ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
509 062 250
info@smczuby.pl
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Siedziba
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

NR.36 – kwiecień 2009 -To warto wiedzieć

To warto wiedzieć

Jeżeli chcesz zaangażować się w sprawy Spółdzielni, swojego osiedla, wykorzystać posiadaną wiedzę i umiejętności dla dobra mieszkańców, zastanów się w których z tych organów chciałbyś działać.

Na zebraniach, które odbędą się na przełomie kwietnia i maja wybierać będziemy:
– przedstawicieli na Zebranie Przedstawicieli,
– członków Rady Nadzorczej,
– członków Rady Osiedla.

Wybory do organów dokonywane są spośród członków Spółdzielni, w głosowaniu tajnym.

ZEBRANIE PRZEDSTAWICIELI – jest najwyższym organem Spółdzielni.

Do wyłącznej właściwości Zebrania Przedstawicieli należy między innymi:

– uchwalenie kierunków rozwoju działalności gospodarczej, społecznej i kulturalnej;

– rozpatrywanie sprawozdań Rady Nadzorczej, zatwierdzenie sprawozdań rocznych i sprawozdań finansowych oraz podejmowanie uchwał co do wniosków członków Spółdzielni, Rady Nadzorczej lub Zarządu w tych sprawach i udzielanie absolutorium Członkom Zarządu w głosowaniu tajnym;

 

– podejmowanie uchwał w związku z oceną pokontrolną działalności Spółdzielni, w przedmiocie podziału nadwyżki bilansowej lub sposobu pokrycia strat, zbycia nieruchomości i zbycia zakładu lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej, przystępowania do innych organizacji gospodarczych oraz występowania z nich, połączenia się Spółdzielni, podziału Spółdzielni, a także przyłączenia jej jednostki organizacyjnej do innej Spółdzielni oraz likwidacji Spółdzielni;

– rozpatrywanie w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań od uchwał Rady Nadzorczej;

– uchwalanie zmian Statutu;

– podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Spółdzielni ze związku oraz upoważnienie Zarządu do podejmowania działań w tym zakresie;

– wybór delegatów na zjazd związku, w którym Spółdzielnia jest zrzeszona;

– uchwalanie regulaminów obrad Zebrania Przedstawicieli oraz Rady Nadzorczej;

– podejmowanie uchwał w sprawie odwołania członków Zarządu i Rady Nadzorczej w związku z nieudzieleniem absolutorium.

RADA NADZORCZA – sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni.

Składa się z 21 członków. Każdej grupie członkowskiej przysługuje 1 mandat.

Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy między innymi:

– uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społeczno-kulturalnej;

– nadzór i kontrola działalności Spółdzielni;

– podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej, przystępowania do innych organizacji społecznych oraz do występowania z nich, zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni;

– rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu;

– składanie Zebraniu Przedstawicieli sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdania finansowego;

– uchwalanie regulaminów funkcjonujących w Spółdzielni;

– uchwalanie trybu rozliczania kosztów budowy i ustalanie wysokości wkładów, trybu rozliczania kosztów poniesionych na modernizację budynków;

– wybór i odwoływanie członków Zarządu, w tym prezesa i jego zastępców;

– rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu i od decyzji Rad Osiedli oraz rozpatrywanie skarg na ich działalność;

– uchylanie uchwał Rad Osiedli, podejmowanie uchwał w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykluczenie lub skreślenie z rejestru członków Spółdzielni, po wcześniejszym zbadaniu przez Radę Osiedla.

RADA OSIEDLA

Składa się z 7-15 członków wybranych przez zebranie grup członkowskich spośród członków zamieszkałych w osiedlu. Każdej grupie członkowskiej przysługuje ilość mandatów ustalona proporcjonalnie do liczby członków wchodzących w skład tej grupy.

Do zakresu działania Rady Osiedla należy między innymi:

– uchwalenie planów gospodarczych i programów działalności społeczno-wychowawczej osiedla, struktury organizacyjnej oraz stanu zatrudnienia administracji osiedla;

– opiniowanie w sprawie zatrudnienia, zwalniania kierownika osiedla i jego zastępcy oraz kierownika klubu, a także sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością Administracji Osiedla;

– rozpatrywanie odwołań od decyzji kierownika administracji osiedla, skarg na działalność kierownika administracji osiedla;

– wytyczanie kierunków i koordynowanie działalności społeczno-wychowawczej na terenie Osiedla;

– dysponowanie środkami funduszu remontowo-budowlanego i społeczno-wychowawczego w ramach planów gospodarczych osiedla;

– opiniowanie opracowywanych przez Radę Nadzorczą regulaminów.

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie