ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
509 062 250
info@smczuby.pl
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Siedziba
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

INFORMATOR NR 47 (kwiecień 2013 r.) Artykuł 04

Dnia 26.III.2013 r.

Informacja nt. opłat eksploatacyjnych w SM „Czuby” w Lublinie w 2013 r.

Od stycznia 2013 r. składniki opłat eksploatacyjnych podzielone zostały na opłaty zależne i niezależne od spółdzielni. Taki podział określa ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych, który związany jest z terminem powiadamiania o zmianach ich wysokości.

I. Stawki opłat eksploatacyjnych niezależne od spółdzielni

  1. Centralne ogrzewanie – zaliczka ustalana budynkami po rozliczeniu okresu grzewczego wg poniesionych kosztów;

  2. Konserwacja co – stawka ustalana przez LPEC;

  3. Zimna woda i kanalizacja – taryfa ustalana przez Radę Miasta Lublina oraz MPWiK;

  4. Ciepła woda – rozliczenie zużytych m3 następuje kwartalnie. Po rocznym rozliczeniu kosztów i zużycia c.w. ustalane są zaliczki na poszczególne podstacje. zaliczka ustalana wg poniesionych kosztów;

  5. Abonament za wodomierz MPWiK – opłata za wodomierz ustalana przez Radę Miasta Lublina oraz MPWiK;

  6. Wywóz śmieci – stawka będzie ustalana przez spółdzielnię wg poniesionych kosztów do końca czerwca 2013 r. Natomiast od 1 lipca 2013 r. wysokość opłat za nieczystości uchwalona została przez Radę Miasta Lublina zgodnie ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), która weszła w życie w dniu 23 stycznia 2013 r. ;

  7. Przeglądy techniczne obowiązkowe – są to przeglądy zgodne z obowiązującym prawem budowlanym, energetycznym tj.: przegląd gazowy i wentylacyjny, przegląd elektryczny, dozór techniczny;

  8. Ubezpieczenia – wysokość opłaty ustalana jest z ubezpieczycielem na podstawie szkód z poprzedniego roku;

  9. Podatek od nieruchomości – ustala RM Lublin;

  10. Energia elektryczna – wg poniesionych kosztów;

  11. Konserwacja domofonu – wysokość opłat ustalana jest z konserwatorem wyłonionym w drodze przetargu;

  12. Konserwacja hydroforni i dźwigów – opłaty ustalane są dla budynków wysokich;

  13. Konserwacja hydroforni – kosztami obciążane są budynki wysokie oraz część niskich budynków w os. Skarpa i wszystkie budynki w osiedlu Ruta;

  14. Gaz – wysokość stawek ustalana jest wg poniesionych kosztów (nie dotyczy lokali z licznikami gazowymi i kuchniami elektrycznymi);

  15. Dostawa sygnału RTV – wysokość opłat ustalana jest z operatorem sieci ( dot. os. Widok).

  16. Sprzątanie klatek schodowych – opłata ustalona w drodze przetargu i po wyrażeniu zgody przez właścicieli mieszkań danej klatki schodowej.

II. Stawki opłat eksploatacyjnych zależne od spółdzielni

  1. Eksploatacja podstawowa i zarządzanie – wysokość opłaty ustalana jest przez poszczególne Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla na podstawie planowanych na dany rok kosztów związanych z bieżącą eksploatacją, utrzymaniem i zarządzaniem zasobami spółdzielni;

  2. Odpis na fundusz remontowy – ustalany jest na podstawie zatwierdzonego przez poszczególne Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla rzeczowego planu remontów;

  3. Utrzymanie mienia spółdzielni – stawka ustalana jest na podstawie rzeczowych planów związanych z eksploatacją i utrzymaniem terenów zielonych, ciągów pieszo – jezdnych, placów zabaw, budynków itp;

  4. Działalność kulturalno – oświatowa – jest składnikiem ustalanym przez poszczególne Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli;

  5. Spłata remontu chodników – stawka wynika z wysokości zaciągniętego dofinansowania na remont ciągów pieszych w osiedlu Skarpa;

  6. Wymiana dźwigów – odpis ustalony został przez RPN w osiedlu Skarpa.

Należy nadmienić, że wszystkie składniki opłat eksploatacyjnych wynikają z kosztów planowanych czy rzeczywistych i są dostosowywane do rzeczowych potrzeb poszczególnych nieruchomości i osiedli.
Ustalane są przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli a następnie przedkładane do zatwierdzenia jako plan gospodarczo – finansowy Radzie Nadzorczej Spółdzielni i powierzony Zarządowi do wykonania w danym roku.

Zarząd Spółdzielni

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie