ikona phone
Sekretariat
telefony, e-mail
81 464-17-00
509 062 250
info@smczuby.pl
ikona clock
Godziny przyjęć
Poniedziałek
7.30 - 16.30
Wt, Śr, Czw.
7.30 - 14.30
ikona home
Siedziba
ul. Watykańska 6
20-538 Lublin

Zobacz nasz facebook

STREFA MIESZKAŃCA

Spółdzielnia Mieszkaniowa SM CzubyOsiedla pełne zieleni SM CzubyNowoczesne budownictwo SM CzubyEkologiczne place zabaw dla dzieci w SM Czuby

INFORMATOR NR 45 (kwiecień 2012 r.) Artykuł 13

Informacja
o realizacji wniosków zgłoszonych na częściach Walnego Zgromadzenia
odbytych w dniach 09.05.2011 r. – 6.06.2011 r.

Część Walnego Zgromadzenia

Data

Wnioski

Realizacja

I. Gościnna 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15
Sympatyczna 8, 10
Radości 10,12

17.05.2011 r.

1. Wnioskuję, aby przedstawiciele nieruchomości wspólnie z Kierownikiem Administracji w ciągu 30 dni od dnia dzisiejszego tj. 17.05.2011 r. przedstawili propozycję nowych miejsc postojowych w Osiedlu „Skarpa” i o wyniku uzgodnień powiadomili mieszkańców.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa otrzymała propozycję usytuowania nowych miejsc postojowych. Realizacja prac nastąpi po zabezpieczeniu środków finansowych na ewentualną inwestycję w planie rzeczowo – finansowym na 2012 r.
2. Uzupełnienie do Regulaminu Walnego Zgromadzenia: § 12 pkt 3 uzupełnić o wpis „Do referowania na każdej części Walnego Zgromadzenia powinien wystąpić wnioskodawca odwołania w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym od uchwał Rady Nadzorczej SM „Czuby”. Podobnie we wszystkich sprawach wnoszonych przez członków Spółdzielni, a ujętych w porządku obrad Walnego Zgromadzenia. Zgodnie z § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni, członkowie maja prawo zgłaszać projekty uchwał, m. in. w sprawie zmiany Regulaminu Walnego Zgromadzenia, w terminie do 15 dni przed dniem posiedzenia pierwszej części Walnego Zgromadzenia. Projekt uchwały zgłaszanej przez członków Spółdzielni musi być poparty przez co najmniej 10 członków.

II. Sympatyczna 1, 2, 3, 4, 12, 14, 16
Radości 2, 4, 14

18.05.2011 r.

1. Koszty wynajętej na Walne Zgromadzenie SM „Czuby” ochrony nie mogą obciążać członków Spółdzielni.

Zatrudniona przez Spółdzielnie w dniach od 9.05.2011 r. do 3.06.2011 r. ochrona miała za zadanie zapewnić ład, porządku i bezpieczeństwa członków uczestniczących w częściach Walnego Zgromadzenia, a nie pełnić roli osobistej ochrony członków Zarządu. Ponadto należy przypomnieć, że w latach ubiegłych występowały incydenty – zakłócania obrad przez osoby nieuprawnione do uczestniczenia w nich. W tego typu sprawie zapadł nawet prawomocny wyrok , w którym ukarano grzywną jedną z osób zakłócających zgromadzenie.

2. Uzupełnienie do Regulaminu Walnego Zgromadzenia: § 12 pkt 3 uzupełnić o wpis „Do referowania na każdej części Walnego Zgromadzenia powinien wystąpić wnioskodawca odwołania w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym od uchwał Rady Nadzorczej SM „Czuby”. Podobnie we wszystkich sprawach wnoszonych przez członków Spółdzielni, a ujętych w porządku obrad Walnego Zgromadzenia.

Zgodnie z § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni, członkowie maja prawo zgłaszać projekty uchwał, m. in. w sprawie zmiany Regulaminu Walnego Zgromadzenia, w terminie do 15 dni przed dniem posiedzenia pierwszej części Walnego Zgromadzenia. Projekt uchwały zgłaszanej przez członków Spółdzielni musi być poparty przez co najmniej 10 członków.

3. Dokonać zmiany sposobu oświetlenia klatek schodowych w budynkach wielokondygnacyjnych w Osiedlu „Skarpa” – zainstalować czujniki ruchu i wyłączniki czasowe.

Wniosek może być zrealizowany po zabezpieczeniu przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa w planie rzeczowo – finansowym poszczególnych nieruchomości środków finansowych na ten cel.

4. Zdjąć z terenu nieruchomości zbędne oznakowanie „Początek i koniec parkowania” – celem zwiększenia ilości miejsc parkingowych. Uzasadnienie: Wg nowego prawa Straż Miejska i Policja ma prawo karać mandatami właścicieli pojazdów parkujących poza strefą „Początek i koniec parkowania”.

W strefie zamieszkiwania obowiązkowo należało oznakować początek i koniec miejsc do parkowania. Po zdjęciu tych znaków parkowanie nie byłoby możliwe . Straż Miejska miałaby prawo do karania kierowców mandatami.

5. Zieleń otaczająca trawniki powinna mieć wysokość najwyżej 1 m a nie tak wysokie, że nie widać osób po przeciwnej stronie.

Wykonano prace ogrodnicze w czerwcu i lipcu 2011 r. Krzewy żywopłotu są popodcinane zgodnie ze sztuką ogrodniczą w celu odmłodzenia uschniętych jego części.

6. My mieszkańcy nieruchomości ES 017 po przeanalizowaniu pięcioletniej spłaty (na dzień 31.12.2011 r.) w pozycji czynszowej „odpis na wymianę dźwigów” wnioskujemy o przedstawienie nam innej alternatywy dotyczącej wymiany lub modernizacji wind na naszej nieruchomości. Motywem podstawowym tej decyzji jest fakt, że ten sposób gromadzenia funduszy spowoduje około 28-letni okres oczekiwania na wymianę wind sztuk 4 w naszej nieruchomości, co oznacza, że gromadzimy obecnie pieniądze na rzecz „wirtualną”, ponieważ większość z nas nawet tego nie zobaczy. Absurdem jest fakt, że po pięcioletniej spłacie fundusz na wymianę wind wynosi (na 31.12.2011 r.) ponad 74 000, 00 zł, a sam ich remont przez 5 lat oczywiście też z naszych pieniędzy (fundusz remontowy nieruchomości) wyniesie ponad 55 000, 00 zł. Toteż strach ogarnia, gdy myślimy jakie pieniądze pójdą na remont tych dźwigów przez 28 lat oczywiście oprócz kosztów konserwacji, corocznych przeglądów dopuszczających dźwigi do eksploatacji – to wszystko nasze pieniądze! Bez jakiejkolwiek alternatywy dotyczącej jw. (wspólnie bądź nie) dalsze finansowanie tej inwestycji jest bezsensowne, toteż wystąpimy jako nieruchomość o wstrzymanie odpisu na wymianę dźwigów, ponieważ i tak będziemy finansować remonty, a zebrane fundusze przez 5 lat wolimy przeznaczyć na potrzeby nieruchomości.

W nieruchomości ES 017 został wstrzymany odpis na wymianę dźwigów od dnia 01.01.2012 r.
Na rok 2012 zaplanowano przeprowadzić remont wnętrz wszystkich kabinach dźwigów w osiedlu Skarpa wraz z wymianą oświetlenia na energooszczędne.

III. Fantastyczna 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21

19.05.2011 r.

Obciążenie Zarządu kosztami wynajęcia ochrony wg wystawionej faktury.

Zatrudniona przez Spółdzielnie w dniach od 9.05.2011 r. do 3.06.2011 r. ochrona miała za zadanie zapewnić ład, porządku i bezpieczeństwa członków uczestniczących w częściach Walnego Zgromadzenia, a nie pełnić roli osobistej ochrony członków Zarządu. Ponadto należy przypomnieć, że w latach ubiegłych występowały incydenty – zakłócania obrad przez osoby nieuprawnione do uczestniczenia w nich. W tego typu sprawie zapadł nawet prawomocny wyrok, w którym ukarano grzywną jedną z osób zakłócających zgromadzenie.

IV. Romantyczna 9, 15, 17, 19
Radości 1, 3, 5, 9, 11

20.05.2011 r.

W sprawie wystąpienia do Urzędu Miasta przez Spółdzielnię Mieszkaniową o konieczność remontu chodnika (alei) biegnącej od „Aldika” do kładki. Chodnik jest centralną drogą osiedla, jest w okropnym stanie, dziury, wyboje. Tędy przechodzą tysiące dorosłych, chorych, starych, dzieci szkolnych. Wszyscy narażeni są na złamanie nóg przez upadek.

Spółdzielnia w dniu 11.08.2011r wystąpiła z kolejnym pismem do Zarządu Dróg i Mostów w sprawie zabezpieczenia środków m.in. na remonty nawierzchni chodników przejętych od Spółdzielni przez Urząd Miasta Lublin w tym remontu chodnika (alei) biegnącej od „Aldika” do kładki.
Remont cząstkowy nawierzchni został przeprowadzony we wrześniu 2011 r.

V. Romantyczna 6, 8, 10, 12,
Przedwiośnie 1, 2, 3, 7

23.05.2011 r.

1. W związku ze znaczną podwyżką opłat za parking od 1.06.2011 r. w Osiedlu „Skarpa” składam wniosek, aby od 2012 r. parkingi w Osiedlu „Skarpa” – przy ulicy Romantycznej 14 i Sympatycznej 1 były rozliczane osobno i utrzymywały się z własnych zgromadzonych środków – Sympatyczna osobno, Romantyczna osobno.

Zarząd Spółdzielni na posiedzeniu w dniu 16.09.2011r. postanowił nie przyjąć do realizacji zgłoszonego wniosku i rozliczać parkingi strzeżone przy ul. Romantycznej 12 i Sympatycznej na dotychczasowych warunkach. Z uwagi na wspólny interes mieszkańców osiedla Skarpa, różną powierzchnię i ilość miejsc postojowych na tych parkingach oraz ilość zatrudnionych osób – dotychczasowy sposób rozliczania jest uzasadniony. Ze względów społecznych i ekonomicznych powyższy wniosek nie może być zrealizowany.

2. Nie należy podwyższać diet dla przedstawicieli nieruchomości oraz członków Rady Nadzorczej, gdyż są i tak zbyt wysokie w porównaniu do diet członków Rad Osiedli.

Zgodnie z obowiązującym Statutem (§ 103d), wysokość miesięcznego ryczałtu dla członków Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla powiązana jest z minimalnym wynagrodzeniem za pracę, którego wysokość określana jest w ogłaszanym corocznie obwieszczeniu Prezesa Rady Ministrów. Ewentualne zapobieżenie podwyższeniu ryczałtu wymaga zmiany § 103d Statutu.

I. Różana 12, 14, 16, 18, 20, 22
Dziewanny 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12

11.05.2011 r.

1. Spowodować by Urząd Miasta przejął wszystkie ulice.

W trakcie załatwiania. Do chwili obecnej Urząd Miasta przejął ulice Dziewanny i Stokrotki. W sprawie ul. Różanej i ul. Rucianej Spółdzielnia złożyła wszystkie żądane dokumenty.
Spółdzielnia w dniu 12.07.2011 r wystąpiła z kolejnym pismem (znak EE/5032/11) o definitywne zakończenie procedury przejęcia ulic na gruntach gminy Lublin. Pismo zostało skierowane do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie oraz Rad Dzielnicowych CZUBY Północ i Południe. Sprawa przejęcia ulic jest nadal realizowana przez Zarząd Dróg i Mostów.

2. Wystąpić do Urzędu Miasta:
a) naprawę nawierzchni ulic w osiedlu Ruta będących na stanie Urzędu,
b) stałe utrzymanie ulic w należytym stanie technicznym,
c) odśnieżanie ulic w okresie zimowym.

Spółdzielnia wielokrotnie podejmowała interwencje w tych sprawach, np. w ostatnim okresie występowała w sprawie należytego utrzymania ulic (czystość, naprawy, odśnieżanie) pismami z dnia 21.10.2010 r., 3.11.2010r., 17.02.2011 r., 12.04.2011 r. i 15.07.2011 r. Służby Spółdzielni na bieżąco monitorują te ulice i w razie takiej potrzeby natychmiast kierowane są interwencje do odpowiednich służb miejskich.
Spółdzielnia w dniu 11.08.2011 r. wystąpiła z kolejnym pismem do Zarządu Dróg i Mostów w sprawie zabezpieczenia środków na remonty i odśnieżanie nawierzchni ulic oraz chodników przejętych od Spółdzielni przez Urząd miasta Lublin.

II. Watykańska 4, 6, 8, 10,
Różana 7,
Jutrzenki 10,
Jana Pawła II 9

12.05.2011 r.

Przy odczytach wody sprawdzać plomby na wodomierzach.

Pracownicy administracji odczytując co kwartał stany wodomierzy w mieszkaniach , dokonują wizualnych oględzin stanu technicznego wodomierzy i ich oplombowania, zwracając szczególną uwagę na wszelkie anomalie lub ślady świadczące o uszkodzeniach lub nieupoważnionej ingerencji Przed każdym kwartalnym odczytem wodomierzy przeprowadzany jest z tymi pracownikami instruktaż w celu przypomnienia im prawidłowości dokonania odczytu i wizualnych oględzin.

I Perłowa 4, 8,
Szafirowa 3,5,
Bursztynowa 1, 1C, 6, 8, 10
Agatowa 12, 16

10.05.2011 r.

Przygotowane przez Spółdzielnię projekty uchwał dla Walnego Zgromadzenia nie powinny naruszać interesów członków Spółdzielni.

Projekty uchwał dla Walnego Zgromadzenia przygotowywane są przez profesjonalne służby spółdzielni zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy Prawo Spółdzielcze , Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz Statutu Spółdzielni.

UWAGA:
Na pozostałych zebraniach części Walnego Zgromadzenia nie zgłoszono wniosków.

Zarząd Spółdzielni

[accordion-themepoints]
<<wstecz
Top
Copyrigth © Spółdzielnia Mieszkaniowa "SM Czuby" w Lublinie