ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
509 062 250
info@smczuby.pl
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Siedziba
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

Informator nr 52 wrzesień 2014 r. – Artykuł nr 2

Zakres robót do wykonania w poszczególnych osiedlach w 2015 r.

Osiedle SKARPA

– remont balkonów w budynkach przy ul. Przedwiośnie 2, Fantastyczna 4, 6, 8,
– docieplenie ścian szczytowych budynków przy ul. Fantastyczna 9, 11, Gościnna 7, 9, Romantyczna 12, Sympatyczna 2, 4,
– wymian stolarki okiennej i drzwiowej w budynkach Romantyczna 17, 19, Radości 1, 3, 5, Fantastyczna 4, 8,
– wymiana okienek w maszynowniach dźwigów budynki Sympatyczna 2, 4, 12, 14, Radości 14, Przedwiośnie 1, 3, 7,
– remont prześwitów w budynku Fantastyczna 15,
– remont instalacji wentylacyjnej montaż nawietrzaków w budynkach Fantastyczna 4, 6, 8,
– remont fundamentu w budynku Fantastyczna 15,
– remont dźwigów w budynkach osiedla,
– wykonanie projektów na wymianę docieplenia ścian szczytowych w budynkach Sympatyczna 1, Gościnna 7, 9, 11, 13, Fantastyczna 13, Sympatyczna 12, 14, 16, Radości 10, 12,
– naprawa nawierzchni asfaltowych w osiedlu,
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej,
– przegląd instalacji odgromowej w budynkach Gościnna 11, Romantyczna 9, 10, Radości 9, 11, Przedwiośnie 1,
– konserwacja zieleni w osiedlu.

Po dokonaniu analizy potrzeb remontowych w osiedlu Skarpa proponowanych przez Administrację Osiedla na 2015 rok, Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla mając na względzie utrzymanie zasobów mieszkaniowych w stanie niepogorszonym w planie funduszu remontowego poszczególnych nieruchomości ujęła do wykonania roboty, które wymagają realizacji w pierwszej kolejności.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa ustalając zakres robót remontowych w osiedlu na 2015 r. miała również na celu utrzymanie kosztów remontów na poziomie 2014 roku.

Osiedle RUTA

– malowanie klatek schodowych w budynkach przy ul. Dziewanny 7, 9, Różana 3,
– wymiana okien na klatkach schodowych w budynkach Sasankowa 4, 5,
– wymiana drzwi wejściowych w budynku Dziewanny 12,
– docieplenie stropodachów w budynkach Dziewanny 1, 5,
– remont chodników przy ul. Różana 3, Różana 27, Różana 16, Sasankowa 4,
– przełożenie kostki brukowej przy ul. Dziewanny 4, 6, 8, 10, 12, Różana 18, 20,
– remont schodów przy ul Różana 12, 22, Dziewanny 8, 10,
– remont podestów Różana 20,
– naprawa nawierzchni asfaltowych w osiedlu,
– remont tynku gazonów kwiatowych Różana 12,
– remont odwodnienia wiatrołapów w budynku Stokrotki 8,
– ułożenie cokolików z płytek elewacyjnych w budynku Jutrzenki 10,
– remont tynku oraz malowanie okien wózkowni i wymiana części rynny w budynku Watykańska 10,
– remont dźwigów osobowych i hydroforni w budynkach osiedla,
– przegląd instalacji elektrycznej w warsztatach,
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej,
– konserwacja zieleni w osiedlu.

Plan kosztów został przygotowany przez Administrację Osiedla w ścisłej współpracy z Komisją Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta”.
Koszty zaplanowane zostały na bazie informacji o rzeczywiście poniesionych kosztach w poprzednim roku obrachunkowym, przewidywanej inflacji oraz z wykorzystaniem innej wiedzy ekonomicznej niezbędnej dla zaplanowania przewidywanej wielkości kosztów.

W celu ustalenia potrzeb remontowych osiedla Komisja GZM wspólnie z Administracją Osiedla dokonała przeglądu stanu technicznego wszystkich zasobów mieszkaniowych.
Opracowany projekt planu gospodarczy osiedla „Ruta” na 2015 r. został zatwierdzony uchwałą nr 17/2014 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 10 lipca 2014 r.
Do planu kosztów eksploatacji podstawowej przyjęto koszty poniesione przez osiedle „Ruta” na eksploatację w okresie od 1 stycznia 2014 roku do 30 czerwca 2014 roku, natomiast przychody opracowano przyjmując łączną stawkę opłat na poszczególne składniki opłaty eksploatacyjnej.

Warte podkreślenia jest, że utrzymanie od 3 lat stawki opłat wysokości 1,40 zł/m2 jest możliwe dzięki racjonalnej, oszczędnej i ciągle doskonalonej gospodarce zasobami osiedla przez Administrację i Radę Przedstawicieli Osiedla „Ruta” – przy utrzymywaniu zasobów osiedla w należytym stanie porządkowo- technicznym.
Przyjęto zmniejszenie opłat na fundusz remontowy ogólnoosiedlowy z 0,25 zł/m2 na 0,20 zł/m2 z jednoczesnym przeniesieniem 0,05 zł/m2 na opłaty funduszy remontowych wszystkich nieruchomości w osiedlu.

Wysokości stawki opłat na fundusze remontowe nieruchomości przyjęto po konsultacjach z Przedstawicielami poszczególnych nieruchomości i wynoszą od 0,30 zł/m2 do 0,78 zł/m2 p.u. lokalu miesięcznie w zależności od ustalonego zakresu robót remontowych do wykonania.
Przyjęto zwiększenie opłaty na fundusz społeczno wychowawczy z kwoty 4,00 zł/lokal na 4,50 zł/lokal.
Przyjęty plan gospodarczy osiedla „Ruta” na 2015 r. zapewnia osiedlu płynność finansową oraz stabilny rozwój, którego celem jest podniesienie standardu i wartości istniejących zasobów mieszkaniowych.
Przyjęty na rok 2015 plan gospodarczy zakłada jako priorytet utrzymanie zasobów mieszkaniowych, co najmniej w niepogorszonym stanie technicznym przy jednoczesnym podnoszeniu bezpieczeństwa i komfortu zamieszkiwania.

Z głównych zadań kierunkowych w aspekcie poprawy warunków zamieszkiwania w zasobach osiedla „Ruta”, należy wskazać:
– kontynuowanie zadań mających na celu dalszą racjonalizację kosztów działania osiedla, w tym utrzymania substancji mieszkaniowej,
– dążenie do poprawy wskaźników ekonomicznych, w tym utrzymania bezpiecznego dla gospodarki osiedla wskaźnika płynności finansowej,
– poszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania, w tym środków pomocowych z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Unii Europejskiej i innych,
– utrzymanie dobrego wizerunku osiedla „Ruta” jako dobrze zarządzanego,
– kontynuowanie tworzenia warunków dla rozwoju działalności społeczno-kulturalnej i oświatowej w osiedlach, integracji mieszkańców i działań pomocowych,
– kontynuację realizacji zadań remontowych strategii ekonomicznej w planach gospodarczych z wykorzystaniem środków własnych (z bieżącej akumulacji) i dostępnych na rynku instrumentów finansowych.

Osiedle ŁĘGI
– remont balkonów wraz z dokumentacją techniczną w budynkach Kaczeńcowa 1, 3, 5, 10, Biedronki 3, 5, Wiklinowa 4, Tatarakowa 2, 14, Bociania 6, – wymiana wiatrołapów wraz z dokumentacją techniczną w budynkach przy ul. Tymiankowej 54, 56, 58,
– remont nawierzchni podjazdu górnego garaży przy ul. Tatarakowej 5,
– remont bramy garażowej Bociania 1,
– malowanie elewacji wraz z naprawą kominów budynku Biedronki 2bc,
– naprawa tynków na elewacji Biedronki 2a,
– remonty bieżące dźwigów w budynkach Biedronki 3, Kaczeńcowa 2, Wiklinowa 4, 6,
– budowa ciągu pieszego wzdłuż ul. Kaczeńcowej / dojście do ul. Orkana / wraz z dokumentacją,
– utwardzenie terenu pod miejsca parkingowe ul. Tatarakowa 2 – po uzyskaniu zgody Urzędu Miasta,
– wykonanie projektu wymiany instalacji gazowej w budynkach Tatarakowa 8, Tymiankowa 1, 58, Bociania 8,
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej,
– konserwacja zieleni w osiedlu.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Łęgi wspólnie z Administracją Osiedla mając na uwadze trudną sytuację finansową części mieszkańców jak również prognozowany wzrost cen towarów i usług niezależnych od Spółdzielni postanowiła maksymalnie ograniczyć wydatki.

Po wnikliwej analizie potrzeb i kosztów Osiedla udało się w niewielkim stopniu ale obniżyć opłaty czynszowe. Postanowiono skupić się tylko na niezbędnych potrzebach.

Osiedle BŁONIE

– renowacja poszycia dachów w budynkach Rycerska 4, 6, 5, Kawaleryjska 4, 6, 8,
– remont chodników ul Rycerska 5, 8, Kawaleryjska 2, 8,
– wymiana okienek piwnicznych w budynkach Dragonów 3, 14,
– wymiana okien na klatkach schodowych w budynkach Dragonów 3, 14,
– wymiana opraw oświetleniowych z czujnikami ruchu w budynkach Hetmańska 6, 8, 10, Dragonów 3, 14, Szaserów 1, 9, 11,
– montaż osłon wiatrowych wejść do klatek w budynkach Szaserów 1, 9, 11, Kawaleryjska 14, 16, 18,
– remont kominów w budynku Hetmańska 12,
– remont zejść piwnicznych w budynkach Hetmańska 6, 8, 10,
– remont dźwigów i konserwacja hydroforni Dragonów 3, 14,
– naprawa wentylacji w mieszkaniach,
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej,
– przegląd instalacji elektrycznej w mieszkaniach i lokalach użytkowych osiedla,
– konserwacja zieleni w osiedlu.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości os. Błonie wraz z Administracją Osiedla mając na uwadze sytuację finansową mieszkańców a jednocześnie niepogorszenie poziomu obsługi w planach gospodarczych osiedla na 2015 rok poprzez przesunięcie środków zachować opłaty zależne na poziomie roku 2014. Opłaty niezależne wynikające bezpośrednio z ponoszonych rzeczywistych kosztów zostaną na poziomie roku 2014.

Osiedle WIDOK

– wymiana wodomierzy w budynkach Szmaragdowa 4, 16, 30, 34, 36, 46, Bursztynowa 32, 30, 24, 41, 35, 29, 19, 17, 37, 31, 29A,
– wymiana ciepłomierzy w budynkach Bursztynowa 17, Bursztynowa 19,
– wymiana drzwi stalowych w budynku przy ul. Bursztynowa 41,
– wykonanie okładzin z płytek gres w wiatrołapach budynku Szmaragdowa 36,
– remont dźwigów i hydroforni w budynkach osiedla,
– przegląd instalacji elektrycznej w mieszkaniach Bursztynowa 35,37 oraz w pomieszczeniach administracyjnych i garażach,
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej,
– konserwacja zieleni w osiedlu.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości os. Widok po dokonaniu analizy potrzeb remontowych oraz stanu środków funduszu remontowego na 2015 rok w planie remontów na 2015 rok w pierwszej kolejności ujęła zakres robót niezbędnych do wykonania / legalizacja wodomierzy i ciepłomierzy/.

Ostateczny zakres robót, który będzie do wykonania w ramach uchwalonej stawki odpisu na fundusz remontowy zostanie uzupełniony po wykonaniu i zaksięgowaniu robót zaplanowanych w 2014 roku.

Osiedle PORĘBA

– malowanie klatek schodowych w budynkach Perłowa 8, Szafirowa 3, Bursztynowa 1, 12, Turkusowa 3,
– remont elewacji budynku Agatowa 12,
– remont cokołu budynków Agatowa 14 i Agatowa 16,
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej,
– konserwacja zieleni w osiedlu.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości os. Poręba po przeanalizowaniu potrzeb remontowych przedstawionych przez Administrację Osiedla postanowiła zatwierdzić niezbędne prace remontowe na 2015 rok.

Przy uchwalaniu planów remontów kierowano się zarówno potrzebami w zakresie remontów a przede wszystkim troską o to ażeby zakres remontów nie powodował wzrostu stawek odpisu na fundusz remontowy lub tam gdzie było to konieczne wzrost stawki odpisu był możliwie minimalny.
Administracja osiedla systematycznie od wielu lat przeprowadza analizy kosztów centralnego ogrzewania na podstawie których dokonuje korekt – obniżki ilości zamówionej mocy cieplnej z LPEC.

Taka kontrola kosztów centralnego ogrzewania przyniosła w poprzednich latach tzn. 2010-2014 około 600.000 zł oszczędności dla mieszkańców z tego tytułu.
W bieżącym roku Administracja dokonała ponownej analizy w tym zakresie i wystąpiła do LPEC o kolejne zmniejszenie ilości mocy cieplnej co w przyszłym roku 2015 i kolejnych będzie przynosiło rocznie oszczędności dla mieszkańców osiedla w kwocie 190.000 zł rocznie – w odniesieniu do kosztów z przed 2010 r.

Składnik czynszowy z tytułu centralnego ogrzewania stanowi kilkadziesiąt procent jego całości dlatego też tak ważna i istotna jest jego kontrola i działania które mogą go obniżać co Administracja osiedla czyni systematycznie i konsekwentnie.
Działania w tym zakresie przynoszą wymierne korzyści dla mieszkańców Osiedla Poręba.

Lublin, dnia 27.08.2014 r.

Zarząd Spółdzielni

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie