Protokół nr 1/2018
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 29.01.2018 r.


Obecni:

Przewodniczący Rady – Alicja Stadnicka
Zastępcy przewodniczącego – Edward Jasiński, Koszałka Urszula
Sekretarz – Grażyna Kasprzak

Członkowie:

Wiesław Augustowski, Leszek Bartoszcze, Anna Ciechan, Edward Dudek, Joanna Guz, Barbara Rupczewska, Dariusz Jaremek, Mirosław Kalinowski, Ewa Kosiak, Henryk Lewandowski, Zbigniew Ławniczak,Tadeusz Szczygieł, Grażyna Stadnik, Elżbieta Janiak, Stanisław Tanikowski, Bożena Wójtowicz, Krzysztof Piekniak.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:
    a) zmian w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności,
    b) zmian uchwały nr 179/9/2017 Rady Nadzorczej z dnia 19.12.2017 r. w sprawie przeznaczenia i i nieodpłatnego udostępnienia parkingów dotychczas strzeżonych wszystkim mieszkańcom spółdzielni.
  3. Zatwierdzenie:
    a) planu pracy Rady Nadzorczej i jej komisji na 2018 r.
    b) sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2017 r.
  4. Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 19.12.2017 r.
  5. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
  6. Sprawy pracownicze.
  7. Sprawy wniesione.

Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 21 za.

Ad. 1
A)

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu z poniżej przedstawionymi materiałami:

 

Uchwała nr / /2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 29.01.2018 r.

w sprawie: zmian w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 30 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:

§ 1

W Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności, stanowiącym załącznik do uchwały nr 1/2/2016 Rady Nadzorczej z dnia 26.01.2016 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 1 otrzymuje brzmienie:

„Podstawę prawną Regulaminu stanowią przepisy art. 1 ust. 2 pkt 5, art. 11 i art.1711 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1222 z późn. zm.).”

2) § 3 otrzymuje brzmienie:

„Do przetargu mogą przystępować osoby, które spełniają warunki przetargu określone w niniejszym regulaminie.”

3) § 5 otrzymuje brzmienie:

„Ogłoszenie o przetargu powinno zawierać:

  1. pełną nazwę organizatora przetargu,
  2. przedmiot przetargu: adres lokalu, powierzchnia, kondygnacja, forma tytułu prawnego,
  3. wysokość ceny wywoławczej,
  4. wysokość wadium oraz sposób i termin wpłaty,
  5. termin i miejsce przetargu,
  6. zastrzeżenie o możliwości odwołania przetargu lub unieważnienia przetargu bez podania przyczyn na każdym jego etapie, bez prawa dochodzenia jakichkolwiek roszczeń przez uczestników.”

4) § 6 otrzymuje brzmienie:

„1. Przystępujący do przetargu składa wypełnione zgłoszenie w terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu oraz dołącza dowód wpłaty wadium.

2. Zgłoszenie do przetargu powinno zawierać:
– określenie danych osobowych oferenta: imię, nazwisko, adres zamieszkania i korespondencyjny, nr PESEL, nr telefonu, w przypadku osoby prawnej odpowiednio nazwę, siedzibę, nr KRS lub nr NIP,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i przyjęciu określonych w nim warunków przetargu bez zastrzeżeń.”

5) § 7 otrzymuje brzmienie:

„1. Wadium ustala się w wysokości do 10% ceny wywoławczej mieszkania. Wadium nie podlega oprocentowaniu.
2. Cenę wywoławczą ustala się indywidualnie dla każdego mieszkania.
3. Cena wywoławcza jest określana na podstawie operatu szacunkowego.”

6) § 9 otrzymuje brzmienie:

„1. Osoba wygrywająca przetarg zawiadamiana jest pisemnie w terminie 7 dni odzatwierdzenia przetargu o wyniku w zakresie wyłącznie jej dotyczącym.
2. W zawiadomieniu podaje się sposób i termin załatwienia formalności związanych z uzyskaniem tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego oraz uprzedza się o skutkach wynikających z § 10 i § 11.
3. Członkostwo w spółdzielni powstaje z chwilą nabycia ekspektatywy własności.
4. Cena zgłoszona na przetargu nie podlega weryfikacji z tytułu stanu technicznego lokalu mieszkalnego.”


7) § 10 otrzymuje brzmienie:

„Jeśli osoba wygrywająca przetarg odmówi zawarcia notarialnej umowy ustanowienia odrębnej własności lokalu mieszkalnego i przeniesienia jego własności lub nie może nabyć lokalu z przyczyn leżących po jej stronie, Zarząd unieważnia wynik przetargu i zatrzymuje wpłacone wadium.”

8) § 11 otrzymuje brzmienie :

„Spółdzielnia nie przenosi odrębnej własności lokalu, jeżeli:
1. osoba, której przysługiwało spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, a której prawo wygasło, zgłosi roszczenie o ponowne ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w przypadku, o którym mowa w art. 161 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych,
2. osoba, o której mowa w art.15 ust.2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zgłosi roszczenie o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu”

9) § 12 otrzymuje brzmienie:

„Osoba nabywająca prawo do lokalu mieszkalnego ponosić będzie koszty jego eksploatacji od daty zawarcia aktu notarialnego ustanowienia odrębnej własności lokalu i przeniesienia własności lokalu.”

10) § 13 otrzymuje brzmienie:

„1. Wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg zalicza się na poczet wymaganej do wpłaty ceny zgłoszonej do przetargu.
2. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowiniezwłocznie po zakończeniu przetargu.”

§ 2

Wydaje się tekst jednolity Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności z uwzględnieniem zmian zawartych w uchwale nr / / 2018 z dnia 30.01.2018 r.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Czuby” w Lublinie.

W tym miejscu w protokole umieszczono tekst regulaminu z naniesionymi zmianami

Załącznik
do uchwały nr ……/…/2018
Rady Nadzorczej SM Czuby
z dnia 29.01.1018 r.

 

REGULAMIN
PRZETARGU NA USTANOWIENIE ODRĘBNEJ WŁASNOŚCI

 

§ 1

Podstawę prawną Regulaminu stanowią przepisy art. 1 ust. 2 pkt 5, art. 11 i art.1711 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1222 z późn. zm.).

§ 2

Spółdzielnia może zbywać w drodze przetargu ustnego, nieograniczonego lokale mieszkalne wolne w sensie prawnym, stanowiące jej własność.

§ 3

Do przetargu mogą przystępować osoby, które spełniają warunki przetargu określone w niniejszym regulaminie.

§ 4

Podanie przetargu do publicznej wiadomości odbywa się poprzez:
– ogłoszenie w jednej wybranej prasie lokalnej,
– ogłoszenie na stronie internetowej Spółdzielni,
– wywieszenie informacji w siedzibie Zarządu i Administracjach Osiedli.

§ 5

Ogłoszenie o przetargu powinno zawierać:

  1. pełną nazwę organizatora przetargu,
  2. przedmiot przetargu: adres lokalu, powierzchnia, kondygnacja, forma tytułu prawnego,
  3. wysokość ceny wywoławczej,
  4. wysokość wadium oraz sposób i termin wpłaty,
  5. termin i miejsce przetargu,
  6. zastrzeżenie o możliwości odwołania przetargu lub unieważnienia przetargu bez podania przyczyn na każdym jego etapie, bez prawa dochodzenia jakichkolwiek roszczeń przez uczestników.

§ 6

  1. Przystępujący do przetargu składa wypełnione zgłoszenie w terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu oraz dołącza dowód wpłaty wadium.
  2. Zgłoszenie do przetargu powinno zawierać:
    – określenie danych osobowych oferenta: imię, nazwisko, adres zamieszkania i korespondencyjny, nr PESEL, nr telefonu, w przypadku osoby prawnej odpowiednio nazwę, siedzibę, nr KRS lub nr NIP,
    – oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i przyjęciu określonych w nimwarunków przetargu bez zastrzeżeń.

§ 7

  1. Wadium ustala się w wysokości do 10% ceny wywoławczej mieszkania. Wadium nie podlega oprocentowaniu.
  2. Cenę wywoławczą ustala się indywidualnie dla każdego mieszkania.
  3. Cena wywoławcza jest określana na podstawie operatu szacunkowego.

§ 8

  1. Prezes Zarządu powołuje 3 osobową Komisję do przeprowadzenia przetargu.
  2. Z chwilą rozpoczęcia przetargu Komisja sprawdza spełnienie wymogów regulaminowych przez osoby przystępujące do przetargu.
  3. Zgłoszenie jednej oferty jest warunkiem wystarczającym do odbycia przetargu.
  4. Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia dopóty, dopóki – mimo trzykrotnego wywołania – nie ma dalszych postąpień.
  5. Postąpienie nie może być niższe niż 500,00 zł z zaokrągleniem do pełnych złotych.
  6. Dopuszcza się możliwość zgłaszania wielokrotności ustalonego przez Komisję postąpienia w czasie licytacji.
  7. Po ustaniu zgłaszania postąpień Przewodniczący Komisji Przetargowej lub osoba przez niego upoważniona wywołuje trzykrotnie najwyższą zaoferowaną cenę, po czym zamyka przetarg i ogłasza imię i nazwisko lub nazwę albo firmę osoby, która wygrała przetarg.
  8. Przetarg wygrywa osoba, która w wyniku przeprowadzonej licytacji zaoferuje najwyższą cenę.
  9. Z przebiegu przetargu Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.
  10. Wyniki przetargu zatwierdza Zarząd.

§ 9

  1. Osoba wygrywająca przetarg zawiadamiana jest pisemnie w terminie 7 dni od zatwierdzenia przetargu o wyniku w zakresie wyłącznie jej dotyczącym.
  2. W zawiadomieniu podaje się sposób i termin załatwienia formalności związanych z uzyskaniem tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego oraz uprzedza się o skutkach wynikających z § 10 i § 11.
  3. Członkostwo w spółdzielni powstaje z chwilą nabycia ekspektatywy własności.
  4. Cena zgłoszona na przetargu nie podlega weryfikacji z tytułu stanu technicznego lokalu mieszkalnego.

§ 10

Jeśli osoba wygrywająca przetarg odmówi zawarcia notarialnej umowy ustanowienia odrębnej własności lokalu mieszkalnego i przeniesienia jego własności lub nie może nabyć lokalu z przyczyn leżących po jej stronie, Zarząd unieważnia wynik przetargu i zatrzymuje wpłacone wadium.

§ 11

Spółdzielnia nie przenosi odrębnej własności lokalu, jeżeli:
3. osoba, której przysługiwało spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, a której prawo wygasło, zgłosi roszczenie o ponowne ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w przypadku, o którym mowa w art. 161 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych,
4. osoba, o której mowa w art.15 ust.2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zgłosi roszczenie o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu

§ 12

Osoba nabywająca prawo do lokalu mieszkalnego ponosić będzie koszty jego eksploatacji od daty zawarcia aktu notarialnego ustanowienia odrębnej własności lokalu i przeniesienia własności lokalu.

§ 13

  1. Wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg zalicza się na poczet wymaganej do wpłaty ceny zgłoszonej do przetargu.
  2. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi niezwłocznie po zakończeniu przetargu.

§ 14

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą.

po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwale w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji jednomyślnie – 21 za, podjęła uchwałę Nr 1/ 3/2018 z dnia 29.01.2018 r. w sprawie zmian w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

B)
Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym projektem uchwały:

 

Uchwała Nr …………………./2018
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ………………………….

 

w sprawie: zmiany Uchwały Nr 179/9/2017 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 19.12.2017 r. w sprawie przeznaczenia i nieodpłatnego udostępnienia parkingów dotychczas strzeżonych wszystkim mieszkańcom spółdzielni.

 

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 2 i 3 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

§ 1

Zmienia się załącznik nr 1 do Uchwały Nr 179/9/2017 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 19.12.2017 r. w sprawie przeznaczenia i nieodpłatnego udostępnienia parkingów dotychczas strzeżonych wszystkim mieszkańcom spółdzielni. stanowiący załącznik do niniejszej uchwały, poprzez wykreślenie pozycji 2.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.

Załącznik
do Uchwały Nr ………….. / 18
Rady Nadzorczej SM Czuby
z dnia ……………

Wykaz parkingów dotychczas strzeżonych udostępnianych wszystkim mieszkańcom Spółdzielni:

1.p

Adres parkingu

Powierzchnia parkingu [m2]

Nr działki

Nr KW

1.

ul. Kawaleryjska

5.525,48

15/13 obr. 30 ar.2

LU1I/00228733/9

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji ( dzierżawca parkingu w osiedlu Ruta wycofał złożone wypowiedzenie i zaakceptował nowe warunki dzierżawy) oraz po dyskusji jednomyślnie – 21 za podjęła uchwałę Nr 2/10/2018 z dnia 29.01.2018 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr 179/9/2017 Rady Nadzorczej S M „Czuby” w Lublinie z dnia 19.12.2017 r. w sprawie przeznaczenia i nieodpłatnego udostępnienia parkingów dotychczas strzeżonych wszystkim mieszkańcom spółdzielni w wersji przedstawionej powyżej w protokole.


Ad. 3

Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 21 za zatwierdziła poniżej przedstawione plany pracy prezydium i komisji na rok 2018.


PLAN PRACY
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
na rok 2018

L.p Temat Uwagi
1. Uchwalanie:

  1. Planów gospodarczych i programów działalności:
    a) struktury organizacyjnej SM Czuby ,
    b) kosztów zarządzania ,
    c) planu inwestycyjnego.
    d) planu finansowo – gospodarczego SM Czuby,
    e) korekty planu gospodarczo – finansowego.
  2. Zasad Podziału Walnego Zgromadzenia na części, ustalenie liczby członków RN wybieranych z danej części WZ.
  3. Zasad gospodarki finansowej spółdzielni.
  4. Regulaminów wewnętrznych spółdzielni.
  5. Planów pracy plenum Rady i komisji.
  6. Stawek opłat eksploatacyjnych.
  7. Dokonanie wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego.
  8. Ustanowienie pełnomocnika uprawnionego do reprezentowania spółdzielni w sądzie w przypadku gdy Zarząd wytoczy powództwo o uchylenie uchwały WZ.
  9. Zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości dla potrzeb której przeznaczone będą środki.
  10. Upoważnienie do nabycia nieruchomości oraz nabycia Zakładu.
2. Opiniowanie:

  1. Opinia dla Walnego Zgromadzenia w sprawie:
    a) wniosków z lustracji przeprowadzonych w Sp – ni
    b) oceny sprawozdania finansowego .
    c) podziału nadwyżki bilansowej lub pokrycia straty,
    d) absolutorium dla członków Zarządu,
    e) zmian statutu,
    f) zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia,
    g) zmian Regulaminu Rady Nadzorczej ,
    h) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości,
    i) przystąpienia do innych organizacji,
    j) przystąpienia lub wystąpienia Spółdzielni ze związku,
    k) odwołań od uchwał Rady Nadzorczej.
  2. Inne zagadnienia i tematy wynikłe z bieżącej pracy.
3. Rozpatrywanie:

  1. Odwołań członków Spółdzielni od:
    a) decyzji Zarządu,
    b) od uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
  2. Skarg na działalność Zarządu i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
  3. Wniosków:
    a) Zarządu dot.:
    – uchylenia uchwał Rad Przedstawiciel Nieruchomości Osiedli,
    – wytoczenia powództwa o nakazie sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
    b) Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli,
    c) Rad Dzielnicy Czuby,
    d) dot. przyznanie premii dla członków Zarządu.
  4. Innych zagadnień i tematów wynikłych z bieżącej pracy.
4. Kontrola:

  1. Badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych
  2. Sposobu załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków.
  3. Dokonywanie okresowej oceny wykonania zadań statutowych , że szczególnym uwzględnieniem praw jej członków.
  4. Wyników przeprowadzanych kontroli.
  5. Ocena pracy członków zarządu.
5. Składanie Walnemu Zgromadzeniu:
a) sprawozdań zawierających wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
b) składanie sprawozdań ze swej działalności.
6. Analiza:

  1. Windykacji należności czynszowych.
  2. Przebiegu Walnego Zgromadzenia.
  3. Procesu wymiany w budynkach SM Czuby:
  4. a) instalacji gazowej,
    b) wodomierzy.
  5. Wniosków zgłoszonych do budżetu obywatelskiego.
  6. Kosztów zużycia ciepła.
  7. Stawek opłat eksploatacyjnych.

Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2018 r.


PLAN
pracy Komisji Rewizyjnej Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
na rok 2018

 

L.p Temat Uwagi
1. Opiniowanie:

  1. Struktury organizacyjnej i liczby etatów Zarządu i Administracji Ogólnej.
  2. Kosztów zarządzania ,
  3. Wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego.
  4. Rocznych sprawozdań składanych Walnemu Zgromadzeniu.
  5. Realizacji wniosków z lustracji przeprowadzonych w Spółdzielni.
  6. Podziału nadwyżki bilansowej.
  7. Absolutorium dla członków Zarządu.
  8. Projektów regulaminów.
  9. Odwołań od uchwał Rady Nadzorczej.
  10. Wniosków kierowanych przez Zarząd.
  11. Zasad podziału Walnego Zgromadzenia na części, ustalenie liczby członków RN wybieranych z danej części WZ .
2. Rozpatrywanie:

  1. Pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
  2. Wniosków kierowanych przez:
    a) Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli,
    b) Zarząd Spółdzielni,
    c) prezydium Rady.
  3. Odwołań członków Spółdzielni od :
    a) decyzji Zarządu ,
    b) uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
  4. Skarg na działalność Zarządu i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli
  5. Wniosków o uchylenie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
  6. Innych zagadnień i tematów wynikłych z bieżącej pracy.
3. Ocena realizacji:

  1. Zaleceń pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w Spółdzielni
  2. Windykacji należności czynszowych.
  3. Sposobu załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i poszczególnych jej członków.
4. Dokonywanie okresowej oceny:

  1. Wykonania planów gospodarczo – finansowych.
  2. Zatrudnienia i funduszu płac.
  3. Sytuacji finansowej spółdzielni.
  4. Pracy członków Zarządu – rozpatrzenie wniosków o przyznanie premii za dany kwartał.

Plan pracy został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2018 r.

 

PLAN PRACY
KOMISJI GOSPODARKI ZASOBAMI MIESZKANIOWYMI i INWESTYCJI
NA ROK 2018

 

L.p Temat Uwagi
1. Opiniowanie:

  1. Projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych Spółdzielni z zakresu gospodarki mieszkaniowej i inwestycyjnej.
  2. Struktury organizacyjnej administracji osiedli.
  3. Planów gospodarczych – finansowych, inwestycyjnych.
  4. Koncepcji zagospodarowania terenów pod zabudowę znajdujących się w dyspozycji SM „Czuby” w Lublinie.
  5. Projektów zgłaszanych do budżetu obywatelskiego
  6. Innych inicjatyw podejmowanych przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
2. Rozpatrywanie:

  1. Pism skierowanych do Rady Nadzorczej mieszczących się w zakresie działania komisji .
  2. Spraw związanych z gospo­darką zasobami mieszkaniowymi.
  3. Wniosków kierowanych przez:
    a) Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
    b) Zarząd Spółdzielni,
    c) prezydium Rady.
  4. Skarg na działalność organów Spółdzielni dotyczących zakresu działania komisji.
  5. Odwołań członków Spółdzielni od:
    a) decyzji Zarządu
    b) uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – mieszczących się w zakresie działania Komisji.
    6. Innych zagadnień i tematów wynikłych z bieżącej pracy.
3. Analiza:

  1. Gospodarki mieniem Spółdzielni,
  2. Gospodarki mieszkaniowej , garażami, lokalami użytkowymi.
  3. Kosztów inwestycyjnych.
  4. Procedur wymiany w budynkach SM Czuby:
    a) instalacji gazowej,
    b) wodomierzy.
  5. Kosztów zużycia ciepła .
4. Ocena:

  1. Realizacji planu remontów i inwestycji
  2. Realizacji wniosków organów Spółdzielni mieszczących się w zakresie działań komisji.
  3. Zaleceń pokontrolnych przeprowadzanych w Spółdzielni (Administracjach)

Plan pracy komisji został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2018 r.

Plan pracy
Komisji społeczno-samorządowej rady nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
na 2018 rok

L.p Temat Uwagi
1. Opiniowanie:

  1. Projektów regulami­nów organów samorządowych Spółdzielni.
  2. Projektów uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji społecznych i gospodarczych oraz występowanie z nich.
  3. Projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych spółdzielni.
2. Rozpatrywanie:

  1. Pism skierowanych do Rady Nadzorczej mieszczących się w zakresie działania komisji.
  2. Wniosków kierowanych przez:
    a) Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
    b) Zarząd Spółdzielni,
    c) prezydium Rady.
  3. Skarg na działalność organów Spółdzielni dotyczących zakresu działania komisji.
    4. Odwołań członków Spółdzielni od:
    a) decyzji Zarządu
    b) uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli mieszczących się w zakresie działania Komisji.
  4. Wniosków o uchylenie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
  5. Innych zagadnień i tematów wynikłych z bieżącej pracy.
3. Analiza:

  1. Przebiegu Walnego Zgromadzenia.
  2. Działalności pracy Domów Kultury.
  3. Działań poprawiających bezpieczeństwa mieszkańców.
  4. Pozyskiwania środków na prowadzenie działalności Domów Kultury.
4. Współpraca:
– Ustalenie wspólnej płaszczyzny działań w celu poszerzania oferty działalności kulturalno- oświatowej i sportowej i z :
– Radnymi i przedstawicielami władz miasta Lublina,
– Stowarzyszeniem „Kultura Czubów”,
– Szkołami zlokalizowanymi na terenie dzielnicy,
– Placówkami kulturalno oświatowymi i Parafiami,
– Dzielnicowym VII Komisariatu Policji w Lublinie.

Plan pracy komisji został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 29.01.2018 r.

B)

Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 21 za przyjęła sprawozdanie z działalności w 2017 r. w wersji przedstawionej poniżej w protokole i przedłoży je do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu .

W tym miejscu w protokole umieszczono Sprawozdanie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z działalności w 2017 roku


Ad.4

Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 19.12.2017 r. został przyjęty bez uwag , jednomyślnie 21 za.


Ad. 5

Przewodnicząca przypomniała ,ze Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 27.11.2017 r. rozpatrywała pismo członka zam. przy ulicy Stokrotki w osiedlu Ruta dot. ujęcia w planie remontów na rok 2018 naprawy izolacji balkonu nad mieszkaniem w/w i remont balkonu.

W tym miejscu w protokole umieszczono pismo w/w z dnia 23.10.2017 r.

Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z przedstawionymi w pismami sugestiami , po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji poinformowali w/w , że zgodnie z Rozdz. III § 7 ust. 1 pkt 6, p.pkt a, b, c Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach S.M. „Czuby” w Lublinie – osoby posiadające tytuł prawny do lokalu obowiązane są do malowania tynków loggi i balkonów z naprawą tynku o pow. do 0,5 m2 w jednym miejscu, naprawy lub wymiany izolacji przeciwwodnej, posadzek, cementowych, z płytek ceramicznych itp. wraz z ich uszczelnieniem przeciwwodnym , malowania od strony wewnętrznej płyt osłonowych, ścian i sufitów balkonów, loggi oraz malowania balustrad balkonowych i parapetów zewnętrznych z zachowaniem kolorystyki elewacji obowiązującej dla danego budynku

W tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz Rady Nadzorczej z dnia 27.11.2017 r.

Skierowana przez Radę Nadzorczą odpowiedz nie usatysfakcjonowała w/w , skierował do Rady Nadzorczej kolejne pismo, w którym szczegółowo wyjaśnia jakie obowiązki ma zarządcy wg artykułu 155 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz.651 z późn. zm.) :
Rada Nadzorcza w odpowiedzi na powyższe ponownie poinformowała w/w że wykonanie powyższych prac naprawczych należy do obowiązków osób posiadających tytuł prawny do mieszkania z przynależnym balkonem. Przeprowadzone w dniu 29 stycznia br. oględziny ww. balkonów nie wykazały pogorszenia ich stanu technicznego od ostatniego rozpatrywania tej sprawy przez Radę Nadzorczą jesienią 2017 r. Również nie potwierdziły wystąpienia przecieków wody poprzez balkon mieszkania powyżej. Ponadto wyjaśniła ,że planowane wydatki z funduszu remontowego nieruchomości w 2018 r. to wymiana oświetlenia na klatkach schodowych na lampy typu LED z czujnikami ruchu i zmierzchowymi na kwotę 8300 zł, częściowe pokrycie remontów hydroforni grupowej w wysokości 300 zł, oraz akumulacja środków finansowego na przyszłe remonty części wspólnej budynku w wysokości 14.480 zł, a na planowane wpływy na fundusz remontowy nieruchomości
w 2018 r. składają się: bilans otwarcia 2018 r. w wys. 1000 zł, naliczenia opłat mieszkańców w wysokości 18.952 zł oraz pozostałe wpływy w wysokości 3.128 zł.


Ad. 6

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że prezes Zarządu na posiedzeniu prezydium w dniu 23.01.2018 r. poinformował, że:
– w uchwalonym w dniu 26.09.2017 r. planie gospodarczo – finansowym na rok 2018 założono wzrost funduszu wynagrodzeń o 7% ,
– od dnia 1.01.2018 r. została przeprowadzona regulacja płac dla pracowników SM Czuby,
– od dnia 1.01.2018 r. zgodnie z zapisami zawartymi w § 88a i § 103d statutu spółdzielni – „ członkowie Rady Nadzorczej i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli za udział w posiedzeniach otrzymywać będą wynagrodzenie wyższe o 8,2 % ( gdyż jest ono naliczane od minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w danym miesiącu )
– Zarząd zgłosił wniosek o dokonanie z dniem 1.01.2017 r. regulacji płac dla członków Zarządu w tej samej wysokości co pracownikom ,

Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów 18 za, przy 3 głosach wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwały następującej treści:

W tym miejscu w protokole umieszczono:
– uchwałę 3 /17/2018 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 29.01.2018 r. w sprawie: ustalenia wynagrodzenia dla Prezesa Zarządu Spółdzielni
– uchwałę nr 4/18/2018 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 29.01.2018 r. w sprawie: ustalenia wynagrodzenia dla Z-cy Prezesa ds. finansowych – Głównego Księgowego
– uchwałę 5/19/2018 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 29.01.2018 r. w sprawie: ustalenia wynagrodzenia dla Z-cy Prezesa ds. eksploatacji.

Ad.7
Członkowie Rady Nadzorczej zapoznali się z poniżej przedstawionym pismami:

1. Duże zmiany w budżecie obywatelskim w Lublinie.
Już nie wszyscy będą mogli głosować

Zmienią się zasady rządzące budżetem obywatelskim Lublina. Do głosowania uprawnione mają być wyłącznie osoby zameldowane w Lublinie. Wstępna lista zmian została już ogłoszona przez Ratusz. Zmiany mają dotyczyć każdego z etapów: od składania projektów, przez ich ocenę, aż po głosowanie i wskazanie listy zwycięzców. Ratusz do końca miesiąca ma czekać na uwagi do proponowanych zasad. Uwagi można słać na adres [email protected].
Jakie reguły miałyby obowiązywać w tym roku? Ratusz chce, by nabór trwał od 15 marca do 15 kwietnia. Jeżeli chodzi o sposób zgłaszania projektów, rozważane są dwa warianty. Pierwszy wariant zakłada, że projekty będzie można przesyłać tylko przez system elektroniczny. Drugi wariant przewiduje tylko „papierową” formę. Którą opcje wybierze Ratusz? To okaże się w lutym.
Nowością ma być zastrzeżenie, że zgłaszając projekt planowany na terenie zarządzanym przez instytucję lub organizację (np. szkołę) trzeba będzie przedstawić pisemną zgodę zarządcy takiego obiektu. Brak takiej zgody dyskwalifikowałby pomysł już na etapie naboru.

System oceny projektów może zostać zmieniony tak, by rady dzielnic miały wyznaczony czas na przedstawienie swoich opinii. Miałyby się z tym uporać do połowy maja. Wydanie opinii nadal nie będzie obowiązkowe.

Ostateczna lista projektów dopuszczonych do głosowania ma być ogłoszona na przełomie maja i czerwca, bo ocena formalna musiałaby się zakończyć jeszcze w maju.
Głosowanie na nowych zasadach miałoby trwać od 23 września do 10 października. Ratusz proponuje, by mogły w nim uczestniczyć tylko osoby zameldowane w Lublinie oraz ci, którzy dopiszą się do listy głosujących. Dotychczas głosować mógł każdy, kto zadeklarował, że mieszka w Lublinie. Ratusz wierzył na słowo, bo meldunek nie był wymagany.

To nie koniec nowości. Głosowanie na papierowych kartach byłoby możliwe wyłącznie osobiście w Urzędzie Miasta, zaś przez internet można byłoby głosować na komputerach udostępnianych w filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej. Tam, gdzie nie ma osiedlowych bibliotek zorganizowany miałby być czasowy punkt, czynny przez kilka dni. Każdy głosujący będzie mógł poprzeć jeden projekt duży i dwa małe.

Przy głosowaniu nadal trzeba będzie podać swój numer telefonu komórkowego lub adres poczty elektronicznej. Ten sam adres lub numer można byłoby wykorzystać pięć razy.
Dzielnica, która nie wywalczy nic w głosowaniu, nadal będzie mogła liczyć na tzw. projekt gwarantowany o wartości do 150 tyś. zł, automatycznie dopisywany do listy zwycięskich. W tym roku pojawi się jednak dodatkowy wymóg, że może to być wyłącznie projekt, który w głosowaniu poparło co najmniej 150 osób.

2. Budżet obywatelski V edycja – propozycja modyfikacji zasad

  1. Składanie projektów
    – 15 marca -15 kwietnia
    – W systemie elektronicznym, bez konieczności składania wersji papierowej
    – Można będzie złożyć tylko wersję papierową
    – W przypadku projektów zlokalizowanych na terenie zarządzanym przez szkołę/instytucję/organizację, do wniosku dołączamy pisemną zgodę zarządcy terenu
  2. Ocena
    – Do końca maja
    – Rady Dzielnic będą poproszone o przesłanie swoich uwag do projektów odnoszących się do ich
    dzielnicy do I maja – dzięki temu Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego będzie mógł wziąć je pod uwagę
  3. Głosowanie
    – 23 września -10 października
    -1 duży, 2 małe
    – osoby zameldowane + dopisane (osoby dotychczas dopisane są nadaj w systemie)
    – Głosowanie papierowe – osobiste w Urzędzie Miasta
    – Głosowanie elektroniczne – w bibliotekach (bez konieczności logowania), a na dzielnicach gdzie nie ma MBP zorganizujemy punkt do głosowania przez kilka dni
    – Ograniczenie możliwości głosowania do 5 z l numeru telefonu/ adresu e-mail
  4. Projekty gwarantowane {do 150 tyś.) – minimalna ilość głosów 150


3. Ministerstwa Środowiska z dnia 6 grudnia 2017 r. w sprawie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

 

Na tym protokół zakończono.

Sekretarz
Rady Nadzorczej

Grażyna Kasprzak

Przewodnicząca
Rady Nadzorczej

Alicja Stadnicka

 

Data opublikowania: 12:19, 1 lutego 2018

Kategorie: 2018