ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
509 062 250
info@smczuby.pl
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Siedziba
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

INFORMATOR NR 47 (kwiecień 2013 r.) Artykuł 10

Sprawozdanie
z Działalności Zarządu
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za 2012 rok
(SKRÓCONE)

Działalność Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w 2012 roku prowadzona była w oparciu o postanowienia zawarte w ustawach:
o spółdzielniach mieszkaniowych, Prawie spółdzielczym, budowlanym i energetycznym oraz przepisach wewnętrznych zawartych w statucie Spółdzielni, regulaminach i planie działalności gospodarczo – finansowym Spółdzielni.

Spółdzielnią kierował Zarząd w składzie:

  1. Ryszard Burski – Prezes Zarządu
  2. Bożena Zielińska – z-ca Prezesa ds. eksploatacyjnych
  3. Adam Ziółek – z-ca Prezesa d/s finansowych – Główny Księgowy

W 2012 r. Zarząd Spółdzielni odbył 50 protokołowanych posiedzeń Zarządu. Uczestniczył w 8 posiedzeniach Prezydium Rady Nadzorczej, 13 protokołowanych posiedzeniach plenarnych Rady Nadzorczej i 27 posiedzeniach komisji merytorycznych Rady Nadzorczej.
Członkowie Zarządu uczestniczyli w posiedzeniach Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Realizując swoje kompetencje zapisane w § 93 pkt 8 Statutu Spółdzielni Zarząd zwołał Walne Zgromadzenie przeprowadzone w 21 częściach w dniach od 07.05.2012 r. do 20.06.2012 r.

Sprawy Członkowsko – Mieszkaniowe

W 2012 roku sprawy członkowsko – mieszkaniowe w spółdzielni przedstawiały się następująco:

1. Liczba członków Spółdzielni na dzień 31.12.2012 r. wynosiła ogółem – 10.736
w tym:

  • członkowie posiadający tytuł prawny do lokalu i członkowie będący współmałżonkami – 10.486
  • członkowie oczekujący na lokal mieszkalny – 250

2. W ramach obsługi członków zamieszkałych zrealizowano:

  • 274 sprawy o nabycie lokali własnościowych lub wyodrębnionych w drodze kupna, spadku, darowizny, podziału majątku,
  • 13 spraw o przepisanie lokatorskich lokali mieszkalnych w ramach pierwszeństwa statutowego,
  • 6 spraw o wzajemne zamiany lokali mieszkalnych,
  • 33 wydanych zaświadczeń o założenie księgi wieczystej przez Sąd Rejonowy.

3. Zawarto 2 umowy na ustanowienie odrębnej własności mieszkań nabytych przez właścicieli w wyniku przetargu po uprzednim wygaśnięciu prawa.

4. Wyodrębnionych zostało ogółem 5.689 lokali, w tym: 104 lokale w 2012 r.

5. W 2012 r. do Rady Nadzorczej Zarząd skierował:

  • 27 spraw o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie,
  • 60 spraw o pozbawienie członkostwa przez wykreślenie,
  • 2 sprawy do podjęcia uchwał uchylających uchwały o wykluczeniu w związku z dokonanymi spłatami zadłużenia,
  • 1 sprawa o upoważnienie Zarządu do wytoczenia powództwa do sądu o nakazanie sprzedaży w drodze licytacji własnościowego prawa do lokalu z powodu zaległości w uiszczaniu opłat.

6. Na dzień 31.12.2012 r. Spółdzielnia posiadała 54 członków wykluczonych, wobec których prowadzone są dalsze działania windykacyjne, w tym:

  • 35 spraw posiadające prawomocne wyroki eksmisyjne z zajmowanych lokali.

W roku sprawozdawczym zrealizowano 1 eksmisję na lokal socjalny. W ramach wzajemnych zamian mieszkań załatwiono 5 spraw, w których spółdzielnia posiadała wyroki eksmisyjne.

Sprawy Sądowe

Zespół Radców Prawnych w 2012 roku skierował i przygotowuje na drogę postępowania sądowego 283 sprawy, w tym:

  • 29 spraw eksmisyjnych (w tym: 13 w toku z lat poprzednich),
  • 254 sprawy z różnych tytułów (w tym: 90 w toku z lat poprzednich) – m.in.: z normatywu, opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne, użytkowe oraz garaże, nakazanie sprzedaży lokalu w drodze licytacji, odszkodowanie.

Przed Sądem Rejonowym i Okręgowym w Lublinie toczą się sprawy z powództwa członków Spółdzielni o:

  • uchylenie uchwał o wykluczeniu ze Spółdzielni,
  • odszkodowanie,
  • zadośćuczynienie,
  • przeniesienie własności lokalu mieszkalnego,
  • uchylenie lub stwierdzenie nieważności uchwał Walnego Zgromadzenia, Zebrania Przedstawicieli i Rady Nadzorczej,
  • ustanowienie drogi koniecznej.

Pełnomocnicy Spółdzielni prowadząc sprawy, szczególnie w przypadkach spłaty wkładu budowlanego i normatywu, zawierają ugody sądowe na warunkach korzystnych dla członków Spółdzielni.
Radcowie Prawni opracowują i opiniują projekty uchwał, pozwy o należności, eksmisje, odszkodowania. Udzielają porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa. Uczestniczą w rokowaniach nad przyszłym kształtem umów. Biorą udział i udzielają pomocy prawnej w spotkaniach z członkami w szczególności na częściach Walnego Zgromadzenia.

Niezależnie od spraw toczących się na bieżąco, wydawane są opinie prawne w sprawach, które dotyczyły m.in.:

  • zasad waloryzacji wkładu mieszkaniowego,
  • ustanowienia służebności drogi koniecznej,
  • przeniesienia ogółu praw i obowiązków wynikających z umowy dzierżawy na następcę prawnego dotychczasowego dzierżawcy,
  • skuteczności rozwiązania umowy o pracę za zgodnym porozumieniem stron,
  • wskazania siedziby stowarzyszenia związanego z działalnością kulturalno – oświatową,
  • zmian Regulaminu wynajmu lokali użytkowych oraz dzierżawy terenu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie,
  • udostępniania członkowi Rady Nadzorczej, Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, Komisji statutowych dokumentów posiadanych przez Spółdzielnię,
  • projektu uchwały dotyczącej wybudowania miejsc postojowych,
  • ponownego przyjęcia w poczet członków i ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu,
  • podatku od nieruchomości,
  • przywrócenia członkostwa w Spółdzielni.

   
Gospodarka Zasobami Mieszkaniowymi

Obsługa administracyjna i techniczna osiedli wykonywana była 6 administracjami osiedlowymi wraz z administracją ogólną i Zarządem.
W ramach posiadanych służb Spółdzielni, jak również poprzez wyspecjalizowane firmy wykonawcze wyłonione w drodze przetargów, Zarząd Spółdzielni realizował prace bieżące, remontowe, konserwacyjne i przeglądowe zgodnie z założeniami ujętymi w planach rzeczowych osiedli.

Osiedle Skarpa

W 2012 roku w osiedlu wykonano prace remontowe, konserwacyjne i przeglądowe:

  1. Remont balkonów w budynkach Sympatyczna 4, Fantastyczna 11, 19 (jeden pion), 21;
  2. Bieżące remonty dźwigów w osiedlu;
  3. Remont nawierzchni asfaltowych ulic i chodników w osiedlu;
  4. Remont wejść do klatek w budynkach Fantastyczna 11 (2 klatki), 21; Gościnna 7, 9, 11, 13; Radości 4, 10, 12; Sympatyczna 1, 3, 8, 10, 16;
  5. Wymiana okienek piwnicznych w budynkach Fantastyczna 7, 9;
  6. Wymiana docieplenia ściany szczytowej w budynku Romantyczna 19;
  7. Remont schodów w prześwicie budynku Romantyczna 17;
  8. Remont instalacji odgromowej w budynkach Sympatyczna 1, 2, 3, 4, 16; Przedwiośnie 3, 7; Romantyczna 6, 8, 12; Gościnna 9; Fantastyczna 11, 21; Radości 14;
  9. Remont ciągów pieszych przy budynkach Fantastyczna 5, 7, 11, 15, 21; Radości 4, 10, 12; Sympatyczna 10, 16; Gościnna 1, 15;
  10. Wymiana oświetlenia wejść do klatek schodowych na oświetlenie z czujnikami ruchu w budynkach Gościnna 1, 3, 5; Fantastyczna 4, 6, 8; Sympatyczna 8, 10; Radości 10, 12;
  11. Wymiana wodomierzy na wodomierze z odczytem radiowym w budynku Fantastyczna 7;
  12. Montaż elektronicznych podzielników kosztów co z odczytem radiowym w budynkach Radości 9, 11; Romantyczna 15;
  13. Wymiana nawierzchni asfaltowej na kostkę brukową przy altanach śmietnikowych wraz z wykonaniem chodników (zachodnie szczyty) przy budynkach Fantastyczna 5, 7; w rejonie pawilonu Radości 2c; od II klatki budynku Sympatyczna 16 do ul. Sympatycznej;
  14. Wymiana nawierzchni alejek z płytek chodnikowych na kostkę brukową:
    – przy budynkach Radości 4; Fantastyczna 8 i w rejonie urządzeń gazowych;
    – od al. Młodości do parkingu przed budynkiem Sympatyczna 3;
    – przy wschodnim szczycie i przed budynkiem Radości 3;
  15. Remont schodów terenowych prowadzących z ul. Romantyczna do budynku Przedwiośnie 1;
  16. Przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach mieszkalnych i użytkowych w osiedlu.

Osiedle Ruta

W 2012 roku w osiedlu wykonano prace remontowe, konserwacyjne i przeglądowe:

  1. Malowanie klatek schodowych, pralni, suszarni i wózkowni w budynku Różana 18;
  2. Remont kapitalny dachów (pokrycie papą termozgrzewalną) w budynkach Watykańska 8; Różana 14 oraz wykonanie pozostałej części dachów budynków Różana 6, 22;.
  3. Wymiana nawierzchni asfaltowej chodników na kostkę brukową:
    – przy budynkach Sasankowa 4; Watykańska 6; Dziewanny 8; Różana 1; Różana 17 do ul. Sasankowa;
    – od ul. Watykańska 10 do Jana Pawła 9;
  4. Przełożenie kostki brukowej w celu likwidacji zapadnięć i wyrównania chodników przed budynkami Dziewanny 8, 10; Różana 20, 22; Watykańska 6, 10.
  5. Remont schodów terenowych przed budynkami Watykańska 10; Dziewanny 12;
  6. Naprawa schodów wejściowych do klatek schodowych budynku Dziewanny 8 oraz schodów terenowych przy budynkach Sasankowa 4; Różana 27;
  7. Remont podestów przy wejściach do klatek budynków Różana 12, 17, 20, 21; Dziewanny 1, 5, 9, 7; Stokrotki 8; Jutrzenki 10; Jana Pawła II 9;
  8. Wymiana drzwi wejściowych do klatek schodowych w budynkach Dziewanny 4, 8 (wewnętrznych); Różana 12, 14, 16;
  9. Wymiana okienek piwnicznych w budynkach Stokrotki 1, 3, 5, 7, 8; Dziewanny 1, Sasankowa 1, 3, 5; Różana 7;
  10. Wymiana okien i drzwi w lokalu użytkowym ul. Różana 6.
  11. Remont elewacji przy zejściu do lokalu użytkowego Różana 6;
  12. Remont kapitalny 15 balkonów (wymiana izolacji przeciwwodnej, obróbki blacharskie, wymiana posadzki cementowej) likwidujący przecieki do mieszkań;
  13. Naprawa nawierzchni asfaltowych chodników, parkingów, placów zabaw poprzez wycięcie uszkodzonej nawierzchni, oczyszczenie i uzupełnienie asfaltem .
  14. Wykonanie nowego odwodnienia daszków wiatrołapów w budynku Dziewanny 1;
  15. Malowanie wiatrołapów w budynkach Różana 7; Watykańska 8;
  16. Remont (uszczelnianie) gazonów kwiatowych przy budynkach Różana 12, 14, 18;
  17. Wykonanie cokołów klinkierowych i uszczelnianie izolacji po obwodzie ścian (od strony podwórek) budynku Jutrzenki 10;
  18. Wykonanie w 8 budynkach projektu technicznego na zmniejszenie otworów okiennych w budynkach Sasankowa 1, 3, 4, 5; Stokrotki 1, 3, 5, 7;
  19. Wymiana drzwiczek do szafek gazowych w budynku Stokrotki 8;
  20. Montaż daszków nad wejściami do klatek schodowych do budynku Dziewanny 4, 6, 8;
  21. Przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach mieszkalnych i użytkowych w osiedlu.
  22. Przegląd instalacji elektrycznej i odgromowej w budynkach mieszkalnych i użytkowych w osiedlu.

Osiedle Łęgi

W 2012 roku w osiedlu wykonano prace remontowe, konserwacyjne i przeglądowe:

  1. Wykonanie zatoki parkingowej na ul. Tatarakowej z usunięciem kolizji sieci gazowej oraz przebudowa chodnika.
  2. Wykonanie zatoki parkingowej na ul. Bocianiej z usunięciem kolizji sieci elektrycznej oraz przebudową sieci gazowej i chodnika .
  3. Remont ciągów pieszych przy ul. Biedronki 5 – 11; plac zabaw przy ul. Biedronki; Tymiankowa 1 – Bociania; Tymiankowa 3 – przy altanie śmietnikowej, schody; Bociania 10; Tatarakowa 2 i schody; Kaczeńcowa 5 przy Kościele; Bociania 8 (dojście do altany śmiet.);
  4. Malowanie klatek schodowych w budynkach przy ul. Tatarakowa 14, 16; Tymiankowa 56 (po pożarze);
  5. Ogrodzenie placów zabaw przy ul. Tatarakowa 16; Tymiankowa 54;
  6. Remont cząstkowy nawierzchni ulic w osiedlu;
  7. Remont wejścia do lokalu użytkowego Kaczeńcowa 1;
  8. Docieplenie cokołów ścian szczytowych budynków Biedronki 3; Kaczeńcowa 2;
  9. Docieplenie komory zsypowej przy Wiklinowa 6;
  10. Wymiana okien w lokalu użytkowym Tatarakowa 2;
  11. Wymiana drzwi w lokalach użytkowych Tymiankowa 48, 1;
  12. Remont nawierzchni oraz profilowanie wjazdu dolnego poziomu garaży Bociania 1;
  13. Przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach mieszkalnych i lokalach użytkowych w osiedlu;
  14. Remont kanalizacji sanitarnej Kaczeńcowa 6; Tymiankowa 56.

Osiedle Błonie

W 2012 roku wykonano w osiedlu prace remontowe, konserwacyjne i przeglądowe:

  1. Wymiana wodomierzy w osiedlu na wodomierze z odczytem radiowym;
  2. Wymiana okien na klatce schodowej w budynkach Ułanów 14, 16; Kawaleryjska 14;
  3. Wymiana okienek piwnicznych w budynkach Ułanów 14, 16; Szaserów 11; Kawaleryjska 14;
  4. Wymiana drzwi wejściowych do klatek schodowych w budynkach Ułanów 14, 16; Kawaleryjska 2, 4, 8, 14; Rycerska 2, 4, 5; Husarska 6 – 6 szt. wykonano w 2011 r.;
  5. Naprawa wentylacji i montaż nasad typu H;
  6. Wymiana wykładziny na korytarzach w budynku Dragonów 14;
  7. Malowanie klatek schodowych w budynkach Rycerska 6, 8; Hetmańska 16; Dragonów 3;
  8. Wykonanie dokumentacji projektowej na zabudowę prześwitów oraz docieplenie budynku Hetmańska 14;
  9. Przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach osiedla.
  10. Przegląd instalacji elektrycznej w lokalach użytkowych własnościowych.

Osiedle Widok

W 2012 roku wykonano w osiedlu prace remontowe, konserwacyjne i przeglądowe:

  1. Roboty brukarskie:
    – wymiana nawierzchni przy trzepaku przy budynku Bursztynowa 32;
    – remont nawierzchni ciągu pieszo – jezdnego przy ul. Bursztynowa 19, 25, 34;
    – remont schodów terenowych przy prześwicie w budynku Szmaragdowa 4;
  2. Malowanie komory zsypowej w budynku Bursztynowej 30, 41;
  3. Docieplenie stropu komory zsypowej w budynku Bursztynowa 30;
  4. Malowanie ścian klatek schodowych w budynku Szmaragdowej 36;
  5. Ułożenie posadzki z płytek gresowych na parterze i w wiatrołapie w budynkach Szmaragdowa 30, 34;
  6. Usunięcie graffiti z płytek w prześwicie przy ul. Szmaragdowej 46;
  7. Roboty dekarskie:
    – wymiana elementów odwodnienia w budynkach przy ul. Szmaragdowej 4, 16, 36;
    – wymiana rynien w budynkach przy ul. Bursztynowa 29, 31;
    – uszczelnienie pokrycia dachowego budynkach przy ul. Bursztynowej 29, 30, 31;
  8. Montaż opraw energooszczędnych z czujnikiem ruchu w budynkach przy ul. Bursztynowa 29, 31, 32, 37, 41; Szmaragdowa 4, 16, 36, 46;
  9. Wymiana okien na klatce schodowej, w pralni i suszarni w budynku Bursztynowa 30;
  10. Wymiana drzwi z domofonem w budynkach przy ul. Szmaragdowa 16, 30, 34, 46;
  11. Wymiana ślusarki we wiatrołapach (drzwi, naświetla boczne) w budynkach Bursztynowa 35, 37;
  12. Wymiana częściowa ślusarki (okna i drzwi) w lokalu usługowym Szmaragdowa 4a;
  13. Wymiana ślusarki stalowej (drzwi do zsypu) w budynku Bursztynowa 30;
  14. Wymiana wodomierzy w budynkach Bursztynowa 21, 23;
  15. Wymiana ciepłomierzy w budynkach przy ul. Bursztynowa 23, 25;
  16. Remont wind w budynkach Bursztynowa 17, 30, 41; Szmaragdowa 30, 34;
  17. Remont kotłowni gazowej w budynku Bursztynowa 17;
  18. Remont bram parkingowych przy budynkach Bursztynowa 19, 21, 25;
  19. Montaż nasad z turbowentami na kominach (6 szt.) budynku Bursztynowa 37;
  20. Wymiana grzejnika na klatce schodowej budynkach Bursztynowej 30, 41;
  21. Wymiana domofonów z analogowych na cyfrowe w budynkach Szmaragdowa 16, 46;
  22. Montaż paneli osłonowych z blachy powlekanej na balkonach w budynku Bursztynowa 41;
  23. Wymiana głowic na zaworach podpionowych zimnej wody w budynkach Bursztynowa 24, 30, 32, 34, 35, 37, 41; Szmaragdowa 4, 16, 30, 34, 36, 46;
  24. Wymiana wodomierzy głównych w budynkach Bursztynowa 30, 41; Szmaragdowa 30, 34;
  25. Demontaż wodomierzy ciepłej wody w rozdzielaczach CO w budynkach Bursztynowa 24, 30, 32, 34, 35, 37, 41; Szmaragdowa 4, 16, 30, 34, 36, 46;
  26. Montaż siatek na otworach kominów budynku Bursztynowa 34;
  27. Montaż elementów małej architektury w osiedlu (kosze na śmieci, znaki drogowe, ławki, urządzenia placów zabaw, etc.);
  28. Montaż barierki kl. X – XIII Szmaragdowa 16;
  29. Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej Bursztynowa 19, 24, 25;
  30. Przełożenie kostki brukowej przy ul. Bursztynowa 21; Topazowa 6;
  31. Malowanie suszarni w budynku Szmaragdowa 4;
  32. Malowanie zejść do piwnic w budynku Szmaragdowa 36;
  33. Malowanie III klatki schodowej w budynku Szmaragdowa 16;
  34. Mycie elewacji północnych do poziomu I p. budynku Szmaragdowa 16;
  35. Remont schodów terenowych przy ul. Bursztynowa 21 – 23;
  36. Przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach w osiedlu;
  37. Przegląd instalacji elektrycznej w budynkach Bursztynowa 17; Szmaragdowa 4a; Topazowa 4.

Osiedle Poręba

W 2012 roku wykonano w osiedlu prace remontowe i konserwacyjno – przeglądowe:

  1. Malowanie elewacji budynku Agatowa 14, 16;
  2. Remont schodów terenowych na terenie całego osiedla;
  3. Naprawa i usprawnienie działania instalacji – wentylacji grawitacyjnej w budynkach: Agatowa 14, 18; Bursztynowa 1, 1C, 3, 8; Szafirowa 5; Turkusowa 1;
  4. Wymiana i montaż energooszczędnych lamp oświetleniowych na klatkach schodowych wieżowców w budynkach Bursztynowa 6, 8, 10;
  5. Wymiana i montaż zewnętrznych energooszczędnych doświetlaczy w podcieniach budynku Bursztynowa 1;
  6. Malowanie altan śmietnikowych na terenie całego osiedla;
  7. Wykonanie nowych tynków podciągów tarasu przy budynku Bursztynowa 1;
  8. Wykonanie nowych wylewanych betonowych schodów zewnętrznych na taras przy budynku Bursztynowa 1;
  9. Miejscowe remonty nawierzchni brukowej – chodników, podjazdów do garaży;
  10. .Montaż i uzupełnienie kratek wentylacyjnych stropodachów w budynkach Bursztynowa 1C, 3; Agatowa 12, 14, 16, 18;
  11. Remont szczelin dylatacyjnych budynku Bursztynowa 3;
  12. Wymiana i montaż drzwi wejściowych wiatrołapów w budynku Bursztynowa 1;
  13. Przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach osiedla.

Mienie Spółdzielni

W 2012 roku w budynkach i na terenie stanowiących mienie spółdzielni wykonano prace remontowe, konserwacyjne i przeglądowe o wartości 435.060 zł takie jak:

  1. Remont nawierzchni asfaltowych wraz z remontem nawierzchni parkingów strzeżonych w osiedlu Skarpa;
  2. Remont instalacji kanalizacyjnej na parkingu strzeżonym w osiedlu Skarpa;
  3. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w lokalach użytkowych osiedla Skarpa;
  4. Zakończenie prac adaptacyjnych i wyposażenie archiwum;
  5. Kontynuacja wyposażenia pomieszczeń biurowych w zarządzie;
  6. Przeglądy elektryczne w administracji, domu kultury i lokalach użytkowych osiedla Ruta;
  7. Naprawa urządzeń łazienkowych i wymiana wyposażenia DK Ruta;
  8. Remont nawierzchni parkingu i oznakowanie przy pawilonie Stokrotka;
  9. Remont podłogi w sali DK Łęgi;
  10. Projekt i docieplenie budynku administracyjnego w osiedlu Łęgi, budowa wiaty oraz montaż sygnalizatora ochrony;
  11. Remont dachu hydroforni przy ul. Biedronki;
  12. Przegląd instalacji elektrycznej pomieszczeń administracyjno – warsztatowych w osiedlu Błonie;
  13. Remont nawierzchni ciągów pieszo – jezdnych w osiedlach;
  14. Konserwacja zieleni w osiedlach;
  15. Zimowe utrzymanie dróg i terenów.

Inwestycje i Realizacja

Planowane rozpoczęcie budowy w osiedlu Łęgi budynku przy ul. Wiklinowej 2 z przyczyn niezależnych od spółdzielni przesunięto na 2013 rok.
Po odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i wydania pozwolenia na budowę przez Prezydenta Miasta Lublin, utrzymania tej decyzji przez Wojewodę Lubelskiego oraz wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie oddalającego skargę, Spółdzielnia skierowała 28.09.2011 r. do Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę kasacyjną od wyroku SA w Lublinie i oczekuje na wyznaczenie terminu rozprawy.
Rozpoczęcie realizacji zespołu garażowo – usługowego przy ul. Filaretów 52 na os. Skarpa zostało przesunięte na 2013 rok. Powodem było zbyt małe zainteresowanie garażami. Z chwilą większego zainteresowania tematem budowy wspomnianej inwestycji, ponownie zostanie rozważona możliwość jej realizacji. Pozwolenie na budowę ważne jest do 2014 r.

Działalność Kulturalno – Oświatowa

W 2012 roku działalność kulturalno – oświatowa prowadzona była w Domach Kultury osiedli Skarpa, Ruta, Łęgi i Błonie.
Głównymi założeniami Domów Kultury jest prowadzenie działalności merytorycznej w kołach zainteresowań dla różnych grup wiekowych w szczególności dla dzieci i młodzieży m.in.:

  • pisanie ikon, zajęcia z malarstwa, butik, witraże;
  • nauka tańca dla dzieci i młodzieży
  • gimnastyka dla pań i aerobik

Prowadzone są również zajęcia, tj.: nauka gry na instrumentach (pianino, gitara), nauka języków obcych czy spotkania osób starszych w klubach Kobiet czy Seniora.
Poza stałą działalnością merytoryczną, Domy Kultury oferowały i organizowały mieszkańcom wiele innych atrakcji m.in. wycieczki autokarowe, grzybobranie, festyny rodzinne, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka.

Fundusze na działalność pozyskiwane są z kół zainteresowań i wynajmu pomieszczeń. Co roku prowadzona jest tzw. „Akcja Lato – Zima”, na co spółdzielnia otrzymała niewielką dotację z Urzędu Miasta wysokości 14.756 zł brutto. Większość środków na te działania pozyskane były ze stowarzyszenia.

Ekonomia i Finanse Spółdzielni

Skrócona
Informacja finansowa za 2012 rok

Bilans za 2012 rok sporządzony na dzień 31.12.2012 roku po stronie aktywów i pasywów zamknął się kwotą 274.056.715,28 złotych.

1.

Aktywa trwałe na dzień 31.12.2012 roku stanowią kwotę
z tego:

237.595.170,90 zł

– środki trwałe

216.505.290,71 zł

– wartości niematerialne i prawne

– zł

– środki trwałe w budowie

664.455,64 zł

– należności długoterminowe

20.308.154,55 zł

– inwestycje długoterminowe
w tym:
– INWESTPROJEKT (akcje)

117.270,00 zł

117.270,00 zł

– Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe

– zł

2.

Aktywa obrotowe na koniec 2012 roku stanowią kwotę
z tego:

36.461.544,38 zł

– zapasy (materiały nie wbudowane)

13.105,38 zł

– należności i roszczenia

9.864.363,87 zł

– środki pieniężne w kasie

43.604,83 zł

– środki pieniężne w bankach

26.515.232,69 zł

– papiery wartościowe

– zł

– krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe

25.237,61 zł

3.

Kapitały (fundusze) własne ogółem

212.069.797,98 zł

– fundusz podstawowy

162.738.251,04 zł

– fundusz rezerwowy z akt. wyceny

232.462,98 zł

– fundusz zapasowy

47.911.813,41 zł

– zysk netto

1.187.270,55 zł

Fundusze specjalne:

12.504.594,59 zł

– fundusz remontowy

11.806.617,88 zł

– fundusz świadczeń socjalnych

4.567,34 zł

– fundusz mienia spółdzielni

693.409,37 zł

4.

Zobowiązania długoterminowe na dzień 31.12.2012 r.

38.305.734,86 zł

– kredyt długoterminowy i pożyczki

37.438.206,86 zł

– inne zobowiązania

867.528,00 zł

5.

Zobowiązania krótkoterminowe wobec pozostałych jednostek
w tym:

10.466.118,72 zł

– z tyt. dostaw, robót, usług

5.315.066,39 zł

– z tyt. inwestycji (zatrzymane kaucje)

92.686,23 zł

– wobec budżetu

181.497,81 zł

– z tyt. wkładów i kredytów

111.337,42 zł

– wobec ZUS

216.165,36 zł

– wobec członków (nadpłata czynszu, rozl. co, cw, zw.)

4.100.857,02zł

– pozostałe zobowiązania

448.508,49 zł

6. Rozliczenia międzyokresowe przychodów —————————————————————————– 710.469,13 zł

7. Przychody ze sprzedaży, operacyjne i finansowe za 2012 r. ————————————————–   64.606.476,61 zł

8. Koszty na działalności eksploatacyjnej, operacyjnej, finansowej za 2012 r. ———————————-   63.199.439,06 zł

9. Zysk (nadwyżka bilansowa) brutto ———————————————————————————     1.407.037,55 zł

9. Podatek dochodowy od osób prawnych za 2012 r. —————————————————————-     219.767,00 zł

10. Zysk (nadwyżka bilansowa) netto za 2012 r. ——————————————————————–    1.187.270.55 zł

Zysk (nadwyżka bilansowa) netto podlega zgodnie z Ustawą Prawo spółdzielcze art. 38 § 1 pkt 4 decyzji Walnego Zgromadzenia.
Dokładny podział zysku (nadwyżki bilansowej) netto przedstawia załączony w materiałach projekt uchwały w sprawie podziału nadwyżki bilansowej za 2012 r.

Czynsze i Windykacje

Zarząd Spółdzielni w 2012 roku w oparciu o przedłożone wnioski mające na celu zmniejszenie zadłużenia mieszkańców wobec spółdzielni, podjął następujące działania:

  • skierowanie spraw do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże – 226

  • skierowanie spraw do sądu przeciwko użytkownikom lokali usługowych i dzierżawy terenu o należności czynszowe i eksmisję – 16

  • skierowanie do komornika wniosków o wszczęcie postępowania egzekucyjnego – 88

  • rozwiązanie w trybie natychmiastowym umów najmu z powodu występowania zadłużenia w opłatach czynszowych – 14

  • wyrażenie zgody na spłatę zadłużenia w miesięcznych ratach – 240

w tym:
42 osoby podpisało ugodę z Zarządem Spółdzielni.

W 2012 roku do dłużników wysłano wezwania o zapłatę należności:

  • lokale mieszkalne – 2.553

  • garaże – 93

  • lokale użytkowe i dzierżawa terenu -58

  • wezwania przed egzekucyjne -76

Spółdzielnia w roku sprawozdawczym uzyskała 276 sądowych nakazów zapłaty.
Z tytułu należności zasądzonych wyrokami na konto spółdzielni wpłynęły:

  • dobrowolne wpłaty dłużników – 1.242.069,31 zł

  • z tytułu naliczonych odsetek za zwłokę – 179.423,03 zł

Zadłużenie Kredytowe

Całkowite zadłużenie Spółdzielni z tytułu kredytu i odsetek wobec Banku na lokalach mieszkalnych:

  • na dzień 31.12.2012 r. wyniosło 36.822.982,04 zł

  • na dzień 31.12.2011 r. wyniosło 40.196.635,06 zł

co stanowi 8,39 % zmniejszenia zadłużenia w stosunku do roku poprzedniego.
W podanej kwocie kredyt stanowi 7,19 % ogólnego zadłużenia.

Zadłużenie lokali użytkowych:

  • na dzień 31.12.2012 r. wyniosło 615.224,82 zł

  • na dzień 31.12.2011 r. wyniosło 725.561,98 zł

co stanowi 15,21 % zmniejszenia zadłużenia w stosunku do roku poprzedniego.
Zadłużenie za 2012 r. dotyczy tylko osiedla Błonie, z czego kwota 415.805,39 zł zostanie umorzona po wywiązaniu się warunków ugody z Bankiem i spłacie kwoty odsetek odroczonych w wysokości 199.419,43 zł.
Spadek zadłużenia jest wynikiem realizacji przez Spółdzielnię zobowiązań wynikających z ugody zawartej z PKO BP w postaci systematycznych i terminowych spłat dodatkowych obciążeń finansowych, które za 2011 rok wyniosły 181.597,16 zł.

Najważniejsze Zadania Do Realizacji w 2013 roku

  1. Remont balkonów w osiedlu Skarpa, Ruta, Błonie i ekranów w osiedlu Łęgi.

  2. Remont dachów budynków osiedla Ruta.

  3. Wymiana wodomierzy z odczytem radiowym w lokalach w osiedlu Ruta.

  4. Malowanie klatek schodowych w budynkach osiedla Ruta, Łęgi, Błonie, Widok.

  5. Malowanie parterów w budynkach osiedla Skarpa.

  6. Remont nawierzchni asfaltowych w osiedlu Skarpa, Ruta.

  7. Remont wejść do klatek schodowych w budynkach osiedla Skarpa.

  8. Wymiana stolarki okiennej w budynkach osiedli Skarpa, Ruta, Błonie, Widok.

  9. Wymiana stolarki drzwiowej w budynkach osiedla Skarpa, Ruta, Błonie, Widok.

  10. Remont ciągów pieszych w osiedlach Ruta, Łęgi, Błonie, Widok.

  11. Remont opasek wokół budynków osiedla Ruta.

  12. Remonty elewacyjne (tynki, uszczelnianie, malowanie) w osiedlu Ruta, Łęgi Poręba.

  13. Remont wind w budynkach osiedla Skarpa.

  14. Budowa miejsc postojowych w osiedlu Łęgi.

  15. Wymiana wiatrołapów w budynkach osiedla Łęgi.

  16. Montaż opraw energooszczędnych z czujnikiem ruchu w budynkach osiedla Łęgi.

  17. Docieplenie ścian szczytowych budynków w osiedlu Skarpa oraz budynku Hetmańska 14.

  18. Docieplenie stropodachów budynków na osiedlu Błonie.

  19. Malowanie wiatrołapów w budynkach osiedla Błonie.

  20. Modernizacja hydroforni w osiedlu Łęgi.

  21. Wymiana instalacji gazowej wraz z wykonaniem dokumentacji technicznej w budynkach osiedla Łęgi.

  22. Wymiana domofonów w osiedlu Widok.

  23. Wymiana ciepłomierzy w budynkach osiedla Widok.

  24. Wymiana wykładziny na korytarzach budynku Dragonów 14.

  25. Przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach spółdzielni.

  26. Przegląd instalacji elektrycznej w lokalach osiedla Błonie, Widok.

  27. Bieżące utrzymanie terenów zielonych w osiedlach spółdzielni.

  28. Windykacja należności opłat eksploatacyjnych i inne działania w celu zmniejszenia zadłużenia mieszkańców.

Zarząd Spółdzielni

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie