Protokół Nr 31/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 07.08.2007 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu eksploatacyjno-technicznego – Wojciech Byzdra
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat zgodnie z załączonym wykazem;
– spłaty zadłużenia czynszowego w miesięcznych ratach zgodnie z załączonym wykazem;
Zarząd; oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana jest do Zarządu po raz pierwszy, czy też kolejny, czy przeprowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty; postanowił wyrazić zgodę na spłatę zadłużenia przez 1 członka Spółdzielni w terminie do 28.02.2008 r. przez 2 członków w terminie do 31.07.2008 r. oraz przez 6 członków w terminie do 31.12.2007 r.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spłatę zadłużenia przez 1 członka w 24 miesięcznych ratach pod warunkiem zawarcia ugody tej treści przed sądem.
Nie wyraził zgody na przedłużenie terminu spłaty zadłużenia w ratach w stosunku do 1 członka , który przedstawił propozycję spłaty zadłużenia ujętego w nakazie zapłaty w 30 miesięcznych ratach.
Nie wyraził zgody na odstąpienie od naliczania odsetek, zasądzonych nakazem zapłaty 1 członkowi, wyraził natomiast zgodę na ich spłatę w 12 miesięcznych ratach.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zmiany po stronie dzierżawcy terenu przy ulicy Szmaragdowej.
Zarząd Spółdzielni wniosek zaakceptował na podstawie § 1 ust. 5 lit. a) „Regulaminu wynajmu lokali użytkowych oraz dzierżawy terenu w SM „Czuby” w Lublinie, /teren może być wydzierżawiony, bez procedury wyboru ofert przy zachowaniu ciągłości dzierżawy i utrzymania dotychczasowej funkcji dzierżawionego terenu/.
– wyrażenia zgody na udzielenie zamówienia z wolnej ręki na roboty brukarskie w Osiedlu ” Skarpa”
Zarząd Spółdzielni wniosek zaakceptował, gdyż koszt w/w robót wyniesie 1.737,77 zł/netto, a powyższa kwota znajduje pokrycie w planie funduszu remontowego Osiedla ” Skarpa”.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach
członkowsko-mieszkaniowych:
– wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru 6 członków z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia w związku z przepisaniem mieszkania na osoby wspólnie zamieszkałe – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków;
– wyraził zgodę na przepisanie po zmarłym członku mieszkania na córkę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków;
– przyjął w poczet członków 5 osób – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w zakresie spraw pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje:
– rozwiązał umowę o pracę z pracownikiem zatrudnionym w Administracji Osiedla „Skarpa” w związku z przyznaniem w/w renty przez ZUS – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika;
– przedłużył umowę o pracę z jednym pracownikiem Administracji Osiedla „Skarpa” na czas nieokreślony – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika;
– zatrudnił jednego pracownika w Administracji Osiedla „Łęgi” na okres nieobecności w pracy konserwatora-hydraulika – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad 6. Zarząd Spółdzielni zapoznał się z informacją dot. procesu przenoszenia własności w odrębną własność lokali zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2007 r. o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 125, poz. 873). W terminie od 31.07.2007 r. do 03.08.2007 r. przyjęto wnioski od 884 członków na 1925 uprawnionych. Z poszczególnych osiedli przyjęto wniosków:
Osiedle „Skarpa” | – 265 |
Osiedle „Ruta” | – 205 |
Osiedle „Łęgi” | – 213 |
Osiedle „Błonie” | – 154 |
Osiedle „Widok” | – 29 |
Osiedle „Poręba” | – 18 |
Członkowie, obowiązani zostali do wpłaty nominalnej kwoty umorzenia udzielonego kredytu. Wartości tych kwot były zróżnicowane i wynosiły od 5 zł do 3000 zł. Powyżej 3001 zł dotyczyło jedynie 5 lokali Spółdzielni. Najwięcej członków dokonało wpłat w wysokości:
Przedział w zł |
Ilość mieszkań |
% udziału |
1 – 10 |
30 | 3,39 |
11 – 50 |
313 | 35,41 |
51 – 100 |
216 | 24,43 |
101 – 500 |
234 | 27,47 |
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni