Protokół Nr 11/2012
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby
w Lublinie z dnia 27.11.2012 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Tadeusz Mazurek, Jerzy Kaczmarski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie : – Elżbieta Betka, Janczarek Roman, Stefania Chodkiewicz, Zbigniew Gontarz, Ryszard Klech , Teresa Husarek, Kutyła Jerzy , Szyszkowska Dorota, Michał Kołczewski, Janina Samborska, Rupczewska Barbara , Siwek Dariusz, Żak Waldemar, Bara Krzysztof, Augustowski Wiesław,
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa d/ eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Specjalista ds. analiz ekonomicznych – Jadwiga Barańska
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Informacja na temat spraw omawianych na posiedzeniu prezydium.
- Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie :
a) zmian w Regulaminie Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania,
b) zmian w Regulaminie dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie,
c) korekty planu gospodarczo – finansowego za 2012 rok SM Czuby w Lublinie.
d) wyboru biegłego rewidenta do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby” za 2012 r. - Stanowisko Rady Nadzorczej w sprawie:
a) organizacji targowiska w osiedlu Skarpa,
b) wniosku Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego dla działki gruntu nr 41/4 przy ulicy Stokrotki zawierającej tymczasowe boisko sportowe. - Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 6.11.2012 r.
- Składanie propozycji do porządku obrad kolejnego posiedzenia.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
- Sprawy wniesione.
Do zaproponowanego przez przewodniczącego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za.
Ad. 2
Sekretarz Rady Nadzorczej poinformowała, że posiedzenie prezydium odbyło się w dniu 20.11.2012 r. Członkowie prezydium na w/w posiedzeniu ustalili termin i porządek obrad posiedzenia plenarnego w dniu 27.11.2012 r. Omówili tematy którymi zajmie się Społeczno – Samorządowa na posiedzeniu w dniu 21.11.2012 r. i Komisja Gospodarki zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjna na posiedzeniu w dniu 26.11.2012 r. Skierowali do rozpatrzenia przez komisję pisma członków Spółdzielni.
Ad. 3
A)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej oraz Komisji Spoleczno Samorządowej poinformowali , że członkowie komisji którym przewodniczą i po przeanalizowaniu przez komisję GZM i I na posiedzeniach w dniu 27.11.2012 r. i przez Komisji Społ. Samorz. na posiedzeniu w dniu 21.11.2012 r. poniżej przedstawionych materiałów :
PROJEKT
UCHWAŁA Nr / /2012
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 27.11.2012 r.
w sprawie: zmiany Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla i zasad ich wynagradzania .
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 29 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiącego załącznik do uchwały nr 91/3/2012 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 9 października 2012 r., wprowadza się następującą zmiany:
1) § 6 ust 1 otrzymuje brzmienie
„Kadencja Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla trwa 3 lata i biegnie od dnia pierwszego posiedzenia Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, o którym mowa w § 6 ust. 3 Regulaminu, do dnia poprzedzającego dzień pierwszego posiedzenia Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla następnej kadencji, z zastrzeżeniem § 6 ust. 2 Regulaminu.”
2) § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Pierwsza kadencja Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla biegnie od dnia wyboru przedstawicieli dokonanego po uchwaleniu Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.”
3) § 7 otrzymuje brzmienie:
§ 7
1. Wyboru przedstawicieli do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla dokonuje się na zebraniu członków, o których mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu.
2. Zebranie zwołuje Zarząd Spółdzielni na dzień przypadający w ciągu 30 dni przed upływem 3 lat od rozpoczęcia kadencji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
3. O czasie i miejscu zebrania członkowie są zawiadamiani na 7 dni przed jego terminem, poprzez wywieszenie ogłoszeń na klatkach schodowych w danej nieruchomości, na boksie garażowym lub na drzwiach wejściowych do lokalu użytkowego.
4. W przypadku nie dokonania wyboru przedstawiciela nieruchomości w wyznaczonym terminie, zwołuje się na żądanie członków nieruchomości kolejne zebranie.
4) § 24 otrzymuje brzmienie:
„Regulamin niniejszy uchwalony został przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w dniu ———– r. Uchwałą Nr ……………. , a jego postanowienia są wiążące dla wszystkich Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.”
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla i zasad ich wynagradzania, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik
do uchwały nr / / 2012
Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
z dnia 27.11.2012 r.
REGULAMIN
Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla jako organ samorządu osiedlowego Spółdzielni działa na podstawie postanowień §§ 103a, 103b, 103c, 103d Statutu Spółdzielni i niniejszego regulaminu.
§ 2
Terenem działania Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla jest osiedle.
§ 3
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla stanowi stałą reprezentację ogółu mieszkańców Osiedla wobec władz Spółdzielni.
II. ZAKRES DZIAŁANIA RADY.
§ 4
Zadaniem Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla jako organu samorządu spółdzielczego jest współdziałanie z Administracją Osiedla, Zarządem i Radą Nadzorczą oraz instytucjami i organizacjami funkcjonującymi w Osiedlu w zakresie zaspakajania potrzeb wynikających ze wspólnego zamieszkiwania w Osiedlu.
Do zakresu działania Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla należy:
- uchwalenie planów gospodarczych i programów działalności społeczno-wychowawczej osiedla,
- uchwalanie struktury organizacyjnej oraz stanu zatrudnienia administracji osiedla i domu kultury,
- uchwalenie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi, remontów i kosztów utrzymania osiedla oraz ustalanie wysokości opłat czynszowych i eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i lokale użytkowe o przeznaczeniu gospodarczym oraz dzierżawy terenu,
- opiniowanie w sprawie zatrudnienia, zwalniania kierownika osiedla i jego zastępcy oraz kierownika domu kultury a także sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością Administracji Osiedla,
- rozpatrywanie odwołań mieszkańców od decyzji kierownika administracji osiedla i domu kultury
- rozpatrywanie skarg na działalność kierownika administracji osiedla,
- wytyczanie kierunków i koordynowanie działalności społeczno- wychowawczej na terenie osiedla, sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek społeczno-wychowawczych w osiedlu,
- podejmowanie decyzji w sprawie tworzenia na terenie osiedla placówek gospodarczych i socjalnych,
- organizowanie we własnym zakresie pomocy i opieki społecznej,
- współpraca z samorządem terytorialnym, jeżeli samorząd taki działa na terenie osiedla,
- występowanie do Zarządu o wydanie pełnomocnictw kierownikowi administracji na podstawie § 95 Statutu,
- współpraca z innymi radami przedstawicieli nieruchomości osiedla,
- rozpatrywanie innych spraw związanych z działalnością osiedla,
- dysponowanie środkami funduszu remontowo-budowlanego i społeczno-wychowawczego w ramach planów gospodarczych nieruchomości i osiedla,
- Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla może żądać od Administracji i domu kultury udostępnienia jej wszystkich dokumentów dotyczących jej Osiedla oraz wykonania ich kserokopii, które stanowić będą załączniki do protokołu Rady, jej prezydium lub komisji, jak również żądać szczegółowych pisemnych wyjaśnień w sprawach budzących wątpliwości,
- 16)Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla ma prawo opiniować opracowywane przez Radę Nadzorczą regulaminy.
III. ZASADY CZŁONKOSTWA W RADZIE
§ 5
- Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla składa się z członków Spółdzielni posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, lokalu użytkowego lub garażu w poszczególnych nieruchomościach Osiedla.”
- Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla działa w przypadku wyboru 50% + 1 przedstawicieli nieruchomości Osiedla.
- Członkowie Spółdzielni, o których mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu, wybierają 1 przedstawiciela do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla na okres 3 lat.
- Przedstawiciel Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla traci swój mandat na skutek rezygnacji, ustania członkostwa w Spółdzielni lub zamiany mieszkania na mieszkanie położone na terenie innej nieruchomości.
- Ponadto przedstawiciel Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla może być odwołany przez członków, o których mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu, przed upływem okresu na jaki został wybrany zwykłą większością głosów, na wniosek 1/3 członków w danej nieruchomości.
- W wypadku, o którym mowa w ust. 4 i 5, na miejsce przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla , który utracił mandat, członkowie, o których mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu, dokonują wyboru – do końca kadencji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – innego przedstawiciela.
§ 6
- Kadencja Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla trwa 3 lata i biegnie od dnia pierwszego posiedzenia Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, o którym mowa w § 6 ust. 3 Regulaminu, do dnia poprzedzającego dzień pierwszego posiedzenia Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla następnej kadencji, z zastrzeżeniem § 6 ust. 2 Regulaminu.
- Pierwsza kadencja Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla biegnie od dnia wyboru przedstawicieli dokonanego po uchwaleniu Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
- Posiedzenie Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nowej kadencji zwołuje Przewodniczący Rady Nadzorczej lub upoważniony na piśmie inny członek Rady Nadzorczej w celu ukonstytuowania się Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, w terminie 30 dni od daty jej wyboru.
IV. WYBORY DO RADY.
§ 7
- Wyboru przedstawicieli do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla dokonuje się na zebraniu członków, o których mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu.
- Zebranie zwołuje Zarząd Spółdzielni na dzień przypadający w ciągu 30 dni przed upływem 3 lat od rozpoczęcia kadencji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
- O czasie i miejscu zebrania członkowie są zawiadamiani na 7 dni przed jego terminem, poprzez wywieszenie ogłoszeń na klatkach schodowych w danej nieruchomości, na boksie garażowym lub na drzwiach wejściowych do lokalu użytkowego.
- W przypadku nie dokonania wyboru przedstawiciela nieruchomości w wyznaczonym terminie, zwołuje się na żądanie członków nieruchomości kolejne zebranie.
§ 7a
Członkowie posiadający tytuł prawny do samodzielnego (wolnostojącego) lokalu użytkowego mogą skorzystać z prawa członkostwa w Radzie Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, w przypadku złożenia oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu, w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania Zarządu.
§ 8
- Wszystkim członkom Spółdzielni uprawnionym do wzięcia udziału w zebraniu wydawane są mandaty uprawniające do udziału w wyborach.
- Każdy członek Spółdzielni uczestniczy tylko w zebraniu jednej nieruchomości i przysługuje mu jeden głos.
- Członkowie małoletni biorą udział w zebraniu przez swoich ustawowych przedstawicieli lub kuratorów.
- Członkowie – osoby fizyczne mogą brać udział w zebraniu tylko osobiście.
- Członkowie – osoby prawne biorą udział w zebraniach przez ustanowionych w tym celu pełnomocników. Pełnomocnik nie może reprezentować więcej niż jednego członka. Członkowie – osoby prawne mogą delegować swojego przedstawiciela do jednego zebrania.
§ 9
- Zebranie członków, o którym mowa w § 7 ust. 1 Regulaminu, otwiera przedstawiciel Zarządu Spółdzielni lub osoba przez niego upoważniona.
- Otwierający zebranie zarządza wybór przewodniczącego i sekretarza zebrania spośród członków danej nieruchomości.
- Zebranie członków, o którym mowa w § 7 ust. 1 Regulaminu, powołuje w Komisję Skrutacyjną, składającą się z co najmniej 2 członków, dla wykonania czynności związanych z obsługą głosowania.
§ 10
Wybory oraz odwoływanie przedstawicieli Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla odbywają się w głosowaniu jawnym.
§ 11
- Kandydatów do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zgłaszają członkowie obecni na zebraniu do przewodniczącego zebrania uzasadniając odpowiednio każdą zgłoszoną kandydaturę.
- Kandydatem może być jedynie członek Spółdzielni posiadający tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, lokalu użytkowego lub garażu w danej nieruchomości.
- Spośród zgłoszonych kandydatów mogą być brane pod uwagę jedynie te osoby, które wyraziły zgodę na kandydowanie.
- Przed przystąpieniem do głosowania przewodniczący zebrania ogłasza listę zgłoszonych kandydatów.
§ 12
- Z zebrania członków, o którym mowa w § 7 ust. 1, sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący i sekretarz zebrania.
- Protokoły z zebrania członków, o którym mowa w § 7 ust. 1, przechowuje Administracja Osiedla.
§ 13
Obsługę zebrania członków, o którym mowa w § 7 ust. 1, prowadzi Administracja Osiedla.
1. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA RADY
§ 14
- Dla sprawniejszego wykonywania swoich zadań Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla wybiera ze swego grona przewodniczącego, zastępcę i sekretarza oraz powołuje stałe komisje: rewizyjną, gospodarki zasobami mieszkaniowymi, społeczno-wychowawczą lub inne według potrzeb.
- W razie potrzeby Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla może powołać również komisje dla wykonania określonych zadań. Komisje składają się z minimum 3 członków.
- Komisje nie mogą podejmować uchwał. Wnioski, opinie i postulaty przewodniczący komisji przedstawiają na plenarnym posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, która po rozpatrzeniu podejmuje odpowiednie uchwały.
§ 15
- Przewodniczący Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, jego zastępca, sekretarz oraz przewodniczący stałych komisji stanowią Prezydium Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
- Do obowiązków Prezydium Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla należy organizowanie pracy Rady, a w szczególności:
– opracowywanie projektów planów pracy Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla i sprawozdań z jej działalności,
– koordynowanie prac komisji oraz rozpatrywanie wniosków przez nie zgłoszonych,
– wyznaczanie terminów i ustalanie porządku obrad posiedzeń rady, przygotowywanie materiałów na posiedzenia, -zbieranie wniosków i opinii z poszczególnych nieruchomości w celu ustalenia planów gospodarczych osiedla w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi i działalności społeczno-wychowawczej i kulturalnej. - Prezydium Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla działa kolegialnie.
- Przewodniczący Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, a w razie jego nieobecności zastępca , kieruje pracami Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, utrzymuje stałą łączość z Kierownictwem Administracji, Radą i Zarządem Spółdzielni.
2. TRYB ODBYWANIA POSIEDZEŃ
§ 16
- Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący, a w razie jego nieobecności zastępca.
- Posiedzenie Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla i Prezydium odbywają się w miarę potrzeb.
- Przewodniczący Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, w razie jego nieobecności zastępca obowiązany jest zwołać posiedzenie Rady:
1/ na wniosek 1/3 członków Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
2/ na wniosek Zarządu Spółdzielni,
3/ na wniosek Rady Nadzorczej. - W przypadkach wymienionych w ust. 3 posiedzenie Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla powinno być zwołane w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
§ 17
- Termin i porządek obrad Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla ustala Prezydium.
- Na wniosek uprawnionych do zwołania posiedzenia w myśl § 16 ust. 3 w porządku obrad posiedzenia powinny być zamieszczone wskazane przez nich sprawy.
- Na posiedzeniu, przed zatwierdzeniem porządku obrad, przedstawiciel Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla może zgłosić przewodniczącemu Rady umotywowany wniosek o zmianę lub uzupełnienie porządku obrad.
§ 18
- Zawiadomienie o posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, zawierające termin, miejsce i porządek obrad powinno być dostarczone na piśmie członkom Rady najpóźniej na 5 dni przed terminem posiedzenia.
- Członkowie Osiedla powinni być zawiadamiani o terminie, miejscu i porządku obrad Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla przez wywieszenie zawiadomienia w Administracji Osiedla oraz tablicach osiedlowych.
§ 19
- Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla może odbywać posiedzenia przy obecności więcej niż połowy członków /quorum/.
- W razie braku quorum koniecznego do rozpoczęcia posiedzenia, posiedzenie jest zwoływane przez Prezydium Rady w innym termin.
- W razie braku quorum koniecznego do kontynuowania rozpoczętego posiedzenia, prowadzący obrady zarządza przerwę w obradach i wyznacza termin drugiej części posiedzenia.
§ 20
- W posiedzeniach Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla mogą uczestniczyć z głosem doradczym:
1/ członkowie Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni,
2/ przedstawiciele Administracji Osiedla. - Przedstawiciel Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, który nie może wziąć udziału w posiedzeniu zobowiązany jest usprawiedliwić swoją nieobecność.
- Obradom Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla ma prawo przysłuchiwać się każdy członek Spółdzielni posiadający tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, lokalu użytkowego lub garażu w Osiedlu.
§ 21
- Uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zatwierdzane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy przedstawicieli Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w tym przewodniczącego lub jego zastępcy.
- Uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla są ważne, jeżeli były objęte porządkiem obrad.
- Uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla powinny być odrębnymi dokumentami podpisanymi przez przewodniczącego Rady lub jego zastępcę i sekretarza Rady.
Treść uchwały powinna być odzwierciedlona w protokole obrad Rady.Uchwała powinna określać termin wejścia w życie. - Uchwały zatwierdzone zgodnie z wymogami ust. 1-3, Prezydium Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla przekazuje w terminie 7 dni od daty zatwierdzenia Zarządowi Spółdzielni.
- Uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla wywieszane są w ciągu 7 dni od daty ich podjęcia na tablicy ogłoszeń w Administracji Osiedla przez okres 30 dni z wyjątkiem uchwał dotyczących spraw, których zakaz ujawniania wynika z powszechnie obowiązujących przepisów.
- Uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla mogą być uchylone uchwałą Rady Nadzorczej, o ile są niezgodne z przepisami prawa i Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także w przypadku zagrożenia interesu materialnego Spółdzielni.Uchylanie uchwał może nastąpić w ciągu 30 dni od daty powzięcia wiadomości o uchwale, nie później niż w ciągu trzech miesięcy od daty jej uchwalenia.
§ 22
- Posiedzenia Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla i jej Prezydium są protokołowane. Protokoły podpisują: Przewodniczący i Sekretarz Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
- Obsługę techniczną Rady prowadzi Administracja Osiedla.
- Przechowywanie dokumentów Rady zabezpiecza Administracja Osiedla.
- Jeden egzemplarz protokołu, o którym mowa w ust. 1, lub jego potwierdzoną za zgodność kopię, Kierownik Administracji Osiedla przekazuje do Biura Zarządu Spółdzielni /Sekcja Samorządowa/ następnego dnia po zatwierdzeniu protokołu przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla.
§ 23
- Za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla przyznawane będzie wynagrodzenie w formie miesięcznego ryczałtu w wysokości:
1) przewodniczący Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – 40% minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ustawie z dnia w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200, poz. 1679 z późn. zm.),
2) członkom prezydium Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – 35% minimalnego wynagrodzenia za pracę.
3) członkom Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – 30% minimalnego wynagrodzenia za pracę. - W przypadku, gdy członek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nie uczestniczył we wszystkich posiedzeniach Rady i komisji , wynagrodzenie to nalicza się proporcjonalnie do ilości odbytych posiedzeń w danym miesiącu.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
§ 24
Regulamin niniejszy uchwalony został przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w dniu ———– r. Uchwałą Nr ……………. , a jego postanowienia są wiążące dla wszystkich Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa
Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwałę 95/4/2012 z dnia 27.11.2012 r. w sprawie zmian w regulaminie Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla i zasad ich wynagradzania w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
B)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej oraz Komisji Spoleczno Samorządowej poinformowali , że członkowie komisji którym przewodniczą i po przeanalizowaniu przez komisję GZM i I na posiedzeniach w dniu 27.11.2012 r. i przez Komisji Społ. Samorz. na posiedzeniu w dniu 21.11.2012 r. poniżej przedstawionych materiałów :
PROJEKT
UCHWAŁA Nr / /2012
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 27.11.2012 r.
w sprawie: zmian w Regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o art. 18 § 2 pkt 3 i § 3 ustawy Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2003 r. Nr 188 , poz.1848 z późn. zm.), art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119 poz. 1116 z późn. zm.) oraz § 8a i § 87 ust. 1 pkt 30 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, ustala zasady, warunki oraz tryb udostępnienia dokumentów członkom spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
W Regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów Członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie stanowiący załącznik do uchwał Rady Nadzorczej Nr 74/1/2008 z dnia 9.09.2008 r. wprowadza się następujące zmiany :
1) § 2 otrzymuje brzmienie :
„Dokumenty, o których mowa w § 1, udostępnia lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie 30 dni licząc od dnia złożenia wniosku lub w innym terminie ustalonym ze składającym wniosek, z zastrzeżeniem § 3 niniejszego regulaminu”.
2) § 3 otrzymuje brzmienie:
„Roczne sprawozdania finansowe , przyjęte przez Walne Zgromadzenie SM „Czuby” w Lublinie, udostępnia lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie 30 dni od daty jego złożenia.”
3) § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Od decyzji Zarządu przysługuje członkowi prawo żądania rozpatrzenia odmowy przez Radę Nadzorczą na podstawie § 87 ust.1 pkt 32 Statutu Spółdzielni i złożenia wniosku do Sądu Rejestrowego o zobowiązanie Spółdzielni do udostępnienia umowy.”
4) W § 4 dodaje się ust. 3 w brzmieniu;
„Odpisy dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1 i 2 niniejszego regulaminu, członek Spółdzielni może otrzymać jeden raz, chyba że od daty ich wydania nastąpiła zmiana ich treści.”
5) § 8 otrzymuje brzmienie :
„Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu ———————— roku Uchwalą Nr ——————— i wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały” .
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik
do uchwały Nr —————–
Rady Nadzorczej SM „Czuby”
w Lublinie z dnia ———- r.
REGULAMIN
dotyczący zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, w oparciu o art. 18 § 2 pkt 3 i § 3 ustawy Prawo spółdzielcze, art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz § 8a i § 87 ust. 1 pkt 30 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, ustala zasady, warunki oraz tryb udostępnienia dokumentów członkom spółdzielni.
§ 1
Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ma prawo:
- otrzymać nieodpłatnie odpis aktualnego Statutu Spółdzielni.
- otrzymać nieodpłatnie odpisy regulaminów uchwalonych na podstawie Statutu Spółdzielni.
- otrzymać za odpłatnością kopie pozostałych regulaminów, uchwał i protokołów organów Spółdzielni, protokołów lustracji oraz rocznych sprawozdań finansowych.
- otrzymać za odpłatnością teksty umów zawieranych z osobami trzecimi, jeśli nie naruszają praw tych osób oraz nie istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta informacje w celach sprzecznych z interesem Spółdzielni /art. 18 § 3 ustawy Prawo Spółdzielcze/.
§ 2
Dokumenty, o których mowa w § 1, udostępnia lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie 30 dni licząc od dnia złożenia wniosku lub w innym terminie ustalonym ze składającym wniosek, z zastrzeżeniem § 3 niniejszego regulaminu.
§ 3
Roczne sprawozdania finansowe , przyjęte przez Walne Zgromadzenie SM „Czuby” w Lublinie, udostępnia lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie 30 dni od daty jego złożenia .
§ 4
- W przypadku braku udostępnienia członkom spółdzielni dokumentów oraz materiałów o których mowa w art. 18 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze, Zarząd Spółdzielni przyczyny odmowy w formie pisemnej przekazuje członkowi spółdzielni w terminie 30 dni licząc od daty złożenia wniosku.
- Od decyzji Zarządu przysługuje członkowi prawo żądania rozpatrzenia odmowy przez Radę Nadzorczą na podstawie § 87 ust.1 pkt 32 Statutu Spółdzielni i złożenia wniosku do Sądu Rejestrowego o zobowiązanie Spółdzielni do udostępnienia umowy.
- Odpisy dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1 i 2 niniejszego regulaminu, członek Spółdzielni może otrzymać jeden raz, chyba że od daty ich wydania nastąpiła zmiana ich treści.
§ 5
Zobowiązuje się Zarząd Spółdzielni do:
– założenia rejestru wydanych kserokopii dokumentów,
– założenia rejestru udostępnianych dokumentów.
Każdy członek ma obowiązek pokwitować pisemnie zestawienie otrzymanych pism.
§ 6
Dokumenty wymienione w § 1 pkt. 1 i 2 mogą być udostępniane Spółdzielcom także w innej formie niż to mówi regulamin (np.: Internet).
§ 7
- Ustala się następujące stawki za wykonanie odbitek ksero dokumentów:
1. odbitki formatu A- 4 – 1 zł (brutto)
2. odbitki formatu A- 4 dwustronna – 2 zł ( brutto)
3. odbitka formatu A – 3 – 2 zł ( brutto)
4. odbitka formatu A –3 dwustronna – 4 zł ( brutto) - Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie przed otrzymaniem kserokopii pożądanych dokumentów, przedstawia pracownikowi Spółdzielni dowód wpłaty wymaganej kwoty w kasie Spółdzielni.
§ 8
Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu ———————— roku Uchwalą Nr ——————— i wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa
Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 18 za, przy 1 głosie przeciwnym , podjęła uchwałę 96/2/2012 z dnia 27.11.2012 r. w sprawie zmian w regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
C)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 26.11.2012 r. z poniżej przedstawionymi materiałami
W tym miejscu w protokole umieszczono – P R O T O K Ó Ł sporządzony w dniu 06.11.2012 r dotyczący wyboru Biegłego Rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2012r w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
PROJEKT
U C H W A Ł A Nr / /2012
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 27.11.2012 r.
w sprawie: wyboru biegłego rewidenta do zbadania sprawozdania finansowego za rok 2012 .
Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust.1 pkt .13 Statutu Spółdzielni postanawia:
§ 1
Dokonać wyboru biegłego rewidenta ———————— do zbadania sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za rok 2012
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 statutu spółdzielni .
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa dsfinansowych oraz po dyskusji postanowili zgłosić . do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję i do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za 2012 r. wybrała ofertę nr 6 tj. Biuro Audytorskie Wojciecha Sadowskiego.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów- 18 za, przy 1 głosie przeciwnym podjęła uchwałę następującej treści:
U C H W A Ł A Nr 98 /20/2012
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 27.11.2012 r.
w sprawie: wyboru biegłego rewidenta do zbadania sprawozdania finansowego za rok 2012 .
Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust.1 pkt .13 Statutu Spółdzielni postanawia:
§ 1
Dokonać wyboru biegłego rewidenta . Biuro Audytorskie Wojciecha Sadowskiego do zbadania sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za rok 2012
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 statutu spółdzielni .
D)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 26.11.2012 r. z poniżej przedstawionymi materiałami
Uchwała Nr ………………..
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 27.11.2012 r.
w sprawie: korekty planu gospodarczo – finansowego na 2012 rok SM „Czuby” w Lublinie.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Wprowadza się korektę planu gospodarczo – finansowego na 2012 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w związku ze zmianami kosztów w osiedlach.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
INFORMACJA
do korekty planu gospodarczo – finansowego SM „CZUBY” na 2012 r.
Korektę planu gospodarczo – finansowego sporządzono na podstawie zmian, jakie wystąpiły w trakcie roku obrachunkowego 2012, i tak:
Tabela Nr 1. Plan działalności eksploatacyjnej na 2012 r.
Dokonano korekty kosztów z kwoty 31.506.709 zł na 31.527.393 zł wzrost o kwotę 20.684, tj. o 0,06 %, która wynika z poniższych pozycji:
– Eksploatacja i zarządzanie – rozliczanie kosztów lokali wg struktury, zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych art. 15.
– Energia elektryczna – zmiana wysokości opłat wynikająca z analizy kosztów w osiedlu Widok i nieruchomości 02ES – za niskie opłaty w stosunku do kosztów.
– Odpis na fundusz remontowy – wyjaśnienie poniżej – Tabela Nr 2.
– Podatek od nieruchomości – zmiana wysokości opłat w osiedlach w związku z uchwałą Rady Miasta Lublin.
– Sprzątanie klatek schodowych – wprowadzenie nowego składnika w osiedlu Poręba i w kilku klatkach schodowych w os. Widok.
– Konserwacja domofonów – zmiana wysokości stawek z kwoty 1,84 zł na 1,89 zł za lokal od 1.02.2012 r. oraz montaż nowych domofonów w trakcie roku w osiedlach Skarpa, Ruta, Łęgi i Błonie.
– Konserwacja RTV – wykazano bieżące koszty za gniazda radiowo – telewizyjne pakietu podstawowego w osiedlu Widok wynikające ze zmniejszenia ilości gniazd – indywidualne umowy z operatorem zmieniające wielkość pakietu.
– Wywóz nieczystości – zmiana stawek wynikająca z analizy kosztów w osiedlach Skarpa, Ruta, Widok.
– Gaz – zmiana wysokości stawek wynikająca z analizy kosztów w osiedlach Skarpa, Ruta, Widok.
– Odpis na montaż domofonów – wprowadzenie składnika w osiedlu Skarpa.
Tabela Nr 2. Plan funduszu remontowego na 2012 r.
– Wprowadzono aktualne bilanse otwarcia i środki z podziału wyniku finansowego za rok ubiegły 2011 zgodnie z decyzjami Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i Walnego Zgromadzenia.
– W trakcie 2012 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości dokonywały zmian w rzeczowym planie remontów w ramach posiadanych środków, jak również dokonano zmiany wysokości odpisu w nieruchomościach 02, 16 i 19 w osiedlu Skarpa.
Tabela Nr 3. Działalność kulturalno – oświatowa na 2012 r.
Korekta kosztów w związku z:
– wprowadzeniem aktualnych bilansów otwarcia po zamknięciu poprzedniego roku;
– otrzymaniem z Wydziału Kultury Urzędu Miasta Lublin dotacji w wysokości po 2.349 zł dla Domu Kultury Skarpa, Łęgi i Błonie oraz 7.439 zł dla domu Kultury Ruta;
– wpłatą od sponsorów dla Domu Kultury Ruta w wysokości 1.600 zł.
W trakcie roku, o ile występuje taka konieczność, dokonywane są korekty planów w ramach posiadanych środków i bez zmiany stawek opłat eksploatacyjnych.
W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:
– Plan działalności eksploatacyjnej na 2012 r. – korekta
– Plan funduszu remontowego na 2012 r.- Korekta
– Działalność kulturalno – oświatowa na 2012 r.- Korekta
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwałę Nr 97/27.2012 z dnia 27.11.2012 r. w sprawie korekty planu gospodarczo – finansowego na 2012 rok SM „Czuby” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 4
A)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej oraz Komisji Spoleczno Samorządowej poinformowali , że członkowie komisji którym przewodniczą i po przeanalizowaniu komisji GZM i I na posiedzeniach w dniu 27.11.2012 r. i Komisji Społ. Samorz. na posiedzeniu w dniu 21.11.2012 r. poniżej przedstawionych materiałów :
Lublin, dn. 2012-11-19
Informacja o lokalizacji targowiska w osiedlu Skarpa
Zarząd SM „CZUBY” w Lublinie przeanalizował zgodność wykorzystania terenów Spółdzielni z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego pod kątem przeznaczenia pod działalność handlową. Niestety Spółdzielnia nie posiada terenów, które spełniałyby wymagania techniczne i sanitarne określone przepisami niezbędnymi do prowadzenia takiej działalności, w tym m.in. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 kwietnia 2004 r w sprawie wymagań higieniczno sanitarnych w zakładach produkujących lub wprowadzających do obrotu środki spożywcze oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20.12.2012 r w sprawie
wymagań higienicznych i sanitarnych obowiązujących w handlu obwoźnym środkami spożywczymi
Obecnie osoby prowadzące działalność handlową ulokowały swoje stoiska na terenie działki nr 24/13 – bez uzgodnienia ze Spółdzielnią. Ustawienie stołów na chodniku powodowało liczne skargi mieszkańców na zmniejszenie szerokości przejścia i ograniczenie dostępu do miejsc postojowych w zatoce parkingowej.
Przedmiotowy teren jest własnością Spółdzielni. Został zagospodarowany zgodnie z planem realizacyjnym osiedla i pozwoleniem na budowę. Na działce znajdują się pawilony usługowo-handlowe i parking zarówno dla potrzeb usług jak i mieszkańców sąsiednich nieruchomości, całkowicie pozbawionych miejsc do parkowania. Aktualnie obowiązujący Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego sankcjonuje faktyczne przeznaczenie i wykorzystanie w/w działki.
Ewentualne urządzenie targowiska na przedmiotowym terenie spowoduje likwidację parkingu, zaś kosztami budowy i utrzymania obciąży Spółdzielnię a w tym również członków Spółdzielni. . Nasuwa się pytanie czy takie rozwiązanie leży w interesie mieszkańców?
W dniu listopada br w siedzibie Spółdzielni odbyło się spotkanie z Z-cą Prezydenta Panem Grzegorzem Siemińskim oraz Panią Dyrektor Wydziału Gospodarowania Mieniem Małgorzatą 15 Zdunek w sprawie utworzenia przedmiotowego targowiska. Pomimo chęci współpracy obu stron nie wskazano konkretnych rozwiązań i lokalizacji, ponieważ praktycznie każda propozycja wiąże się ze zmianą MPZP.
Radny Pan Zbigniew Ławniczak, wykorzystując podpisy osób popierających handel, wystąpił do Rady Miasta o budowę targowiska przez miasto na terenie osiedla Skarpa. Sprawa była przedmiotem obrad na sesji RM Lublin w dniu 16 listopada 2012r. Radni poparli stanowisko Rady Miasta w sprawie utworzenia targowiska przy ul. Radości. Nie wskazano jednak konkretnej lokalizacji ani też źródła finansowania.
Dodatkowo należy podkreślić fakt funkcjonowania targowiska miejskiego w bliskim sąsiedztwie osiedla Skarpa, tj przy ul. Jutrzenki przy kładce pieszej łączącej osiedla Skarpa i Ruta. Jest to teren, na którym zainteresowane osoby mogą sprzedawać swoje produkty na stołach przenośnych lub w kioskach handlowych. Miejsce targowiska jest dość atrakcyjne, położone przy ruchliwym ciągu pieszym, w sąsiedztwie przychodni zdrowia i apteki, w pobliżu przystanków MPK, z dojazdem od ul. Jutrzenki.
Podsumowując, na terenach Spółdzielni (stanowiących mienie Spółdzielni) nie ma możliwości utworzenia targowiska, ani też środków finansowych na jego budowę i utrzymanie. Problem można by częściowo rozwiązać poprzez usytuowanie pojedynczych kiosków na terenach nieruchomości lub też wzdłuż ciągów pieszych, po uzgodnieniu i akceptacji lokalizacji przez mieszkańców i RPNO Skarpa. Kioski te były by budowane przez zainteresowanych handlowców na ich koszt i ich staraniem.
.
Projekt
Uchwała nr ____________
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia _______________
w sprawie: utworzenia targowiska na działkach nr 24/13 i 24/15, położonych w Lublinie przy ulicy Radości.
Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie, w oparciu o treść § 87 ust. 1 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
Nie wyraża zgody na utworzenie targowiska na działkach stanowiących mienie Spółdzielni z uwagi na ingerencję – nr 24/13 i 24/15 położonych w Lublinie przy ulicy Radości w osiedlu „Skarpa”, w zasoby Spółdzielni powodujące ograniczenie dostępu do miejsc postojowych w zatokach parkingowych położonych na działkach stanowiących mienie Spółdzielni.
§ 2
Integralną część uchwały stanowi informacja o lokalizacji targowiska w osiedlu „Skarpa”.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawionych przez prezesa i zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w brzmieniu przedłożonym do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwałę Nr 99/1/.2012 z dnia 27.11.2012 r. w sprawie utworzenia targowiska na działkach nr 24/13 i 24/15, położonych w Lublinie przy ulicy Radości w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
B)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjnej oraz Komisji Spoleczno Samorządowej poinformowali , że członkowie komisji którym przewodniczą i po przeanalizowaniu przez komisję GZM i I na posiedzeniach w dniu 27.11.2012 r. i przez Komisję Społ. Samorz. na posiedzeniu w dniu 21.11.2012 r. poniżej przedstawionych materiałów :
WNIOSEK
zgłoszony na plenarnym posiedzeniu
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta”
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
w dniu 27.09.2012 r.
w sprawie: zmiany planu zagospodarowania przestrzennego dla działki gruntu nr 41/4 (obręb 30. ark. 3) położonej przy ul. Stokrotki zawierającej tymczasowe boisko sportowe.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta”, działając na podstawie § 4 ust. 13 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” S.M. CZUBY w Lublinie, wnioskuje co następuje.
§1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta”, w trosce o zachowanie miejsc sportowo-rekreacyjnych w osiedlu „Ruta” zwraca się do Rady Nadzorczej S.M. CZUBY o podjęcie działań mających na celu zmianę przeznaczenia dla działki gruntu nr 41/4 (obręb 30, ark. 3) położonej przy ul. Stokrotki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego z funkcji UP (tereny usług publicznych) na SR2 (tereny sportowo-rekreacyjne) z zachowaniem strefy VI (strefa ochrony zrealizowanych osiedli mieszkaniowych budownictwa wielorodzinnego przed dogęszczeniem ich programem mieszkaniowym).
§2
Intencją Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” jest zachowanie funkcji sportowo-rekreacyjnej w tym miejscu osiedla „Ruta”. Teren ten jest jedynym miejscem w osiedlu, które jest wykorzystywane przez mieszkańców osiedla na organizację festynów rodzinnych, pikników, różnych imprez okolicznościowych, np. z okazji Dnia Dziecka. Służy do realizacji rozgrywek piłkarskich i innych gier sportowych.
Kierując się dbałością o zapewnienie mieszkańcom jedynego miejsca do sportowo-rekreacyjnej formy wypoczynku, Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” apeluje do Rady Nadzorczej S.M. CZUBY o zaakceptowanie wniosku o w/w zmianę w planie zagospodarowania przestrzennego dla miasta Lublin.
Sekretarz |
Przewodniczący |
Informacja w sprawie wniosku RPNO Ruta
o zmianę w MPZP przeznaczenia działki nr 41/4 (ob.30 ark.3) przy ul. Stokrotki na SR2.
Po konsultacji z Panią Dyrektor Wydziału Planowania Małgorzatą Żurkowską, wg uzyskanych informacji ograniczenie funkcji działki 41/4 (ob.30 a.3) o pow. 10111m2 nie jest korzystne dla Spółdzielni, z uwagi na:
- Obecne wykorzystanie terenu, nawet czasowe (bez określenia terminu) nie jest sprzeczne z aktualnie określoną funkcją w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Lublin cz.II, tj. Up (usługi publiczne) + zieleń + komunikacja (parkingi). Z opisu planu UP oznacza przeznaczenie gruntu pod obiekty oświaty, ochrony zdrowia, opieki społecznej, administracji, kultu religijnego itp.
- Obecne wykorzystanie terenu, nawet czasowe (bez określenia terminu) nie jest sprzeczne z aktualnie określoną funkcją w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Lublin cz.II, tj. Up (usługi publiczne) + zieleń + komunikacja (parkingi). Z opisu planu UP oznacza przeznaczenie gruntu pod obiekty oświaty, ochrony zdrowia, opieki społecznej, administracji, kultu religijnego itp.
- W roku 2008 Spółdzielnia złożyła wniosek o zmianę przeznaczenia w/w terenu (funkcję oznaczoną jako UP na mieszkaniową M2) ewentualnie rozszerzenie funkcji usługowej o mieszkaniową – możliwość taką daje par. 31 pkt 4 ppkt 3 – w części opisowej planu. Należy podkreślić, iż w granicach osiedla Ruta znajdują się liczne zespoły usługowe. Na sąsiednich działkach zlokalizowane są: pawilon handlowy przy ul. Dziewanny 3, zespół handlowo – usługowy przy ul. Różanej 8 oraz Jutrzenki 10, trzy przedszkola, filia szkoły podstawowej Nr 38, trzy przychodnie zdrowia, 5 aptek, poczta, kościół, trzy duże pawilony handlowe (STOKROTKA i CHAMPION i LIDL) oraz czwarty na etapie budowy na sąsiedniej działce BIEDRONKA. Z opisu planu funkcja M2 oznacza zabudowę wielorodzinną z usługami towarzyszącymi. W ramach M2 ustala się strefy zieleni z możliwością realizacji placów zabaw oraz terenów sportowo-rekreacyjnych, strefy parkowania oraz garażowania. Dodatkowo należy wyjaśnić, że cały obszar Spółdzielni jest objęty strefą V1, tj. zakazem zwiększania intensywności zabudowy mieszkaniowej. W praktyce – odmowę wydania pozwolenia na budowę obiektu z funkcją mieszkaniową. W obszarze V1 dopuszcza się docieplenie i wzbogacanie elewacji istniejących obiektów, wprowadzeniu usług w partery budynków, przebudowę i zagospodarowanie zieleni itp.
- Wprowadzenie oznaczenia SR2 zawęża możliwość wykorzystania terenu tylko pod funkcję sportowo-rekreacyjną z dopuszczeniem obiektów kubaturowych – wyłącznie w zakresie obsługi programu podstawowego. Ewentualna budowa i utrzymanie boiska typu orlik wymaga zaangażowania środków finansowych, których ani osiedle Ruta ani Spółdzielnia nie posiada.
- Ewentualne wprowadzenie M2 daje możliwość zagospodarowania w przyszłości zgodnie z potrzebą członków, w sposób określony przez Radę Nadzorczą Spółdzielni uchwałą zatwierdzającą plan inwestycyjny. Teren stanowi mienie Spółdzielni – o jego zagospodarowaniu i kosztach utrzymania decyduje Rada Nadzorcza.
- Wprowadzenie zmiany funkcji na SR2 może skutkować orzeczeniem o zwrot w przypadku wystąpienia byłych właścicieli z roszczeniem o zwrot nieruchomości. W podobny sposób Spółdzielnia utraciła teren w osiedlach Błonie i Poręba (z wybudowanymi boiskami). Obecnie toczy się postępowanie o zwrot terenu w rejonie placu zabaw przy ul. Rucianej oraz w rejonie parkingów przy ul. Tatarakowej.
– dodatkowymi informacjami i wyjaśnieniami przedstawionymi przez przewodniczącego Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta Zbigniewa Gontarza
„ jest taka wola mieszkańców i wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta by przedmiotową działkę przekształcić na rekreacyjno – sportową by w żadnym razie nie można by było zrealizować na niej budowli kubaturowe”
– dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds.Eksploatacyjnych w brzmieniu :
Stanowisko
w sprawie zagospodarowania działki nr 41/4 przy ul. Rucianej i Stokrotki w osiedlu Ruta.
Po przeanalizowaniu wniosku RPNO Ruta o zmianę w MPZP przeznaczenia działki nr 41/4 (ob.30 ark.3) przy ul. Stokrotki i Rucianej os. Ruta z UP na SR2
Rada Nadzorcza popiera utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu na cele sportowo – rekreacyjne z możliwością budowy parkingów na części działki – w miarę potrzeb osiedla.
Jednocześnie nie widzi potrzeby wnioskowania o zmianę przeznaczenia terenu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego na SR2.
Uzasadnienie:
- Zapisy w opisie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dotyczące możliwości zagospodarowania terenu przeznaczonego pod M2 – budownictwo wielorodzinne (wnioski Spółdzielni z 2008 i 2010 r) dają szerokie możliwości wykorzystania pod usługi towarzyszące zabudowie mieszkaniowej.
- W ramach M2 ustala się strefy zieleni z możliwością realizacji placów zabaw oraz terenów sportowo-rekreacyjnych, strefy parkowania oraz garażowania. Wprowadzenie zapisu M2 nie oznacza obowiązku realizacji budynku mieszkalnego.
- Obecnie w opisie planu działka 41/4 przeznaczona jest pod UP – usługi publiczne (tj. obiekty oświaty, ochrony zdrowia, opieki społecznej, administracji, kultu religijnego itp.). Usługi te jako nieuciążliwe dla mieszkańców w większości mogą być realizowane również w ramach M2 – stąd uzasadniony jest wniosek Spółdzielni o zmianę funkcji UP na M2 – umożliwiający bardziej racjonalne i „bezpieczne” wykorzystanie terenu.
- Wprowadzenie oznaczenia SR2 zawęża możliwość wykorzystania terenu tylko pod funkcję sportowo-rekreacyjną z dopuszczeniem obiektów kubaturowych – wyłącznie w zakresie obsługi programu podstawowego. Ewentualna budowa i utrzymanie obiektów sportowych wymaga zaangażowania środków finansowych.
- Gwarancją właściwego zagospodarowania terenów Spółdzielni jest konieczność uchwalania przez Radę Nadzorczą planów inwestycyjnych.
- Dodatkowym argumentem jest fakt orzekania o zwrotach terenów niezabudowanych, w tym m.in. w osiedlach Błonie i Poręba (z wybudowanymi boiskami) oraz toczące się postępowania o zwrot terenu w rejonie placu zabaw przy ul. Rucianej oraz w rejonie parkingów przy ul. Tatarakowej.
- W przypadku utraty terenu Spółdzielnia utraci również kontrolę nad jego zagospodarowaniem dlatego też w interesie Spółdzielni leży wprowadzenie do MPZP zapisów umożliwiających odpowiednie funkcjonowanie osiedla.
komisje po dyskusji postanowili zgłosić poniżej przedstawione wnioski stanowiska Rady Nadzorczej w sprawie wniosku Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta z dnia 27.09.2012 r. :
– Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycyjna:
„ Rada Nadzorcza popiera utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu na cele sportowo – rekreacyjne z możliwością budowy parkingów na części działki – w miarę potrzeb osiedla. Jednocześnie nie widzi potrzeby wnioskowania o zmianę przeznaczenia terenu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego na SR2”.
– Komisja Społeczno – Samorządowa
„Rada Nadzorcza popiera wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta i zobowiązuje Zarząd do wystąpienia z wnioskiem o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego o przekształcenie przedmiotowej działki na rekreacyjno – sportową by w żadnym razie nie można było zrealizować na niej budowli kubaturowej”.
Po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji i przewodniczącego Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta Zbigniewa Gontarza, przewodniczący Rady wnioski – stanowiska RN zgłoszone przez komisję poddał pod głosowanie.
Za przyjęciem stanowiska w brzmieniu:
„Rada Nadzorcza popiera wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta i zobowiązuje Zarząd do wystąpienia z wnioskiem o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego o przekształcenie przedmiotowej działki na rekreacyjno – sportową by w żadnym razie nie można było zrealizować na niej budowli kubaturowej”.
– głosowało 5 członków Rady Nadzorczej , przeciw przyjęciu 10 członków, wstrzymało się od głosowania 4 członków.
Za przyjęciem stanowiska w brzmieniu:
„ Rada Nadzorcza popiera utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu na cele sportowo – rekreacyjne z możliwością budowy parkingów na części działki – w miarę potrzeb osiedla. Jednocześnie nie widzi potrzeby wnioskowania o zmianę przeznaczenia terenu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego na SR2”.
– głosowało 10 członków Rady Nadzorczej , przeciw przyjęciu 5 członków, wstrzymało się od głosowania 4 członków.
Rada Nadzorcza przyjęła poniżej przedstawione stanowisko w sprawie wniosku z dnia 27.09.2012 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta:
Stanowisko
Rady Nadzorczej
w sprawie zagospodarowania działki nr 41/4 przy ul. Rucianej i Stokrotki w osiedlu Ruta.
Po przeanalizowaniu wniosku RPNO Ruta o zmianę w MPZP przeznaczenia działki nr 41/4 (ob.30 ark.3) przy ul. Stokrotki i Rucianej os. Ruta z UP na SR2
Rada Nadzorcza popiera utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu na cele sportowo – rekreacyjne z możliwością budowy parkingów na części działki – w miarę potrzeb osiedla.
Jednocześnie nie widzi potrzeby wnioskowania o zmianę przeznaczenia terenu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego na SR2.
Uzasadnienie:
- Zapisy w opisie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dotyczące możliwości zagospodarowania terenu przeznaczonego pod M2 – budownictwo wielorodzinne (wnioski Spółdzielni z 2008 i 2010 r) dają szerokie możliwości wykorzystania pod usługi towarzyszące zabudowie mieszkaniowej.
- W ramach M2 ustala się strefy zieleni z możliwością realizacji placów zabaw oraz terenów sportowo-rekreacyjnych, strefy parkowania oraz garażowania. Wprowadzenie zapisu M2 nie oznacza obowiązku realizacji budynku mieszkalnego.
- Obecnie w opisie planu działka 41/4 przeznaczona jest pod UP – usługi publiczne (tj. obiekty oświaty, ochrony zdrowia, opieki społecznej, administracji, kultu religijnego itp.). Usługi te jako nieuciążliwe dla mieszkańców w większości mogą być realizowane również w ramach M2 – stąd uzasadniony jest wniosek Spółdzielni o zmianę funkcji UP na M2 – umożliwiający bardziej racjonalne i „bezpieczne” wykorzystanie terenu.
- Wprowadzenie oznaczenia SR2 zawęża możliwość wykorzystania terenu tylko pod funkcję sportowo-rekreacyjną z dopuszczeniem obiektów kubaturowych – wyłącznie w zakresie obsługi programu podstawowego. Ewentualna budowa i utrzymanie obiektów sportowych wymaga zaangażowania środków finansowych.
- Gwarancją właściwego zagospodarowania terenów Spółdzielni jest konieczność uchwalania przez Radę Nadzorczą planów inwestycyjnych.
- Dodatkowym argumentem jest fakt orzekania o zwrotach terenów niezabudowanych, w tym m.in. w osiedlach Błonie i Poręba (z wybudowanymi boiskami) oraz toczące się postępowania o zwrot terenu w rejonie placu zabaw przy ul. Rucianej oraz w rejonie parkingów przy ul. Tatarakowej.
- W przypadku utraty terenu Spółdzielnia utraci również kontrolę nad jego zagospodarowaniem dlatego też w interesie Spółdzielni leży wprowadzenie do MPZP zapisów umożliwiających odpowiednie funkcjonowanie osiedla.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 6.11.2012 r, został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 19 za.
Ad. 6
Ustalono ,że w grudniu zostaną zwołane dwa posiedzenia Rady . Prawdopodobnie w dniu 18 i 27.12.2012 r. W porządku obrad posiedzenia umieszczone zostaną między innymi punkty:
– rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej ,
– omówienie wyników przeprowadzonych w SM Czuby kontroli ,
– zmian w regulaminach.
Ad. 7
Rada Nadzorcza rozpatrzyła pisma: :
1. Członka zam. w osiedlu Błonie z dnia 23 października 2012 r. dot. odpowiedz na pismo rady Nadzorczej z dnia 18.09.2012 r.- w tym miejscu w protokole umieszczono pismo członka.
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu korespondencji dołączonej przez administrację osiedla do w/w pisma tj :
– z dnia 1 marca 2012 r. pismo administracji wyznaczające II termin wymiany wodomierzy
– 15 marca 2012 r. pismo administracji wyznaczające III termin wymiany wodomierzy
– 19 marca 2012 r. odp. na pismo z dnia 1.03.2012 r.
– 30 marca 2012 r. pismo w/w o wymianę wodomierzy bez nakładki radiowej,
– 9 maja 2012 r. odpowiedz na pismo z dnia 30.04.2012 r.
– 15 maja 2012 r. odp. w/w na pismo z dnia 9.05.2012r.
– 13 czerwca 2012 r. odp. spółdzielni na pismo z dnia 15.05.2012 r.
– 17 lipca 2012 r., pismo w/w w sprawie odmowy zwrotu z funduszu wspólnego koszty wymiany wodomierzy
– 16 sierpnia 2012 r., – informacja administracji dla Rady Nadzorczej w związku z pismem z dnia 17.07.2012 r.
– 18 września 2012 r. odp. Rady Nadzorczej na pismo z dnia 15 maja 2012 r. przekazane w dniu 9.07.2012 r przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie.
oraz po wysłuchaniu
wyjaśnień przedstawionych przez członka kierującego pismo nie dopatrzyła się nieprawidłowości w działaniu Zarządu i Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” postanowiła jednomyślnie – 19 za, wystosować do w/w odpowiedz następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedź.
Pismo członka na jego wniosek rozpatrywane przy udziale członków zamieszkałych w osiedlu osiedla Skarpa – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe osób przysłuchujących się posiedzeniu.
Ponadto w/w poinformowała ,że to na jej prośbę jedna członków Rady Nadzorczej z obecnych na posiedzeniu mieszkanek osiedla skarpa dostarczała członkom Rady do domu lub do skrzynek pocztowych jej pismo rozpatrywane w dniu dzisiejszym.
2. Członka zam. w osiedlu Skarpa z dnia 26 listopada 2012 r. dot. prośby o umożliwienie spłaty zadłużenia w ratach w terminie dłuższym niż do 30.11.2012 r.
W tym miejscu w protokole umieszczono – Informacja o sytuacji lokalu mieszkalnego przy ul. Gościnnej .
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu informacji dot. przebiegu rozmowy przewodniczącym Rady Nadzorczej z w/w oraz po dyskusji postanowiła jednomyślnie – 19 za, wystosować do w/w odpowiedz następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz.
3. Członka zam. przy ulicy Romantyczna w osiedlu Skarpa z dnia 12.11.2012 r. dot. prośba o nie stosowania wobec w/w postanowień regulaminu dot. sposobu rozliczania wody obowiązujących dla osób nieopomiarowanych.
W tym miejscu w protokole umieszczono Informacja administracji osiedla dot. pisma w/w
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji postanowili jednomyślnie – 19 za, wystosował do w/w odpowiedz następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz.
Ad. 8
Waldemar Żak zgłosił wniosek w brzmieniu :
Rada Nadzorcza powinna zobowiązać Zarząd Spółdzielni do przedłożenia na jednym z kolejnych posiedzeń informacji na temat zaległości w opłatach eksploatacyjnych członków organów samorządowych oraz pracowników Spółdzielni.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 19 za, przyjęła wniosek do realizacji .
Waldemar Żak poprosił również o informację jakie działania będzie podejmował Zarząd w związku z podjętą w dniu dzisiejszym uchwałą w sprawie targowiska w osiedlu Skarpa.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Rady Nadzorczej |
Przewodniczący Rady Nadzorczej |