Protokół nr 8/2018
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 03.07.2018 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski i Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Buda Tomasz, Urszula Koszałka, Dariusz Jaremek, Agnieszka Kulikowska, Bogumiła Baran, Waldemar Żak, Elżbieta Szabała, Zbigniew Ławniczak, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski, Marta Brożyna
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian regulaminów Komisji Rady Nadzorczej.
- Wykaz wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu odbytym w dniach od 24.04.2018 r. do 29.05.2018 r.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 12.06.2018 r.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
- Ocena pracy członków Zarządu – wnioski w sprawie premii za II kwartał 2018 r.
- Sprawy wniesione.
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji większością głosów – 19 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania .
Ad. 2
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji , której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 2.07.2018 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały w sprawie zmian regulaminów komisji rady nadzorczej w brzmieniu:
– w tym miejscu w protokole umieszczono regulaminy z naniesionymi zmianami
po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień ,że zaproponowane zmiany są powtórzeniem zapisów statutu spółdzielni ( § 89 ust. 1 ) i Regulaminu Rady Nadzorczej (§ 15 ust.4 i § 23 ust.5 ) zgłosili do Rady Nadzorczej wnioski:
I – w brzmieniu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka zgłaszającego wniosek
Uwagi i propozycje zmian Regulaminu Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej
§ 1 pkt. 1 winien otrzymać zapis:
Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, Statut, Regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza i jej Komisje w pierwszej kolejności winny działać zgodnie z obligatoryjnymi przepisami ustaw spółdzielczych, potem Statutu, który nie jest aktem prawnym, a jedynie umową wewnętrzną, a na końcu zgodnie z Regulaminami uchwalonymi na podstawie Statutu, a nie w oderwaniu od niego.
Sad Najwyższy wielokrotnie orzekał:
„statut jest umową, do której mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego o czynnościach prawnych”, „ Postanowienia statutu spółdzielni nie stanowią źródła prawa, lecz mają charakter umowy”
„W sytuacji sprzeczności postanowień Statutu z ustawą pierwszeństwo w zakresie unormowania mają postanowienia ustawy.”
Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 20.04.2005 r. po raz kolejny potwierdził, że:
„Statut osoby prawnej nie może zawierać unormowań niezgodnych z prawem powszechnie obowiązującym, w tym i z Konstytucją”
Dodać pkt. 3 o treści: Do zakresu działania Komisji należy przygotowywanie dla Rady Nadzorczej opinii, analiz i ocen.
§3
* Pkt. 1)Nadzór i kontrola nad działalnością Spółdzielni winiono trzymać brzmienie:
a) badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych
b) dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków
c) przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków.
d) sprawdzanie pod względem zgodności z prawem uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości
e) sprawdzanie pod względem zgodności z prawem uchwał przygotowanych przez Zarząd dla Walnego Zgromadzenia
pkt. 2
a) winien otrzymać brzmienie: „projektów struktury organizacyjnej, liczny etatów i funduszu płac”
Uzasadnienie:
Każdy pracodawca, a takim są spółdzielcy i wybrane przez nich organy samorządowe, winny znać wysokość funduszu płac i wiedzieć z czego on wynika.
Skoro w pkt. 4 b jest zapis: o okresowej ocenie zatrudnienia i funduszu płac, to tym bardziej Rada Nadzorcza winna mieć wpływ na wysokość funduszu płac, a Komisja zaopiniować, czy jest zasadny w takiej, a nie innej wysokości.
Pkt. 3 winien otrzymać brzmienie:
„ocena realizacji zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w Spółdzielni”
Lit. b wykreślić.
Uzasadnienie: Rada Nadzorcza realizuje swoje ustawowe i statutowe kompetencje na podstawie przepisów ustawy prawo spółdzielcze zwł. Art. 46 i Statutu § 87 Statutu.
Zadania swoje będzie realizować za pomocą Komisji, dlatego też Komisje winny działać w oparciu o takie same przepisy, jak RN.
Pkt. 5 zmienić jego brzmienie na „analiza”
Zgodnie z § 1 pkt. 2 Regulaminu Komisja jest ciałem doradczym i nie posiada kompetencji samodzielnych, dlatego Komisja nie ma kompetencji do rozpatrywania czegokolwiek.
Uwagi i propozycje zmian Regulaminu Komisji GZM Rady Nadzorczej
§ 1 pkt. 1 winien otrzymać zapis:
Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, Statut, Regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
Uzasadnienie, jak przy Regulaminie Komisji Rewizyjnej.
Dodać pkt. 3 o treści: Do zakresu działania Komisji należy przygotowywanie dla Rady Nadzorczej opinii, analiz i ocen.
§ 3 pkt. 4 zmienić słowo „rozpatrywanie” na „analizowanie”
Zgodnie z § 1 pkt. 2 Regulaminu Komisja jest ciałem doradczym i nie posiada kompetencji samodzielnych, dlatego Komisja nie ma kompetencji do rozpatrywania czegokolwiek
Uwagi i propozycje zmian Regulaminu Komisji Społeczno-Samorządowej Rady Nadzorczej
Komisja powinna zmienić nazwę:
Komisja Społeczno-Oświatowo-Kulturalna” „Komisja Społeczno-Kulturalna”, bo zgodnie z art. 4 ust. 5 usm. członkowie mają obowiązek uczestniczyć w kosztach związanych z w/w działalnością, jeżeli uchwała Walnego Zgromadzenia tak stanowi.
W żadnym przepisie ustawy Prawo spółdzielcze, czy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych nie ma mowy o jakiejś działalności samorządowej.
§ 1 pkt. 1 winien otrzymać zapis:
Komisja działa w oparciu o przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, Statut, Regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
Uzasadnienie jak przy Komisji Rewizyjnej.
Dodać pkt. 3 o treści: Do zakresu działania Komisji należy przygotowywanie dla Rady Nadzorczej opinii, analiz i ocen.
§ 3 pkt. 1 winien otrzymać brzmienie: Kontrola działalności Domów Kultury Sp-ni. Pkt. 1 winien
otrzymać nr 2
Należy z niego wykreślić lit. b i wpisać treść: rozpatrywanie skarg na działalność Domów Kultury i jego pracowników.
We wszystkich Regulaminach:
Zmienić treść § 6 pkt. 1.
Posiedzeniom Komisji może przysłuchiwać się Zarząd oraz członkowie Spółdzielni oraz osoby zaproszone.
Uzasadnienie:
Nie może być organem doradczym dla Rady Nadzorczej i jej Komisji Zarząd, ponieważ zgodnie z ustawą Prawo spółdzielcze to Rada Nadzorcza sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością Zarządu.
Zgodnie z art. 46 § 4 ustawy prawo spółdzielcze:
„ w celu wykonania swoich zadań rada może żądać od zarządu, członków i pracowników spółdzielni wszelkich sprawozdań i wyjaśnień, przeglądać księgi i dokumenty oraz sprawdzać bezpośrednio stan majątku spółdzielni.”
To samo jest zapisane w § 87 pkt. 2 Statutu.
Żądać wyjaśnień, a nie słuchać rad. Nie może więc Regulamin rozszerzać uprawnień dla zarządu, Rady czy Komisji.
wykreślić z § 10 pkt. 2, gdyż zapis ten nie znajduje żadnych podstaw prawnych.
II wniosek – przewodniczącego Rady
W związku z tym ,że członkowie Komisji Rewizyjnej na dzisiejszym posiedzeniu nie są w stanie ocenić przedstawionych powyżej zmian do regulaminów pod względem ich zgodności z obowiązującymi przepisami – proponuje by zgłoszone zmiany
zostały przekazane do zaopiniowania przez zespół prawny.
III wniosek – przewodnicząca Komisji
Komisja Rewizyjna zgłosi do Rada Nadzorcza wniosek by podjęła uchwałę w sprawi zmian w regulaminach komisji rady w wersji przedstawionej w materiałach, przekazanych do zaopiniowania przez komisję .
Za przyjęciem wniosku do realizacji głosowało 7 członków komisji , przeciw 4 członków komisji, wstrzymało się od głosowania 2 członków komisji .
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 15 za, przy 4 głosach przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 14 / 5 /2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 3.07.2018 r.
w sprawie: zmian regulaminów Komisji Rady Nadzorczej.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 28 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w związku z § 8 ust. 1 pkt 27 Regulaminu Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
- W Regulaminie Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, będącym załącznikiem nr 1 do uchwały, dokonuje się następujących zmian:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
„Komisja działa w oparciu o regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne”.2) § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ust.2 Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.3) § 6 skreśla się ust. 1
4) § 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ust.3 Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego” - W Regulaminie Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, będącym załącznikiem nr 2 do uchwały, dokonuje się następujących zmian:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
„Komisja działa w oparciu o regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne”.2) § 3 pkt 1 i 2 otrzymuje brzmienie:
„ 1) opiniowanie:
a) projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych Spółdzielni z zakresu gospodarki mieszkaniowej i inwestycji,
b) zasad używania lokali,
c) struktury organizacyjnej pionu GZM,
d) planów gospodarczych,
e) rozliczeń zakończonych zadań inwestycyjnych”,2) „2) analiza:
a) programu docieplania zasobów SM „Czuby”,
b) gospodarki lokalami użytkowymi,
c) gospodarki parkingami,
d) dzierżawy terenów,
e) gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
f) gospodarki mieniem Spółdzielni,
g) działań Zarządu w zakresie windykacji należności przeznaczonych na r realizację inwestycji,3) § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ 2. Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego” .4) § 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ust.3 Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne.
Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego” - W Regulaminie Komisji Społeczno–Samorządowej Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, będącym załącznikiem nr 3 do uchwały, dokonuje się następujących zmian:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
„Komisja działa w oparciu o regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne”.2) § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ust.2 Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.3) § 6 skreśla się ust. 1
4) § 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ust.3 Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne.
Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego”
§ 2
Regulaminy Komisji Rady Nadzorczej jako załączniki nr 1-3 do niniejszej uchwały stanowią jej integralną część.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik Nr 1
do uchwały Nr 14/ 5./2018
Rady Nadzorczej
z dnia 3.07.2018 r.
REGULAMIN
KOMISJI REWIZYJNEJ RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „CZUBY” W LUBLINIE
§ 1
- Komisja Rewizyjna zwana dalej „Komisją” działa na podstawie Statutu, Regulaminu Rady Nadzorczej oraz postanowień niniejszego regulaminu.
- Komisja jest ciałem doradczym Rady Nadzorczej i nie posiada samodzielnych uprawnień
§ 2
Komisja działa w oparciu o regulaminy , plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
§ 3
Do zakresu działań Komisji w szczególności należy:
1) nadzór i kontrola działalności Spółdzielni,
2) opiniowanie:
a) projektów struktury organizacyjnej i liczby etatów,
b) rocznych sprawozdań składanych Walnemu Zgromadzeniu,
c) sposobu realizacji wniosków z lustracji przeprowadzonych w Spółdzielni,
d) projektów regulaminów dotyczących problematyki finansowej,
3) ocena realizacji:
a) zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w Spółdzielni,
b) wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu,
4) dokonywanie okresowej oceny Spółdzielni w oparciu o przedstawiane plany i analizy ekonomiczne w zakresie:
a) wykonania planów gospodarczo – finansowych,
b) zatrudnienia i funduszu płac,
c) windykacji należności czynszowych,
d) zobowiązań Spółdzielni,
5) rozpatrywanie:
a) odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu,
b) odwołań od uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
c) skarg na działalność Zarządu i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
§ 4
- Komisja składa się co najmniej z 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej.
- Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
- Rada Nadzorcza może w trakcie kadencji zmienić skład Komisji.
§ 5
- W posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej i inni jej członkowie, członkowie Zarządu Spółdzielni oraz osoby zaproszone przez prowadzącego obrady Komisji.
- Komisja może – za zgodą Prezydium powołać rzeczoznawców dla zasięgnięcia opinii lub opracowania określonych zagadnień, przy zachowaniu ogólnie obowiązujących zasad udzielania zleceń.
§ 6
- Komisja jest uprawniona do przekazywania bezpośrednio Radzie Nadzorczej i Zarządowi Spółdzielni wniosków wynikających z wykonywanych przez nią czynności nadzorczo – kontrolnych.
- Komisja jest zobowiązana do przedstawiania Radzie Nadzorczej informacji o realizacji wydanych poleceń i wniosków Zarządowi Spółdzielni.
- Komisja nie może podejmować uchwał w zastępstwie Rady Nadzorczej.
§ 7
- Posiedzenia Komisji zwołuje się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, ponadto na żądanie przewodniczącego Rady Nadzorczej lub co najmniej 3 członków Komisji.
- Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca lub przewodniczący Rady Nadzorczej, który przewodniczy wówczas obradom Komisji.
- Członkowie komisji powinni być zawiadomieni najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia.
§ 8
- Wnioski Komisji są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji, w tym prowadzącego obrady.
- Wnioski Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
- Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne.
Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
§ 9
- Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
- Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji
§ 10
- Za przygotowanie materiałów na obrady Komisji odpowiedzialny jest Zarząd Spółdzielni.
- Członkowie Komisji zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy służbowej.
§ 11
Członkowie Komisji uczestniczący w obradach otrzymują diety zgodnie z § 88a Statutu Spółdzielni oraz § 5 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 12
Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik Nr 2
do uchwały Nr 14 / 5 /2018
Rady Nadzorczej
z dnia 3.07.2018 r.
REGULAMIN
KOMISJI GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI I INWESTYCJI RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „CZUBY” W LUBLINIE
§ 1
- Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji zwana dalej „Komisją” działa na podstawie Statutu, Regulaminu Rady Nadzorczej oraz postanowień niniejszego regulaminu.
- Komisja jest ciałem doradczym Rady Nadzorczej i nie posiada samodzielnych uprawnień.
§ 2
Komisja działa w oparciu o regulaminy, plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
§ 3
Do zakresu działań Komisji w szczególności należy:
1) opiniowanie:
a) projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych Spółdzielni z zakresu gospodarki mieszkaniowej i inwestycji,
b) zasad używania lokali,
c) struktury organizacyjnej pionu GZM,
d) planów gospodarczych,
e) rozliczeń zakończonych zadań inwestycyjnych,
2) analiza:
a) programu docieplania zasobów SM „Czuby”,
b) gospodarki lokalami użytkowymi,
c) gospodarki parkingami,
d) dzierżawy terenów,
e) gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
f) gospodarki mieniem Spółdzielni,
g) działań Zarządu w zakresie windykacji należności przeznaczonych na realizację inwestycji,
3) ocena:
a) realizacji rocznego planu remontów i inwestycji,
b) stanu technicznego i porządkowego zasobów Spółdzielni,
c) osiągniętych oszczędności energii cieplnej i elektrycznej,
d) realizacji przeglądów gazowych, elektrycznych oraz legalizacji urządzeń,
e) realizacji wniosków organów Spółdzielni mieszczących się w zakresie działań Komisji,
f) realizacji zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w SM „Czuby”,
g) stopnia przygotowania nowych przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych,
4) rozpatrywanie:
a) pism skierowanych do Rady Nadzorczej mieszczących się w zakresie działania Komisji,
b) spraw związanych z gospodarką zasobami mieszkaniowymi,
c) wniosków kierowanych przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli,
d) wniosków kierowanych przez Zarząd,
e) skarg na działalność organów Spółdzielni dotyczących zakresu działania komisji,
f) odwołań członków Spółdzielni od decyzji Zarządu i uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla– mieszczących się w zakresie działania Komisji,
g) innych zagadnień wynikających z bieżącej pracy,
5) monitorowanie stanu zatrudnienia w działach zajmujących się sprawami z zakresu działania Komisji.
§ 4
- Komisja składa się co najmniej z 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej.
- Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
- Rada Nadzorcza może w trakcie kadencji zmienić skład Komisji.
§ 5
- Posiedzenia Komisji zwołuje się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, ponadto na żądanie przewodniczącego Rady Nadzorczej lub co najmniej 3 członków Komisji.
- Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca lub przewodniczący Rady Nadzorczej , który przewodniczy wówczas obradom Komisji.
- Członkowie Komisji powinni być zawiadomieni najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia.
§ 6
- W posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej i inni jej członkowie, członkowie Zarządu Spółdzielni oraz osoby zaproszone przez prowadzącego obrady Komisji.
- Na wniosek Komisji mogą być również powołani rzeczoznawcy dla zasięgnięcia opinii lub opracowania określonych zagadnień, o ile ich udział jest niezbędny dla wyjaśnienia sprawy lub wymaga opinii biegłego.
§ 7
Komisja przedstawia swoje wnioski Radzie Nadzorczej w postaci uwag, zaleceń i propozycji tekstów uchwał w zakresie spraw objętych niniejszym regulaminem.
§ 8
- Wnioski Komisji są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji, w tym prowadzącego obrady.
- Wnioski Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
- Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne.
Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
§ 9
- Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
- Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana prze rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji.
§ 10
- Za przygotowanie materiałów na obrady Komisji odpowiedzialny jest Zarząd Spółdzielni.
- Członkowie Komisji zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy służbowej.
§ 11
Członkowie Komisji uczestniczący w obradach otrzymują diety zgodnie z § 88a Statutu Spółdzielni oraz § 5 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 12
Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik Nr 3
do uchwały Nr 14 /5 / 2018
Rady Nadzorczej
z dnia 3.07.2018 r.
REGULAMIN
KOMISJI SPOŁECZNO – SAMORZĄDOWEJ RADY NADZORCZEJ
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „CZUBY” W LUBLINIE
§ 1
- Komisja Społeczno –Samorządowa zwana dalej „Komisją” działa na podstawie Statutu, Regulaminu Rady Nadzorczej oraz postanowień niniejszego regulaminu.
- Komisja jest ciałem doradczym Rady Nadzorczej i nie posiada samodzielnych uprawnień
§ 2
Komisja działa w oparciu o regulaminy , plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą i potrzeby doraźne.
§ 3
Do zakresu działań Komisji w szczególności należy:
1) opiniowanie:
a) projektów regulaminów organów samorządowych Spółdzielni,
b) uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla pod względem zgodności z prawem,
c) uchwał w sprawach czynności prawnych przystąpienia do innych organizacji oraz występowania z nich,
2) analiza działalności domów kultury i wspieranie ich działalności,
3) współpraca z Radami Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
4) analiza stanu bezpieczeństwa w SM „Czuby”,
5) uczestniczenie w spotkaniach z przedstawicielami władz miasta, dzielnicy i innych instytucji mających na celu wspieranie działalności kulturalno – oświatowej i rekreacyjnej.
§ 4
- Komisja składa się co najmniej z 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej.
- Członkowie Komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
- Rada Nadzorcza może w trakcie kadencji zmienić skład Komisji.
§ 5
- Posiedzenia Komisji zwołuje się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, ponadto na żądanie przewodniczącego Rady Nadzorczej lub co najmniej 3 członków Komisji.
- Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca lub przewodniczący Rady Nadzorczej, który przewodniczy wówczas obradom Komisji.
- Członkowie Komisji powinni być zawiadomieni najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia.
§ 6
- W posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przewodniczący Rady Nadzorczej i inni jej członkowie, członkowie Zarządu Spółdzielni oraz osoby zaproszone przez prowadzącego obrady Komisji.
- Na wniosek Komisji mogą być również powołani rzeczoznawcy dla zasięgnięcia opinii lub opracowania określonych zagadnień, o ile ich udział jest niezbędny dla wyjaśnienia sprawy lub wymaga opinii biegłego.
§ 7
Komisja przedstawia swoje wnioski Radzie Nadzorczej w postaci uwag, zaleceń i propozycji tekstów uchwał w zakresie spraw objętych niniejszym regulaminem.
§ 8
- Wnioski Komisji są ważne, jeżeli zostały podjęte w obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji, w tym prowadzącego obrady.
- Wnioski Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
- Głosowania na posiedzeniu Komisji są jawne.
Na wniosek członka komisji można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
§ 9
- Z posiedzeń Komisji, jak i z przeprowadzonych kontroli sporządzane są protokoły podpisane przez członków Komisji biorących udział w posiedzeniu lub kontroli przez nią dokonywanej.
- Rzeczoznawcy sporządzają pisemną opinię w sprawie, do której zbadania zostali zaproszeni. Opinia taka podpisana przez rzeczoznawcę stanowi integralną część protokołu Komisji.
§ 10
- Za przygotowanie materiałów na obrady Komisji odpowiedzialny jest Zarząd Spółdzielni.
- Członkowie Komisji zobowiązani są do przestrzegania tajemnicy służbowej.
§ 11
Członkowie Komisji uczestniczący w obradach otrzymują diety zgodnie z § 88a Statutu Spółdzielni oraz § 5 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 12
Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Ad. 3
Zarząd Spółdzielni przedłożył do wiadomości Rady wykaz wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu w 2018 r.
– W tym miejscu w protokole umieszczono Wykaz wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu SM „Czuby” odbytym w dniach od 24.04.2018 r. do 29.05.2018 r.
Przewodniczący Rady poinformował ,że wnioski zostały skierowane do realizacji przez poszczególne komórki spółdzielni
Zostaną podane do wiadomości członków i mieszkańców spółdzielni po ustaleniu sposobu ich realizacji.
Ad. 4
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 12.06.2018 r. został przyjęty bez uwag, większością głosów – 19 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania.
Ad.5
Nie wpłynęły pisma do rozpatrzenia przez Radę Nadzorczą.
Ad. 6
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkom Zarządu na podstawie zapisów zawartych w Zasadach wynagradzania Członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą uchwałą Nr 56 /7/2014 w dniu 24.06. 2014 r. przyznawana jest premia kwartalna
Zgodnie z zapisami § 5 niniejszych zasad
„Członkom Zarządu może być przyznana miesięczna premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne. Przyznanie premii następuje na ostatnim posiedzeniu w kwartale po ocenie działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżącej działalności.
Przypomniała ,że Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 30.05.2018 r ( w starym składzie ) większością głosów – 16 za, przy 3 wstrzymujących się od głosowania analizę działalności gospodarczo – finansowej za I kwartał 2018 r. po otrzymaniu wyjaśnień i odpowiedzi na zgłoszone przez członków Rady pytania tj.
- w jakiej kwocie domy kultury otrzymały dofinansowanie na prowadzenie działalności ,
- czy podwyższony podatek od wieczystego użytkowania gruntów dotyczy wszystkich naszych zasobów,
- co zamierza zrobić spółdzielnia by zawiadomić wszystkie osoby ,że nabyły członkostwo,
- czy osoby które utraciły członkostwo zostały o tym powiadomione
analizę działalności gospodarczo – finansowej za I kwartał 2018 r przyjęła
Członkowie Komisji Rewizyjnej ( nowi ) na posiedzeniu w dniu 2.07.2018 r.
przedstawioną poniżej w protokole analizę działalności gospodarczo finansowej za I kwartał 2018 r otrzymali.
– w tym miejscu w protokole umieszczono:
– zestawienie kosztów i przychodów za I kwartał 2018 r.
– działalność eksploatacyjna za I kwartał 2018 r.
– fundusz remontowy za I kwartał 2018 r. ( zestawienie zbiorcze ) SM Czuby
– działalność kulturalno – oświatowa za I kwartał 2018 r. SM Czuby
– Zatrudnienie i fundusz płac za I kwartał 2018 r.
– Wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za I kwartał roku 2018
– Zestawienie wykonanych robót na 31.03.2018 r.
Ponadto przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że Komisji Rewizyjna biorąc pod uwagę:
- uzyskane wynikami gospodarczo – finansowymi za I kwartał 2018 r. i pozytywną ich ocenę przez Radę Nadzorcza,
- uzyskane wyniki głosowań na Walnym Zgromadzeniu w sprawie absolutorium i sprawozdań z działalności w 2017 r.
- terminową realizację przez Zarząd zadań wynikających z zapisów statutowych,(tj. odbycie w 21 częściach Walnego Zgromadzenia, zwołanie posiedzenia do stwierdzenia ważności uchwał , wydanie komunikatu o wynikach głosowania na WZ, umieszczenie w określonym terminie materiałów z W Z na stronie internetowej, złożeni niezbędnych dokumentów do Sądu Rejestrowego ),
- terminowe realizowanie zadań wynikających z § 93 statutu oraz obowiązujących spółdzielnie przepisów ustawowych i regulaminowych,
pozytywnie oceniła pracę członków Zarządu w II kwartał 2018 r. i postanowiła większością zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by przyznała członkom Zarządu za II kwartał 2018 r. premię w wysokości 15 % wynagrodzenia zasadniczego kwartalnego.
Innych wniosków nie zgłoszono.
Rada Nadzorcza po dyskusji i otrzymaniu odpowiedzi na pytania dot.
– czy są jeszcze inne przepisy, niż te zawarte w Zasadach wynagradzania członków Zarządu ustalające warunki przyznania premii członkom Zarządu ,
– z czego wynika ujemny wynik w tabeli „Zestawienie kosztów i przychodów za I kwartał 2018 r” . w pozycji „Pozostałe koszty operacyjne” – ogółem w wysokości – 47 657 zł
– inne pozycji mających wpływ na wynik I kwartału postanowili :
w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki głosowania w sprawie premii i wysokość przyznanej premii .
Ad. 7
Sprawy wniesione
W związku ze zgłoszoną uwagą i zapisem § 20 ust.1 Regulaminu Rady Nadzorczej „ Zawiadomienie o posiedzeniu Rady, zawierające czas, miejsce i porządek obrad, powinno być dostarczone na piśmie członkom Rady najpóźniej na 7 dni przed terminem posiedzenia”, przewodniczący Rady zaproponował by członkowie Rady zaakceptowali i przyjęli do stosowania wniosek w brzmieniu:
„Zawiadomienie o posiedzeniu Rady, zawierające czas, miejsce i porządek obrad, powinno być dostarczone na piśmie członkom Rady najpóźniej nie na 7 lecz na 6 dni przed terminem posiedzenia”
Powyższa prośba wynika z dotychczas funkcjonujących zasad pracy Rad Nadzorczej i Rad przedstawicieli Nieruchomości Osiedli. .
Posiedzenia Rady Nadzorczej i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli zostały ustawione w ten sposób ,że poniedziałki zostały zarezerwowane dla posiedzeń komisji Rady Nadzorczej i prezydium Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, a wtorki dla posiedzenia prezydium i posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej . W pozostałe dni tygodnia oraz poniedziałki i wtorki jeżeli nie ma posiedzeń Rady Nadzorczej ( każdorazowa jest to uzgadniane) dla posiedzeń Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli .
W związku z tym jeżeli posiedzenie prezydium Rady odbywa się we wrotek w godzinach popołudniowych to zawiadomienie o posiedzeniu Rady Nadzorczej wraz z materiałami przekazywany jest kierownikom administracji w środę rano na operatywce a dostarczane do skrzynek członkom Rady po jej zakończeniu . Opóźnienie w stosunku do zapisu regulaminowego wynosi dosłownie kilka godzin.
Zaproponował by członkowie Rady wybrani na kadencję 2018 – 2020 zaakceptowali te ustalenia i wyrazili zgodę na otrzymywanie zawiadomień w godzinach rannych w środę.
Członkowie Rady Nadzorczej jednomyślnie wyraziły zgodę na ten sposób zawiadamiania ich o posiedzeniach Rady.
Członek Rady ( w tym miejscu umieszczono dane osobowe członka ) zaproponowała by Zarząd Spółdzielni na następnym posiedzeniu Rady przedstawił informację o jakiej kwocie jest mowa jeśli Rada przyznaje członkom Zarządu premię w wysokości 15% wynagrodzenia.
Przewodniczący Rady poprosił Zarząd o ustalenie czy skierowane przez członka Rady pytanie nie stoi w sprzeczności z obowiązującymi przepisami ( RODO)
Członek Rady (w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe) zaproponował by stoły w Sali obrad ustawić w ten sposób by siedząc widział wszystkich uczestników posiedzenia.
Na tym protokół zakończono
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Andrzej Turski |