a środki finansowe na wykonanie robót zostały zabezpieczona w planie remontów na 2007r.
– zabezpieczenia przed zalewaniem pawilonu przy ulicy Bursztynowej 36 w Osiedlu ” Widok”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie robót zabezpieczających przed zalewaniem polegających na zabezpieczeniu pasa nadrynnowego poprzez wklejenie papy termozgrzewalnej . Remont dachu na w/w pawilonie zostanie wprowadzony do planu remontów w roku 2008. po zabezpieczeniu środków finansowych w tej nieruchomości.
– zlecenia wykonania projektu oświetlenia parkingu przy ulicy Tatarakowej 12, 14
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę wyraził zgodę na zlecenie Panu Janowi Słowikowi wykonanie projektu technicznego oświetlenia parkingu strzeżonego przy ulicy Tatarakowej. Dotychczasowe prowizoryczne oświetlenie zostało zdemontowane podczas docieplania budynku Tatarakowa 14.
– zatwierdzenia protokółu z przetargu w Osiedlu ” Widok”
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na roboty związane z :
– uszczelnieniem płyt ściennych – w planie na 2007r. zabezpieczono kwotę 10.500.-
– przeglądy elektryczne – w planie na 2007r. zabezpieczono kwotę 7.000,-
– zatwierdzenia przetargu na remont garaży przy ul. Bocianiej 1
Zarząd Spółdzielni:
– zatwierdził protokół z przetargu na remont zespołu garażowego przy ul. Bocianiej 1,
– zaakceptował wniosek komisji przetargowej o unieważnieniu przetargu,
– wyraził zgodę na przeprowadzenie nowego przetargu w trybie „zapytania o cenę”,
– zatwierdził skład komisji przetargowej.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych
– przyjął w poczet członków 3 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków
– zatwierdził projekt umowy zawieranej z członkami na budowę mieszkań za wnoszone przez nich środki finansowe
– wyraził zgodę na prowadzenie działalności gospodarczej w posiadanym mieszkaniu własnościowym członkowi zamieszkałemu w osiedlu „Błonie”
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– Zarząd Spółdzielni udzielił- gospodarzowi rejonu w osiedlu ” Ruta” urlop bezpłatny od 28.09.2007r. do 28.09.2008r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika
Ad 6. Główny księgowy przedłożył Zarządowi:
– zastawienie zadłużenia członków z tytułu spłaty bieżących rat kredytu i odsetek / w rozbiciu na poszczególne osiedla /
– zestawienie / w rozbiciu na poszczególne osiedla / wydanych do dnia 12.09 2007r. wniosków o odrębną własność lokalu i kwoty wpłaconych umorzeń kredytów na konto Spółdzielni.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni