Protokół NR 13/2022
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 29.11.2022 r.
Przewodniczył Radzie – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Zbigniew Gontarz, Jerzy Kaczmarski,
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Ewa Kosiak, Edward Dudek, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Agnieszka Kulikowska Marta Brożyna, Stanisław Tanikowski,Dariusz Jaremek, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Tomasz Buda, Waldemar Żak, Elżbieta Szabała, Jan Morawski, Zbigniew Ławniczak
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. specjalista. ds. samorządowych – Anna Korzonek
Przewodniczący Rady Nadzorczej zapoznał zebranych z treścią otrzymanego w dniu dzisiejszym, za pośrednictwem sekretariatu spółdzielni pisma:
Ruch Obrony Praw Mieszkańców
20-538 Lublin, ul. Watykańska 10/12, e-mail: [email protected]
Lublin, 29 listopada 2022 r.
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY”
ul. Watykańska 6, 20-538 Lublin
Szanowny Panie Przewodniczący,
W imieniu Ruchu Obrony Praw Mieszkańców, wpisanemu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Lublin pod numerem 77, którego celem jest obrona praw i ochrona interesów mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, przekazuję na Pana ręce kopertę zawierającą 21 egzemplarzy pisma do Rady Nadzorczej. Proszę o przekazanie zawartości koperty członkom Rady Nadzorczej przed rozpoczęciem posiedzenia Rady w dniu dzisiejszym, tj. 29 listopada br.
Ponieważ Zarząd Spółdzielni ma w zwyczaju zapoznawanie się z korespondencją, która nie jest do Zarządu kierowana, koperta została zamknięta i w miejscach jej zamknięcia opatrzona moją osobistą pieczęcią, identyczną jak na niniejszym piśmie. Dodatkowo miejsca zamknięcia koperty, po ich opieczętowaniu, zostały zaklejone bezbarwną taśmą samoklejącą. Oczywiście koperta nie zawiera uszkodzeń, które umożliwiłyby zapoznanie się z jej zawartością. Niniejsze pismo połączone jest z kopertą zszywkami.
Przed rozpoczęciem posiedzenia Rady Nadzorczej pozwolę sobie skontaktować się z Panem, aby upewnić się, że niniejsza korespondencja została Panu przekazana.
Z poważaniem
Prezes Zarządu
Zbigniew Sz.
Przewodniczący Rady Nadzorczej po otwarciu koperty przekazał członkom RN pismo wraz z załącznikiem. Pismo skierowane do członków Rady Nadzorczej zawiera apel o złożenie wniosku o odwołanie wszystkich członków Zarządu, w terminie umożliwiającym jego przegłosowanie podczas grudniowego posiedzenia Rady Nadzorczej. Złącznik stanowi kopię pisma skierowanego do członków Zarządu zawierające apel o złożenie rezygnacji na listopadowym (dzisiejszym) posiedzeniu Rady Nadzorczej.
Zaproponował: w związku z tym ,że rozpatrywanie tych pism nie było uwzględnione w porządku obrad dzisiejszego posiedzenia, członkowie RN którzy chcą przeprowadzić dyskusję na ich temat, będą mogli to uczynić w pkt 8 porządku obrad – Sprawy wniesione.
Ad 1.
Prezydium przeprowadziło dyskusję w sprawie formy obradowania i trybu podejmowania decyzji na posiedzeniu plenarnym Rady Nadzorczej i posiedzeniach Komisji RN. Jednogłośnie podjęło decyzję, że posiedzenia w listopadzie będą się odbywać w formie tradycyjnej w siedzibie Spółdzielni przy ul. Watykańskiej 6.
Prezydium RN po dyskusji i zapoznaniu się z przedłożonymi dokumentami, ustaliło datę posiedzenia plenarnego Rady na 29 listopada 2022 r o godz. 18.30 z następującym porządkiem obrad:
- Przyjęcie porządku obrad.
- Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:
a) zmiany Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
b) zmiany w Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
c) zmiany Zasad dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku w osiedlach,
d) zmiany w Regulaminie rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
e) obciążenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Lublinie przy ul. Radości 2 A, polegającego na ustanowieniu nieodpłatnej służebności przesyłu na rzecz LPEC S.A.
f) wprowadzenia opłaty za przesyłanie korespondencji za pośrednictwem operatora pocztowego w przypadku gdy adres nie dotyczy zasobów SM „Czuby”.
g) uchylenia uchwały RPNO Błonie z dnia 29.08.2022 r. w sprawie umieszczenia na klatkach schodowych informacji o liczbie osób mieszkających w danym lokalu.
h) zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 22 osiedle Widok - Informacja dot. Aneksu nr 2 /2021 do Zasad (polityki) Zakładowego Planu Kont Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie (uchwała Zarządu 16/2018 z 12.12.20218 r)
- Rozpatrzenie wniosków RPNO.
- Informacja na temat przeprowadzonych wyborów do Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – kadencja 2022 – 2025
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego 25.10.2022 r.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do RN
- Sprawy wniesione
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji zaproponował, by tak jak zrobiła to komisja, której przewodniczy, ` zdjąć z porządku obrad pkt 2 d „Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmiany w Regulaminie rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody” , gdyż jego zdaniem przeanalizowanie zaproponowanych zmian do regulaminu wymaga zapoznania się z treścią rozporządzenia, na które powołuje się Zarząd tj. rozporządzeniem Ministra klimatu i Środowiska z dnia 7 grudnia 2021 r. w sprawie warunków ustalania technicznej możliwości i opłacalności zastosowania ciepłomierzy, podzielników kosztów ogrzewania oraz wodomierzy do pomiaru ciepłej wody użytkowej , warunków wyboru metod rozliczania kosztów zakupu ciepła oraz zakresu informacji zawartych w indywidualnych rozliczeniach (Dz.U .z 2021 r. poz., 2273).
Za zdjęciem z porządku obrad dzisiejszego posiedzenia pkt 2 d w sprawie zmian w Regulaminie
rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody, głosowało 17 członków RN, wstrzymało się od głosowania 2 członków .
Przedstawiony powyżej porządek obrad RN ( bez pkt 2d ) został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za
Rada Nadzorcza większością głosów – 14 za, przy 4 głosach przeciwnych postanowiła wysłuchać Informacji Pana Pawła Z. na temat sposobu rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Ad. 2
Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmiany Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania ( kalkulacji) opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami:
1) wyjaśnienia Zarządu Spółdzielni, w jakiej wysokości i na podstawie jakiego przepisu spółdzielni obowiązana jest do uiszczania podatku od funduszy celowych. Czy zaproponowane zapisy w projektach uchwał nie są sprzeczne z § 108 Statutu Spółdzielni, w który stanowi jakie fundusze tworzone są w spółdzielni?
2) projekt uchwały
UCHWAŁA Nr …../…… /2022
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 25.10.2022 r.
w sprawie: zmiany w Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia (kalkulacji) opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 17 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:
§1
W Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia (kalkulacji) opłat za używanie lokali Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 6/9/2021 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 25.02.2021 r. wprowadza się następujące zmiany:
1. § 4 pkt 2 ppkt 5) otrzymuje brzmienie: „odpisy na inne fundusze”.
2. § 4 pkt 1 dodaje się ppkt 15) w brzmieniu: ” inne opłaty”.
3. § 6 ust.1 pkt 1) otrzymuje brzmienie:
” Koszty energii elektrycznej zużywanej do oświetlenia nieruchomości oraz do napędu urządzeń technicznych są ewidencjonowane i rozliczane na nieruchomości obsługiwane przez te urządzenia na podstawie faktycznego zużycia zafakturowanego przez dostawcę”.
4. § 6 ust.1 pkt 2) otrzymuje brzmienie:
” Koszty ubezpieczenia majątku są ustalane na podstawie zawartych polis ubezpieczeniowych oraz ewidencjonowane i rozliczane na nieruchomości danego osiedla proporcjonalnie do powierzchni użytkowej „.
5. § 6 ust.1 pkt 12) otrzymuje brzmienie:
” Koszty dostawy gazu ewidencjonowane są odrębnie na nieruchomości wyposażone w liczniki zbiorcze na podstawie faktur dostawcy. Koszty zużycia gazu rozlicza się proporcjonalnie do liczby osób zgłoszonych do zamieszkiwania w poszczególnych lokalach”.
6. § 6 ust.1 dodaje się pkt 15) w brzmieniu:
” Korespondencja Spółdzielni, kierowana na wniosek osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, na inny adres niż adres lokalu położonego w zasobach Spółdzielni podlega zryczałtowanej miesięcznej opłacie od następnego miesiąca po złożeniu wniosku. Zasada ta nie dotyczy osób posiadających tytuł prawny do garaży, które nie posiadają innego lokalu w zasobach Spółdzielni. Opłata ryczałtowa rozliczana jest na poszczególne lokale.
Koszty wezwań do zapłaty z tytułu zwłoki w opłatach za używanie lokalu, przypisuje się do lokalu, którego dotyczą”.
7. § 6 ust.2 pkt 2) otrzymuje brzmienie:
” Obciążenia poszczególnych lokali odpisami na fundusz remontowy zasobów mieszkaniowych są uchwalane przez Radę Nadzorczą na podstawie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Wysokość tych odpisów w zł/m² p.u. ustalana jest odrębnie dla każdej nieruchomości.
W ramach odpisów na fundusz remontowy mogą być wyodrębnione środki przeznaczone na utrzymanie stanu technicznego budynków i porządku w osiedlach, np.: docieplenia, ciągi piesze, wymiana stolarki okiennej itp. W tym przypadku jednostkę rozliczeniową, o której mowa w § 5 ust.1 niniejszego regulaminu określa uchwała Rady Nadzorczej podjęta na podstawie uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla”.
Szczegółowe zasady tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego określają “Regulamin tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w SM Czuby oraz “Zasady dofinansowania z odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na działania związane z utrzymaniem stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlach SM Czuby” uchwalone przez Radę Nadzorczą”.
8. W § 6 ust.2 wykreśla się pkt 5.
9. § 13 otrzymuje brzmienie:
„Opłaty za używanie lokali mogą być wnoszone:
1. Przelewami pocztowymi i bankowymi na rachunek bankowy spółdzielni.
2. W kasie Spółdzielni – gotówką lub terminalem za lokale mieszkalne i garaże.
10. § 14 otrzymuje brzmienie:
„Regulamin w powyższym brzmieniu wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały Rady Nadzorczej Nr ………….. z dnia ……11.2022 r.”.
§2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie z uwzględnieniem zmian zawartych w niniejszej uchwale.
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik
do uchwały nr ………../2022
Rady Nadzorczej SM “Czuby”
z dnia …….11.2022 r.
Regulamin
ROZLICZANIA KOSZTÓW GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI
I USTALENIA (KALKULACJI) OPŁAT ZA UŻYWANIE LOKALI Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Podstawa prawna:
Regulamin, zwany dalej GZM, został opracowany w oparciu o przepisy prawa:
- ustawa z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz.U. z 2003 r. Nr 188 poz. 1848 z późn. zm.), – ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (skrót w treści: usm) Dz.U. z 2003 r. Nr 119 poz. 1116 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. z 2000 Nr 80 poz. 903 oraz z 2004 r. Nr 41 poz.1492),
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2005 r. nr 31, poz. 266 ze zm.),
- ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz.U. Nr 72 poz. 747 z 2002 r. z późn. zm.),
- ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne (Dz.U. Nr 54 poz. 348 z 1998 r. z późn. zm.),
- ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. Nr 54 poz. 654 z późn. zm.) zwana dalej uopdop,
- ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) zwana dalej uor,
- ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391) zwana dalej ucpg,
- ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) zwana dalej ustawą o VAT,
- Statut Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 2
- Postanowienia niniejszego regulaminu stosuje się do:
1) członków spółdzielni posiadających spółdzielcze prawo do lokalu (lokatorskie lub własnościowe),
2) 2) członków spółdzielni będących właścicielami lokali,
3) osób niebędących członkami spółdzielni, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawa do lokali,
4) właścicieli lokali niebędących członkami spółdzielni,
5) najemców lokali,
6) użytkowników zajmujących lokale bez tytułu prawnego. - Obowiązkiem użytkownika jest udostępnienie jego lokalu, w szczególności, w celu:
1) przeprowadzenia okresowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach również doraźnego przeglądu stanu wyposażenia technicznego lokalu oraz ustalenia zakresu niezbędnych prac i ich wykonania,
2) przeprowadzenia konserwacji, remontu, przebudowy lub usunięcia awarii w lokalu,
3) dokonania wyceny wartości rynkowej przez rzeczoznawcę majątkowego,
4) zamontowania urządzeń pomiarowych i podzielników oraz ich legalizacji i wymiany,
5) kontroli sprawności zainstalowanych w lokalu urządzeń pomiarowych i podzielników oraz odczytów wskazań tych urządzeń.
ROZDZIAŁ II
ZASADY ROZLICZANIA KOSZTÓW
§ 3
- Koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi zwane dalej kosztami GZM obejmują koszty związane z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi i niemieszkalnymi oraz koszty eksploatacji i utrzymania mienia spółdzielni.
- Rozliczanie kosztów GZM przeprowadza się w okresach rocznych, pokrywających się z latami kalendarzowymi.
- Koszty GZM ewidencjonowane są odrębnie dla każdej nieruchomości (za wyjątkiem kosztów pośrednich rozliczanych wg zasad przyjętych w spółdzielni).
- Podstawą do dokonywania z użytkownikami lokali rozliczeń z tytułu kosztów GZM oraz ustalania (kalkulacji) wysokości opłat za używanie lokali jest roczny plan gospodarczo – finansowy spółdzielni uchwalony przez Radę Nadzorczą oraz postanowienia niniejszego regulaminu.
- Jeśli po uchwaleniu planu gospodarczo – finansowego w trakcie roku następują zmiany w GZM, to dopuszcza się korektę ustaleń planu oraz opłat za używanie lokalu w trakcie okresu rozliczeniowego.
§ 4
Koszty GZM kalkuluje się, rozlicza i ustala miesięczną wysokość opłat za lokale z podziałem na:
- Niezależne od spółdzielni
1) energia elektryczna
2) ubezpieczenia
3) podatek od nieruchomości, wieczyste użytkowanie gruntu
4) sprzątanie klatek schodowych
5) abonament za wodomierz MPWiK
6) konserwacja dźwigów i hydroforni
7) konserwacja co / węzła ciepłowniczego
8) konserwacja domofonu i montaż
9) przeglądy techniczne obowiązkowe
10) dostawa sygnału RTV 11) opłata za odpady komunalne 12) gaz
13) energia cieplna (co, cw użytkowa)
14) zimna woda i kanalizacja
15) inne opłaty - Zależne od spółdzielni
1) eksploatacja, konserwacja, zarządzanie
2) odpis na fundusz remontowy
3) działalność kulturalno – oświatowa
4) utrzymanie mienia spółdzielni
5)odpisy na inne fundusze celowe
§ 5
- Jednostkami rozliczeniowymi kosztów GZM w zależności od rodzaju kosztów są:
1) osiedle
2) nieruchomość
3) lokal
4) jeden metr kwadratowy (1m2 p.u.) 5) osoba w lokalu
6) wskazania urządzeń pomiarowych
7) udział właścicieli w nieruchomościach wspólnych
8) inne o ile dotyczą opłat niezależnych od Spółdzielni, a pozostają w zgodności z obowiązującymi przepisami (np. 1m³) - Powierzchnią użytkową lokalu mieszkalnego jest powierzchnia wszystkich pomieszczeń znajdujących się w lokalu, bez względu na ich przeznaczenie i sposób używania, jak np.: pokoje, kuchnie, przedpokoje, łazienki, wc, garderoby itp. pomieszczenia służące mieszkalnym celom użytkownika.
- Nie wlicza się do powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego: balkonów, logii, antresol, pralni, suszarni, piwnic.
- Do powierzchni lokalu użytkowego zalicza się powierzchnię wszystkich pomieszczeń znajdujących się w nim oraz pomieszczeń przynależnych, jak np.: kuchnie, przedpokoje, korytarze, łazienki, wc, spiżarnie, zamknięte pomieszczenia składowe, piwnice (w tym przynależne do lokalu), itp. z wyjątkiem antresol, balkonów i logii.
- Powierzchnie pomieszczeń służących kilku użytkownikom lokali (np. wspólny korytarz, wspólne urządzenia sanitarne) należy doliczyć w częściach proporcjonalnych do powierzchni poszczególnych lokali.
- Do powierzchni lokali wielokondygnacyjnych zalicza się 50% powierzchni rzutu poziomego schodów łączących poszczególne pomieszczenia wewnątrz lokalu.
- Podstawą do rozliczania niektórych składników kosztów GZM fizyczną jednostką rozliczeń jest liczba osób, uwzględnia się osoby zgłoszone do zamieszkiwania w poszczególnych lokalach. W przypadku, gdy w lokalu mieszkalnym nie jest zgłoszona żadna osoba, jako podstawę do rozliczeń przyjmuje się liczbę “1” (jeden) z wyłączeniem opłaty za odpady komunalne.
§ 6
1. KOSZTY NIEZALEŻNE OD SPÓŁDZIELNI
- energia elektryczna
Koszty energii elektrycznej zużywanej do oświetlenia nieruchomości oraz do napędu urządzeń technicznych są ewidencjonowane i rozliczane na nieruchomości obsługiwanej przez te urządzenia na podstawie faktycznego zużycia zafakturowanego przez dostawcę. - ubezpieczenia
Koszty ubezpieczenia majątku są ustalane na podstawie zawartych polis ubezpieczeniowych ewidencjonowane i rozliczane na nieruchomości danego osiedla proporcjonalnie do powierzchni użytkowej. - podatek od nieruchomości, wieczyste użytkowanie gruntu
Opłacany przez Spółdzielnię podatek od nieruchomości zgodnie z Ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Z 2002 r. Nr 9 poz. 84 z późniejszymi zmianami) jest ewidencjonowany odrębnie dla każdej nieruchomości i rozliczany proporcjonalnie do m² pow. użytkowej lokali i gruntów.
Właściciele lokali stanowiących odrębną własność rozliczają się z tytułu podatku od nieruchomości indywidualnie z gminą.
Ponoszone przez Spółdzielnię opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntu są ewidencjonowane i rozliczane odrębnie dla poszczególnych nieruchomości, proporcjonalnie do m2 pow. użytkowej lokali i gruntów. - sprzątanie klatek schodowych
Koszty sprzątania klatek schodowych – rozliczane są na lokale w danej klatce schodowej. - abonament za wodomierz MPWiK
Opłaty abonamentowe za wodomierze MPWiK są ewidencjonowane i rozliczane odrębnie dla każdej nieruchomości, proporcjonalnie do ilości lokali w poszczególnych nieruchomościach. - konserwacja dźwigów i hydroforni
Koszty konserwacji dźwigów i hydroforni – rozliczane na lokal (dotyczy nieruchomości wyposażonych w dźwigi i korzystających z hydroforni). - konserwacja co / węzła ciepłowniczego
Koszty konserwacji co – rozliczane na m² pow. użytkowej lokali, a w przypadku mieszkaniowych węzłów cieplnych – rozliczane na lokal. - konserwacja domofonu
Koszty konserwacji domofonów – rozliczane na lokal. - przeglądy techniczne obowiązkowe
Koszty przeglądów okresowych instalacji elektrycznej, gazowej i wentylacyjnej w budynkach – rozliczane na 1m2. - dostawa sygnału RTV
Koszty dostawy sygnału RTV – rozliczane na lokal (nie obejmuje opłat za pakiety programowe operatorów). - oplata za odpady komunalne
Opłaty za odpady komunalne ustalane są wg zasad określonych przez Gminę Lublin. - gaz
Koszty dostawy gazu ewidencjonowane są odrębnie na nieruchomości wyposażone w liczniki zbiorcze na podstawie faktur dostawcy. Koszty zużycia gazu rozlicza się proporcjonalnie do liczby osób zgłoszonych do zamieszkiwania w poszczególnych lokalach. - energia cieplna (co, cw użytkowa)
Koszty dostawy energii cieplnej obejmują wydatki Spółdzielni związane z opłatami za c.o. i przygotowanie c.w. użytkowej na rzecz usługodawców zewnętrznych oraz wydatki ponoszone w związku z eksploatacją kotłowni gazowych będących w zasobach spółdzielni. Zaliczki na dostawę energii cieplnej na c.o. ustalane są indywidualnie dla każdego mieszkania.Zaliczki na dostawę energii cieplnej na przygotowanie c.w. użytkowej ustalane są w ramach danego osiedla odrębnie dla każdej wymiennikowni ciepła, która zasila dany zespół budynków, proporcjonalnie do m3 zużytej c.w. w danym lokalu mieszkalnym. Rozliczenie kosztów (w tym zaliczek) dostawy energii cieplnej na c.o. i przygotowanie c.w. użytkowej następuje na podstawie regulaminu uchwalonego przez Radę Nadzorczą SM “Czuby”. - zimna woda i kanalizacja
Koszty dostawy wody i odprowadzenia ścieków obejmują wydatki Spółdzielni związane z dostawą wody i odprowadzaniem ścieków, uiszczane na rzecz usługodawców zewnętrznych.
Koszty dostawy wody i odprowadzania ścieków są ustalane odrębnie dla każdego z osiedli, proporcjonalnie do wskazań wodomierzy głównych zainstalowanych w budynkach i hydroforniach. Rozliczane są zgodnie z regulaminem rozliczania zużycia wody. - inne opłaty
Korespondencja Spółdzielni, kierowana na wniosek osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu, na inny adres niż adres lokalu położonego w zasobach Spółdzielni podlega zryczałtowanej miesięcznej opłacie od następnego miesiąca po złożeniu wniosku. Zasada ta nie dotyczy osób posiadających tytuł prawny do garaży, które nie posiadają innego lokalu w zasobach Spółdzielni. Opłata ryczałtowa rozliczana jest na poszczególne lokale.
Koszty wezwań do zapłaty z tytułu zwłoki w opłatach za używanie lokalu, przypisuje się do lokalu, którego dotyczą.
2. KOSZTY ZALEŻNE OD SPÓŁDZIELNI
- eksploatacja, konserwacja, zarządzanie
Koszty eksploatacji, konserwacji, zarządzania obejmują wydatki spółdzielni na:
Koszty eksploatacji obejmują koszty rodzajowe zgodnie z zakładowym planem kont i ustawą o rachunkowości. Koszty eksploatacji są ewidencjonowane zbiorczo na osiedla i rozliczane proporcjonalnie na powierzchnię użytkową w rozbiciu na lokale mieszkalne, użytkowe, garaże, dzierżawę terenu i mienie spółdzielni.
Koszty zarządzania obejmują koszty rodzajowe zgodnie z zakładowym planem kont i ustawą o rachunkowości. Koszty zarządzania są ewidencjonowane zbiorczo dla całości zasobów Spółdzielni i rozliczane w rozbiciu na lokale mieszkalne, użytkowe, garaże, dzierżawę terenu i mienie spółdzielni zgodnie z art.15 ust.2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Koszty konserwacji bieżącej obejmują koszty rodzajowe zgodnie z zakładowym planem kont.
Koszty konserwacji bieżącej osiedla, których nie można zakwalifikować bezpośrednio do nieruchomości są rozliczane na nieruchomości proporcjonalnie do m2 wszystkich zasobów w osiedlu. - odpis na fundusz remontowy
Obciążenia poszczególnych lokali odpisami na fundusz remontowy zasobów mieszkaniowych są uchwalane przez Radę Nadzorczą na podstawie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli. Wysokość tych odpisów w zł/m² p.u. ustalana jest odrębnie dla każdej nieruchomości.
W ramach odpisów na fundusz remontowy mogą być wyodrębnione środki przeznaczone na utrzymanie stanu technicznego budynków i porządku w osiedlach, np.: docieplenia, ciągi piesze, wymiana stolarki okiennej itp. W tym przypadku jednostkę rozliczeniową, o której mowa w § 5 ust.1 niniejszego regulaminu określa uchwała Rady Nadzorczej podjęta na podstawie uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
Szczegółowe zasady tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego określają “Regulamin tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w SM Czuby oraz “Zasady dofinansowania z odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na działania związane z utrzymaniem stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlach SM Czuby” uchwalone przez Radę Nadzorczą. - działalność kulturalno – oświatowa
Członkowie spółdzielni są obowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z działalnością kulturalno – oświatową prowadzoną przez Domy Kultury. Opłaty na działalność kulturalno – oświatową od lokalu uchwala Rada Nadzorcza na podstawie podjętych uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Właściciele lokali nie będący członkami mogą korzystać z takiej działalności wyłącznie za odpłatnością. Nie ustala się opłat od lokali zajmowanych na potrzeby własne spółdzielni.
Koszty dotyczące lokali własnych są odnoszone i ewidencjonowane bezpośrednio w koszty działalności, na której potrzeby są wykorzystywane.
Szczegółowe zasady działalności kulturalno – oświatowej zawarte są w regulaminie uchwalonym przez Radę Nadzorczą. - utrzymanie mienia spółdzielni
Wyodrębnia się ewidencję kosztów utrzymania nieruchomości spółdzielni określonych w art. 40 ustawy z 15.12.2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych. Decyzje w sprawie wysokości opłat i wykorzystania środków na mienie podejmuje Zarząd Spółdzielni, a zatwierdza Rada Nadzorcza.
§ 7
- Przez mienie spółdzielni – należy rozumieć nieruchomości stanowiące własność Spółdzielni, w szczególności:
a) nieruchomości służące prowadzonej przez Spółdzielnię działalności administracyjnej, działalności kulturalno-oświatowej
b) lokale użytkowe wynajmowane i usytuowane w budynkach mieszkalnych i wolnostojących,
c) dzierżawione tereny pod parkingi i pawilony,
d) tereny niezabudowane,
e) ciągi komunikacyjne,
f) ogólnodostępne parkingi,
g) place zabaw, boiska osiedlowe, tereny zielone,
h) nieruchomości zabudowane urządzeniami infrastruktury technicznej, w tym urządzeniami i sieciami technicznego uzbrojenia terenu związanymi z funkcjonowaniem budynków i osiedli. - Kierunki tworzenia i wykorzystania mienia spółdzielni:
a) przychody – wpływy środków finansowych:
– z naliczeń na utrzymanie mienia
– z najmu lokali użytkowych
– z dzierżawy terenu
– z innych tytułówb) rozchody – wydatki na pokrycie:
– kosztów obsługi mienia
– kosztów utrzymania budynków (ADM, DK, Zarząd)
– kosztów utrzymania lokali użytkowych
– kosztów dzierżawy
– podatku od nieruchomości
– wieczystego użytkowanie gruntów
– ubezpieczenia majątku
– konserwacji i remontów mienia
– innych wydatków na utrzymanie mienia wg potrzeb po analizie i zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą.
ROZDZIAŁ III
USTALANIE (KALKULACJA) OPŁAT ZA UŻYWANIE LOKALU
§ 8
Jako podstawę do ustalania stawek opłat eksploatacji podstawowej na rok następny winno przyjmować się koszty poniesione w roku poprzedzającym rok planowany, pomniejszone o pożytki z nieruchomości z roku poprzedzającego rok planowany, z uwzględnieniem niedoborów i nadwyżek z roku poprzedzającego rok planowany oraz z uwzględnieniem przewidywanego wzrostu kosztów, np. inflacja. Przy czym rok poprzedzający rok planowany to ostatni rok zamknięty finansowo.
Stawki opłat na pokrycie kosztów eksploatacji podstawowej dla każdej nieruchomości ustalane są indywidualnie. Kalkulację stawki opłaty eksploatacyjnej oraz jej wysokość i innych opłat za lokale sporządza się na podstawie ustaleń Zarządu w formie tabel.
§ 9
Koszty GZM, przypadające na lokal użytkowy zajmowany na warunkach najmu, są pokrywane z czynszu najmu i opłat, których wysokość określa umowa najmu.
§ 10
Opłaty za używanie lokalu wnosi się co miesiąc z góry do końca miesiąca.
Od opłat wnoszonych z opóźnieniem Spółdzielnia może naliczać odsetki ustawowe.
§ 11
O zmianie wysokości opłat zależnych od spółdzielni za używanie lokalu, spółdzielnia zawiadamia osoby, o których mowa w art. 4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, co najmniej na 3 miesiące przed upływem terminu do wnoszenia opłat, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego ten termin.
§ 12
Opłaty za używanie lokali obejmują również spłatę zobowiązań długoterminowych z tytułu kredytów zaciągniętych przez Spółdzielnię na sfinansowanie kosztów budowy tych lokali:
- w wysokości określonej przez Zarząd dla lokali wyłączonych z pomocy budżetowej w zakresie spłat kredytów,
- w wysokości określonej odrębnymi przepisami dla lokali objętych pomocą państwa w zakresie ich spłaty.
§ 13
Opłaty za używanie lokali mogą być wnoszone:
- Przelewami pocztowymi i bankowymi na rachunek bankowy spółdzielni.
- W kasie Spółdzielni – gotówką lub terminalem za lokale mieszkalne i garaże.
§ 14
Regulamin w powyższym brzmieniu wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały Rady Nadzorczej Nr ………….. z dnia ……..11.2022 r.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych, oraz po dyskusji, w której głos zabrali Dariusz Jaremek , Elżbietą Szabała ,
postanowili:
- nie przyjąć zmian zaproponowanych przez panią Elżbietę Szbała tj. w §4 pkt 1 ppkt 15( inne opłaty) , §4 pkt 2 ppkt 5 ( inne fundusze) , § 6 pkt 3 ( wieczyste użytkowanie gruntu), § 6 pkt 15 ( niepotrzebnie zmieniony .
- zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w sprawie zmian Regulaminu rozliczana kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM Czuby w Lublinie, wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę
prezesa ds. eksplantacji oraz dyskusji, większością głosów – 8 za, przy 1 głosie przeciwnym i 9 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę Nr 32/10 / 2022 z dnia 29.11.2022 r. 2022 r. w sprawie zmian Regulaminu rozliczana kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania (kalkulacji) opłat za używanie lokali SM Czuby w Lublinie w
b) zmiany w Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował ,że członkowie komisji, której przewodniczy, po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym projektem uchwały
UCHWAŁA Nr …../…… /2022
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………………….r.
w sprawie: zmiany w Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 31 oraz § 108 ust.4 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:
§1
W Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, stanowiącym załącznik do uchwały Nr 7/1/ 2011 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 01.03.2011 r. wprowadza się następujące zmiany:
1. § 1 ust.3 lit. b) otrzymuje brzmienie:
„odpisy na fundusz remontowy przeznaczony na utrzymanie stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlu lub nieruchomości”
2. § 1 ust.3 lit. d) otrzymuje brzmienie: „inne źródła”
3. § 1 ust.6 otrzymuje brzmienie:
„Świadczenie na fundusz remontowy nieruchomości realizowane jest w formie odpisu od lokali mieszkalnych, garaży i odpisów lub wpłat od lokali użytkowych znajdujących się w danej nieruchomości”.
4. § 2 ust.1 lit. d) otrzymuje brzmienie:
„remonty instalacji c.o., remonty instalacji gazowych oraz innych prac zgodnie z przepisami”.
5. § 3 otrzymuje brzmienie:
„Obowiązek spłaty z tytułu pokrycia kosztów funduszu przeznaczonego na utrzymanie stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlu oraz funduszu wspólnego mają:
a) członkowie Spółdzielni posiadające spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych,
b) osoby niebędące członkami Spółdzielni, którym przysługują własnościowe prawa do lokali mieszkalnych,
c) właściciele lokali mieszkalnych,
d) najemcy lokali,
e) osoby zajmujące lokale bez tytułu prawnego”.
6. § 4 otrzymuje brzmienie:
„1. Planowane wydatki na remonty nie powinny mogą być wyższe od zaplanowanych i posiadanych środków.
Przekroczenie funduszu remontowego danej nieruchomości może nastąpić w szczególności w wyniku: awarii, potrzeby poszerzenia remontu planowanego, wykonania robót remontowych ze względu na zagrożenie życia i mienia mieszkańców, remont instalacji gazowej i centralnego ogrzewania ,wykonania remontów wynikających z decyzji organów Nadzoru Budowlanego , Sanepidu i inne.
2. Środki funduszu remontowego są przeznaczone na potrzeby poszczególnych nieruchomości.
3. W szczególnych przypadkach dopuszcza się sfinansowanie z funduszu remontowego koniecznych do wykonania prac remontowych, których koszt przekracza posiadane środki w danej nieruchomości.
4. Warunkiem możliwości takiego sfinansowania prac remontowych jest podjęcie uchwały przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla gwarantującej spłatę kwoty powstałego zadłużenia danej nieruchomości w okresie nie dłuższym niż trzy lata. Spłata kwoty zobowiązania finansowego będzie obowiązywać od 01 stycznia roku następnego.
5. W przypadku przekroczenia trzyletniego terminu spłaty – od kwoty pozostałej do spłaty zostaną naliczone odsetki ustawowe.
6. Odpis na fundusz remontowy danej nieruchomości winien gwarantować możliwość spłaty zadłużenia. W przypadku braku takiej możliwości – może być zwiększony do wysokości gwarantującej jego spłatę”.
7. § 6 ust.1 otrzymuje brzmienie: „Remonty mienia spółdzielni finansowane są:
a) z naliczeń od lokali mieszkalnych, garaży,
b) naliczeń lub wpłat od lokali użytkowych,
c) oraz innych przychodów”.
8. § 7 ust.6 otrzymuje brzmienie:
„Jeżeli w danej nieruchomości wydatki na remonty przekroczyły stan posiadanych środków funduszu remontowego (wystąpił ujemny wynik funduszu remontowego) Rada Nadzorcza na wniosek Zarządu, może podjąć decyzję o zwiększeniu wysokości odpisów na fundusz remontowy zgodnie z §4 niniejszego regulaminu. Decyzja taka nie wymaga zgody osób posiadających tytuł prawny do lokali”.
9. § 9 otrzymuje brzmienie:
Regulamin w powyższym brzmieniu wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały Rady Nadzorczej Nr …………… z dnia 25.10.2022 r.
§2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie z uwzględnieniem zmian zawartych w niniejszej uchwale.
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik
do Uchwały Nr ……………
Rady Nadzorczej SM „Czuby”
z dnia 29.11.2022 r.
Regulamin TWORZENIA I WYKORZYSTYWANIA FUNDUSZU REMONTOWEGO Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Niniejszy regulamin został opracowany w oparciu o:
1. Ustawę z dnia 15 grudnia 2000 roku o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U. z 2003r. Nr 119, poz. 1116, z późniejszymi zmianami).
2. Ustawę z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (z 2003 r, nr 207, poz. 216, z późniejszymi zmianami),
3. Ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami),
4. Ustawę o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994roku ( Dz. U. z 2000roku Nr. 80, poz. 903 z późniejszymi zmianami).
5. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996r Dz.U. Nr 156 poz. 788 w sprawie określenia rodzajów wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy.
6. Ustawa o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 roku Nr 261, poz.2603 z późniejszymi zmianami).
7. Statut Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
ROZDZIAŁ I. ZASADY OGÓLNE.
§ 1
- Spółdzielnia tworzy fundusz remontowy przeznaczony na remonty zasobów mieszkaniowych.
- Spółdzielnia może tworzyć fundusz remontowy wspólny dla danego osiedla.
- Źródłem pochodzenia środków na remonty są:
a) odpisy na fundusz remontowy nieruchomości,
b) odpisy na fundusz remontowy przeznaczony na utrzymanie stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlu lub nieruchomości,
c) odpisy na fundusz remontowy wspólny osiedla, - Ewidencja i rozliczenie wpływów i wydatków na fundusz remontowy musi być zgodny z art.6 ust.3 usm.
- Obowiązek świadczenia na rzecz funduszu remontowego nieruchomości mają użytkownicy lokali zgodnie z art.4 usm.
- Świadczenie na fundusz remontowy nieruchomości realizowane jest w formie odpisu od lokali mieszkalnych, garaży i odpisów lub wpłat od lokali użytkowych znajdujących się w danej nieruchomości.
- Wysokość świadczenia na fundusz remontowy nieruchomości określona jest na podstawie planowania potrzeb remontowych budynków.
- Środki zgromadzone na funduszu remontowym nieruchomości nie podlegają zwrotowi użytkownikom lokali.
- Nadwyżki środków na funduszu remontowym nieruchomości przechodzą do wykorzystania w latach następnych.
- W trakcie realizacji planu potrzeb remontowych dopuszcza się zmianę wysokości świadczenia na fundusz remontowy w ramach rocznych planów remontowych.
ROZDZIAŁ II. FUNDUSZ REMONTOWY NIERUCHOMOŚCI.
§ 2
- Środki funduszu przeznacza się na:
a) finansowanie remontów poszczególnych nieruchomości,
b) finansowanie materiałów wykorzystanych do prac remontowych wykonywanych w nieruchomości przez własne służby remontowe Spółdzielni,
c) finansowanie remontów związanych z dokończeniem procesu docieplania budynków mieszkalnych,
d) remonty instalacji c.o., remonty instalacji gazowych oraz innych remontów zgodnych z przepisami prac zgodnie z przepisami. - Środków funduszu nie można przeznaczyć na:
a) roboty konserwacyjne,
b) przeglądy okresowe,
c) konserwację zieleni,
d) inne. - Fundusz nieruchomości tworzy się w celu zabezpieczenia środków finansowych na utrzymanie zasobów w należytym stanie technicznym.
- Fundusz remontowy tworzony jest zgodnie z art.6 ust.3 usm i dotyczy:
a) wpłat wnoszonych przez członków Spółdzielni, osoby nie będące członkami Spółdzielni którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, właścicieli lokali nie będących członkami Spółdzielni oraz najemców lokali i osoby użytkujące lokale bez tytułu prawnego,
b) z kwot uzyskanych z tytułu kar umownych i odszkodowań za wady i usterki od wykonawców robót remontowych, (w danej nieruchomości),
c) dofinansowania z zysku na podstawie uchwał Walnego Zgromadzenia,
d) innych przychodów.
§ 3
Obowiązek spłaty z tytułu pokrycia kosztów funduszu przeznaczonego na utrzymanie stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlu oraz funduszu wspólnego mają:
a) członkowie Spółdzielni posiadające spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych,
b) osoby niebędące członkami Spółdzielni, którym przysługują własnościowe prawa do lokali mieszkalnych,
c) właściciele lokali mieszkalnych,
d) najemcy lokali,
e) osoby zajmujące lokale bez tytułu prawnego.
§4
- Planowane wydatki na remonty nie powinny mogą być wyższe od zaplanowanych i posiadanych środków.
Przekroczenie funduszu remontowego danej nieruchomości może nastąpić w szczególności w wyniku: awarii, potrzeby poszerzenia remontu planowanego, wykonania robót remontowych ze względu na zagrożenie życia i mienia mieszkańców, remont instalacji gazowej i centralnego ogrzewania, wykonania remontów wynikających
z decyzji organów Nadzoru Budowlanego, Sanepidu i inne. - Środki funduszu remontowegosą przeznaczone wyłącznie na potrzeby poszczególnych nieruchomości.
- W szczególnych przypadkach dopuszcza się sfinansowanie z funduszu remontowego koniecznych do wykonania prac remontowych, których koszt przekracza posiadane środki w danej nieruchomości.
- Warunkiem możliwości takiego sfinansowania prac remontowych jest podjęcie uchwały przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla gwarantującej spłatę kwoty powstałego zadłużenia danej nieruchomości w okresie nie dłuższym niż trzy lata. Spłata kwoty zobowiązania finansowego będzie obowiązywać od 01 stycznia roku następnego.
- W przypadku przekroczenia trzyletniego terminu spłaty – od kwoty pozostałej do spłaty zostaną naliczone odsetki ustawowe.
- Odpis na fundusz remontowy danej nieruchomości winien gwarantować możliwość spłaty zadłużenia. W przypadku braku takiej możliwości – może być zwiększony do wysokości gwarantującej jego spłatę.
§ 5
Środków z funduszu remontowego poszczególnych nieruchomości nie można przeznaczyć na remonty mienia spółdzielni.
§ 6
- Remonty mienia spółdzielni finansowane są:
a) z naliczeń od lokali mieszkalnych, garaży,
b) naliczeń lub wpłat od lokali użytkowych,
c) oraz innych przychodów. - Środków tych nie można przeznaczyć na remonty innych nieruchomości.
§ 7
- Podstawą do określenia potrzeb remontowych są protokoły przeglądów nieruchomości.
- Dane zawarte w protokołach kontroli stanowią podstawę do sporządzenia zestawienia robot remontowych nieruchomości z podziałem na budynki.
- Zestawienie, o którym mowa w ust. 2 stanowi podstawę do sporządzenia planu robót remontowych.
- Plan robot remontowych nieruchomości powinien być sporządzany na okres co najmniej jednego roku.
- Podstawą do ustalenia wysokości miesięcznych odpisów na fundusz remontowy nieruchomości powinien być:
1)wyceniony plan robot remontowych
2) powierzchnia lokali budynków. - Jeżeli w danej nieruchomości wydatki na remonty przekroczyły stan posiadanych środków funduszu remontowego (wystąpił ujemny wynik funduszu remontowego) Rada Nadzorcza na wniosek Zarządu, może podjąć podejmuje decyzję o zwiększeniu wysokości odpisów na fundusz remontowy zgodnie z §4 niniejszego regulaminu. Decyzja taka nie wymaga zgody osób posiadających tytuł prawny do lokali.
§ 8
- Za prawidłową realizację rocznych planów remontów odpowiedzialny jest Zarząd Spółdzielni.
- Niewykorzystane w ciągu roku środki funduszu przechodzą na następny rok obrachunkowy.
- Kwoty przekroczenia funduszu remontowego przechodzą na rok następny.
- Środki funduszu gromadzone są na wspólnym rachunku bankowym Spółdzielni.
ROZDZIAŁ III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
§ 9
Regulamin w powyższym brzmieniu wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały Rady Nadzorczej Nr ………../2022 z dnia ………2022r.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji ,w której głos zabrali Elżbietą Szabała , Marta Brożyna, Zbigniew Ławniczak i Tomasz Buda postanowili zaproponować poniższe zmiany do projektu regulaminu:
- § 4 ust, 4 Warunkiem możliwości takiego sfinansowania prac remontowych jest podjęcie uchwały przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla gwarantującej spłatę kwoty powstałego zadłużenia danej nieruchomości w okresie nie dłuższym niż trzy lata. Spłata kwoty zobowiązania finansowego będzie obowiązywać nie później niż od 01 stycznia roku następnego.
- § 4 ust, 6 Odpis na fundusz remontowy danej nieruchomości winien gwarantować możliwość spłaty zadłużenia. W przypadku braku takiej możliwości – powinien być zwiększony do wysokości gwarantującej jego spłatę.
- § 7 ust. 6 Jeżeli w danej nieruchomości wydatki na remonty przekroczyły stan posiadanych środków funduszu remontowego (wystąpił ujemny wynik funduszu remontowego) Rada Nadzorcza na wniosek Zarządu, podejmie decyzję o zwiększeniu wysokości odpisów na fundusz remontowy zgodnie z §4 niniejszego regulaminu. Decyzja taka nie wymaga zgody użytkowników osób posiadających tytuł prawny do lokali.
- zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w sprawie zmian w Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie, wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję z uwzględnieniem zmian zaproponowanych przez komisję.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez Zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, nie zaakceptowała propozycji zmiany w § 4 ust.1 zgłoszonej przez Martę Brożyna – większością głosów – 14 za, przy 3 głosach przeciwnych i 1 wstrzymującym się od głosowania, podjęła uchwałę nr 33/7/2022 z dnia 29.11.2022 r. w sprawie zmian w Regulaminie tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby Lublinie z uwzględnieniem zmian zaproponowanych przez komisję GZM i I .
c) zmiany Zasad dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku w osiedlach,
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycje poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym projektem uchwały:
UCHWAŁA Nr …../…… /2022
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……………..2022 r.
w sprawie: zmiany Zasad dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku na osiedlach.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust.1 pkt 31 oraz § 108 ust.4 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:
§1
W Zasadach dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku na osiedlach, stanowiącym Załącznik do uchwały Nr 4/1/09 Rady Nadzorczej SM “Czuby” w Lublinie z dnia 20.01.2009 r. wprowadza się następujące zmiany:
1. Tytuł zasad otrzymuje brzmienie:
„Zasady dofinansowania z odpisu na fundusz remontowy z przeznaczeniem na działania związane z utrzymaniem stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlach SM Czuby”.
2. §1 otrzymuje brzmienie:
” Dofinansowanie może zostać udzielane na podstawie uchwały Rady Przedstawicieli
Nieruchomości Osiedla, zawierającej rzeczowy zakres robót oraz kalkulację kosztów, oraz decyzji Zarządu uznającej jego celowość”.
3. §2 otrzymuje brzmienie:
„Gwarantem spłaty kwoty udzielonego dofinansowania powinien być zwiększony odpis na fundusz remontowy umieszczony jako składnik opłat eksploatacyjnych i gwarantujący spłatę zadłużenia rozłożoną na okres nie dłuższy niż 3 lata”.
3. § 3 otrzymuje brzmienie:
„Spłata kwoty dofinansowania rozpoczynać się będzie nie później niż od 1 stycznia następnego roku po uruchomieniu dofinansowania”.
4. § 4 otrzymuje brzmienie:
„Niespłacona kwota udzielonego dofinansowania po upływie 3 lat będzie obciążona ustawowymi odsetkami za opóźnienie”.
5. § 5 otrzymuje brzmienie:
„Gwarantem spłaty kwoty dofinansowania będzie fundusz remontowy nieruchomości lub osiedla”.
§2
Wydaje się tekst jednolity Zasad dofinansowania z funduszu remontowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlach SM Czuby z uwzględnieniem zmian zawartych w niniejszej uchwale.
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik
do uchwały Nr ………… /2022
Rady Nadzorczej SM “Czuby”
w Lublinie z dnia…………………..2022 r.
Zasady
dofinansowania z odpisu na fundusz celowego remontowy z przeznaczeniem na działania związane z utrzymaniem stanu technicznego obiektów i porządku w osiedlach SM Czuby.
§ 1
Dofinansowanie może zostać udzielane na podstawie uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, zawierającej rzeczowy zakres robót oraz kalkulację kosztów, oraz decyzji Zarządu uznającej jego celowość.
§ 2
Gwarantem spłaty kwoty udzielonego dofinansowania powinien być zwiększony odpis na fundusz remontowy umieszczony jako składnik opłat eksploatacyjnych i gwarantujący spłatę zadłużenia rozłożoną na okres nie dłuższy niż 3 lata.
§ 3
Spłata kwoty dofinansowania rozpoczynać się będzie nie później niż od 1 stycznia następnego roku po uruchomieniu dofinansowania.
§ 4
Niespłacona kwota udzielonego dofinansowania po upływie 3 lat będzie obciążona ustawowymi odsetkami za opóźnienie.
§ 5
Gwarantem spłaty kwoty dofinansowania będzie fundusz remontowy nieruchomości lub osiedla.
§ 6
Przekazanie środków odbywać się będzie na pokrycie faktur za wykonane roboty zgodnie z protokołem odbioru robót.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji , w której głos zabrali Dariusz Jaremek i Marta Brożyna, Elżbietą Szabała postanowili :
- nie przyjąć propozycji ( 8za, 8 przeciw ) Marty Brożyny dot. wykreślenie z § 1 części zdana – „oraz decyzji Zarządu uznającej jego celowość”
- zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w sprawie zmian Zasad dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku w osiedlach, wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę
prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji większością głosów – 14 za, przy 4 głosach wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę nr 34/ 7 / 2022 z dnia 29.11.2022 r. Zasad
dofinansowania z funduszu celowego działań związanych z utrzymaniem stanu technicznego i porządku w osiedlach w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
d) obciążenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Lublinie przy ul. Radości 2 A, polegającego na ustanowieniu nieodpłatnej służebności przesyłu na rzecz LPEC S.A.
Przewodniczący Komisji gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym projektem uchwały:
Uchwała Nr ………………..
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………….. r.
w sprawie: obciążenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Lublinie przy ul. Radości 2 A, polegającego na ustanowieniu nieodpłatnej służebności przesyłu na rzecz LPEC S.A.
Działając na podstawie art. 46 § 1 pkt 3 ustawy Prawo Spółdzielcze i § 87 ust. 1 pkt 3 Statutu Spółdzielni Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie uchwala, co następuje:
§ 1
Wyraża się zgodę na ustanowienie nieodpłatnie, na prawie użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Lublinie przy ulicy Radości 2A i 2B, stanowiącej działkę gruntu nr 24/13, na rzecz Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. z siedzibą w Lublinie- służebności przesyłu, polegającej na pozostawieniu i na nieograniczonym dostępie LPEC S.A. do węzła ciepłowniczego i składających się z niego urządzeń ciepłowniczych, wskazanych w umowie darowizny z dnia 17 października 2022r., w celu ich konserwacji, przeglądu, naprawy i wymiany.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji , postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w sprawie obciążenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Lublinie przy ul. Radości 2 A, polegającego na ustanowieniu nieodpłatnej służebności przesyłu na rzecz LPEC S.A. , w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji, większością głosów – 16 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwałę nr 35/19 / 2022 z dnia 29.11.2022 r. w sprawie obciążenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Lublinie przy ul. Radości 2 A, polegającego na ustanowieniu nieodpłatnej służebności przesyłu na rzecz LPEC S.A. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
e) wprowadzenia opłaty za przesyłanie korespondencji za pośrednictwem operatora pocztowego w przypadku gdy adres nie dotyczy zasobów SM „Czuby”.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym projektem uchwały:
Uchwała Nr ….
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………….. r.
w sprawie: wprowadzenia opłaty za przesyłanie korespondencji za pośrednictwem operatora pocztowego w przypadku gdy adres nie dotyczy zasobów SM „Czuby”.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Od dnia 1 stycznia 2023 roku wprowadza się zryczałtowaną miesięczną opłatę za przesyłanie korespondencji za pośrednictwem operatora pocztowego, na inny adres niż adres lokalu położonego w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej” Czuby”.
Opłata wyliczona będzie w sposób następujący:
Przyjęto ilość wysyłek rocznie (7) pomnożone przez opłatę (w złotych) przesyłki listowej ekonomicznej (format S) wraz z opłatą za kopertę oraz podzielone przez 12 -cie miesięcy. Na dzień podjęcia uchwały jest to: 7 × 3,90 zł +7 × 0,14 zł = 28,28 zł; 28,28 zł / 12 = 2,35(6) zł w zaokrągleniu przyjęto 2,50 zł.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji ,postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia opłaty za przesyłanie korespondencji za pośrednictwem operatora pocztowego w przypadku gdy adres nie dotyczy zasobów SM „Czuby”. w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji ,większością głosów – 16 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwałę nr 36/ / 2022 z dnia 29.11.2022 r. w sprawie obciążenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonej w Lublinie przy ul. Radości 2 A, polegającego na ustanowieniu nieodpłatnej służebności przesyłu na rzecz LPEC S.A. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
f) uchylenie uchwały RPNO Błonie z dnia 29.08.2022 r. w sprawie umieszczenia na klatkach schodowych informacji o liczbie osób mieszkających w danym lokalu.
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu poniżej przedstawionych materiałów:
– wniosku RPNO Błonie
Lublin, dnia 01.09.2022 r
EB- 886 122 Zarząd
SM „Czuby” w/m
Administracja Osiedla Błonie informuje, że na posiedzeniu plenarnym w dniu 29 sierpnia br. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” przegłosowała wniosek o treści:
„ Zobowiązuje się Administrację do wywieszenia w gablotach klatek schodowych informacji ile osób mieszka w poszczególnych lokalach danej klatki schodowej „ za-10 głosów, przeciw -0 głosów, .wstrzymujące się – 0 głosów
Kierownik Administracji
Osiedla Błonie
Urszula Ćwiklińska
– odpowiedzi z dnia 13 listopada 2022 r. Urzędu Ochrony Danych Osobowych Departamentu Orzecznictwa i Legislacji Wydziału legislacji, na skierowane . przez Radę Nadzorczą 25 października 2022 prośbą o wyjaśnienie czy obecnej sytuacji prawnej możliwe jest wywieszenie, na klatkach schodowych budynków mieszkalnych Spółdzielni, informacji o liczbie osób zamieszkałych w poszczególnych lokalach.
– Stanowiska prawnego z dnia 07 września 2022 r. w sprawie umieszczenia na klatkach schodowych informacji o liczbie osób mieszkających w danym lokalu Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” w dniu 29 sierpnia 2022 r. zobowiązała Administrację Osiedla „Błonie” „do wywieszenia w gablotach klatek schodowych informacji ile osób mieszka w poszczególnych lokalach danej klatki schodowej”. Przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
– projektem uchwały
Uchwała nr / 2022
Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie
z dnia ………………………
w sprawie: uchylenia uchwały RPNO Błonie z dnia 29 sierpnia .2022 r. w sprawie umieszczenia na klatkach schodowych informacji o liczbie osób mieszkających w danym lokalu
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając oparciu o § 87 ust. 1 pkt 36 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Uchyla uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 29 sierpnia 2022 r. w sprawie umieszczenia na klatkach schodowych informacji o liczbie osób mieszkających w danym lokalu
§ 2
Uchwałę wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Uzasadnienie
Przedmiotowa decyzja sprzeczna jest z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, szczególnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Wywieszenie listy zawierającej numer lokalu i liczbę mieszkających w nim osób, nawet bez podania ich imion i nazwisk, stanowi przetwarzanie danych osobowych naruszające jednocześnie prawo do prywatności.
Spółdzielnia mieszkaniowa powinna przetwarzać tylko takiego rodzaju dane i tylko o takiej treści, które są niezbędne ze względu na wskazany cel zbierania danych. Nie powinna zatem podejmować działań, które w istocie polegają na weryfikacji danych przez ogół lokatorów, z których nie wszyscy mogą być członkami danej spółdzielni czy też właścicielami lokali znajdującymi się w zasobach danej spółdzielni. Należy bowiem zauważyć, że klatki schodowe są dostępne również dla osób trzecich, czyli osób niebędących członkami danej spółdzielni czy też właścicielami lokali .
oraz po dyskusji, większością głosów – 17 za, przy 1 przeciwnym podjęła uchwałę nr 37/19/2022 z dnia 29.11.2022 r. w sprawie uchylenia uchwały RPNO Błonie z dnia 29 sierpnia .2022 r. w sprawie umieszczenia na klatkach schodowych informacji o liczbie osób mieszkających w danym lokalu, w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
g) zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 22 osiedla Widok
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami
– projektem uchwały
Uchwała Nr ………………..
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………. r.
w sprawie: zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 22 os. Widok ul. Topazowa 4.
Na podstawie § 87 ust.1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 8/2022 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 21.11.2022 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Zmienia się wysokość odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 22 ul. Topazowa 4 z dniem 01.03.2023 r.
– lokali mieszkalnych i lokalu użytkowego – z 0,30 zł/m² na 1,00 zł./m²
– garaży – z 0.30 zł/m² na 0,80 zł./m²
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 marca 2023 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
oraz Uchwała Nr 8 / 2022 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „WIDOK” Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie z dnia 21.11.2022 r. w sprawie; zmiany planu rzeczowo-finansowego funduszu remontowego w nieruchomości EW 22 – uf. Topazowa 4.
po dyskusji większością głosów – 16 za, przy 1 wstrzymującym się od głosowania, podjęła uchwałę nr 38/27/2022 z dnia 29.11.2022r. w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 22 os. Widok ul. Topazowa 4 , w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Do Ad. 3
Informacja dot. Aneksu nr 2 /2021 do Zasad / polityki/Zakładowego Planu Kont Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie / uchwała Zarządu 16/2018 z 12.12.20218r /
W reakcji na prośbę Andrzeja Turskiego zgłoszoną w trakcie posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej w dniu 20 września 2022 r. dotyczącą Aneksu Nr 2 do Zasad Rachunkowości Zakładowego Planu Kont Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, Zarząd przedstawił do wiadomości RN: – treść wniosku księgowości SM Czuby do Zarządu z dnia 10.11.2021 r., oraz -treść Aneksu Nr 2 do Zasad Rachunkowości Zakładowego Planu Kont Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wprowadzonego uchwałą Zarządu z listopada 2021 roku.
Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z oboma dokumentami i dyskusji, postanowili
jednomyślnie odroczyć termin realizacji tego pkt, do kolejnego posiedzenia postulując jednocześnie o przedstawienie wyjaśnień:
– dlaczego dla realizacji parkingów na osiedlach Ruta i Łęgi, była konieczność zasilenia funduszu mienia Spółdzielni? (Andrzej Turski)
– czy przeksięgowanie środków (kwota ponad milion zł) z funduszu zasobowego na fundusz mienia Spółdzielni może się odbywać bez wiedzy (zgody) Rady Nadzorczej? (Andrzej Turski)
– jaka jest definicja funduszu zasobowego Spółdzielni (Dariusz Jaremek),
– kto jest dysponentem funduszu zasobowego Spółdzielni (Elżbietą Szabała).
Zarząd odpowiadając na zgłoszone pytania przedstawił członkom Rady Nadzorczej między wyjaśniając między innymi „że:
„Remont parkingu na osiedlu Łęgi został sfinansowany z mienia Spółdzielni zgodnie z zatwierdzonym planem gospodarczo-finansowym na 2021r. Uchwała nr.12/62/2020 z dnia 24.08.2020r .Natomiast parking na osiedlu Ruta został wybudowany w ramach inwestycji zgodnie z Uchwałą Rady Nadzorczej nr. 16/11/2021 z dnia 28.06.2021r. Został sfinansowany poprzez przeksięgowanie zgromadzonych środków na koncie „Fundusz mienia Spółdzielni „ na konto „Fundusz zasobowy – inwestycji mienia Spółdzielni”.
Przewodniczący Rady Nadzorczej przypomniał, że wniosek przegłosowany na posiedzeniu 25.10.2022 r. dotyczył przedstawienia informacji – wyjaśnień na temat uchwalonego przez Zarząd aneksu do zasad rachunkowości (polityki) Zakładowego planu Kont SM Czuby w Lublinie (Aneks Nr 2/2021 z listopada 2021 roku) Postawione we wniosku pytania miały na celu uzyskanie odpowiedzi, czy przeksięgowanie tak dużych środków (kwota ponad milion zł) pomiędzy funduszami Spółdzielni może się odbywać bez wiedzy (zgody) Rady Nadzorczej oraz dlaczego taki transfer wymagał zmian przyjętych w SM Czuby zasad rachunkowości.
Przedstawione przez Zarząd wyjaśnienia nie dały w pełni odpowiedzi na postawione pytania.
W raportach z posiedzeń Zarządu umieszczonych na stronie internetowej Spółdzielni jest wymienionych kilka aneksów do Zakładowego Plan Kont. Wystąpił z wnioskiem, aby Zarząd na kolejnym posiedzeniu RN, przedstawił treść wszystkich aneksów do Zasad Rachunkowości (polityki) Zakładowego Planu Kont Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, uchwalonych w lutym 2018 r. (uchwała Zarządu 16/2018 z 13.02.20218 r) a w szczególności -treść:
– Aneksu nr 1/2018 z kwietnia 2018 r.
– Aneksu nr 1/2020 z lutego 2020 r.
– Aneksu nr 1/2021 z marca 2021 r.
– Aneksu nr 2/2021 z listopada 2021 r.
Złożony wniosek członkowie Rady Nadzorczej przyjęli jednogłośnie.
Ad. 4
Rozpatrzenie wniosków RPNO
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym wnioskiem
WNIOSEK Nr 1
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta”
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 29.09.2022 r.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” wnioskuje do Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej CZUBY o przyznanie środków finansowych na wykonanie remontu rozpadających się podestów (szt. 2) przed lokalami użytkowymi (żłobek, fryzjer) w nieruchomości przy ul. Dziewanny 3 w kwocie 5.000 zł.
W uzasadnieniu Rada Przedstawicieli Nieruchomości podaje, że w/w lokale użytkowe stanowią mienie Spółdzielni i ze względów bezpieczeństwa pieszych winny być niezwłocznie naprawione.
Rada Nadzorcza jednomyślnie – 16 za, zaakceptowała propozycję przedstawioną przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych dot. przyznania środków finansowa na wykonanie remontu w nieruchomości Dziewanny 3 z rezerwy ujętej w Planie utrzymania mienia spółdzielni na 2023 r.
Wniosek NR 2
Lublin, dnia 3.11.2022 r.
Rada Nadzorcza
SM „Czuby” ul. Watykańska 6
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” na swym posiedzeniu plenarnym w dniu 31 października 2022 r. przegłosowała wniosek o następującej treści „Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” zwraca się do Rady Nadzorczej SM „Czuby” o ustalenie zasad istnienia już założonych przez mieszkańców , warunków zakładania nowych bądź likwidacji istniejących ogródków przy budynkach na terenie osiedla „Błonie”. ”
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 13 za przy 3 głosach przeciwnych postanowiła nie dokonywać zmian w § 20 ust 4 Regulaminu porządku domowego obowiązującego w SM Czuby .
„ Zabrania się tworzenia przez mieszkańców ogródków kwiatowych, warzywnych itp. na wspólnych trawnikach przydomowych’
Ad 5
Informacja na temat przeprowadzonych wyborów do Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – kadencja 2022 – 2025
Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych poinformowała, że w SM Czuby odbyło się od 12 września do 9 listopada 2022 r. 104 zebrania , na których wybrano 94 nowych przedstawicieli do Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, na kadencję 2022 – 2025 r Nie dokonano wyboru przedstawicieli w 10 nieruchomościach.
Zgodnie z § 7 ust. 4. Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania „ Wybory przedstawicieli do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w danej nieruchomości są ważne, jeżeli wzięło w nich udział co najmniej 3 uprawnionych do głosowania „ .
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli w nowym składzie już się ukonstytuowały
Ad. 6
Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego 25.10.2022 r.
Pani Elżbieta Szabała zaproponowała by protokół z posiedzenia odbytego 25.10.2022 r.
uzupełnić „ poprzez zamieszczenie w jego zakończeniu:
- Wyjaśnienia Pani Prezes, jakie obowiązują przepisy dot. fotowoltaiki
- pisma Wrocławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej dot. fotowoltaiki.
Te zapisy w protokole mają znaczenie dla wielu spółdzielców, którzy są zainteresowani działaniami Spółdzielni w tym przedmiocie”.
Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie uzupełnienia protokołu:
Za przyjęciem propozycji Pani Elżbiety Szabała zawartej w pkt 1 głosowało 5 członków RN, przeciw przyjęciu 2 członków , wstrzymało się od głosowania 4 członków
Za przyjęciem propozycji Pani Elżbiety Szabała zawartej w pkt 2 głosowało 5 członków RN, przeciw przyjęciu 8 członków , wstrzymało się od głosowania 4 członków.
Protokół z posiedzenia RN odbytego 25.10.2022 r. został uzupełniony o wyjaśnienia Pani Prezes ds. eksploatacyjnych :dot. fotowoltaiki
Fotowoltaika – to temat otwarty, obecnie rząd zapowiada zmiany umożliwiające korzystanie z instalacji fotowoltaicznych indywidualnym odbiorcom, sprawą ważną jest też wybór miejsca montażu, wytrzymałości konstrukcji dachu lub balkonu, gwarancji na pokrycie dachowe i dostępu do instalacji w celu konserwacji. Koszty ewentualnego montażu obciążają mieszkańców, dlatego też należy rozważyć czy w okresie gwałtownego wzrostu cen przy braku stabilności gospodarki – czy takie inwestycje spotkają się z poparciem mieszkańców.
Protokół z posiedzenia RN odbytego 25.10.2022 r. został przyjęty większością głosów – 16 za, przy 3 wstrzymujących się od głosowania.
Ad. 7
Rozpatrzenie pism skierowanych do RN
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismami:
– pismem z dnia 14.10.2022 r. skierowanym przez przedstawiciela nieruchomości Szmaragdowa 4 w osiedlu Widok, do Zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych oraz do wiadomości Rady Nadzorczej w sprawie powołania komisji w sprawie ustalenia przyczyny zalewania balkonów wzdłuż ścian w kl. IX budynku .
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z odpowiedzią Spółdzielni z dnia 26.10.2022 r. L.dz. /9079/547/2022 z informacja ,że powołana komisji 17.10.2022 r w toku przeprowadzonej wizji lokalnej nie stwierdziła żadnych śladów zawilgocenia ani zacieków oraz, że spółdzielnia posiada szczegółową dokumentację w tym fotograficzną z przeprowadzanych przeglądów i w chwili obecnej nie widzi konieczności zlecenia dodatkowych kosztowny opracowań dot. zgłoszonych przez w/w problemów, uznała sposób załatwienia zgłoszonej sprawy za prawidłowy.
– skargą z 11 października 2022 r. skierowaną przez członka zamieszkałego w osiedlu Błonie na Zarząd Spółdzielni – za działanie na szkodę członków Spółdzielni , zlecenie usuwania awarii obcym firmom . a także z odpowiedzią z dnia 24.10.2022 r. ( PE-9128/EB- 1093/2022) Zarządu na powyższe pismo
Rada Nadzorcza postanowiła, że rozpatrzeniem skargi zgłoszonej przez w/w , zajmie się na jednym z kolejnych posiedzeń , łącznie ze skargą zgłoszoną przez innego członka osiedla Błonie , po otrzymaniu opinii Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie dot. oceny pracy Kierownika Administracji Osiedla Błonie.
– pismem z dnia 21,10.2022 r. skierowanym do Kierownika Administracji osiedla Błonie oraz do wiadomości Rady Nadzorczej przez członka zamieszkałego w osiedlu Błonie dot. odpowiedzi skierowanej do w/w przez kierownika administracji na pismem EB -1035/2022 z 10 października 2022 r. –( przestrzegania przez Zarząd obligatoryjnych przepisów dot. tworzenia ogródków i rabat od wszystkich członków w całej Spółdzielni) .
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z odpowiedzią z dnia 28.10.2022 r. skierowaną do w/w przez kierownika administracji osiedla informującą, że wszelkie prace remontowe na terenie osiedla Błonie realizowane są na postawie prawomocnych uchwał RPNO i Rady Nadzorczej SM Czuby a także że nadal obowiązują postanowienia zawarte w § 20 ust. 4 Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie. „Zabrania się tworzenia przez mieszkańców ogródków kwiatowych, warzywnych itp. na wspólnych trawnikach przydomowych’ uznała sposób załatwienia zgłoszonej przez w/w sprawy za prawidłowy .za prawidłowe
– pismami skierowanymi przez przedstawiciela nieruchomości Bursztynowa 37 osiedla Widok
– z dnia 20.10.2022 r. skierowanym do Rady Nadzorczej dot. niebilansującej się wody Os. Widok,-
– pismem z dnia 3.11.2022 r. odpowiedzią z wyjaśnieniami Zarządu Spółdzielni na powyższe pismo skierowaną do mieszkańców tej nieruchomości
– pismem z dnia 22.11.2022 r. do RN dot. niebilansującej się wody Bursztynowa 37Os. Widok,
– pismem z dnia 21.11.2022 r. do RN dot. podwyżek czynszu w 2022 r.
– wyjaśnieniem Zarządu dla RN z dnia 26.11.2022 r. na pismo z dnie 21.11.2022 r.
Rada Nadzorcza na wniosek zgłoszony przez Panią Martę Brożyna ,rozpatrzenie pism przedstawiciela nieruchomości Bursztynowa 37 ,postanowiła odroczyć do kolejnego posiedzenia. Pismem w/w wcześnie zajmie się Komisja Rewizyjna RN.
– pismem z dnia 21.10.2022 r. skierowanym do Spółdzielni i do wiadomości Rady Nadzorczej przez członka zamieszkałego w osiedlu Skarpa dot. ustosunkowanie się do odpowiedzi – pism skierowanych do w/w przez spółdzielnię z dnia 29.09.2022 r. FO/8429,FO / 8430, FO/8431/20 oraz odpowiedzą – wyjaśnieniami Spółdzielni z dnia 8.11.2022 r. w sprawie prawomocnych orzeczeniach sądu, oraz egzekucji długu z tytułu opłat eksploatacyjnych za użytkowanie mieszkania.
Rada Nadzorcza nie będzie zajmowała się zgłoszonym przez w/w pismem
– pismem z dnia 27.11.2022 r. skierowanym do prezesa Zarządu i wiadomości RN, przez członków zamieszkałych Szmaragdowa 36 w osiedlu Widok, z prośbą o wyjaśnienie, czy pismo z 8.06.2022 r. podpisane przez 37 członków zostało przekazane przewodniczącemu RN oraz wyjaśnieniami Spółdzielni z 12.12.2022 r. przesunięcia terminu spotkania po wakacjach a także kilkukrotne rozmowy telefoniczne z Przewodniczącym Rady Nadzorczej doprowadziły do spotkania w dniu 11.10.2022r. z mieszkańcami Szmaragdowej 36.
– pismem z dnia 25.10.2022 r. skierowanym do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie i wiadomości Rady Nadzorczej podpisane przez siedmiu mieszkańców – skarga na kierownika Administracji Osiedla Błonie
Rada Nadzorcza nie będzie rozpatrywała powyższego pisma, gdyż zgodnie z obowiązującymi przepisami ( Statutu i Regulaminu RPNO i zasad ich wynagradzania ), organem kompetentnym do rozpatrzenia zgłoszonej skargi, jest Zarząd Spółdzielni i Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie. ( 15 za- 2, przeciw, 1 wstrzymujący )
– pismem z dnia 2.11.2022 r. skierowanym do Rady Nadzorczej przez członka zamieszkałego w osiedlu Widok dot. uszkodzeń płyty balkonowej polegającym na złuszczeniu farb i szpachli w strefach przypodporowych
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z odpowiedzią – wyjaśnieniami kierownika Administracji Osiedla Widok z dnia 21.09.2022 r. oraz odpowiedzią Zarządu Spółdzielni z dnia 9.11.2022 r. postanowiła do w/w wystosować odpowiedz następującej treści :
„Rada Nadzorcza informuje, że na posiedzeniu w dniu 29 listopada zapoznała się z przedłożonymi przez Panią dokumentami, pismami Administracji Osiedla Widok oraz wyjaśnieniami Zarządu SM Czuby w sprawie usterek na balkonie Pani mieszkania.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby, po przeanalizowaniu całości korespondencji w powyższej sprawie, uznała wyjaśnienia zawarte w odpowiedziach skierowanych do Pani za wystarczające, a działania podejmowane przez Administrację Osiedla Widok za zgodne z Pani oczekiwaniami sprecyzowanymi w Jej pismach” .
Za przedstawionym sposobem załatwienia pism skierowanych do RN głosowało 11 członków RN wstrzymało się od głosowania 4 członków.
Ad. 8
Sprawy wniesione
Przewodniczący RN poinformował ,że 21.11.2022 r. Prezydium RN postanowiło, zgodnie z przyjętymi zasadami, zaproponować by kolejne posiedzenie prezydium RN odbyło się 19.12.2022 r. o godzi 17.00, natomiast posiedzenie plenarne tradycyjnie w ostatni wtorek miesiąca 27.12.22 r. Z uwagi na fakt ,że wtorek 27.12.2022 r jest pierwszym dniem po świętach, prezydium proponuje by posiedzenie plenarne odbyło się 28.12. 2022 r.
W dyskusji zaproponowano zmianę terminu posiedzenia plenarnego RN, wskazano termin 16.12.2022 r lub też 20.12.2022 r.
Przewodniczący RN zarządzał głosowanie w sprawie ustalenia terminu posiedzenia plenarnego RN w grudniu br.
I. Za zwołaniem posiedzenia RN 16.12.2022 r, głosowało 6 członków RN
II. Za zwołaniem posiedzenia RN 20.12.2022 r, głosowało 1 członek RN
III. Za zwołaniem posiedzenia RN 28.12.2022 r, głosowało 8 członków RN
Postanowiono,że kolejne posiedzenie plenarne RN odbędzie się 28.12.2022 r.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz |
Przewodniczący |