Protokół Nr 10/2023
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 14.11.2023 r.

W dni 14 listopada 2023 r. o godz. 18.00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedziba w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:

Zastępcy przewodniczącego: Konrad Gładosz, Danuta Przybyś -Ziemba
Sekretarz: Katarzyna Podlecka
Członkowie: Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Krystian Farion, Maria Gajewska-Mikołajewicz, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Emilia Zamiejska, Piotr Zaręba, Andrzej Turski, Jerzy Kaczmarski, Paweł Ligęza, Marcin Mielniczuk, Marian Warych, Konrad Klimek- online

Ponadto w posiedzenia uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Marta Brożyna
Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Tomasz Buda
St. specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Wszyscy członkowie zostali prawidłowo powiadomieni o terminie i porządku obrad. Obradom przysłuchiwało się 5 członków Spółdzielni.

Ad.1
Zastępca przewodniczącej Konrad Gładosz poinformował, że Prezydium w dniu 6 listopada 2023 r., po dyskusji i zapoznaniu się z przedłożonymi dokumentami, ustaliło datę posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej na 14 listopada 2023 r. o godz. 18:00 z następującym porządkiem obrad:

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN, które odbyło się 3 października 2023 r.
  3. Rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie od uchwały Nr 21/2023 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta ” z dnia 27.06.2023 r. w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym
  4. Podjęcia uchwały w sprawie:
    a) wyboru biegłego rewidenta do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby w Lublinie za 2023 i 2024 r.
    b) powołania komisji statutowo – regulaminowej
    c) zatwierdzenia Regulaminu komisji statutowo – regulaminowej
  5. Ocena pracy członków Zarządu -ocena zasadności przyznania premii za III kwartał 2023 r.
  6. Informacja Zarządu – odpowiedz na pisma Krystiana Fariona 11 lipca 2023 r.
    (dot. zamówionej ciepłej wody użytkowej w rozumieniu mocy zamówionej ora faktycznie zużytej ciepłej wody użytkowej przez mieszkańców SM Czuby w Lublinie w rozbiciu na trzy lata).
  7. Rozpatrzenie pisma z dnia 17 marca 2023 r. członka zamieszkałego w osiedlu Widok dot. zmian Regulaminu rozliczania kosztów dostawy cieplej wody do budynków z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzanie wody SM Czuby w Lublinie zatwierdzonego uchwałą RN nr 39/20/2022 z dn. 28 grudnia 2022 r. (ustępująca RN pozostawiła sprawę zmian regulaminu dla RN w nowym składzie ).
  8. Sprawy wniesione.

Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji 16 głosami za przyjęciem i 2 wstrzymującymi się od głosu.

Ad. 2
Protokół posiedzenia Rady z dnia 3 października 2023 r. został przyjęty bez uwag, większością głosów 14 za przy 2 wstrzymujących się od głosu.

Ad. 3
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że przekazane członkom RN na wcześniejsze posiedzenia materiały do rozpatrzenia odwołania z 10 lipca 2023 r. mieszkańców nieruchomości Watykańska 6, 8, 10 od uchwały RPNO Ruta Nr 21/2023 z dnia 27.06.2023 r. dot. naprawy windy w II klatce budynku przy ul. Watykańskiej 10, zgodnie z wnioskiem komisji zostały uzupełnione o:

  1. Informację Administracji Osiedla Ruta z dnia 11 października 2923 r, dot. przeprowadzonych 10.10.2023 r. oględzin dźwigu osobowego w II kl. przy ul. Watykańskiej 10 w trakcie, której stwierdzono nieprawidłową pracę wciągarki, znaczne zużycie koła ciernego oraz konieczność przeprowadzenia drugiej kontroli wymagającej wyłączenia dźwigu z eksploatacji.
  2. Raport z ekspertyzy technicznej (10.10.2023 r i 17.10.2023 r.) oceny stanu technicznego elementów dźwigu osobowego, w szczególności wyciągarki dźwigu, w którym we wniosku końcowym stwierdzono: stan zużycia przekładni przekracza graniczne wartości dopuszczalne dla bezpiecznej jej eksploatacji, co stanowi o konieczności jej wymiany /naprawy.

Członkowie komisji rewizyjnej po wysłuchaniu informacji przedstawionych przez Zastępcę prezesa ds. eksplantacji Tomasza Budę, że właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany: utrzymywać i użytkować obiekt zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane – zapewnić dochowując należytej staranności, bezpieczne użytkowanie obiektu.
Kto nie spełnia, obowiązku utrzymania obiektu budowlanego w należytym stanie technicznym lub nie zapewnia bezpieczeństwa użytkowania obiektu budowlanego, podlega grzywnie nie mniejszej niż 100 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. (Art. 61. Art.91 a.7 )
Ponadto, że 13.11.2023 r. Urząd Dozoru Technicznego dokonał oceny stanu technicznego elementów dźwigu osobowego, a decyzja będzie za kilka dni i do otrzymania raportu z przeglądu Zarząd nie będzie podejmował żadnych decyzji niepopartych dokumentem właściwego urzędu.

Członkowie komisji postanowili zgłosić do RN wniosek, by podjęła uchwałę – utrzymać w mocy uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 27 czerwca 2023 r. Nr 21/2023 w sprawie wymiany wciągarki, lin nośnych i organiczników prędkości w dźwigu osobowym w budynku przy ul. Watykańskiej 10 – klatka druga.

Zastępca prezesa ds. eksploatacji uzupełniając swoją wypowiedz z posiedzenia komisji poinformował, że w wyniku dokonanej w dn. 13.11.2023 r. oceny stanu technicznego stwierdzono przekroczenie dopuszczanego zużycie podzespołów (wskazano, że powyższe może skutkować awarią w każdym czasie i spadek obciążonej kabiny. Zalecono przeprowadzić naprawę wyciągarki lub wymienić ją na nową. Protokół z wykonania czynności dozoru technicznego umieszczony został na stronie internetowej spółdzielni.

Andrzej Turski poinformował, że ma uwagę co do treści projektu uchwały. RN nie ma kompetencji utrzymać w mocy uchwały RPNO, jego zdaniem poprawniejszy zapis § 1 to :

„Rada Nadzorcza nie znalazła podstaw do uchylenia uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” Nr 21/2023 z dnia 27 czerwca 2023 r. w sprawie wymiany wciągarki, lin nośnych i organiczników prędkości w dźwigu osobowym w budynku przy ul. Watykańskiej 10 – klatka druga”.

Za przyjeciem zaproponowanej zmiany zapisu § 1 uchwały głosowało 16 członków RN

Rada Nadzorcza większością głosów – 16 za przy 1 wstrzymującym się od głosu podjęła uchwałę następującej treści:

UCHWAŁA Nr 29/40/2023
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 14.11.2023 r.

dotycząca: rozpatrzenia odwołania członków Spółdzielni od uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 27 czerwca 2023 r. Nr 21/2023 w sprawie wymiany wciągarki, lin nośnych i organiczników prędkości w dźwigu osobowym w budynku przy ul. Watykańskiej 10 – klatka druga.

Działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 36 w związku z § 103 b pkt 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza, postanawia co następuje:

§ 1

Rada Nadzorcza nie znalazła podstaw do uchylenia uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 27 czerwca 2023 r. Nr 21/2023 w sprawie wymiany wciągarki, lin nośnych i organiczników prędkości w dźwigu osobowym w budynku przy ul. Watykańskiej 10 – klatka druga.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

Załącznik
do uchwały Nr29/40/2023
Rady Nadzorczej
SM „Czuby” w Lublinie
z dnia 14.11.2023 r.

 

UZASADNIENIE

do uchwały dotyczącej rozpatrzenia odwołania członków Spółdzielni od uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 27 czerwca 2023 r. Nr 21/2023 w sprawie wymiany wciągarki, lin nośnych i organiczników prędkości w dźwigu osobowym w budynku przy ul. Watykańskiej 10 – klatka druga.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” w/w uchwałę Nr 21/2023 w sprawie wymiany wciągarki, lin nośnych i organiczników prędkości w dźwigu osobowym w budynku przy ul. Watykańskiej 10 podjęła po przeglądzie okresowym dźwigu w II klatce.

W wyniku przeprowadzonego przeglądu przez Urząd Dozoru Technicznego w dniach 10 i 17.10.2023 r. i 13.11.2023 r.- dokonania oceny stanu technicznego wyciągarki stwierdzono nadmierne zużycie podzespołów ,brak możliwości regulacji luzów. Wskazano, iż powyższe może skutkować awarią w każdym czasie i spadek obciążonej kabiny. Zalecono przeprowadzić naprawę wyciągarki lub wymienić ją na nową.

Ad. 4 a
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po przeanalizowaniu skierowanych przez prezydium RN 3 ofert, podmiotów uprawnionych do badania sprawozdania finansowego SM Czuby w Lublinie za 2023 i 2024 r, spełniających wymogi zawarte w ogłoszeniu spółdzielni tj.

  1. KPW Audytor Sp. z o.o. Łódź
  2. POL-TAX 2 Sp. z o. o Warszawa
  3. Biuro Rachunkowe Stanisława Zalewska – Dzierżoniów

postanowili zgłosić do RN wniosek, by do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za 2023 i 2024 przyjęła ofertę nr 2 POL-TAX 2 Sp. z o. o

Andrzej Turski zauważa, że POL- TAX to grupa, a ofertę zgłasza POL – TAX2. Plusem w ich ofercie jest termin złożenia sprawozdania do 15.03.2024 (w przypadku sprawozdania za 2023 r.), dzięki czemu wyniki ich badania będą mogły być przedstawione na Walnym Zgromadzeniu.

Po przeanalizowaniu, przez członków RN ofert na badanie sprawozdania finansowego SM Czuby za 2023 I 2024r, zastępca przewodniczacej RN zarządził głosowanie nad wyborem podmiotu uprawnionego do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za 2023 i 2024 r.

Za przyjeciem ofert

  1. KPW Audytor Sp. z o.o. – Łódź – głosowało 0 członków RN
  2. POL-TAX 2 Sp. z o. o – Warszawa- głosowało 17 członków RN
  3. Biuro Rachunkowe Stanisława Zalewska – Dzierżoniów – nie oddano ani jednego głosu.

Rada Nadzorcza jednomyślnie – 17 za podjęła uchwałę następującej treści:

UCHWAŁA Nr 30/99/2023
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 14.11.2023 r.

 

w sprawie: wyboru biegłego rewidenta do zbadania sprawozdania finansowego za rok 2023 i 2024.

Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust.1 pkt .12 Statutu Spółdzielni oraz art. 66 ust. 4 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz.U z 2021 r.,poz.217 z późn. zm.) postanawia:

§ 1

Dokonać wyboru biegłego rewidenta POL-TAX 2 Sp. z o. o ul. Bora Komorowskiego 56c lok. 91 03- 982 Warszawa do zbadania sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za rok 2023 i 2024.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni

Ad. 4 b
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji po zapoznaniu się z projektem uchwały ujętym w porządku obrad posiedzenia RN w dn. 14.11.2023 r., postanowił zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w przedstawionym w brzmieniu, a do komisji zaproponować: na przewodniczącego Marcina Mielniczuka, na członków Piotra Zarębę, Pawła Ligęzę, Krystiana Fariona, Annę Niespiał oraz Andrzeja Turskiego zgłoszonego przez Komisje Kulturalno – Oświatową.
Andrzej Turski zaproponował, powołać do pracy w tej komisji Konrada Gładosza – przedstawiciela prezydium, który na bieżąco informowałby prezydium o postępie prac komisji.

Rada Nadzorcza, po dyskusji na jaki okres powinna zostać powołana komisja, czy ma to być komisja doraźna czy stała, głosując 16 za przy 1 wstrzymującym się od głosu, podjęła uchwałę następującej treści:

Uchwała Nr 31/18/2023
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 14.11.2023 r.

w sprawie: powołania Komisji Statutowo-Regulaminowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Na podstawie § 15 ust 2 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, Rada Nadzorcza uchwala co następuje:

§ 1

Powołuje się Komisję Statutowo-Regulaminową Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w składzie:

  1. Przewodniczący komisji Marcin Mielniczuk
  2. Członek Komisji Piotr Zaręba
  3. Członek Komisji Paweł Ligęza
  4. Członek Komisji Andrzej Turski
  5. Członek Komisji Krystian Farion
  6. Członek Komisji Anna Niespiał
  7. Członek Komisji Konrad Gładosz

§ 2

  1. Przedmiotem działania Komisji Statutowo-Regulaminowej jest opracowanie projektów zmian Statutu SM „Czuby” w Lublinie i regulaminów obowiązujących w Spółdzielni i udzielenie Radzie Nadzorczej rekomendacji co do ewentualnych zmian.
  2. Komisja Statutowo-Regulaminowa powołana jest na okres 2 lat.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

Ad.4 c
Zastępca przewodniczącej RN poinformował, że w przedstawiony na dzisiejsze posiedzenie do uchwalenia Regulaminie Komisji Statutowo – Regulaminowej Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie zostały zawarte propozycje zmian zaproponowane przez Pana Andrzeja Turskiego i propozycje zaproponowane przez zespół prawny. Przedstawiony projekt Regulaminu został zaopiniowany przez komisje rady.

Otworzył dyskusję nad przedstawionym projektem, zgłoszeń do dyskusji nie było.

Rada Nadzorcza jednomyślnie 17 za podjęła uchwałę następującej treści:

Uchwała Nr 32/19/2023
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 14.11.2023 r.

w sprawie: uchwalenia Regulaminu Komisji Statutowo-Regulaminowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 27 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w związku z § 8 pkt 31 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, Rada Nadzorcza uchwala co następuje:

§ 1

W związku z powołaniem na podstawie uchwały nr 31/18/2023 z dnia 14.11.2023 r. Komisji Statutowo-Regulaminowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się Regulamin Komisji Statutowo-Regulaminowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.


Załącznik
do uchwały Nr 32/19/2023
Rady Nadzorczej
SM „Czuby” w Lublinie
z dnia 14.11.2023 r.

REGULAMIN
KOMISJI STATUTOWO-REGULAMINOWEJ
RADY NADZORCZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ
„CZUBY” W LUBLINIE

§ 1

  1. Komisja Statutowo-Regulaminowa, zwana dalej „Komisją”, działa na podstawie przepisów obowiązującego prawa, Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz postanowień niniejszego regulaminu.

  2. Komisja ma charakter opiniodawczo-doradczy.

§ 2

Do zakresu działań Komisji należy:

  1. opracowanie projektu zmian Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, oraz zmian Regulaminu Rady Nadzorczej SM „Czuby”. Przygotowanie treści stanowiska Rady Nadzorczej w sprawie proponowanych zmian dla Walnego Zgromadzenia SM „Czuby”

  2. opracowanie projektów zmian regulaminów uchwalanych przez Radę Nadzorczą

obowiązujących w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie. Sukcesywne przedkładanie projektów uchwał w sprawie zmian regulaminów do uchwalenia przez Radę Nadzorczą.

§ 3

  1. W skład komisji wchodzi co najmniej 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej.

  2. Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.

  3. Rada Nadzorcza może zmienić skład Komisji.

§ 4

  1. Posiedzenia Komisji zwołuje się w miarę potrzeby.

  2. Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca.

  3. Członkowie komisji powinni być zawiadomieni o posiedzeniu na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej najpóźniej na 4 dni przed jego terminem.

§ 5

W posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej i inni jej członkowie, członkowie Zarządu Spółdzielni oraz osoby zaproszone przez prowadzącego obrady Komisji.

§ 6

  1. Wnioski Komisji są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji.

  2. Wnioski Komisji zapadają zwykłą większością głosów.

  3. Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne. Na wniosek członka Komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego.

§ 7

  1. Z posiedzeń Komisji sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu.

  2. Uwagi do protokołu należy zgłaszać przy jego przyjęciu ustnie lub pisemnie na posiedzeniu na ręce przewodniczącego.

  3. O przyjęciu lub nieprzyjęciu proponowanego uzupełnienia decydują członkowie obecni na posiedzeniu poprzez głosowanie.

§ 8

Na wniosek przewodniczącego Zarząd jest zobowiązany przedstawić niezbędne materiały.

§ 9

Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Ad.5
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował ,że zgodnie z przepisami § 5 Zasad wynagradzania Członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, premia za III kwartał prezes zarządu Marcie Brożyna i zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych Tomaszowi Buda, nie przysługuje.
Członkowie komisji postanowili, że nie będą zgłaszać do Rady Nadzorczej wniosku, by przyznała członkom zarządu premię za III kwartał 2023 r.

Andrzej Turski poinformował, że jego zdaniem premia członkom Zarządu się należy.
Prezes Marta Brożyna pracę w spółdzielni nie dzieliła z pracą w poprzednim zakładzie. Przebywała w spółdzielni przez cały okres.
Po odczytaniu przez zastępcę przewodniczącego RN § 5 ust. 1 Zasad wynagradzania członków Zarządu SM Czuby w Lublinie – propozycję wycofał

Rada Nadzorcza biorąc pod uwagę brak wniosku Komisji Rewizyjnej o przyznaniu Członkom Zarządu premii za III kwartał 2023 r. oraz treść § 5 ust. 1 i 2 Zasad wynagradzania członków Zarządu SM Czuby w Lublinie. postanowiła nie przyznawać członkom zarządu premii za III kwartał 2023 r.

Zgodnie z § 5 ust. 1 Zasad wynagradzania członków Zarządu SM Czuby w Lublinie członkom Zarządu pełniącym funkcje etatowo może być przyznana miesięczna premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne.

Prezes Zarządu Marta Brożyna i Zastępca Prezesa ds. eksploatacji Tomasz Buda pełnili te funkcje etatowo jedynie w części III kwartału tj. od 8 września 2023 r., natomiast zastępca prezesa ds. finansowych Jarosław Jagitka rozpoczął pełnienie funkcji etatowo dopiero od 2 października 2023 r.

Rada Nadzorcza postanowiła zastanowić się nad zmianą przepisów zawartych w Zasadach wynagradzania członków Zarządu SM Czuby – dodania zapisów określających kryteria przyznawania premii, np. za wykonanie wyznaczonych zadań.

Ad. 6
Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych Tomasz Buda w odpowiedzi na pismo Krystiana Fariona z 11 lipca 2023 r. dot. przedstawienia informacji o ilości zamówionej cieplej wody użytkowej w rozumieniu mocy zamówionej, faktycznie zużytej wody użytkowej przez mieszkańców SM Czuby w ciągu ostatnich 3lat, z rozbiciem na te lata – przedstawił członkom RN zestawienie zawierające :
a) zamówiona moc do celów c. w. u
b) ilość zużytej ciepłej wody użytkowej przez mieszkańców SM Czuby.

Krystian Farion wyjaśnił, że poprosił o przedstawienie informacji w sprawie wielkości zużytej cieplej wody, gdyż mieszkańcy jego nieruchomości chcieliby wiedzieć, ile w rzeczywistości zużywają cieplej wody i dlaczego wartość za zużytą wodę w czynszu jego mieszkania, jest wyższa od wartości za mieszkanie na LSM. Czy nie jest za dużo zamówionej cieplej wody.Skąd taka różnica.

Zastępca prezesa Tomasz Buda, poinformował, że szczegółowo przedstawi obowiązujące w tym zakresie przepisy, oraz wyjaśni jakie czynniki mają wpływ na zróżnicowanie kosztów dostawy, w czasie szkolenia dn. 22.11.2023 r, którego celem jest zapoznanie członków RN z podstawą prawną i zasadami rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków oraz zasadami rozliczeń kosztów centralnego ogrzewania z użytkownikami lokali mieszkalnych.

Odpowiadając na zgłoszone przez członków RN i osób przysłuchującym się obradom pytania poinformował między innymi, że:
SM Czuby każdego roku zamawiała taką samą ilość zamówionej mocy. W 2023 r. zamówienie na moc zostało zmniejszone. Było to możliwe po analizie rzeczywistego zużycia ciepła w poszczególnych nieruchomościach. Ilość zamówionej mocy jest uzależniona m.in. od ilości liczników ciepła,
zapotrzebowania danej nieruchomości, ustalonej taryfy, obecności piecyków, odległości licznika od mieszkania. Ilość mocy zmówionej powinna być taka, aby zapewnić odpowiednią ilość ciepła przy aktualnych warunkach atmosferycznych. Stawka za nadprogramową ilość ciepła jest bardzo wysoka, a za zamówioną, ale niewykorzystaną moc trzeba też zapłacić. Zużycie ciepła i wody jest zmienne, raz wychodzi więcej, raz mniej. Do jej wyliczenia, stosuje się takie jak LPEC odpowiednie wzory i przeliczniki. Skuteczność takiego sposobu może zostać zweryfikowana tylko doświadczalnie co rok, po zakończonym okresie rozliczeniowym.

Ad. 7
Rada Nadzorcza zapoznaniu się z pismem przedstawiciela nieruchomości Bursztynowa 37 osiedla Widok z 20.03.2023 r. (przekazanego do rozpatrzenia przez RN w poprzednim składzie) dot. dokonania zmian w Regulaminie rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody w SM Czuby w Lublinie.
Po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez autorkę pisma:
„należy dokonać zmian w regulaminie – prawo energetyczne mówi, że stały koszt dostawy ciepła rozlicza się w przeliczeniu na liczbę lokali lub na powierzchnię lokalu, jednak jako pierwszy sposób podana jest ilość lokali. Z uwagi na fakt, że instalacja jest pionowa, taka sama moc zamawiana jest dla każdego mieszkania. Dlatego też koszt stały powinien być przeliczony na mieszkanie. Powierzchnia mieszkania nie ma tu znaczenia, sposób rozliczania w zależności od powierzchni jest niesprawiedliwy”

I po dyskusji, Rada Nadzorcza na wniosek Andrzeja Turskiego postanowiła, aby sprawę zmiany Regulaminie rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody w SM Czuby w Lublinie skierować do Komisji Statutowo – Regulaminowej. Przedmiotem działania tej komisji. jest przygotowaniem projektów zmian Statutu SM „Czuby” w Lublinie oraz obowiązujących regulaminów wewnętrznych.

Za takim rozwiązaniem zagłosowało 16 członków RN, przeciw 1, wstrzymujących 0.

Ad. 8 –  Sprawy wniesione

1. Rada Nadzorcza zapoznała się z pismem z dnia 2.11.2023 r, właściciela lokalu użytkowego przy ul. Jutrzenki dot. przedłużenia przez administrację osiedla Ruta czternastodniowego terminu na uporządkowanie terenu przed lokalem. Uważa, podjęta decyzja uniemożliwi upłynnienie zakupionej do sprzedaży odzieży zimowej.
Rada Nadzorcza – zmiana decyzji należy do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta.

2. Jerzy Kaczmarski zaproponował, by zmienić status Komisji Statutowo – Regulaminowej z doraźnej na stałą.
W Regulaminie Rady Nadzorczej SM Czuby w § 15 jest mowa:
W ust 1.Rada Nadzorcza wybiera ze swojego grona Komisję Rewizyjną i inne komisje stałe.
W ust. 2. W miarę potrzeb Rada Nadzorcza może powoływać również komisje doraźne do realizacji określonych zadań, każdorazowo ustalając jej skład osobowy, przedmiot działania i czas funkcjonowania.

Andrzej Turski zaproponował, by mając na uwadze treść § 15 ust. 2 Regulaminu Rady Nadzorczej, pozostawić dotychczasową treść uchwał w sprawie powołania Komisja Statutowo – Regulaminowej. Zgodnie z wyżej wymienionym postanowieniem Regulaminu, Rada Nadzorcza powołuje komisje doraźne, określając m.in. ich skład.

Przypomniał, że Rada Nadzorcza każdorazowo po wyborze nowego składu podejmowała uchwały w sprawie ustalenia komisji stałych tj., Rewizyjnej, Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji, Kulturalno-Oświatowej, uchwały w sprawie zatwierdzenia regulaminów pracy tych komisji i planów pracy na dany rok kalendarzowy. Uchwały RN obecnej kadencji w tym przedmiocie zostały podjęte 21.06.2023 r.
Skład komisji statutowo regulaminowej w każdej chwili można zmienić. Projekt uchwały zakłada, że komisja będzie działać przez 2 lata, czyli do zakończenia obecnej kadencji.

Po dyskusji postanowiono, że Jerzy Karczmarski wniosek dot. zmiany statusu komisji z doraźnej na stałą przedstawi pod dyskusję na najbliższym posiedzeniu prezydium RN.

3. Przewodnicząca Komisji Kulturalno-Oświatowej przypomniała, że członkowie komisji po wysłuchaniu na posiedzeniu 8 11.2023 r. informacji przedstawionych przez prezes Zarządu Martę Brożynę dot. restrukturyzacji Domów Kultury zgłosili do Rady Nadzorczej wniosek, by na posiedzeniu 14.11.2023 r.
Zarząd omówił propozycję zmiany struktury organizacyjnej i zatrudnienia w Domach Kultury SM Czuby w Lublinie.

Prezes Marta Brożyna poinformowała, że Zarząd przygotował propozycję zmiany struktury organizacyjnej i zatrudnienia w Domach Kultury SM Czuby w Lublinie.
Proponowane zmiany będą dotyczyły przede wszystkim połączenia 4 oddzielnie funkcjonujących placówek w SM Czuby – Domów Kultury, w jedną komórkę organizacyjną, z jednym kierownikiem, funkcjonującą w dotychczasowych obiektach.

Zaproponowana zmiana ma na celu zminimalizowanie kosztów funkcjonowania placówek poprzez likwidację 3 stanowisk kierowników Domu Kultury, którzy zgodnie z przedłożoną dokumentacją nie zajmują się prowadzeniem zajęć w kierowanej placówce.

Umożliwi prowadzenie większego nadzoru i skuteczniejszej kontroli nad wydatkowaniem przeznaczonymi na działalności placówki środkami z odpisu na działalność kulturalno – oświatową osiedli, środkami uzyskiwanymi z wynajmu Sali na prowadzenie zajęć odpłatnych przez instruktorów niebędących pracownikami placówki, uzyskiwanymi dotacjami itp. Obecnie każdy Dom Kultury finansowany jest przez własne osiedle. Dom Kultury Ruta po III kwartałach jest na minusie.

Proponowane zmiany pozwolą również na dostosowanie dla każdej placówki rodzaju prowadzonych zajęć np. nauka tańca w jednej, zajęcia sportowe w drugiej, zajęcia plastyczne w innej. Wyeliminowanie zajęć, w których bierze niewielka liczba uczestników. Stworzenie więcej możliwości do udziału w zajęciach seniorów, dla których obecnie oferta jest bardzo skromna.
Wstępnie przyjęto, że proponowane zmiany nie będą obejmowały pracowników, którzy prowadzą zajęcia.
Przygotowywany jest projekt umowa ze Stowarzyszeniem Czuby, w którym zostaną określone warunki współpracy z naszymi placówkami, co do tej pory nie było uregulowane.

Prezes Zarządu poinformowała, że nadal będą wydawane przez SM Czuby biuletyny. Najbliższy numer jest w trakcie redagowania i trafi do członków w grudniu.

4. Zastępca przewodniczacej RN poinformował, że w dniu 22 listopada 2023 r. o godzinie 17.00 w siedzibie Spółdzielni odbędzie się szkolenie dla członków RN, kierowników Administracji Osiedli i przewodniczących komisji GZM RPNO.
Celem szkolenia jest zapoznanie z podstawą prawną i zasadami rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków oraz zasadami rozliczeń kosztów centralnego ogrzewania z użytkownikami lokali mieszkalnych SM Czuby w Lublinie zawartymi w regulaminie zatwierdzonym Uchwałą Rady Nadzorczej Nr 39/20/2022 z dnia 28.12.2022 r.

5. Postanowiono, że kolejne posiedzenia RN odbędą się:
– prezydium RN 4 grudnia 2023 r. o godz. 17.00.
– plenum RN 12 grudnia 2023 r. o godz. 18.00

Na tym posiedzenie zakończono.

Sekretarz
Rady Nadzorczej

Katarzyna Podlecka

Zastępca przewodniczącej
Rady Nadzorczej

Konrad Gładosz

Data opublikowania: 11:52, 21 grudnia 2023

Kategorie: 2023