z Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego w dniu 20.06.2009r.
Przewodniczący Rady Nadzorczej powitał zgromadzonych na sali: przedstawicieli, członków Rady Nadzorczej, członków Spółdzielni przysłuchujących się obradom i pracowników SM „Czuby”.
W/w stwierdził, że Zebranie Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie zostało zwołane w sposób prawidłowy , zgodnie z § 77 i 78 Statutu Spółdzielni i w związku z tym jest władne do podejmowania wiążących uchwał.
Poinformował ponadto, że zgodnie z § 80 ust. 2 Statutu Spółdzielni zebranie winno być prowadzone przez prezydium zebrania. Zaproponował , by przystąpiono do wyboru przewodniczącego zebrania.
Na przewodniczącego zebrania zgłoszono z sali kandydaturę- przedstawiciela z osiedla „Błonie” Stanisława Robaka – wyraził zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur na przewodniczącego zebrania nie zgłoszono.
Wniosek o zamknięcie listy kandydatów na przewodniczącego zebrania , poddano pod głosowanie i został przyjęty większością głosów , przy 2 głosach wstrzymujących się.
Obecnych na sali było 89 przedstawicieli.
Zgłoszona kandydatura Stanisława Robaka na przewodniczącego zebrania została poddana pod głosowanie. Za wyborem w/w na przewodniczącego zebrania głosowało 86 przedstawicieli, wstrzymało się 3 przedstawicieli.
Przewodniczący Rady Nadzorczej zaproponował zgłaszanie kandydatur na sekretarza zebrania.
Na sekretarza zebrania zgłoszono z sali kandydaturę Elżbiety Misztal – wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur na sekretarza zebrania nie zgłoszono.
Wniosek o zamknięcie listy kandydatur na sekretarza zebrania został przyjęty, jednomyślnie – 89 za.
Kandydatura Elżbiety Misztal na sekretarza zebrania została poddana pod głosowanie i przyjęta jednomyślnie – 89 za
Przewodniczący Rady Nadzorczej zaproponował zgłaszanie kandydatur na asesorów zebrania.
– Marii Szalasta – wyraziła zgodę na kandydowanie,
– Andrzeja Turskiego – wyraził zgodę na kandydowanie,
Zgłoszone kandydatury na asesorów zebrania poddano pod głosowanie.
Za wyborem Andrzeja Turskiego na asesora zebrania głosowało 88 przedstawiciel, wstrzymało się od głosowania 1 przedstawicieli .
Przewodniczący zebrania przypomniał, że w materiałach przekazanych przedstawicielom na dzisiejsze zebranie umieszczony został „Regulamin Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie , który będzie podstawą dzisiejszych obrad .
ZEBRANIA PRZEDSTAWICIELI CZŁONKÓW SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „CZUBY” W LUBLINIE.
Ad.2
Przewodniczący zebrania poinformował, że do Zebrania Przedstawicieli skierowano poniżej przedstawione wnioski , które nie zostały umieszczone w porządku obrad:
1. Członka zamieszkałego w osiedlu „Ruta” skierowany w imieniu mieszkańców nieruchomości Watykańska 6,8,10 – skarga na kierownika Administracji osiedla z dnia 22.07.2008 r. .Skarga w/w jest bezprzedmiotowa , straciła swoją aktualność i nie została ujęta w porządku obrad Zebrania Przedstawicieli .Wszelkie spraw dotyczące modernizacji „oddymiaczy” w budynkach przy ulicy Watykańskiej zostały już rozstrzygnięte w postępowaniu wewnątrzs0półdzielczym w drodze uchwały nr 72/23/2008 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 21.10.2008 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków .
Przewodniczący zebrania przypomniał , że porządek obrad dzisiejszego zebrania wszyscy przedstawiciele wraz z materiałami otrzymali w określonym przez Statut terminie / w § 77 ust.1/. Doręczony on został za pośrednictwem pracowników Administracji Osiedla .
Pozostali członkowie zostali powiadomieni o terminie i porządku obrad zebrania poprzez ogłoszenia wywieszone na klatkach schodowych, biurze Spółdzielni , w biurach administracji osiedli i na tablicach ogłoszeń w osiedlach.
1. Otwarcie obrad, wybór Prezydium.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Wybór Komisji Wnioskowej, Skrutacyjnej.
4. Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2008 r.
5. Sprawozdanie Zarządu z działalności w 2008 r.
6. Informacja na temat sprawozdania finansowego za 2008 r. zaopiniowanego przez biegłego rewidenta.
7. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na Zebraniach Przedstawicieli w dniach 07.06.2008 r. oraz 24.11.2007 r. i 18.04.2009 r.
8. Informacja na temat:
a) lustracji działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za okres
od 01.01.2006 r. do 31.12.2008 r.- przeprowadzonej w dniach 08.03.2009 r.
do 30.04.2009 r.
b) realizacji wniosków z lustracji działalności inwestycyjnej przeprowadzonej w
dniach 15.12.2007 r. do 25.01.2008 r. r. przez Regionalny Związek
Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie.
9. Dyskusja nad sprawozdaniami (zapytania i odpowiedzi).
10. Podjęcie uchwał dot.
– zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej za 2008 r.,
– zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni za 2008 r.,
– zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2008 r.,
– wyniku bilansowego za 2008 r.,
– udzielenia absolutorium członkom Rady Nadzorczej SM „Czuby” za 2008 r.,
– udzielenia absolutorium członkom Zarządu SM „Czuby” za 2008 r.,
– rozpatrzenia wniosków w związku z lustracją pełną w SM „Czuby” w Lublinie
za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2008 r. przeprowadzoną w dniach
08.03.2009 r. do 30.04.2009 r.
11. Rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni od uchwały Rady Nadzorczej nr 74/1/2008 z dnia 09.09.2008 r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
12. Przyjęcie zgłoszonych w toku zebrania wniosków.
13. Rozpatrzenie w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań od uchwał Rady Nadzorczej o wykluczeniu ze Spółdzielni.
14. Zamknięcie obrad.
Poinformował, że członkowie Spółdzielni, którzy złożyli odwołania od uchwał Rady Nadzorczej ujętych w punkcie 11 porządku obrad Zebrania Przedstawicieli – zostali zaproszeni na zebranie na godz. 12.30 , członkowie, którzy złożyli odwołania od uchwał o wykluczeniu ujętych w punkcie 13 porządku obrad Zebrania Przedstawicieli – zostali zaproszeni na zebranie na godz. 13.00.
Innych uwag ani propozycji zmian do porządku obrad nie zgłoszono.
Za przyjęciem porządku obrad Zebrania Przedstawicieli w brzmieniu przedstawionym powyżej głosowało 88 przedstawicieli ,2 przedstawicieli wstrzymało się od głosowania.
Obecnych na sali było 89 przedstawicieli.
Przewodniczący zebrania przypomniał, że zgodnie z § 9 Regulaminu Zebrania Przedstawicieli należy wybrać Komisję Wnioskową w składzie od 3-5 osób. Zadaniem komisji jest rozpatrzenie pod względem formalnym i rzeczowym zgłoszonych wniosków i przedłożenie ich Zebraniu Przedstawicieli do uchwalenia .
Do Komisji Wnioskowej zgłoszono następujące kandydatury:
– Janiny Samborskiej – wyraził zgodę na kandydowanie,
– Małgorzaty Kulik – wyraziła zgodę na kandydowanie,
– Marzeny Blicharz – wyraził zgodę na kandydowanie.
Wniosek o zamknięcie listy kandydatów do Komisji Wnioskowej został przyjęty większością głosów przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania
Zgłoszone kandydatury do Komisji Wnioskowej zostały poddane pod głosowanie .
Za powołaniem do Komisji Wnioskowej Janiny Samborskiej, Małgorzaty Kulik i Marzeny Blicharz głosowało 85 przedstawicieli ,przeciw powołaniu 2 przedstawicieli , wstrzymał się od głosowania 1 przedstawiciel .
Przewodniczący zebrania przypomniał, że zgodnie z § 9 Regulaminu Zebrania Przedstawicieli należy wybrać Komisję Skrutacyjną w składzie 3-5 osób, której zadaniem jest sprawdzić, czy listy obecności przedstawicieli są kompletne, zbadanie ważności mandatów oraz dokonanie obliczeń wyników głosowania i innych czynności technicznych związanych z przebiegiem obrad .
Do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono następujące kandydatury:
– Jadwiga Osiewicz – przedstawiciela z Osiedla „Łęgi” – wyraził zgodę na kandydowanie,
– Ewa Kosiak – przedstawiciela z Osiedla „Widok” – wyraziła zgodę na kandydowanie
– Elżbieta Ożog – przedstawiciela z Osiedla „Poręba” – wyraził zgodę na kandydowanie,
Zgłoszone kandydatury do Komisji Skrutacyjnej zostały poddane pod głosowanie. Za powołaniem do Komisji Skrutacyjnej Jadwiga Osiewicz głosowali wszyscy obecni na Sali przedstawiciele – 89 za.
Za powołaniem do Komisji Skrutacyjnej Ewa Kosiak głosowało 88 przedstawicieli , 1 przedstawiciel wstrzymał się od głosowania .
Za powołanie do Komisji Skrutacyjnej Elżbieta Ożóg, głosowało 88 przedstawicieli , 1 przedstawiciel wstrzymał się od głosowania .
Ad. 4
Przewodniczący zebrania przypomniał , że Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej za rok 2008 przedstawiane było na zebraniach grup członkowskich oraz przesłane z materiałami na zebranie wszystkim przedstawicielom . Zamieszczone zostało również na stronie internetowej Spółdzielni .
Przedstawiciel osiedla „Łęgi” – zgłosił wniosek by realizacja punktów porządku obrad 4 i 5 tj:
4. Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2008 r.
5. Sprawozdanie Zarządu z działalności w 2008 r.
odbyła się w sposób następujący:
Przedstawiciele na Zebranie Przedstawicieli w materiałach na zebranie otrzymali na piśmie poniżej przedstawione materiały do realizacji tych punktów:
z pracy Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie za rok 2008
– oraz:
RADY NADZORCZEJ W SPRAWIE ABSOLUTORIUM
DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU ZA 2008 r.
– każdy z przedstawicieli miał możliwość zapoznania się z ich treścią. Nie ma więc potrzeby odczytywania tych informacji . Pytania na ich temat można będzie zgłaszać w punkcie 9 „Dyskusja nad sprawozdaniami”. Zaproponował, by przedstawiciele poprzez głosowanie uznali, że materiały na temat spraw ujętych w punktach. od 4 i 5 zostały przedłożone i w ten sposób zostaną zrealizowane te punkty porządku obrad
z działalności Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
za 2008 r.
Przewodniczący zebrania zwrócił się z zapytaniem czy możemy uznać, że sprawozdanie Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni z działalności za 2008 r. zostało przedłożone.
Za nie czytaniem i uznaniem ,że sprawozdania Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni za 2008 r. zostały przedłożone głosowało większość przedstawicieli, 4 przedstawicieli przeciw, 2 wstrzymało się od głosowania .
Punkty porządku obrad 4 i 5 zostały zrealizowane.
Ad 6
Prezes Zarządu Ryszard Burski przypomniał, że przedstawiciele w materiałach na dzisiejsze zebranie, do realizacji powyższego punktu otrzymali:
1.RASTER AUDYTOR Jan Jacek Oster ul. Nowomiejska 22/16 20-615 Lublin OPINIA NIEZALEŻNEGO BIEGŁEGO REWIDENTA
dla
1) wprowadzenie do sprawozdania finansowego
2) bilans sporządzony na dzień 31.12.2008 r., który po stronie aktywów i pasywów zamyka się sumą 377.047.839,11 zł
3) rachunek zysków i strat za rok obrotowy 2008 ( za okres 01.01.2008 r. do 31.12.2008 r. ), wykazujący wynik- zysk netto l 522 317,94 zł
4) zestawienie zmian w funduszu własnym za rok obrotowy od 01.01.2008 do 31.12.2008 wykazujące zmniejszenie kapitału własnego o kwotę 46.929.552,57 zł
5) rachunek przepływu środków pieniężnych za rok obrotowy od 01.01.2008 do 31.12.2008 wykazujący zwiększenie stanu środków o kwotę 11 768.799,78 zł
6) dodatkowe informacje i objaśnienia
Za prawidłowe sporządzenie tego sprawozdania finansowego odpowiada kierownik jednostki. Moim zadaniem było zbadanie i wyrażenie opinii o rzetelności, prawidłowości i jasności tego sprawozdania finansowego oraz prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych stanowiących podstawę jego sporządzenia.
Badanie to przeprowadziłem stosownie do postanowień:
1) rozdziału 7 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 76 z 2002 r póz. 694 )
2) norm wykonywania zawodu biegłego rewidenta, wydanych przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów w Polsce.
Badanie to zaplanowałem i przeprowadziłem w taki sposób, aby uzyskać racjonalną, wystarczającą podstawę do wyrażenia o nim miarodajnej opinii. W szczególności badanie obejmowało sprawdzenie – w dużej mierze, metodą:
BASTER AUDYTOR Jan Jacek Oster ul. Nowomiejska 22/16 20-615 Lublin
wyrywkową – dowodów i zapisów księgowych, z których wynikają kwoty i informacje zawarte w sprawozdaniu finansowym, poprawności zastosowanych przez jednostkę zasad rachunkowości i szacunków, jak i ogólną ocenę przedstawionego sprawozdania. Uważani, że badanie dostarczyło wystarczającej podstawy do miarodajnej opinii.
Moim zdaniem sprawozdanie finansowe sporządzone zostało we wszystkich istotnych aspektach zgodnie z zasadami określonymi w powołanej wyżej ustawie o rachunkowości, stosowanymi w sposób ciągły na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych.
Jest ono zgodne co do formy i treści z obowiązującymi przepisami prawa i statutem jednostki i przedstawia rzetelne i jasno wszystkie informacje istotne do oceny rentowności oraz wyniku finansowego za okres od 01.01.2008 r. do 31.12.2008 r., jak też sytuacji majątkowej i finansowej badanej jednostki na dzień 31.12,2008 .
Lublin, dnia 31.03.2008 r.
2. Skrócona informacja finansowa spółdzielni za 2008 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono informację dodatkową.
3. Uchwała Nr 12/13/09 Rady Nadzorczej
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 31.03.2009 r.
Pozytywnie ocenia roczne sprawozdanie finansowe Spółdzielni składające się z;
1. Bilansu Spółdzielni za 2008. który zamyka się po stronie aktywów i pasywów kwotą 377 047 839,11 złotych.
2. Rachunek zysków i strat za rok obrotowy 2008 wykazujący nadwyżkę przychodów nad kosztami w wysokości 1172 042 ,12 zł.
3. Rachunek przepływów pieniężnych wykazujący stan środków na dzień 31.12.2008r. -21 480 178,69 złotych.
4. Zestawienie zmian w kapitale /funduszu/ własnym.
Niniejszą uchwałę Rada Nadzorcza postanowiła przedłożyć zgodnie z § 87 ust. l pkt 7 Statutu -Zebraniu Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie.
Ad 7
Przewodniczący zebrania przypomniał , że do realizacji tego punktu porządku obrad przedstawiciele otrzymali :
Treść wniosku | Wnioskodawca | Realizacja |
Wybudować kotłownię gazową na osiedlu „Poręba”. |
Tadeusz Jasica | Realizacja wniosku uzależniona jest od uchwały podjętej przez Radę Osiedla „Poręba” – ujęcie w planie rzeczowo – finansowym osiedla. Wniosek mało precyzyjny. |
Lp. | Treść wniosku | Wnioskodawca |
Realizacja |
1. | Rady nieruchomości powinny mieć po 1 przedstawicielu z każdej nieruchomości. Ilość przedstawicieli ustalona proporcjonalnie do liczby zamieszkałych w niej członków jest nieuzasadniona i niesprawiedliwa. Ryczałt dla członków Rady Nadzorczej powinien być kwotowy , a nie procentowy i wynosić 200 zł. Jeśli miałby być procentowy, to nie powinien być większy niż 25% minimalnego wynagrodzenia, które wynosi obecnie 936 zł. 25% minimalnego wynagrodzenia to 234 zł i wystarczająca kwota za jedno, dwa czy trzy maximum posiedzenia w miesiącu (łącznie z posiedzeniami komisji). Jest to łącznie praca za 5-15 godzin w miesiącu. |
Zofia Zawadzka | Zgodnie z decyzją Zebrania Przedstawicieli z dnia 18.04.2009 r., wniosek przekazano do Komisji Statutowej celem umieszczenia w projekcie zmian Statutu. |
2. | Należy upoważnić Zarząd do podjęcia kroków zmierzających do podziału Spółdzielni „Czuby” na mniejsze spółdzielnie, zgodnie z obecnym podziałem administracyjnym (zgodnie z podziałem na osiedla). | Jacek Hołaj | Zarząd Spółdzielni nie jest organem kompetentnym do wszczęcia procedury zmierzającej do podziału Spółdzielni bez wymogów określonych w ustawie –Prawo spółdzielcze. |
Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych poinformowała , że lustracja działalności spółdzielni za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2008 r. przeprowadzona została przez Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie w dniach od 08.03.2009 r. do 30.04.2009 r.
W materiałach do realizacji powyższego punktu porządku obrad każdy przedstawiciel otrzymał:
Lublin, dnia 18 maja 2009 r.
L.dz. 82/2009
Rada Nadzorcza
Spółdzielni Mieszkaniowej
„CZUBY”
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin
Ustalenia lustracji zawarte w protokole są oparte na faktach wynikających z przedłożonych lustratorom dokumentów, dokonanych przez nich oględzin, a także wyjaśnień złożonych przez Członków Zarządu, Głównego Księgowego oraz pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY”.
Przedmiotem lustracji w szczególności były następujące zagadnienia:
1. Informacje wstępne.
2. Kontrole zewnętrzne i postępowanie polustracyjne ostatniej lustracji.
3. Podstawy prawne, uregulowania wewnętrzne i zakres działalności.
4. Organy samorządowe Spółdzielni, ich organizacja i działalność.
5. Organizacja wewnętrzna, zatrudnienie i sprawy pracownicze.
6. Zagadnienia członkowsko-mieszkaniowe.
7. Gospodarka zasobami mieszkaniowymi.
8. Gospodarka remontowa.
9. Inwestycje budowlano-mieszkaniowe.
10. Działalność społeczna i oświatowo-kulturalna.
11. Rachunkowość, sprawozdawczość finansowa i zagadnienia ekonomiczno – finansowe.
12. Ubezpieczenie majątku Spółdzielni.
Lustratorzy sporządzili protokół lustracji, który został bez zastrzeżeń podpisany przez Zarząd i Głównego Księgowego Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w dniu 15 maja 2009 r.
1. Zużycie zimnej wody rozliczać zgodnie z uchwalonym przez Radę Nadzorczą w dniu 25 listopada 2003 r. (Uchwała Nr 117/5/03) regulaminem rozliczania zużycia wody w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” wraz ze zmianami wprowadzonymi przez Radę Nadzorczą uchwałami: Nr 118/3/08 z dnia 21 października 2008 r. i Nr 5/4/09 z dnia 3 marca 2009 r.
2. Podjąć skuteczne działania w celu zrealizowania inwestycji przy ul. Wiklinowej 2, Os. Łęgi.
Związek Rewizyjny przypomina, iż stosownie do postanowień § 21 ust. 4 Instrukcji w sprawie lustracji organizacji spółdzielczych zatwierdzonej uchwałą Nr 16 Zgromadzenia Ogólnego KRS z dnia 15.12.2005 r., Zarząd Spółdzielni obowiązany jest zamieścić informację o powyższych wnioskach polustracyjnych w porządku obrad najbliższego Zebrania Przedstawicieli Członków celem podjęcia w tej sprawie stosownej uchwały.
Wnioski z przeprowadzonej lustracji przedstawia Zebraniu Przedstawicieli Członków Rada Nadzorcza Spółdzielni.
Stosownie do art. 93 § l b, § 2 i § 4 ustawy Prawo spółdzielcze, Zarząd Spółdzielni obowiązany jest corocznie przekazywać Związkowi Rewizyjnemu i Zebraniu Przedstawicieli Członków informację o realizacji wniosków polustracyjnych. Ponadto na żądanie członka Spółdzielni, Zarząd jest obowiązany udostępnić mu do wglądu protokół lustracji, wnioski polustracyjne oraz informacje o ich realizacji.
2. Projektem uchwały w brzmieniu
Projekt
Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.06.2009 r.
„Czuby” w Lublinie przeprowadzoną w dniach od 08.03.2009 r. do30.04.2009 r. r.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity – Dz. U. Nr 188, poz. 1848 z 2003 r. z późn. zmianami) oraz § 75 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się co następuje:
Przyjąć wnioski polustracyjne Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie , opracowane na podstawie protokołu z lustracji pełnej obejmującej działalność Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2008 r. , przeprowadzonej w dniach od 08.03.2009 r. do
30.04.2009 r. r.
Realizację przyjętych wniosków powierzyć odpowiednim organom statutowym Spółdzielni
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczą zebrania przypomniał ,że z protokółem z przeprowadzonej lustracji każdy z przedstawicieli mógł się zapoznać w biurze spółdzielni. Na pytania i wątpliwości Zarząd będzie udzielał odpowiedzi i wyjaśnień w punkcie 9 porządku obrad.
Przewodniczący Rady Nadzorczej odczytał przedstawicielom poniższą informację.
Żadnych uwag ani pytań do przedstawionych informacji nie zgłoszono.
B)
Przewodniczący zebrania zwrócił się z zapytaniem , kto z przedstawicieli ma uwagi lub pytania do przedstawionej poniżej informacji?
Informacja
dotycząca realizacji wniosków polustracyjnych zawartych w protokole z
lustracji Spółdzielni Mieszkaniowej „CZYBY” w Lublinie
za okres 01.01.2007 -31.12.2007r
Wniosek Nr l
„Dostosować do obowiązującego Statutu Regulamin rozliczania kosztów zadań inwestycyjnych realizowanych przez SM „CZUBY” w zakresie terminu ostatecznego rozliczenia inwestycji, ustalenia wysokości wkładów. Uchwała nr 59/10/2005 Rady Nadzorczej z dnia 06 stycznia 2005 r § 1.”
Wniosek zrealizowany.
W dniu 18 marca 2008 Uchwałą nr 24/12/2008 Rada Nadzorcza SM „CZUBY” wprowadziła wymagane zmiany, jednocześnie uchyliła swoją wcześniejszą Uchwałę nr 59/10/2005 z dn. 06 stycznia 2005 r.
Wniosek Nr 2
„Doprowadzić do przekazania Gminie Lublin ul. Topazową (zad. 7 c,d,e etap II
budynki przy ul. Bursztynowej 23 i 25).
Wniosek zrealizowany
W dniu 25 lutego 2008 r spisano z przedstawicielami Gminy Lublin protokół ostatecznego odbioru ulicy Topazowej, co kończy dziesięciomiesięczny okres procedur odbiorowych.
Żadnych uwag ani pytań do przedstawionej informacji nie zgłoszono.
W dyskusji głos zabrali:
1. Grażyna Płoszyńska – Skierczynska – poinformowała, że przedstawicielem na zebranie Przedstawicieli jest po raz pierwszy. Otrzymane materiały na dzisiejsze zebranie bardzo dokładnie przeczytała. Ma następujące uwagi do sprawozdanie Rady Nadzorczej. Sprawozdanie Rady Nadzorczej sporządzone jest w taki sposób, że nie bardzo widać co Rada Nadzorcza zrobiła. Jeżeli w sprawozdaniu jest mowa, że dokonano zmiany w jakiejś uchwale , to jej zdaniem winno znaleźć się wyjaśnienie na czym ta zmiana polegała. Nawet jeżeli wejdzie się na stronę internetową spółdzielni, to jest tam umieszczona uchwała z dokonaną zmianą i nie wiadomo co w niej zmieniono. Na przykład: jakich zmian dokonano w strukturze organizacyjnej, jakich zmian dokonano w regulaminach, w jakiej wysokości wzrosły wynagrodzenia dla członków zarządu. Ponadto Rada Nadzorcza wszystkie odwalania i zaskarżenia, które rozpatrywała załatwiła negatywnie – nie uwzględniła. Na podstawie powyższego nasuwa się jej wniosek, że Rada Nadzorcza rozpatrując odwołania od uchwał Rad Osiedli ocenia tylko czy uchwała jest zgodna z przepisami czy też nie, nie analizuje innych aspektów np. ekonomicznych, czy też czy jest ona zgodna z tym co oczekują mieszkańcy. Liczy się tylko to czy jest ona zgodna z literą prawa.
Odnosząc się do sprawozdania z działalności Zarządu stwierdziła, że jest ono nie do przyjęcia . Sporządzone jest w taki sposób, by żaden członek ,który nie jest ekonomistą mógł cokolwiek zrozumieć. Nie rozumie dlaczego spółdzielnia nie może osiągać zysków a wyjaśnienia przedstawione na ten temat przez zastępcę prezesa ds. finansowych, na zebraniu grupy członkowskiej ją nie przekonują. Nie rozumie dlaczego zmniejszyła się wartość majątku spółdzielni, dlaczego zwiększyły się nakłady na usługi obce , na wynagrodzenia czy też na zużycie energii i materiałów .Nie rozumie dlaczego, jeżeli sprawozdanie jest takie świetne , to dlaczego jest wzrost .Sprawdziła ,że na Czechowie te wszystkie pozycje , które wymieniła są mniejsze a zysk mają większy niż w roku ubiegłym. Ocenia to w ten sposób ,że Zarząd zamiast ciąć koszty pozwala na to by uległy zwiększeniu. Nie wykazuje żadnej troski o członków. To ,że spółdzielnia ma już 30 lat to nie jest powód do dumy. Te 30 lat mają bowiem również budynki w których zamieszkujemy. Trzeba je modernizować. Zastanawia się jak długo da się podwyższać czynsz, co z tych pieniędzy będzie można zrobić. Nie widzi żadnych działań żeby te koszty zmniejszyć. Zadłużenie zarówno na lokalach mieszkalnych jak i użytkowych oraz garażach rośnie.
– Dlaczego jeśli sprawozdanie jest takie dobre , spółdzielnia dobrze pracuje nadal rosną czynsze?
– Co się stanie, gdy więcej członków spółdzielni nie będzie miało z czego płacić swoich zobowiązań?
– Kto za nich będzie ponosił koszty utrzymania mieszkań które zajmują?
Stwierdził ponadto, ze sprawozdania z działalności Zarządu i Rady Nadzorczej w 2008 r. w jego ocenie świetnie wyglądają tylko na papierze. W rzeczywistości są nie czytelne, zwierają wiele rubryczek i liczb, które nic nie wyjaśniają. Nie rozumie dlaczego w każdej tabelce są wyszczególnione „koszty organów samorządowych i dlaczego są one takie wysokie? Poprosił zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych o udzielenie odpowiedzi na te pytania oraz wyjaśnienie co to są organy samorządowe, co się kryje w pozycjach konserwacja RTV. Według jego wiedzy spółdzielnia nie ponosi kosztów konserwacji gniazd w lokalach mieszkalnych, nie konserwuje gdyż nie ma anten zbiorczych. Wyszczególnione w tej pozycji sumy pozwoliłyby na wyposażenie wszystkich mieszkańców w anteny satelitarne i na pokrycie kosztów z tytułu ich utrzymania jeszcze przez 5 lat. Chciałby wiedzieć, w których osiedli te koszty dotyczą, ile jest takich punktów, jaki jest koszt utrzymania jednego punktu?
– Prezes Zarządu odnosząc się do wypowiedzi Grażyny Płoszyńskiej – Skierczyńskiej stwierdził, że sugestia w/w, by Rada Nadzorcza rozpatrując odwołania nie kierowało się obowiązującymi w tym zakresie przepisami praw nie może być stosowana. Podjęte w taki sposób decyzje podlegałyby zaskarżeniu do sądu, a tym samym naraziłyby spółdzielnię na nieuzasadnione koszty. Prawo i rachunek ekonomiczny w każdej z podejmowanych decyzji musi być stosowane. Prezes wyjaśnił ponadto ,które ze składników opłat czynszowych są zależne od Spółdzielni – Zarządu , które od dostawców zewnętrznych które ustalane są przez Rady Osiedli. Wyjaśnił również jakie kompetencje daje Radom Osiedli § 102 statutu , dlaczego w jednym osiedlu , na jednej ulicy poszczególne nieruchomości mają rożne wysokości opłat czynszowych, a nawet różne składniki tych opłat.
Wysokość kosztów organów samorządowych uzależniona jest od decyzji podejmowanych przez te organy , ustalonych przez te organy zasad i stawek diet w regulaminie . Zarząd tych kosztów nie ustala. Koszty obsługi organów samorządowych można zmienić , zmniejszyć ich wysokość lub odstąpić od wypłacania diet , zminimalizować koszty przygotowania zebrania np. takiego jak dzisiaj tj. bez ciastek , cukierków , bez kawy i herbaty itd. Koszty te są wyszczególnione w miejscu ich powstania, gdyż dotyczą zarówno Zebrania Przedstawicieli , Rady Nadzorcze i Rad Osiedli.
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych wyjaśniła : dlaczego w sprawozdaniu wyszczególnione są koszty za konserwację gniazd RTV , że dotyczą osiedla Skarpa i Widok ,co się w najbliższym czasie w tym temacie zmieni .
Przypomniała , że SM „Czuby” jako pierwsza i jedyna w naszym regionie w celu obniżenia wysokości opłat eksploatacyjnych zastosowała indywidualne dla każdego lokalu zaliczki na centralne ogrzewanie. W wielu przypadkach spowodowało to obniżenie opłat.
Wyraził chęć poinstruowania nowych przedstawicieli z osiedla Ruta, będących członkami Rady Osiedla na temat w jaki sposób należy dbać o zasoby osiedla i dlaczego należy gromadzić środki finansowe na właściwe ich utrzymanie pomimo wyrażanego niezadowolenia przez pewne grupy członków.
– koszty utrzymania organów samorządowych
– diety organów samorządowych w zestawieniu Eksploatacja za 2008 r.
oraz pozycja : „Koszty organów samorządowych” w zestawieniu Koszty zarządzania za 2008 r.
Dlaczego te same pozycje powtarzają się w sprawozdaniu w kilku miejscach.
Nie rozumie ponadto dlaczego w sprawozdaniu występuje tak wiele pozycji dot. konserwacji np. w zestawieniu „ Działalność eksploatacyjna za 2008 r.”
– konserwacja i przeglądy , abonament za wodomierze MPWiK ,Konserwacja i dźwigów i hydroforni, Konserwacja hydroforni , Konserwacja domofonów , Konserwacja RTV , odpis na wymianę dźwigów , odpis na skrzynki pocztowe
W zestawieniu „Konserwacja i przeglądy za 2008 r. niektóre z tych pozycji są powtórzone , Występuje również zestawienie Fundusz remontowy za 2008 r.
Prosi o wyjaśnienie, co finansowane jest z tych środków . Połowa środków w opłatach , które wnosi przeznaczana jest na płace dla pracowników, a druga połowa na jakieś konserwacje . Które z wymienionych konserwacji są przeprowadzane? W przypadku gdy trzeba przeprowadzić remont dźwigu , wykonuje się ten remont z funduszu remontowego. Ma również pytanie dlaczego nie został zrealizowany wniosek z grupy członkowskiej , której uczestniczyła dot. zamrożenia płac pracownikom administracji osiedla „ Ruta” Ze sprawozdania wynika ,że płace w spółdzielni w roku 2008 wzrosły o kwotę prawie 700.000 zł, gdy podatek dochodowy zmalał o 1% , składki na ubezpieczenia rentowe zmalały 0 1.5% , koszty uzyskania przychodu pozostały na niezmienionym poziomie
– Prezes Zarządu wyjaśnił ,że co roku płaca minimalna rośnie ,i z tytułu najniżej zarabiającym pracownikom podwyższa się wynagrodzenie. Płace w spółdzielni nie są wysokie . W tej chwili mamy kłopoty z pozyskanie nowego pracownika – inspektora z uprawnieniami budowlanymi . Po zapoznaniu się z ofertą płacową .żaden z kandydatów nie wyraził zgody na pracę w SM „Czuby” z tak niskim wynagrodzeniem.
– Izabela Mudry – mandat Nr 39 W sprawozdaniu Zarządu za 2008 r. na stronie 14 , w zestawieniu Eksploatacja za 2008 r. w poz.11 „pozostałe koszty” wykazane jest wykonanie w wysokości 315% tj przekroczenie o kwotę ponad 443 000 zł .
Prosi o wyjaśnienie co to są za koszty i dlaczego o tyle wzrosły?
– Zbigniew Ławniczak- mandat 6 . W tabeli zaległości czynszowe SM „Czuby” wg stanu na 31.12.2008 r. zadłużenie lokali mieszkalnych wynosi 3 346 287,49 zł a w sprawach sądowych wyszczególniona jest kwota 2 624 739,70 zł co stanowi 80% całych zaległości na lokalach mieszkalnych . Ile z tych zaległości udało się już odzyskać ? To pytanie kieruje do prawników.
Zaproponował by w spółdzielni został opracowany regulamin wynajmu i podnajmu mieszkań , który to regulamin w szczegółowy sposób określałby zasady wynajmu – nakładały obowiązek naliczania składników opłat czynszowych / liczonych od liczby osób zamieszkałych / również od ilości osób wynajmujących lokal.
Poinformował ponadto , ze złoży wniosek do komisji statutowej by przy przygotowaniu zmian do statutu spółdzielni zaproponowała zmianę : absolutorium dla członków Rady Nadzorczej udziela zebranie grupy członkowskiej, które dokonało wyboru.
Przewodniczący zebrania wniosek o zamknięcie dyskusji poddał pod głosowanie i został przyjęty większością głosów – 49 za, przy 22 głosach przeciwnych i 10 wstrzymujących się od głosowania .
Zgłoszony wniosek o reasumpcje głosowania nad wnioskiem o zamknięcie dyskusji przewodniczący zebrania poddał pod głosowanie .
Za przeprowadzeniem reasumpcji głosowania nad wnioskiem o zakończenie dyskusji , głosowało 43 przedstawicieli , przeciw 26 przedstawicieli , wstrzymało się od głosowania 12 przedstawicieli.
Przewodniczący zebrania wniosek o zamknięcie dyskusji poddał pod głosowanie . za przyjęciem wniosku do realizacji – zakończeniem dyskusji , głosowało 38 przedstawicieli , przeciw zakończeniu 39 przedstawicieli , wstrzymało się od głosowania 10 przedstawicieli.
Wniosek nie został przyjęty.
Cd dyskusji.
Poinformował jakie działania podejmuje spółdzielnia w celu wyegzekwowania należności od dłużników, ile lokali pod egzekucję uzyskała spółdzielnia w 2008 r., przeciw ilu członkom wszczęła postępowanie egzekucyjne .
– mandat nr 45 – Michał Wcześniak
Chciałby uzyskać odpowiedzi na poniższe pytania.
1. Jakie jest najniższe i jakie najwyższe wynagrodzenie w Spółdzielni?
2. W jakiej wysokości pobierana jest kaucja w przypadku wynajem lokalu ?
3. Jak długo wynajmujący lokalu może nie płacić za najem i co się z tym robi?
4. Dlaczego „oddymiacze „ były remontowane tylko w osiedlu „Ruta” w
budynkach przy ulicy Watykańskiej ?
Odpowiedzi na powyższe pytania udzielił prezes Zarządu , poinformował między innymi ,że
– najniższe 1 260 zł , najwyższe otrzymuje prezes Zarządu ,
– kaucja w wysokości 3 miesięcznych opłat czynszowych ,
– Płoszyńska – Skierczyńska – co zrobiono żeby obniżyć koszty zależne od
spółdzielni ?
Zaprosiła w/w do spółdzielni w celu szczegółowego omówienia programu .
– Zastępca prezesa ds. eksploatacji odpowiadając na pytania zgłoszone przez Izabelę Mudry poinformował między innymi ,że jest to wartość niebilansującej się wody , PEFRON , wartość sporządzanych dokumentów – dużej ilości egzemplarzy , pomiary geodezyjne , uzyskane informacje bankowe gdzie za każdą informację bank pobiera kwotę 200zł.
– Chodkiewicz Stefania – mandat 51 zgłosiła wniosek o zamknięcie dyskusji . Odpowiedz na pytania zgłaszane prze „nowych” przedstawicieli z osiedla Ruta można uzyskać w administracji osiedla .
– Urszula Zacharzewska – mandat 46 poprosiła o wyjaśnienie jaki jest status prawny lokalu „Alfa” w osiedlu „Ruta” ?. Kto pokryje koszty remontu lokalu, czy zmienia się właściciel lokalu, czy zmieni się branża artykułów sprzedawanych w tym lokalu ?
Wyjaśnień udzielił prezes Zarządu .
Przewodniczący zebrania wniosek o zamknięcie dyskusji poddał pod głosowanie . Za przyjęciem wniosku do realizacji – zakończeniem dyskusji , głosowało 62 przedstawicieli , przeciw zakończeniu 8 przedstawicieli , wstrzymało się od głosowania 12 przedstawicieli.
Wniosek został przyjęty.
Przewodniczący poinformował, ze w tym punkcie porządku obrad jest do podjęcia 31 uchwał, których projekty zgodnie z § 78 ust. 4 statutu Spółdzielni zostały przesłane przedstawicielom w komplecie materiałów na zebranie.
Przypomniał ,że głosowanie nad uchwałami odbywa się jawnie , z wyjątkiem głosowania nad udzieleniem absolutorium Członkom Zarządu i Rady Nadzorczej oraz ich odwołaniu . Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów , w obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania. Głosowanie tajne w innych sprawach można zarządzić na życzenie 1/5 liczby członków obecnych na zebraniu.
Z dnia 20.06.2009 r. w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej za 2008 r.
Zebrania Przedstawicieli
Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.06.2009 r.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (tekst jednolity – Dz.U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1848 z późn. zm.) oraz § 75 pkt 2 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Zebranie Przedstawicieli Członków uchwala, co następuje:
Przyjąć sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej za 2008 rok.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zwrócił się z zapytaniem , kto z przedstawicieli jest za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Za podjęciem uchwały Nr 1/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 20.06.2009 r. w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej za 2008 r. głosowało 80 przedstawicieli, przeciw 2 przedstawiciel, wstrzymało się od głosu 6 przedstawicieli.
Uchwała w przedstawionym brzmieniu została podjęta.
Zebrania Przedstawicieli
Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.06.2009 r.
Przyjąć sprawozdanie z działalności Zarządu za 2008 rok.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Za podjęciem uchwały Nr 2/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby w Lublinie z dnia 20.06.2009 r. w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu w 2008 r. głosowało 78 przedstawicieli, przeciw 1 przedstawicieli, wstrzymało się od głosu 6 przedstawicieli.
Uchwała w przedstawionym brzmieniu została podjęta.
Przewodniczący zebrania wniósł o podjęcie uchwały Nr 3/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie z dnia 20.06.2009 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2008 r.
Zebrania Przedstawicieli Członków
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 20.06. 2009 r.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity – Dz.U. Nr l88, poz. 1848 z 2003r z późn. zmianami) oraz § 75 ust. 2 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie po zapoznaniu się z przedstawionym sprawozdaniem Zarządu Spółdzielni z działalności za rok 2007 bilansem, rachunkiem wyników, przepływem środków pieniężnych oraz zestawieniem zmian w kapitale/ funduszy/ własnych za 2007r pozytywną opinią biegłego rewidenta z firmy „Baster – Audytor” — Zebranie Przedstawicieli Członków uchwala co następuje:
1. Bilansu Spółdzielni za rok obrotowy 2008, które zamyka się po stronie
aktywów i pasywów kwotą 377 047 839,11 złotych.
2. Rachunku zysków i strat za rok obrotowy 2008 wykazujący nadwyżkę przychodów nad kosztami w wysokości 1 172 042,12 złotych
3. Rachunku przepływów pieniężnych za rok obrotowy 2008 wykazujący stan środków na dzień 31.12.2008 r. w kwocie 21 480 178,69 złotych.
4. Zestawienia zmian w kapitale /funduszu / własnym za rok obrotowy 2008 .
Zwrócił się z zapytaniem , kto z przedstawicieli jest za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu.
Za podjęciem uchwały Nr 3/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2008 r. głosowało 80 przedstawicieli, przeciw – 0 przedstawiciel, wstrzymało się od głosu 4 przedstawicieli.
Uchwała w przedstawionym brzmieniu został podjęta.
Waldemar Żak – przedstawiciel z osiedla Skarpa zwrócił uwagę że w kolejnej uchwale do podjęcia tj. w sprawie podziału nadwyżki bilansowe jest zawarta propozycja w pkt.2 § 2 by pozostałą nadwyżkę na pozostałej działalności przenieść w 2009 r. na fundusz remontowy wspólny osiedli . Osiedle Widok nie ma takiego funduszu
RADY NADZORCZEJ W SPRAWIE PODIAŁU NADWYŻKI BILANSOWEJ ZA 2008 R
Grażyna Płoszyńska – Skierczyńska stwierdziła ,że jej zdaniem w wskazana w opinii podstawa prawna jest nieprawidłowa. W § 87 nic się nie mówi o tym że temat ten leży w zakresie działania Rady Nadzorczej .
Poprosiła o wyjaśnienie co się kryje pod pojęciem „dodatni wynik na pozostałej działalności osiedla” i czy nadwyżkę trzeba przenieść na fundusz wspólny a nie na fundusz poszczególnych nieruchomości?
Zastępca prezesa ds. finansowych wyjaśnił ,że Rada Osiedla będzie decydowała gdzie przekaże te środki .
Radca prawny wyjaśnił , że podana w opinii Rady Nadzorczej podstawa prawna § 87 jest właściwa . § 87 statutu spółdzielni stanowi ,że do zakresu działania Rady Nadzorczej należy między innymi :
„2)Nadzór i kontrola działalności Spółdzielni a w szczególności :
a) badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych”
Nadwyżka bilansowa = wynik finansowy za 2008 r.
Przewodniczący zebrania wniósł o podjęcie uchwały Nr 4/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie z dnia 20.06.2009 r. r. w sprawie zasad podziału nadwyżki bilansowej za 2008 r.
Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej
„CZUBY” w Lublinie z dnia 20.06.2009r.
Zebranie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie art. 38 § l pkt2 Ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze /Dz.U. Nr 188, póz.1848 z 2003 późniejszymi zmianami/ i §75 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie Zebranie Przedstawicieli Członków Spółdzielni uchwala, co następuje;
Ustala się następujące zasady podziału wyniku finansowego za 2008r w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
1. Dodatni wynik na pozostałej działalności osiedli za rok 2008 przenieść na fundusz
określony przez Radę danego Osiedla w roku 2009.
2. Pozostałą nadwyżkę w kwocie 734 253,48zł na pozostałej działalności Spółdzielni z
2008r. przenieść w 2009r na fundusz remontowy wspólny osiedli wg. załącznika.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do roku bilansowego 2009
nazwa osiedla | pow. użyt .lok. mieszkalnego | kwota |
Skarpa | 141 385,44 | 166 694,36zł |
N. Skarpa | 2 758,40 | 3252,19zł |
Ruta | 13097141 | 154 416,15zł |
Łęgi | 100972,02 | 119046,68zł |
Błonie | 88 178,18 | 103 962,65zł |
Widok | 84 930,25 | 100 13332zł |
Poręba | 73577,31 | 86 748,13zł |
OGÓŁEM | 622 773,01 | 734 253,48zł |
Uchwała w przedstawionym brzmieniu został podjęta.
Przystąpiono do głosowania nad udzielenia absolutorium dla członków Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej zapoznała przedstawicieli z poniżej przedstawionym protokołem:
z czynności Komisji Skrutacyjnej
2. Jadwiga Osiewicz
3. Elżbieta Ożóg
Frekwencja przedstawicieli poszczególnych osiedli jest następująca:
Lp. | Osiedle | Liczba uprawnionych | Liczba obecnych | % obecnych |
1. | „Skarpa” | 24 | 18 | 75 |
2. | „Niska Skarpa” | 1 | – | – |
3. | „Ruta” | 21 | 18 | 86 |
4. | „Łęgi” | 17 | 17 | 100 |
5. | „Błonie” | 14 | 14 | 100 |
6. | „Widok” | 15 | 12 | 80 |
7. | „Poręba” | 13 | 11 | 85 |
8. | Oczekujący | 2 | 2 | 100 |
Przewodniczący zebrania zwrócił się z zapytaniem, kto z przedstawicieli jest za tym by głosowanie nad absolutorium dla członków Rady Nadzorczej i członków Zarządu przeprowadzić w jednym czasie – na odrębnych kartach .
Za przeprowadzeniem łącznego głosowania / na odrębnych kartach / nad udzieleniem absolutorium dla członków Rady Nadzorczej i członków Zarządu , głosowali wszyscy obecni na sali przedstawiciele.
RADY NADZORCZEJ W SPRAWIE ABSOLUTORIUM
DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU ZA 2008 r.
Komisja Skrutacyjna dla przedstawicieli obecnych na sali obrad rozdała karty do głosowania , imiennie wywołując przedstawicieli do odbioru kart.
SM „CZUBY” W LUBLINIE ZA 2008 ROK
NAZWISKO I IMIĘ CZŁONKA RADZY NADZORCZEJ |
JESTEM ZA UDZIELENIEM ABSOLUTORIUM | JESTEM PRZECIW UDZIELENIU ABSOLUTORIUM | WSTRZYMUJĘ SIĘ OD GŁOSU |
BETKA Elżbieta | |||
BISS Jan | |||
CHODKIEWICZ Stefania | |||
DYGUŚ Zbigniew | |||
DZIADUSZEK Hipolit | |||
HUŁYK Helena | |||
HUSAREK Teresa | |||
JANCZAREK Roman członek od 29.04.2008 r. |
|||
KACZMARSKI Jerzy | |||
KOŁCZEWSKI Michał | |||
KUTYŁA Jerzy | |||
MAZUREK Tadeusz | |||
MISZTAL Elżbieta | |||
PANAS Krystyna Teresa | |||
PRZYBYŚ-ZIEMBA Danuta | |||
ROBAK Stanisław | |||
SAK Edmund | |||
SZYMAŃSKI Marek | |||
ULANOWSKI Zbigniew | |||
ZGIERSKI Grzegorz | |||
ŻAK Waldemar |
W SPRAWIE UDZIELENIA ABSOLUTORIUM
CZŁONKOM ZARZĄDU SM „CZUBY” W LUBLINIE
ZA 2008 ROK
NAZWISKO I IMIĘ FUNKCJA W ZARZĄDZIE |
JESTEM ZA UDZIELENIEM ABSOLUTORIUM | JESTEM PRZECIW UDZIELENIU ABSOLUTORIUM | WSTRZYMUJĘ SIĘ OD GŁOSU |
RYSZARD BURSKI Prezes Zarządu SM „Czuby” w Lublinie |
|||
ANNA URBANEK Zastępca Prezesa Zarządu SM „Czuby” w Lublinie |
|||
ADAM ZIÓŁEK Zastępca Prezesa Zarządu SM „Czuby” w Lublinie – od 29.01.2008 r. |
|||
ANDRZEJ BORÓWKA nieetatowy Członek Zarządu SM „Czuby” w Lublinie – do 29.01.2008 r. |
UWAGA:
opcję, za którą opowiada się głosujący.
2. Wszelkie dokonane na niniejszej karcie skreślenia, zamazania, dodatkowe
napisy i znaki inne, niż określone w pkt. 1, będą skutkowały nieważnością
głosu.
Lublin, 20 czerwca 2009 r.
Dokonano aktu głosowania .
Komisja Skrutacyjna imiennie wywołując przedstawicieli zebrała karty , na których przeprowadzano głosowanie .
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała poniżej przedstawione protokoły :
z czynności Komisji Skrutacyjnej
1. Jadwiga Osiewicz
2. Ewa Kosiak
3. Elżbieta Ożóg
1. Przewodniczący komisji – Ewa Kosiak
2. Sekretarz komisji – Jadwiga Osiewicz
3. Członek komisji – Elżbieta Ożóg
W głosowaniu nad udzieleniem absolutorium na poszczególne osoby uzyskano:
Lp. | Nazwisko i imię – funkcja |
Głosy ważne | za udzieleniem | za nie udzieleniem | wstrzymuję się od głosowania |
1. | BETKA ELŻBIETA | 92 | 74 | 12 | 6 |
2. | BISS JAN | 91 | 78 | 10 | 3 |
3. | CHODKIEWICZ STEFANIA | 91 | 74 | 11 | 6 |
4. | DYGUŚ ZBIGNIEW | 91 | 73 | 15 | 3 |
5. | DZIADUSZEK HIPOLIT | 90 | 71 | 14 | 5 |
6. | HUŁYK HELENA | 92 | 71 | 18 | 3 |
7. | HUSAREK TERESA | 91 | 70 | 14 | 7 |
8. | JANCZAREK ROMAN od 29.04.2008 r. | 90 | 68 | 18 | 4 |
9. | KACZMARSKI JERZY | 91 | 72 | 17 | 2 |
10. | KOŁCZEWSKI MICHAŁ | 90 | 72 | 15 | 3 |
11. | KUTYŁA JERZY | 91 | 74 | 13 | 4 |
12. | MAZUREK TADEUSZ | 90 | 68 | 18 | 4 |
13. | MISZTAL ELŻBIETA | 91 | 71 | 17 | 3 |
14. | PANAS KRYSTYNA TERESA | 91 | 69 | 20 | 2 |
15. | PRZYBYŚ – ZIEMBA DANUTA | 90 | 73 | 13 | 4 |
16. | ROBAK STANISŁAW | 91 | 75 | 14 | 2 |
17. | SAK EDMUND | 90 | 74 | 14 | 2 |
18. | SZYMAŃSKI MAREK | 91 | 75 | 13 | 3 |
19. | ULANOWSKI ZBIGNIEW | 91 | 69 | 19 | 3 |
20. | ZGIERSKI GRZEGORZ | 90 | 69 | 16 | 5 |
21 | ŻAK WALDEMAR | 90 | 64 | 25 | 1 |
1. Betka Elżbieta
2. Biss Jan
3. Chodkiewicz Stefania
4. Dyguś Zbigniew
5. Dziaduszek Hipolit
6. Hułyk Helena
7. Husarek Teresa
8. Janczarek Roman
9. Kaczmarski Jerzy
10. Kołczewski Michał
11. Kutyła Jerzy
12. Mazurek Tadeusz
13. Misztal Elżbieta
14. Panas Krystyna Teresa
15. Przybyś – Ziemba Danuta
16. Robak Stanisław
17. Sak Edmund
18. Szymański Marek
19. Ulanowski Zbigniew
20. Zgierski Grzegorz
21. Żak Waldemar
Na tym protokół zakończono.
Protokół
z czynności Komisji Skrutacyjnej
Wybrana w dniu 20.06.2009 r. na Zebraniu Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie Komisja Skrutacyjna w składzie:
1. Jadwiga Osiewicz
2. Ewa Kosiak
3. Elżbieta Ożóg
ukonstytuowała się w sposób następujący:
1. Przewodniczący Komisji – Ewa Kosiak
2. Sekretarz Komisji – Jadwiga Osiewicz
3. Członek Komisji – Elżbieta Ożóg
Po sprawdzeniu listy obecności Komisja stwierdza, że na 107 uprawnionych w Zebraniu Przedstawicieli bierze udział 92 przed-stawicieli.
W głosowaniu nad udzieleniem absolutorium na poszczególne osoby uzyskano:
L.p | Nazwisko i imię – funkcja |
Głosy ważne | Za udzieleniem | Za nie udzieleniem | Wstrzymuje się od głosu |
1. | Ryszard BURSKI Prezes Zarządu SM „Czuby” w Lublinie | 92 | 82 | 9 | 1 |
2. | Anna URBANEK Z-ca Prezesa Zarządu SM „Czuby” w Lublinie | 79 | 12 | 12 | 1 |
3. | Adam Ziółek Z-ca Prezesa Zarządu SM „Czuby” w Lublinie od 29.01.2008 r. | 92 | 80 | 10 | 2 |
4. | Andrzej Borówka Z– ca Prezesa, nieetatowy członek Zarządu SM „Czuby” w Lublinie do 29.01.2008 r | 92 | 80 | 9 | 3 |
W związku z powyższym Komisja stwierdza, że absolutorium uzyskali:
1. Ryszard Burski
2. Anna Urbanek
3. Adam Ziółek
4. Andrzej Borówka
Na tym protokół zakończon
Nr 26/ /2009, 27/2009,28/2009, 29/2009 w sprawie udzielenia absolutorium członkom Zarządu SM „Czuby” w Lublinie za działalność w 2008 r.
W tym miejscu w protokole umieszczono uchwały Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od nr 5/2009 do nr 29/2009 w sprawie absolutorium za działalność w 2008 r. Członkom Rady Nadzorczej i Zarządu.
Przewodniczący zebrania wniósł o podjecie uchwały Nr 30/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 20.06.2009 r. w sprawie rozpatrzenia wniosków w związku z lustracją pełną w SM „Czuby” w Lublinie za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2008 r. przeprowadzoną w dniach 08.03.2009 r. do 30.04.2009 r.
Przewodniczący Rady Nadzorczej Marek Szymański odczytał przedstawicielom stanowisko Rady w sprawie wniosków z lustracji
Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 19.05.2009 r. r. po zapoznaniu się z wynikami i wnioskami z przeprowadzonej lustracji uznała ,że w formie opinii zaproponuje by Zebranie Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w dniu 20.06.2009 r. r. przyjęło wnioski polustracyjne .
Zebrania Przedstawicieli
Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.06.2009 r.
w sprawie: rozpatrzenia wniosków w związku z lustracją pełną Spółdzielni Mieszkaniowej
„Czuby” w Lublinie przeprowadzoną w dniach od 08.03.2009 r.
do 30.04.2009 r.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity – Dz. U. Nr 188, poz. 1848 z 2003 r. z późn. zmianami) oraz § 75 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala się co następuje:
Przyjąć wnioski polustracyjne Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie , opracowane na podstawie protokołu z lustracji pełnej obejmującej działalność Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2008 r. , przeprowadzonej w dniach od 08.03.2009 r. do 30.04.2009 r.
Realizację przyjętych wniosków powierzyć odpowiednim organom statutowym Spółdzielni
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Za podjęciem uchwały Nr 30/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie w sprawie rozpatrzenia wniosków w związku z lustracją pełną Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie przeprowadzoną w dniach od 08.03.2009 r do 30.04.2009 r. głosowało 80 przedstawicieli , przeciw podjęciu 0 przedstawiciel , wstrzymało się od głosowania 2 przedstawicieli.
Uchwała w przedstawionym brzmieniu została podjęta
Ad.11 .
Przewodniczący zebrania przypomniał, ze zgodnie z § 10 ust. 5 statutu spółdzielni od uchwał Rady Nadzorczej podjętych w pierwszej instancji przysługuje członkowi odwołanie do Zebrania Przedstawicieli w ciągu 30 dni od dnia jej podjęcia , a jeżeli statut przewiduje jej doręczenie – od dnia otrzymania uchwały . Głosowanie nad uwzględnieniem lub nie uwzględnieniem złożonych odwołań zgodnie z § 78 ust.4 Statutu spółdzielni odbywać się będzie jawnie .
W materiałach na Zebranie Przedstawicieli umieszczony jest :
1. tekst złożonego odwołania ,
Mieszkańcy bloku Lublin, dnia 07.10.2008 r.
Watykańska 6,8,10
20- 538 Lublin
SM „Czuby” w Lublinie
Niżej podpisani mieszkańcy Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” zaskarżają uchwałę Nr 74/1/2008 Rady Nadzorczej z dnia 09.09.2008 r w sprawie zatwierdzenia regulaminu dotyczącego zasad , warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni „Czuby” w Lublinie .
Przedmiotowy regulamin ogranicza ustawowe prawa członków.
Podpisy członków .
2. projekt uchwały wraz z uzasadnieniem do podjęcia w dniu dzisiejszym –
w tym miejscu w protokole umieszczono projekt uchwały Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby”
3.tekst zaskarżonej uchwały
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 9.09.2008 r.
w sprawie: zatwierdzenia Regulamin dotyczącego zasad, warunków oraz trybu
udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o art. 18 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze ( Dz. U. z 2003 r. Nr 188 , poz.1848 z późn. zm.). i art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 119 poz. 1116 z późn. zm.) oraz 87 ust. 1 pkt 9 lit. l Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
Zatwierdza się Regulamin dotyczący zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów Członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik
do uchwały Nr 74/1/2008 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 09.09.2008 r.
REGULAMIN
dotyczący zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, w oparciu o art. 18 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze i art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz § 8 ust. 2 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, ustala zasady, warunki oraz tryb udostępnienia dokumentów członkom spółdzielni, o których mowa w Statucie.
Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ma prawo:
1) Otrzymać nieodpłatnie odpis aktualnego Statutu Spółdzielni.
2) Otrzymać nieodpłatnie odpisy regulaminów uchwalonych na podstawie Statutu Spółdzielni.
3) Otrzymać za odpłatnością kopie pozostałych regulaminów, uchwał i protokołów organów Spółdzielni, protokołów lustracji oraz rocznych sprawozdań finansowych.
4) Otrzymać za odpłatnością teksty umów zawieranych z osobami trzecimi, jeśli nie naruszają praw tych osób oraz nie istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta informacje w celach sprzecznych z interesem Spółdzielni /art. 18 § 3 ustawy Prawo Spółdzielcze/.
Dokumenty o których mowa w punktach 1- 4 udostępnia się lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie do 30 dni licząc od dnia złożenia wniosku lub w innym terminie ustalonym ze składającym wniosek.
Roczne sprawozdania finansowe , przyjęte przez Zebranie Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie , z zastrzeżeniem § 2 niniejszego regulaminu , udostępnia się członkom w terminie 30 dni od daty jego złożenia .
1. W przypadku braku udostępnienia członkom spółdzielni dokumentów oraz materiałów o których mowa w art. 18 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze, Zarząd Spółdzielni przyczyny odmowy w formie pisemnej przekazuje członkowi spółdzielni w terminie 30 dni licząc od daty złożenia wniosku.
2. Od decyzji Zarządu przysługuje członkowi prawo żądania rozpatrzenia przez Radę Nadzorczą odmowy na podstawie § 87 ust.1 pkt 13 Statutu Spółdzielni i złożenia wniosku do Sądu Rejestrowego o zobowiązanie Spółdzielni do udostępnienia umowy.
Zobowiązuje się Zarząd Spółdzielni do:
– założenia rejestru wydanych kserokopii dokumentów
– założenia rejestru udostępnianych dokumentów
Każdy członek ma obowiązek pokwitować pisemnie zestawienie otrzymanych pism.
Dokumenty wymienione w § 1 pkt. 1 i 2 mogą być udostępniane Spółdzielcom także w innej formie niż to mówi regulamin (np.: Internet).
1. Ustala się następujące stawki za wykonanie odbitek ksero dokumentów:
a) odbitki formatu A- 4 – 1 zł (brutto)
b) odbitki formatu A- 4 dwustronna – 2 zł ( brutto)
c) odbitka formatu A – 3 – 2 zł ( brutto)
d) odbitka formatu A –3 dwustronna – 4 zł ( brutto)
2. Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie przed otrzymaniem kserokopii pożądanych dokumentów, przedstawia pracownikowi Spółdzielni dowód wpłaty wymaganej kwoty w kasie Spółdzielni.
Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu 9 września 2008 roku Uchwalą Nr 74/1/08 i wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały
3. Zaskarżeniem uchwały Nr 74/1/08 Rady Nadzorczej z dnia 09.09.08 z dnia
07.10.2008 r.
Przewodniczący udzielił głosu odwołującej się – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka .
W/w odczytała zebranym art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych
„1. Członek spółdzielni mieszkaniowej ma prawo otrzymania odpisu statutu i regulaminów oraz kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, protokołów lustracji, rocznych sprawozdań finansowych oraz faktur i umów zawieranych przez spółdzielnię z osobami trzecimi.
2.Koszty sporządzania odpisów i kopii tych dokumentów , z wyjątkiem statutu i regulaminów uchwalonych na podstawie statutu , pokrywa członek spółdzielni wnioskujący o ich otrzymanie.”
Poinformowała ponadto w jakiej wysokości pobierane są stawki za wykonane odbitki kserograficzne w punktach usługowych.
Wyjaśnienia przedstawione na grupie członkowskiej ,że osobie przygotowującej żądane kopie dokumentów trzeba zapłacić ją nie przekonują , zarówno za odszukanie i udostępnienie dokumentu do wglądu jaki i wyszukanie i sporządzenie jego kopii pracownik otrzymuje wynagrodzenie i zapewne ma to wpisane w zakres obowiązków .
Poprosiła o przedstawienie analizy finansowej dot. ustalonej w regulaminie wysokości – 1 zł za stronę odbitki formatu A – 4 .
Danuta Przybyś – Ziemba nie prawdą jest , ze członkowie nie żądają tak dużych ilości kserokopii , nie prawdą jest to co w swojej gazetce pisze pani Szabałowa , widziała ewidencję wydawanych kserokopii i są tam potwierdzone takie duże ilości 200 , 300 stron. Nie wyraża zgody żeby z jej opłat czynszowych opłacane były prywatne archiwa niektórych członków. Argumenty przedstawione przez przedstawicielkę z osiedla Ruta jej nie przekonują . Jeżeli członek spółdzielni żąda wielu dokumentów bo musi je skonsultować z osobą która się na tym zna , to śmie wątpić ,że ten członek też nie wie czy dokumenty które chce otrzymać to są te którymi jest zainteresowany . Rozwiązanie bardziej wskazane to przyjść do spółdzielni i zapoznać się z dokumentami i ewentualnie wskazać te przydatne. Można również poprosić o wyjaśnienia pracownika lub członka Zarządu.
Przewodniczący zebrania zwrócił się z zapytaniem , kto z przedstawicieli jest za podjęciem uchwały w przedstawionym brzmieniu:
Zebrania Przedstawicieli
Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 20.06.2009 r.
w sprawie: rozpatrzenia odwołania grupy członków Spółdzielni od uchwały
Nr 74/1/2008 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie z dnia 09.09.2008 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu
dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów
członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Na podstawie § 75 pkt 9 Statutu Spółdzielni, Zebranie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” postanawia:
Utrzymać w mocy uchwałę Nr 74/1/2008 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 09.09.2008 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Regulamin taki został uchwalony celem realizacji obowiązków Spółdzielni wobec członków, wynikających z art. 18 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze oraz z art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
W swym zaskarżeniu członkowie nie precyzują, jakie ustawowe prawa członków, objęte w/w regulaminem są ograniczone.
Z zaskarżenia nie wynika również, czy zaskarżone są zasady, czy warunki, czy też tryb udostępnienia dokumentów członkom Spółdzielni.
Nie budzi wątpliwości, że dla prawidłowej organizacji i funkcjonowania Spółdzielni niezbędny jest regulamin i taki został uchwalony zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie
Za podjęciem uchwały Nr 31/2009 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie w sprawie rozpatrzenia odwołania grupy członków Spółdzielni od uchwały Nr 74/1/2008 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 09.09.2008 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie głosowało 79 przedstawicieli ,przeciw podjęciu 5 przedstawicieli wstrzymało się od głosowania 3 przedstawicieli
Uchwała w przedstawionym brzmieniu została podjęta
Ad 12.
Przewodniczący zebrania udzielił głosu przewodniczącemu komisji Wnioskowej .
Wybrana w dniu 20.06.2009 r. na Zebraniu Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie Komisja Wnioskowa w składzie :
1. Janina Samborska
2. Marzena Blicharz
3. Małgorzata Kulik
Ukonstytuowała się następująco:
1. Przewodniczący komisji – Janina Samborska
2. Członek komisji – Marzena Blicharz
3. Członek komisji – Małgorzata Kulik
W trakcie zebrania do komisji wpłynęło z sali 1 wniosków
Po przeanalizowaniu wniosku pod względem merytorycznym, formalnym i prawnym – Komisja postanawia uznać za nadający się do realizacji następujące wnioski:
1. Mandat Nr 42 Grażyna Skierczyńska – Płoszyńska
Wnoszę o sporządzenie planu oszczędności przez Zarząd SM i Radę Nadzorczą SM „Czuby” w zakresie kosztów zarządzania i podanie terminów wdrożenia.
Za – 29 , przeciw 42 , wstrzymujących 21
Wniosek nie został przyjęty .
Ad 13
Przewodniczący zebrania poinformował, że :
– ten punkt porządku obrad winien być rozpatrywany bez udziału członków przysłuchujących się obradom, z uwagi na ustawę o ochronie danych osobowych,
– na dzisiejszym zebraniu zostaną rozpatrzone odwołania członków , których nazwiska zostały umieszczone w wykazie w materiałach
Poprosił członków przysłuchujących się obradom o opuszczenie sali obrad.
Przystąpiono do rozpatrywania odwołań.
Zebranie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie po przeanalizowaniu złożonych odwołań i wysłuchaniu wyjaśnień członków wykluczonych oraz po dyskusji podjęło uchwały :
– UCHWAŁA NR 32/2009 – Utrzymuje się w mocy Uchwałę Nr 38/17/08 Rady Nadzorczej z dnia 15.04.2008 r. w sprawie wykluczenia – w tym miejscu w protokole umieszczono informację o stanie zadłużenia członka oraz tekst podjętej uchwały
– UCHWAŁA NR 33/2009- Utrzymuje się w mocy Uchwałę Nr 19/09/09 Rady Nadzorczej z dnia 31.03.2009 r. w sprawie wykluczenia – w tym miejscu w protokole umieszczono informację o stanie zadłużenia członka oraz tekst podjętej uchwały
– Uchwała Nr 34/2009 – przywrócenia terminu do złożenia odwołania od uchwały
Rady Nadzorczej z dnia 07.10.2008 roku Nr 85/48/08- w tym miejscu w protokole umieszczono informację o stanie zadłużenia członka oraz tekst podjętej uchwały
– UCHWAŁA NR 35/2009 – Utrzymuje się w mocy Uchwałę Nr 85/48/08 Rady Nadzorczej z dnia 07.10.2008 r. w sprawie wykluczenia – w tym miejscu w protokole umieszczono informację o stanie zadłużenia członka oraz tekst podjętej uchwały
– UCHWAŁA NR 36/2009- Utrzymuje się w mocy Uchwałę Nr 41/20/08 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie z dnia 15.04.2008 r. w sprawie wykluczenia- w tym miejscu w protokole umieszczono informację o stanie zadłużenia oraz tekst podjętej uchwały
– UCHWAŁA Nr 37/2009- Uchyla się Uchwałę Nr 80/43/08 Rady Nadzorczej z dnia 07.10.2008 r. w sprawie wykluczenia – w tym miejscu w protokole umieszczono informację o stanie zadłużenia członka oraz tekst podjętej uchwały
– UCHWAŁA NR 38/2009- Utrzymuje się w mocy Uchwałę Nr 82/45/08 Rady Nadzorczej z dnia 07.10.2008 r. w sprawie wykluczenia – w tym miejscu w protokole umieszczono informację o stanie zadłużenia członka oraz tekst podjętej uchwały
Ad 14
Przewodniczący zebrania podziękował zebranym za przybycie i udział w Zebraniu Przedstawicieli.
Sekretarz Przewodniczący
Zebrania Przedstawiciel Zebrania Przedstawicieli
Elżbieta Misztal Marek Szymański